FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: FM

Indlæg af dyhrmaN » 19. apr 2015, 16:10

Hvordan er FM2015 i forhold til 2013? Jeg overvejer at opgradere, men jeg ved ikke om det kan betale sig. På steam får 2015 desuden ret blandede anmeldelser.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 3. maj 2015, 09:41

til den her pris, burde du opgradere
http://www.pricerunner.dk/pl/701-300168 ... ign-Priser

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. maj 2015, 00:14

dyhrmaN skrev:Hvordan er FM2015 i forhold til 2013? Jeg overvejer at opgradere, men jeg ved ikke om det kan betale sig. På steam får 2015 desuden ret blandede anmeldelser.
Træls. Ej det ved jeg ikke. Jeg syntes de har ødelagt taktikmotoren i de sidste par versioner i forhold til '13eren. Det er sikkert blevet mere intuitivt, og virker måske mere realistisk som hvis man var en træner der gav spillerne simple instrukser. Men jeg savner de mere mekaniske elementer, så som at kunne justere forskellige ting vha. en slider. Men hvis du syntes det var sjovt at bruge "shouts" i løbet af kampen, vil du elsker det nye system, da det er bygget op omkring dem.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 5. maj 2015, 15:14

Buzz Killington skrev:
dyhrmaN skrev:Hvordan er FM2015 i forhold til 2013? Jeg overvejer at opgradere, men jeg ved ikke om det kan betale sig. På steam får 2015 desuden ret blandede anmeldelser.
Træls. Ej det ved jeg ikke. Jeg syntes de har ødelagt taktikmotoren i de sidste par versioner i forhold til '13eren. Det er sikkert blevet mere intuitivt, og virker måske mere realistisk som hvis man var en træner der gav spillerne simple instrukser. Men jeg savner de mere mekaniske elementer, så som at kunne justere forskellige ting vha. en slider. Men hvis du syntes det var sjovt at bruge "shouts" i løbet af kampen, vil du elsker det nye system, da det er bygget op omkring dem.
Jeg er ikke stor fan af shouts. Det kræver, at man skal se hele kampen, og det har jeg sjældent tålmodighed til. Tror mere jeg er en 'silly season' spiller, som godt kan lide at finde talenter, træne dem, og se dem udvikle sig. Alternativt tage et lille Blue Square hold og spille det til tops - og hvis det ikke skal tage et helt menneskeår, skal højdepunkter ikke stå på meget mere end 'key' :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. maj 2015, 18:29

Har det på samme måde. FM15 har ikke helt fanget mig som en del af de "ældre" versioner har. FM09 er for mig stadig det bedste spil i FM serien sammen med FM07, eller det er hvertfald de spil jeg har brugt længst tid på. De sidste par år har jeg kørt de obligatoriske AaB saves, men derudover har jeg haft svært ved at finde et save der virkelig har fanget mig. Har prøvet en del forskelligt, men kører ofte død midt i første sæson af den ene eller anden årsag. Det er svært lige at finde balancen mellem den gode udfordring og den lange ørkenvandring.
Mit favorithold er selvfølgelig AaB, også i FM, men superligaen er så røvsyg at det lidt for hurtigt bliver trivielt at møde de samme hold igen og igen, og det er som om de andre hold ikke rigtigt flytter sig, og hvis de gør så går det for langsomt, og de kan ikke følge med ens egen udvikling hvorfor det hurtigt bare er 33 kampe der skal overståes mens man spiller europa.
Samtidig med de andre hold ikke udvikler sig så er det svært at tage springet fra europæisk middelklub (ala FCK 2010) og så komme videre uden at indkøbe en række dyre udenlandske profiler, og så er det det begynder at blive kedeligt, og upersonligt, og så falder interessen. Den fase kommer gerne efter en 5 sæsoner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. aug 2015, 16:34

Er der ikke nogle herinde, der kan komme med nogle spillere man skal have til AaB:-) ? er lige startet og er da godt nok bagud på spil kan jeg se:D

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2015, 01:12

Hvad mangler du? Altså profiler, talenter eller hvordan?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 8. aug 2015, 08:50

jonas386 skrev:Hvad mangler du? Altså profiler, talenter eller hvordan?
Jeg mangler en midtbane til at overtage efter Wurtz og en højre kant, samt en profil i forsvaret.

