...og gør han ingenting, så er han ikke god nok til at tale vore spillere op i værdi. Der er ingen der har sagt det skulle være nemt at gøre alle tilpas.fish skrev:Skal man ikke have et horn i siden på Gaarde hvis man mener han står og falbyder Spalvis? Han ligger vel mere op til at efterspørgslen vil være høj og pris dermed ligeså?Gamling skrev:og næppe er kampen slut før Gaarde står der som den værste alfons i Istedgade og faldbyder Spalvis !
Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober
Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
"Spalvis er en fremragende angriber og er allerede fast mand på sit landshold. Det er imponerende at han er kommet så stærkt tilbage ovenpå sin skade, og det understreger hans mentale styrke. Vi håber at kunne holde på ham i nogle sæsoner endnu, men det er klart, at han er en meget attraktiv spiller, som vi kan blive nød til at slippe... Men der skal et stort bud til"Pastorius skrev:...og gør han ingenting, så er han ikke god nok til at tale vore spillere op i værdi. Der er ingen der har sagt det skulle være nemt at gøre alle tilpas.fish skrev:Skal man ikke have et horn i siden på Gaarde hvis man mener han står og falbyder Spalvis? Han ligger vel mere op til at efterspørgslen vil være høj og pris dermed ligeså?Gamling skrev:og næppe er kampen slut før Gaarde står der som den værste alfons i Istedgade og faldbyder Spalvis !
Noget ala det havde jeg gerne ville høre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det ville bare være så befriende at høre en sportsdirektør for AaB sige klart og tydeligt op i kameraet : "Han skal INGEN steder!".
Janteloven eksisterer IKKE!
15 mio? Det er alt for lidt 25 så er vi ved at være der.Yankee skrev:Det kan godt være der ikke er brandudsalg, men jeg tror nu OB, Panathinaikos og Twente har været pænt godt tilfredse med prisniveauet på AaB-spillere.Funky skrev: Og der skal man så lige huske at holde op imod, at AaB denne sommer med Thomsen-sagen demonstrerede, at de sjove (for køberklubber) tider med paniske brandudsalg i AaB er slut. Jo gu er Spalvis da til salg. Og hvis han bliver ved med at vise samme klasse, så får vi også goe penge for ham.
Så vil jeg egentlig hellere smede mens jernet er varmt. Kan Spalvis sælges for 15 mio. kr. kontant til vinter er det bare med at få skudt ham afsted.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Det er stadig dobbelt så meget som hvad vi fik for Kusk, AK og Thelander tilsammen. Nogle gange handler det om at slå til mens man kan få en ok pris i stedet for at vente indtil spillerne er så tæt på kontraktudløb at vi må sælge til spotpris.Brent skrev:15 mio? Det er alt for lidt 25 så er vi ved at være der.Yankee skrev:Det kan godt være der ikke er brandudsalg, men jeg tror nu OB, Panathinaikos og Twente har været pænt godt tilfredse med prisniveauet på AaB-spillere.Funky skrev: Og der skal man så lige huske at holde op imod, at AaB denne sommer med Thomsen-sagen demonstrerede, at de sjove (for køberklubber) tider med paniske brandudsalg i AaB er slut. Jo gu er Spalvis da til salg. Og hvis han bliver ved med at vise samme klasse, så får vi også goe penge for ham.
Så vil jeg egentlig hellere smede mens jernet er varmt. Kan Spalvis sælges for 15 mio. kr. kontant til vinter er det bare med at få skudt ham afsted.
Hvis vi venter og venter på et højere bud så venter og venter vi også på at hente en afløser. Et vintersalg til 15 mio. kr. kontant vil åbne op for et sommer-vindue, hvor vi kan agere offensivt, så det måske er os, der får fingrene i den næste Bruninho/Festersen.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Vi skal sgu da gå efter den nye Spalvis/Spalvis og ikke sådan nogle middelmådige du nævner!Yankee skrev:Det er stadig dobbelt så meget som hvad vi fik for Kusk, AK og Thelander tilsammen. Nogle gange handler det om at slå til mens man kan få en ok pris i stedet for at vente indtil spillerne er så tæt på kontraktudløb at vi må sælge til spotpris.Brent skrev:15 mio? Det er alt for lidt 25 så er vi ved at være der.Yankee skrev:Det kan godt være der ikke er brandudsalg, men jeg tror nu OB, Panathinaikos og Twente har været pænt godt tilfredse med prisniveauet på AaB-spillere.Funky skrev: Og der skal man så lige huske at holde op imod, at AaB denne sommer med Thomsen-sagen demonstrerede, at de sjove (for køberklubber) tider med paniske brandudsalg i AaB er slut. Jo gu er Spalvis da til salg. Og hvis han bliver ved med at vise samme klasse, så får vi også goe penge for ham.
