Jeg er ikke håndbold-ekspert så det skal jeg ikke forsøge at forklare. Er det dem, der spiller ude i Ballerup?le Cid skrev:Hvordan forklarer du så det ærke-københavnske KIF Kolding-København-Glostrup-Alberstlund?Yankee skrev:Og hvis man hader håndbold så meget burde man jo elske København. Her er virkelig nul håndbold. Jeg har aldrig mødt en indfødt københavner, der så håndbold.
Tilskuerkrise i Aalborg?
Re: Tilskuerkrise i Aalborg?
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg boede der også i små ti år og hørte ikke et kvæk om håndbold.Yankee skrev:Jeg har det lidt med håndbold som jeg har det med curling eller FC Vestsjælland - who cares? Det er virkelig ikke noget jeg kan svinge mig op til at hade.
Og hvis man hader håndbold så meget burde man jo elske København. Her er virkelig nul håndbold. Jeg har aldrig mødt en indfødt københavner, der så håndbold.
Jeg bor og arbejder her endnu, og har en kollega med gode VIP-forbindelser, der skiftevis tager til Brøndby og Kolding for at se sit lokale hold spille.NIN den fromme skrev:Jeg boede der også i små ti år og hørte ikke et kvæk om håndbold.Yankee skrev:Jeg har det lidt med håndbold som jeg har det med curling eller FC Vestsjælland - who cares? Det er virkelig ikke noget jeg kan svinge mig op til at hade.
Og hvis man hader håndbold så meget burde man jo elske København. Her er virkelig nul håndbold. Jeg har aldrig mødt en indfødt københavner, der så håndbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ha den er sjov!!! Lokal patriotisme når det er bedst!Pastorius skrev:Jeg bor og arbejder her endnu, og har en kollega med gode VIP-forbindelser, der skiftevis tager til Brøndby og Kolding for at se sit lokale hold spille.NIN den fromme skrev:Jeg boede der også i små ti år og hørte ikke et kvæk om håndbold.Yankee skrev:Jeg har det lidt med håndbold som jeg har det med curling eller FC Vestsjælland - who cares? Det er virkelig ikke noget jeg kan svinge mig op til at hade.
Guld? igen, igen...!
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Godt nok en gammel tråd men stadig meget relevant når vi lige har haft en periode med det laveste tilskuersnit siden stadion blev ombygget.
P4 havde debat om det idag og der var nogle studerede der kom med nogle forslag og der var interview med Stephan schors. Punkterne som blev foreslået fra de studerende var lidt det der tidligere har været fremme.
1 skabe mere stemning og totaloplevelse på stadion
2 vær loyal mod de loyale. Altså beløn dem med sæsonkort
3 synlighed. Noget med at spillerne skal være mere synlige i byen, så flere i Aalborg identificere sig med AaB
Schors fortalte at der blev arbejdet med nye IT til tælleapparater og boder så man fremover kan betale med sit sæsonkort og at det sikkert vil betyde nye tilbud til sæsonkortholdere.
Jeg kan godt lide det med at støtte de loyale og det kunne sikkert udbygges med flere spændende tiltag som sikre at de solgt pladser benyttes.
P4 havde debat om det idag og der var nogle studerede der kom med nogle forslag og der var interview med Stephan schors. Punkterne som blev foreslået fra de studerende var lidt det der tidligere har været fremme.
3 synlighed. Noget med at spillerne skal være mere synlige i byen, så flere i Aalborg identificere sig med AaB
Schors fortalte at der blev arbejdet med nye IT til tælleapparater og boder så man fremover kan betale med sit sæsonkort og at det sikkert vil betyde nye tilbud til sæsonkortholdere.
Jeg kan godt lide det med at støtte de loyale og det kunne sikkert udbygges med flere spændende tiltag som sikre at de solgt pladser benyttes.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Når man bliver ved med at behandle tilskuerne som kunder, i stedet for som deltagere i et fællesskab, så opfører de sig som kunder.
Det kan ingen digitale løsninger eller andet halvlegsgøgl rette op på.
Det kan ingen digitale løsninger eller andet halvlegsgøgl rette op på.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Der er et par åbenlyse ting der vil virke.Nitten skrev:Godt nok en gammel tråd men stadig meget relevant når vi lige har haft en periode med det laveste tilskuersnit siden stadion blev ombygget.
1) Sejre og godt spil (konsistent i en længere periode.
2) Faste spilletidspunkter (det virker ret godt for BIF de spiller altid hjemme søndag eftermiddag.
3) Noget at spille om (Do or die er altid sjovt).
4) En fælles fjende. En dårlig dommer, et røvhul af en modstander (John Faxe er prototypen her), men allerbedst en hademodstander vi ligger og kæmper om noget med.
Alle de andre ting er småting, der kan være med til ikke at skræmme folk væk i de mindre godt perioder, men der er sgu ingen der tager på stadion bare fordi man kan købe øl med sæsonkort, eller Aalborggarden spiller i pausen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

Det er hele Superligaen, som oplever et voldsomt fald i tilskuerinteressen, og AaB er faktisk den klub, som oplever det 3. mindste fald.