Men sådan generelt må der være nogle spillere man kan lokke til superligaen.

Jeg er kommet i Europa League og har solgt PK til Ipswich for 5 mio og Blåbjerg til Watford for 13 mio. Så har omkring 15 mio at spendere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. aug 2015, 12:58

Jeg er ude det meste af dagen, men kan lige se på det når jeg kommer hjem.

Ellers kan jeg frit fra hoften anbefale Kristoffer Ajer, Erik et-eller-andet (Landskrona mener jeg) som begge er defensiv midts samt sander Svendsen som er kant.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 8. aug 2015, 20:43

jonas386 skrev:Jeg er ude det meste af dagen, men kan lige se på det når jeg kommer hjem.

Ellers kan jeg frit fra hoften anbefale Kristoffer Ajer, Erik et-eller-andet (Landskrona mener jeg) som begge er defensiv midts samt sander Svendsen som er kant.
Gode spillere kan jeg se☺ synes dog det er rigtig svært i denne version at forhandle sig frem til ordentlige priser. Synes tit klubberne forlanger helt vilde priser.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 13. aug 2015, 14:23

Kristian skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ude det meste af dagen, men kan lige se på det når jeg kommer hjem.

Gode spillere kan jeg se☺ synes dog det er rigtig svært i denne version at forhandle sig frem til ordentlige priser. Synes tit klubberne forlanger helt vilde priser.
Tror bare man skal finde et mønster i, hvilke spillere der er til at hente og hvornår - også afhængigt af hvilke strategier du kører med, jeg er ikke bleg for at skifte de AaB-spillere ud som jeg ikke vurderer har niveau til min ambition eller jeg modtager gode tilbud på. Jeg har oplevet at der kræves store summer for en Kristoffer Ajer eksempelvis i et vindue, men så et halvt år senere var det til at få ham til en rimelig pris. Kigger man på sydamerika, oplever jeg også at det er nemmere og billigere at hente argentinere end brasilianere, da de brasilianske klubber kræver vilde beløb, som de ikke vil forhandle om.

Vil også råde dig til at se på transferlisten. Der er tit transferlistede spillere, som kan købes for en slik. Nogen jeg plejer at holde øje med er Patric (back - Barcelona), Josuha Guilavogui (DM - kan lejes eller købes for en 10 mio. 1-2 sæsoner inde), Bernardo Silva (Kant/off midt - helt stor profil hvis du får ham lokket til, jeg havde en god portion efter salg af Thomsen, gav vist 32 mill i sæson 2).

Alternativt kig efter transferfrie spillere - det kan være ret dyrt i løn, men du kan tit tjene det mere end rigeligt ind igen i transfer efter 1-2 sæsoner plus at de altså også er profiler. Artem Dzyuba (Ang.), Everton Ribeiro (kant/Off midt), Denis Stracqulursi (Ang.), Christian Träsch (alle mulige pladser, han skulle dog have et halvt år på fri transfer, før jeg fik lov at forhandle løn med ham), Slobodan Rajkovic - eksempelvis...

Så er der nogle unge talenter du altid kan hente, men tit skal du være ude efter dem i 1. sæson, sådan som Sergio Diaz (ang), Jhon Arango (midt midt/off. midt). Og så er det altid en god ide at scoute Afrika (og Argentina hvis du har penge på bogen) efter regens, en klub som ASEC synes jeg altid der kommer en ganske god regen ud af, en af de første 3 sæsoner i spillet. USA kan der også findes value for money regens, dog er Afrika at foretrække på pris og Argentina på kvalitet.