Hvis vi venter og venter på et højere bud så venter og venter vi også på at hente en afløser. Et vintersalg til 15 mio. kr. kontant vil åbne op for et sommer-vindue, hvor vi kan agere offensivt, så det måske er os, der får fingrene i den næste Bruninho/Festersen.
Ska' vi hak'?
Ikke enig, jeg håber bestemt vi kan beholde Spalvis i vinter vinduet, medmindre der kommer et bud vi ikke kan sige nej til og det er ikke 15 mil!Yankee skrev:Det er stadig dobbelt så meget som hvad vi fik for Kusk, AK og Thelander tilsammen. Nogle gange handler det om at slå til mens man kan få en ok pris i stedet for at vente indtil spillerne er så tæt på kontraktudløb at vi må sælge til spotpris.Brent skrev:15 mio? Det er alt for lidt 25 så er vi ved at være der.Yankee skrev:Det kan godt være der ikke er brandudsalg, men jeg tror nu OB, Panathinaikos og Twente har været pænt godt tilfredse med prisniveauet på AaB-spillere.Funky skrev: Og der skal man så lige huske at holde op imod, at AaB denne sommer med Thomsen-sagen demonstrerede, at de sjove (for køberklubber) tider med paniske brandudsalg i AaB er slut. Jo gu er Spalvis da til salg. Og hvis han bliver ved med at vise samme klasse, så får vi også goe penge for ham.
For det første har han en enorm værdi for AaB som spiller, vi er trods alt kun 3 point fra en plads der giver adgang til europa.
For det andet er jeg overbevist om han ikke stopper med at lave mål, og dermed falder hans værdi sandsynligvis ikke, tværtimod.
1) Nu er det jo sket før at AaB er kommet i Europa uden Lukas Spalvis. Det kan vel sammenlignes lidt med sæsonen 07-08, hvor vi solgte Rade Prica halvvejs.troelsh skrev: For det første har han en enorm værdi for AaB som spiller, vi er trods alt kun 3 point fra en plads der giver adgang til europa.
For det andet er jeg overbevist om han ikke stopper med at lave mål, og dermed falder hans værdi sandsynligvis ikke, tværtimod.
2) Vi havde også stor tiltro til Jeppe Curth, Simon Bræmer, Frank Strandli, Indrek Zelinski m.fl. Det er meget, meget svært at sige hvad fremtiden bringer. Vi har trods alt at gøre med en spiller, der har været knæopereret og endnu ikke har bevist at det knæ holder til en hel sæson.
Meget enig, synes Gaarde skulle være mere "kostbar" i hans retorik.Der er for meget åbne arme over det han siger. Vi er på ingen måde tvunget til at sælge. I mine øjne må et salg til vinter være udelukket medmindre en klub vil smide på den anden side af 30 millioner, hvis ikke mere. Vi skal ikke risikere at lave en Esbjerg til vinter, hvor vi sælger tre profiler og kører videre med nødløsninger, købte som egenudviklede. Vil mene Spalvis før var en spiller vi kunne blive tvunget til at sælge til sommer, men vi med klubbens nuværerende økonomi bør holde et år mere. Bliver Lewandowski skadet i morgen og Bayern kommer og byder 50 af de helt store skal han selvfølgelig afsted, men med den nuværende økonomi bør retorikken og adfærden fra klubben ændre sig. Man kan f.eks. sagtens sige man har planer om at holde sammen på truppen til sommer uden det betyder, at man ikke vil lytte til tilpas gode tilbud eller stå i vejen, hvis et godt bud kommer.troelsh skrev:Der er som sådan ikke noget odiøst i det gaarde siger.Gamling skrev:og næppe er kampen slut før Gaarde står der som den værste alfons i Istedgade og faldbyder Spalvis !
Men jeg syntes desværre der er lidt en tendens til at lige så snart vi har en spiller der præsterer på et lidt højere niveau end de andre, så er der fokus på at han skal afsted med det ASAP!