En klub som Randers har, på trods af godt spil og gode resultater, det laveste tilskuergennemsnit nogensinde i nyere tid.
OB og Esbjerg har et snit, som ikke har været lavere i 15 år. Og FCK har ikke haft et lavere gennemsnit i næsten 20 år.
Og FCN, det er bare decideret håbløst.....
En klub som Randers har, på trods af godt spil og gode resultater, det laveste tilskuergennemsnit nogensinde i nyere tid.
OB og Esbjerg har et snit, som ikke har været lavere i 15 år. Og FCK har ikke haft et lavere gennemsnit i næsten 20 år.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Med alle de skiftede tidspunkter hvor de spiller, så gør de det heller ikke let for den normale tilskuer at tilpasse det sit liv. Det var langt lettere da man vidste, at fodbold var søndag kl 15... Jeg tror ikke man skal undervurdere dette..
- doukas
- Allstar

Enig -Superligaens genkendelighed er stærkt udfordret. Og det skal man ikke undervurdere.gravballe skrev:Med alle de skiftede tidspunkter hvor de spiller, så gør de det heller ikke let for den normale tilskuer at tilpasse det sit liv. Det var langt lettere da man vidste, at fodbold var søndag kl 15... Jeg tror ikke man skal undervurdere dette..
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Enig. Det er absolut ikke kun AaB som har oplevet et fald i antal tilskuere, men man skal måske være lidt varsom med at konkludere på nuværende tidspunkt. Det kan godt være at det vil se anderledes ud til foråret når den nye struktur for alvor træder i kraft.doukas skrev:Det er hele Superligaen, som oplever et voldsomt fald i tilskuerinteressen, og AaB er faktisk den klub, som oplever det 3. mindste fald.
Derudover har det jo ikke just hjulpet at Superligaen er blevet udvandet med tre ret intetsigende hold som tilmed har ringe opbakning i deres respektive lokalområder.
Det illustreres eksempelvis ved at vi i morgen aften for første gang i årevis risikerer at spille en Superliga kamp foran et trecifret antal tilskuere.
Endelig så hjælper det ikke på tilskuersnittet at man bliver ved med at udvide sæsonen. De trofaste skal nok møde op på denne årstid trods vinterkulde og mørke, men der skal meget til for at få marginal tilskuerne på stadion på denne årstid. Det er helt væk at man gang på gang har udvidet sæsonen således at det efterhånden nærmer sig at der spilles julebold i Superligaen.
- doukas
- Allstar

Jeg har virkelig svært ved at tro, at det skulle blive så meget anderledes med tilskuere, når vi når til slutspillet. I mesterskabsspillet bliver der selvfølgelig flere kampe mellem de gode hold, men vi vil nok se, at det meste er afgjort efter få runder i den gruppe. Ligeledes er det i de andre grupper vel meget sandsynligt, at der bliver en del kampe, hvor der reelt ikke er noget at spille om, mens der i de få do-or-die kampe selvfølgelig nok skal komme en del flere tilskuere.frederikshavneren skrev:Enig. Det er absolut ikke kun AaB som har oplevet et fald i antal tilskuere, men man skal måske være lidt varsom med at konkludere på nuværende tidspunkt. Det kan godt være at det vil se anderledes ud til foråret når den nye struktur for alvor træder i kraft.doukas skrev:Det er hele Superligaen, som oplever et voldsomt fald i tilskuerinteressen, og AaB er faktisk den klub, som oplever det 3. mindste fald.
Derudover har det jo ikke just hjulpet at Superligaen er blevet udvandet med tre ret intetsigende hold som tilmed har ringe opbakning i deres respektive lokalområder.
Det illustreres eksempelvis ved at vi i morgen aften for første gang i årevis risikerer at spille en Superliga kamp foran et trecifret antal tilskuere.
Endelig så hjælper det ikke på tilskuersnittet at man bliver ved med at udvide sæsonen. De trofaste skal nok møde op på denne årstid trods vinterkulde og mørke, men der skal meget til for at få marginal tilskuerne på stadion på denne årstid. Det er helt væk at man gang på gang har udvidet sæsonen således at det efterhånden nærmer sig at der spilles julebold i Superligaen.
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Var der ikke et debatmøde for nogle år siden ca da Gaarde tiltrådte, hvor AaB havde inviteret en del fans ind for at få forslag og lave en plan for at sikre tilskueropbakningen.
Hvad er der kommet ud af det eller husker jeg helt galt ?
-
Gamen
Tjah, få dage inden mødet havde man besluttet at fjerne samtlige bannere fremadrettet, da der skulle være plads til nyere elektroniske bander. Det har gjort Vesttribunen ret trøstesløs at se på. Der er masser af ting på vej til sæsonkortsholdere, men alt det ændrer ikke på klubbens ubetinget største problemer - manglende udvikling, kultur og erkendelse af at man (fra Divisionsforeningens side) selv har et kæmpe ansvar for at det ser ud som det ser ud.Nitten skrev:Var der ikke et debatmøde for nogle år siden ca da Gaarde tiltrådte, hvor AaB havde inviteret en del fans ind for at få forslag og lave en plan for at sikre tilskueropbakningen.