Det var lige mine 50 cents.. :)
Aalborg BK 1885!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 14. aug 2015, 10:36

Kristian skrev:

Jeg har haft stort held på det transferfrie marked, hvor jeg har hentet både Robert Kishna, Davy Klaasen og Diego Buonanotte. Hold helt sikkert øje med det transferfrie marked, spillerne vil kræve en større sign on fee og nogle højere lønninger, men 2-3 senere kan de sælges for virkelig mange penge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2015, 16:14

Operation mellemsaeson

Som erfaren FM rotte, er det sommetider lidt for nemt at vade igennem superligaen og europa med en top-tunet AaB trup. Og jeg skammer mig ofte over at jeg ikke har plads I truppen til at se hvad mange af de uslebne diamanter paa reserveholdet og ungdomsholdet kan praestere og udvikle sig til. Derfor har jeg besluttet mig for at starte et spil hvor jeg saelger alle de rutinerede stjerner, og forsoeger at opnaa en god placering med naesten ene reserve og ungdomsspillere. Maalsaetningen er at ende i top seks med et hold udelukkende af talenter og reserver. Laes med hvis det har interesse, og spoerg endelig hvis der er nogle spoergsmaal.

Her er hvordan mit foerstehold ser ud:
Billede

Og her er et billede efter sidste transfervindue:
Billede

De eneste spillere jeg ikke kunne saelge, var dem der var langtidsskadet.

Som man kan se har jeg sendt alle lejemaal tilbage til deres klub, dvs. Enevoldsen, Gorter, og Helenius. Derudover har jeg solgt Nikolaj L., AK, Thelander, Kenneth Emil og Nikolaj Thomsen. Risgaard, Wurtz, Dalle og Jonsson. Augo havde jeg egentlig taenkt mig at saelge, men han blev skadet og kunne ikke saelges, saa jeg valgte at beholde ham, dels fordi han ville ha’ vaeret reserve, og dels fordi… Han er Augo! Mister AaB! Patrick Kristensen beholder jeg mere af praktiske hensyn. Han ville vaere reserve paa et normal FM superligahold, men jeg er ved at loebe lidt toer for backs, saa ham beholder jeg altsaa. Ahlmann er blevet solgt, men skiftet til FCK gaar foerst igennem i naeste transfervindue. Ingen af disse spillere, igen med undtagelse af PK og Augo fik en eneste foersteholdskamp i denne saeson.

Lidt irriterende, saa valgte Figo at koebe Ole Bisp Rasmussen uden mit tilsagn fordi jeg havde glemt at slaa den funktion fra. Saa han roeg paa udlaan med det samme saa han ikke kunne forstyrre mit eksperiment. Jeg smider ham paa free transfer naar han kommer tilbage.

Naturligvis brokkede en del af de andre spillere sig over at jeg saelger ud af arvesoelvet, saa jeg har valgt at tage en meget hard-line tilgang til dem. De skal holde deres kaeft og spille fodbold. Det ser ud til at virker, og der er ikke meget brok efter udrensningen. Og de fleste af dem der brokkede sig var alligevel stjernerne, og de roeg alligevel ud.

Lidt om Taktikken:
Den valgte taktik, er en tilpasning af en taktik jeg skrev en lille historie om her paa forummet for et par aar siden. Numerisk kan man kalde den en smal 4-5-1-agtig en. Det er en Barca-inspireret shortpassing taktik, hvor de fleste maal skal komme fra en masse bevaegelse og smaaspil omkring modstanderfeltet og en masse dybeloeb fra de fire forreste. Defensivt gaar den ud paa hurtigt at lukke sig sammen i en slags trekant med angriberen som den forreste spidst, hvor maalet er at generobre hurtigt, og saa aabne op. De tre forreste (Ahlmann, Opondo og Bruhn) er de primaere maalscorere, mens Boersting er den primaere playmaker, men alle de fire forreste faar en del assists. Hvis nogen syntes det kunne vaere sjovt at lege med den, saa ar jeg vedhaeftet den. Den virker bedste paa hold der er teknisk overlegne. Da den er udviklet til at spillet skal ske paa AaB's praemisser, kraever den ingen justeringer i forhold til modstanderen. Det er bare plug and play, saa at sige.link

Som man kan se paa foersteholdet, saa er det et meget svagt hold. Jeg haaber og beder til at spillerne vil udvikle sig enormt af alle de foersteholdskampe, for paa papiret ser det meget svaert ud, ikke bare at naa maalsaetningen, men overhovedet at blive I ligaen. Heldigvis vaelger jeg at bruge nogle af transferkronerne og den nyfundne plads i loenbudgettet til at investere i et par gode traenere. Jeg har ogsaa faaet besyrrelsen til at godkende at opgradere traenings- og undgomdsfaciliteterne. De staar dog forest klar efter saesonen, saa ikke meget hjaelp at hente der.