Dette har hæmmet spillet hos tidligere profiler,
Lad nu spalvis koncentrere sig om AaB, også lad vær med at sælge ham til den første klub der byder på ham
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
En 21 årig målmager, som laver mål i næsten hver andet kamp kan man ikke sælges billigt.
Der vil ganske enkelt komme så store startbud, at vi ikke behøver at være bange for det.
Så ro på.
Der vil ganske enkelt komme så store startbud, at vi ikke behøver at være bange for det.
Så ro på.
- FlæskeFrank
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Kun på debatsiden kan en kamptråd hvor AaB har vundet med 5-0 (!) ende med at indeholde så mange negativt ladede ord som denne. Ikke bare fordi vi jo "sikkert taber næste kamp", men nu også fordi vores sportsdirektør udtaler hvad vi alle ganske udmærket ved - at AaB spillere er til salg hvis der kommer bud som både spiller og klub er tilfredse med. Der må stå mange af de dersens halvtomme glas rundt omkring i køkkenskabene... også eksemplificeret ved at Spalvis' "Jeg har det godt i AaB og har bestemt ikke travlt med at komme videre" - kommentar fra samme artikel som Gaardes nævnte udtalelse indtil nu åbenbart er blevet vejet og fundet for ligegyldig.
Til gengæld bliver der ikke meget ro på debatsiden når hans kontrakt så løber ud, og vi ikke får en øre for ham.Køllen I Møllen skrev:Det ville bare være så befriende at høre en sportsdirektør for AaB sige klart og tydeligt op i kameraet : "Han skal INGEN steder!".
Alternativet, at han alligevel bliver solgt, skal nok også få nogle op af stolene.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Mon ikke også spillerne og deres agenter lytter med? Det kunne jo være de mente at, Gaarde skulle betale dem noget mere i løn om ikke andet, så næste gang der skulle forlænges. Der er mange hensyn at tage, og jeg synes Gaarde bevæger sig fornuftigt imellem dem. Selvfølgelig er der altid nuancer der kunne være bedre, men i det store hele.thomasjn skrev:Meget enig, synes Gaarde skulle være mere "kostbar" i hans retorik.Der er for meget åbne arme over det han siger. Vi er på ingen måde tvunget til at sælge. I mine øjne må et salg til vinter være udelukket medmindre en klub vil smide på den anden side af 30 millioner, hvis ikke mere. Vi skal ikke risikere at lave en Esbjerg til vinter, hvor vi sælger tre profiler og kører videre med nødløsninger, købte som egenudviklede. Vil mene Spalvis før var en spiller vi kunne blive tvunget til at sælge til sommer, men vi med klubbens nuværerende økonomi bør holde et år mere. Bliver Lewandowski skadet i morgen og Bayern kommer og byder 50 af de helt store skal han selvfølgelig afsted, men med den nuværende økonomi bør retorikken og adfærden fra klubben ændre sig. Man kan f.eks. sagtens sige man har planer om at holde sammen på truppen til sommer uden det betyder, at man ikke vil lytte til tilpas gode tilbud eller stå i vejen, hvis et godt bud kommer.troelsh skrev:Der er som sådan ikke noget odiøst i det gaarde siger.Gamling skrev:og næppe er kampen slut før Gaarde står der som den værste alfons i Istedgade og faldbyder Spalvis !
Men jeg syntes desværre der er lidt en tendens til at lige så snart vi har en spiller der præsterer på et lidt højere niveau end de andre, så er der fokus på at han skal afsted med det ASAP!
Dette har hæmmet spillet hos tidligere profiler,
Lad nu spalvis koncentrere sig om AaB, også lad vær med at sælge ham til den første klub der byder på ham
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Kusk havde en klausul, Thelander kun 1 år tilbage af kontrakten og havde siddet ude længe. Spalvis er kun 21, topper han samtidig topscorerlisten får vi næppe et bedre salgsobjekt. Derudover vil han i vinterpausen have to et halvt år tilbage af kontrakten, så vi har råd til at spille højt spil da vi sagtens kan vente et vindue med at skyde ham af.Yankee skrev:Det er stadig dobbelt så meget som hvad vi fik for Kusk, AK og Thelander tilsammen. Nogle gange handler det om at slå til mens man kan få en ok pris i stedet for at vente indtil spillerne er så tæt på kontraktudløb at vi må sælge til spotpris.Brent skrev:15 mio? Det er alt for lidt 25 så er vi ved at være der.Yankee skrev:Det kan godt være der ikke er brandudsalg, men jeg tror nu OB, Panathinaikos og Twente har været pænt godt tilfredse med prisniveauet på AaB-spillere.Funky skrev: Og der skal man så lige huske at holde op imod, at AaB denne sommer med Thomsen-sagen demonstrerede, at de sjove (for køberklubber) tider med paniske brandudsalg i AaB er slut. Jo gu er Spalvis da til salg. Og hvis han bliver ved med at vise samme klasse, så får vi også goe penge for ham.