Jeg tænker stadig, at det her er en nærmest umulig nedadgående spiral at vende. Hensynet til rettighedshaverne er langsomt men sikkert ved at suge tilskuerne væk fra Superligaen. Tilskuermæssigt er det ved at være en stående joke, og jeg tror ikke mange tænker om vores hjemmebane i dag, at den skulle være specielt skræmmende.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Der er pt. 12 graders varme. Vinterkulde? Efter min mening kunne man godt skære ned på den latterligt lange vinterpause, så man ikke skal helt hen i slutningen af februar før bolden ruller igen.frederikshavneren skrev:Enig. Det er absolut ikke kun AaB som har oplevet et fald i antal tilskuere, men man skal måske være lidt varsom med at konkludere på nuværende tidspunkt. Det kan godt være at det vil se anderledes ud til foråret når den nye struktur for alvor træder i kraft.doukas skrev:Det er hele Superligaen, som oplever et voldsomt fald i tilskuerinteressen, og AaB er faktisk den klub, som oplever det 3. mindste fald.
Hvis man så hvert tredje fjerde år rammer et snevejr, der udskyder en kamp, så overlever vi nok også det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er enig i, at vejret på ingen måde kan begrunde et fald.
Som fortaler for den gamle struktur kan man jo også sige, at det er et bevis for, at DK ikke kan bære en så stor(holdmæssig) superliga.
Ville faktisk ikke have problemer med, at klubber, som havde tilskuertal under 1000 eller 1500 blev straffet økonomisk. De har ikke levet op til forpligtigelserne om at skabe et godt produkt.
Jeg er ligeglad, om de så giver gratis adgang. Men hvis man stiller krav om en vis kapacitet og den ikke bliver udnyttet, så fremstår det som en kedelig sport. Og det er ødelæggende for sponsor og TV.
Denne sæson er måske også lidt atypisk, da flere af de store publikumshold har haft en noget ujævn sæson. OB og AaB har haft lange dårlige stimer, Esbjerg er afgjort ikke oppe og ringe, mens AGF igen i år ikke har vundet Champions League. De store holds nedtur kan ikke altid opvejes af de små holds succes. Tilsvarende tolker jeg også Brøndbys manglende "større" fremgang som et udslag af mange års pinsler - de har ganske enkelt ikke fandt i deres fans som tidligere. Succesen har kun fastholdt publikum, ikke fået mange nye på vognen.
Som fortaler for den gamle struktur kan man jo også sige, at det er et bevis for, at DK ikke kan bære en så stor(holdmæssig) superliga.
Ville faktisk ikke have problemer med, at klubber, som havde tilskuertal under 1000 eller 1500 blev straffet økonomisk. De har ikke levet op til forpligtigelserne om at skabe et godt produkt.
Jeg er ligeglad, om de så giver gratis adgang. Men hvis man stiller krav om en vis kapacitet og den ikke bliver udnyttet, så fremstår det som en kedelig sport. Og det er ødelæggende for sponsor og TV.
Denne sæson er måske også lidt atypisk, da flere af de store publikumshold har haft en noget ujævn sæson. OB og AaB har haft lange dårlige stimer, Esbjerg er afgjort ikke oppe og ringe, mens AGF igen i år ikke har vundet Champions League. De store holds nedtur kan ikke altid opvejes af de små holds succes. Tilsvarende tolker jeg også Brøndbys manglende "større" fremgang som et udslag af mange års pinsler - de har ganske enkelt ikke fandt i deres fans som tidligere. Succesen har kun fastholdt publikum, ikke fået mange nye på vognen.
- FlæskeFrank
Når de klubber samtidig klare sig ganske fint i ligaen, så er det vist ikke der problemet ligger.. (manglende kvalitet)...FlæskeFrank skrev: Ville faktisk ikke have problemer med, at klubber, som havde tilskuertal under 1000 eller 1500 blev straffet økonomisk. De har ikke levet op til forpligtigelserne om at skabe et godt produkt.
Nu så Claus Thomsen heller ikke nogen problemer i feriepengesagen. Om jeg fatter hvordan han har overlevet den sag.gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... gt/6444150
Divisionsforeningen ser ingen problemer...
...men altså i det her tilfælde kan han jo ikke rigtigt sige andet uden at indrømme deres ligastruktur er en fiasko, og det er vel trods alt for tidligt at konkludere endnu. Desuden tror jeg også mere det er TV-aftalen der er problemet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det har intet med tilskuertallet at gøre.gravballe skrev:Når de klubber samtidig klare sig ganske fint i ligaen, så er det vist ikke der problemet ligger.. (manglende kvalitet)...FlæskeFrank skrev: Ville faktisk ikke have problemer med, at klubber, som havde tilskuertal under 1000 eller 1500 blev straffet økonomisk. De har ikke levet op til forpligtigelserne om at skabe et godt produkt.
AaB er også i den bedste halvdel af ligaen, så ud fra din påstand, så har AaB altså heller ikke manglende kvalitet
- FlæskeFrank