Saeson slut:
O.k. jeg er naesten chockeret. Jeg landede paa en ekstremt flot andenplads I ligaen, og jeg havde endda mulighed for at tage mesterskabet hvis FCM havde smidt det i deres sidste kamp mod FCV. Shit mand. Det er sgu lidt syret. Det burde ikke vaere muligt med det her hold. Jeg har spillet et rent spil, saa jeg har ikke brugt editoren, og jeg har ikke loaded et gemt spil ved et nederlag. Jeg har heller ikke lavet nogen som helst taktiske justeringer I nogen af kamepen. Samme taktik fra star til slut, uden at opsaette justeringer I forhold til enkelte spillere.
Billede

Som man kan se, har jeg nok vaeret lidt heldig med at FCK aldrig kom i gang. Og naesten en tredjedel af mine kampe endte i nederlag. Alligevel formaaede mine young guns at score flere maal end nogen andre, hvilket er meget imponerende naar man ser paa hvem spillerne er.

Her lidt info omkring maal og assists.

Billede
Topscorer blev Opondo, men det helt store hit var Pohl, som gik ind og lavede en 'Spalvis' i de sidste 10 kampe i saesonen efter Bruhn blev skadet, og jeg blev noedt til at rykke Ahlmann ned paa "floejen". Han gik seriost maalamok, hvilket faar mig til at tro at speed er noget af det vigtigste for angriberen i denne taktik. Assistkongen var ikke overraskende Boersting. Han position hullet saetter ham i perfekt position til at saette de andre i spil til maal. Bedste spiller maalt paa gennemsnits-rating var Kasper P paa stopperpositionen. Lidt overraskende. Overordnet set var det de "gamle" der praesterede best mht. til rating. Bruhn, Boersting, Kasper P., Blaabjerg og PK. Augu og Andreas Blomqvist var ikke specielt imponerende, men det kan have noget at goere med at maal og assists taeller meget i ratingen, og de to centrale midbanefolk er udelukkende boldflyttere i denne taktik.

Billede
Selv i de stoerste nederlag havde vi bolden mest. Og vi havde omkring 400-500 afleveringer per. kamp. Skide godt.

Udvalgte resultater:
Billede
Billede
Kaeft en aandsvag kamp. Det var en af de foerste, og efter den troede jeg ikke meget paa hele ungdomsprojektet. Tror vi blev mast fysisk. Meget underlig kamp, hvor alt spillet ellers foregik omkring FCK's straffesparksfelt.

Billede
Billede
Haabet kom dog tilbage allerede i naeste kamp, mod Broendby, der endte som nummer tre.

Billede
Billede
Og saa lige denne laekkerbisken mod mestrene!

Hmmm, hvad eller kan jeg naevne? Jo, hvad med et par screenshots af nogle af de spillere der udviklede sig mest?
Alexander Tved Hansen:
Billede
16 aar, og fremtidens playmaker. Kan sagtens erstatte Boersting snart. Han har god passing, flair, vision (kreativitet), og saa er han ogsaa ok hurtig og dribblestaerk.

Oliver Abildgaard:
Billede
En Serioes altmuligmand der kan spille back, midt, playmaker og wing. Han mangler stadig lidt i passing, men han har lidt af det hele. Jeg tror ogsaa sagtens han kunne omskoles til naesten alle pladser paa banen.

Moses Opondo:
Billede
Lidt af et gennembrud han fik med 10 maal. Han er meget hurtig i superligaen, og paa den shadow-striker rolle han har, er han meget farlig. Eneste problem er at han skal bruge ufatteligt mange chancer til at score. Men om et par aar med lidt intensiv traening, bliver han vild (ikke et ord om PA).