Jeg er træt af at vi hele tiden skal sende signaler om at vi ikke vil stå i vejen for spillere med udlandsambitioner. Det kunne være fedt hvis vi bare engang imellem spillede lidt mere kostbare. Men jeg er desværre bange for at AaB vil være tilfredse med 15 mio. kr.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
NIN skrev:Buzz Killington skrev:Eller en sikker nedrykkerNIN skrev:Spillede man kun hver anden kamp i Superligaen, var vi ustoppelige.

På ingen måde halvt fyldt Hr Reznor.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg fralægger mig alt ansvar. Jeg bestilte en halv fad på stadion.Buzz Killington skrev:NIN skrev:Buzz Killington skrev:Eller en sikker nedrykkerNIN skrev:Spillede man kun hver anden kamp i Superligaen, var vi ustoppelige.
På ingen måde halvt fyldt Hr Reznor.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvis vi kan få ca. 300 kr. for Spalvis, er jeg ovenud tilfreds. Vi er jo efterhånden vandt til at vores profiler går helt eller næsten gratis.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Hvorfor skulle vi ikke kunne forlange lige så meget for spalvis som FCM gør for pisto og FCK for ham den mørke midtbanespiller. Han har samme potentiale og ingen af de andre er topscorer i ligaen.
Hvem er det i øvrigt af betydning vi har ladet gå gratis eller næsten.
Så vidt jeg ved har vi fået en fantastisk betaling på 6-700.000 for ak med få mdr tilbage kontrakt. Eftersigende 3-4 mio for en reserve forsvarsspiller.
Det er fandme godt solgt af AaB så hvis vi sætter samme standard for en ung topscorer og landsholdsspiller så hvorfor ikke 40-50 mio
Så vidt jeg ved har vi fået en fantastisk betaling på 6-700.000 for ak med få mdr tilbage kontrakt. Eftersigende 3-4 mio for en reserve forsvarsspiller.
Det er fandme godt solgt af AaB så hvis vi sætter samme standard for en ung topscorer og landsholdsspiller så hvorfor ikke 40-50 mio
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Meget enig hele vejen igennem. Jeg synes nu heller ikke der er nogen som helst grund til ligefrem at være nervøs for et hurtigt eller dårligt salg af Spalvis, jeg tror bestemt ikke det er aktuelt før tidligst næste sommer, hvor han til gengæld nok kan blive svær at holde på, for jeg bliver overrasket hvis han ikke ender som ligatopscorer.Maglau skrev:Hvorfor skulle vi ikke kunne forlange lige så meget for spalvis som FCM gør for pisto og FCK for ham den mørke midtbanespiller. Han har samme potentiale og ingen af de andre er topscorer i ligaen.
Hvis ikke Spalvis ender med at blive AaB's hidtil største salg vil det for mig være både overraskende og skuffende. Jeg mener at alle forudsætninger er tilstede.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du understreger sådan set bare min pointe. Vi er åbenbart der, hvor 600.000 for en doublevinder og vores topscorer er "fantastisk."Maglau skrev:Hvorfor skulle vi ikke kunne forlange lige så meget for spalvis som FCM gør for pisto og FCK for ham den mørke midtbanespiller. Han har samme potentiale og ingen af de andre er topscorer i ligaen.
Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Lasse Nielsen lidt lommeuld.
Dalsgaard går gratis.
Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Jeg ville da elske at AaB fik 50 millioner for Spalvis, men vores forhistorie taler jo ikke ligefrem for et salg i den størrelsesorden. Så er det nok mere sandsynligt at vi igen havner i en position, hvor vi må sælge på et ugunstigt tidspunkt, og hvor halvanden million efter omstændighederne er "godt solgt."
Vi skal for alt i verden undgå igen at lave en AaB og sælge mens kontrakten er ved at løbe ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."