Naeste projekt:

O.k. Det blev lidt langt. Naeste projekt er at jeg vil forsoege at spille videre. Maalet er nu at se hvor langt jeg kan drive det udelukkende med egenudviklede spillere. Dvs. jeg maa ikke koebe spillere ude fra, og alle jeg tjener paa salg, skal geninvesteres i talentudvikling og traening.

----

update:

Saesonen efter blev en kaempe succes, hvor jeg tog mesterskabet i overlegen stil

Billede

Billede

Jeg begynder dog at tvivle paa projektet langsigtet, da mange af spillerne slet ikke vil snakke kontrakt da udlandske klubber er konstant interesserede. Det er et stort problem, for jeg producerer ikke nok talenter til at fylde deres pladser, og jeg skal vaelge mellem at saelge disse spillere, eller lade deres kontrakter udloebe om et aar. De sidste to saesoner har jeg kun udviklet 2 spillere der paa sigt kan naa foersteholdet, og de er stadig meget langt fra. Specielt i forsvaert er det skraekkeligt, og jeg har kun en gardering til 4 pladser. Derfor har jeg vaelgt at aendre reglerne en smule.

Jeg tillader derfor at jeg til hver en tid gerne maa ha' 3 spillere udefra i truppe, saa laenge de er under 19 paa koebstidspunktet, for ligesom at holde fast i talentudviklingsstrategien. Det passer ogsaa ok fint, siden jeg stadig har Spalvis, Carsten C. og Blomqvist i truppen. Saa jeg skal bare saelge de tre, saa kan jeg koebe tre nye. Jeg skynder derfor at saelge disse spillere, og ansaetter nogle scouts til at finde erstatningerne. Haabet er saa, at naar jeg paa et tidspunkt har faaet opgradert ungdomsfaciliteterne etc. tilstraekkeligt, at jeg kan vaere selvforsynende.

Forresten, jeg skulle maaske naevne at jeg var en fiasko baade i pokalen og i europa. I europa roeg foer gruppespillet jeg det foerste aar ud til PSV over to meget lige kampe. Og i anden saeson roeg jeg ud foer gruppespillet til Lyon, igen, relativt lige kampe.

update 2:

Eksperimentet stopper nu, ikke fordi det gaar daarligt, men jeg keder mig. Det var en succes, og i tredje saeson lykkedes det mig at kvalificere mig til CL efter en god lodtraekning hvor jeg slog Celtic, Slovan Bratislava (som tilfaeldigvis er blevet min feederklub!) samt en god AaB kending

Billede

Saa alt i alt var eksperimentet en succes. Man kan godt satse paa et hold udelukkende af AaB-talenter.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2015, 19:01

update 1 og 2
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 25. sep 2015, 13:29

Undskyld jeg lige hijacker en tråd - men nogle der ved hvorfor man ikke kan bestille Fifa 16? på AaBs´s webshop?
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 25. sep 2015, 20:44

AMadsen skrev:Undskyld jeg lige hijacker en tråd - men nogle der ved hvorfor man ikke kan bestille Fifa 16? på AaBs´s webshop?
Jeg kunne se den til ps3 og ps4 den anden dag..

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 11. okt 2015, 10:05

Hvis man skal spille lidt andre manager spil, så er Cm 01-02 et lille godt spil
her er AaB holdet i 2015
http://imgur.com/vGOnplZ

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. okt 2015, 15:35

Er det en update for alle klubber, eller kun AaB? Og er der gjort noget ved deres skills, eller er navnene bare ændret?

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 12. okt 2015, 18:34

Update for alle klubber, skills ser ok ud.
Der kommer en ny update den 17 oct
Der er en update fra april 2015, , derefter hente en mini patch, så starter man også i 2014 sommeren :)
http://www.champman0102.co.uk/downloads.php?do=cat&id=2
her er den mini patch , den øverste
http://www.champman0102.co.uk/downloads.php?do=cat&id=4
http://imgur.com/3j6mi7z

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. okt 2015, 06:49

Fedt, fedt, fedt. Kigger på det når jeg lige har tiden, men det ser umiddelbart lovende ud. Er kørt død i det nye FM15 da der er for mange ting man hele tiden skal tage stilling til, så et mere simpelt spil passer mig fint.

Besvar