Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober
Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober
Jeg er for så vidt enig, men hvorfor skal alle spillere pludselig sælges? Hvorfor kan de ikke tilføre holdet værdi under kontraktperioden, og derefter forlade holdet? Vi er ikke afhængige af salg længere.
Selvfølgelig skal ekstraordinære spillere sælges, men AK tilførte da holdet større værdi ved at blive end ved at blive skippet videre for eksempelvis 5 mio.? Sådan går det ikke hver gang, men når vi nu ikke er afhængige af salg, så er det værd at overveje, hvor spilleren udgør størst værdi.
Selvfølgelig skal ekstraordinære spillere sælges, men AK tilførte da holdet større værdi ved at blive end ved at blive skippet videre for eksempelvis 5 mio.? Sådan går det ikke hver gang, men når vi nu ikke er afhængige af salg, så er det værd at overveje, hvor spilleren udgør størst værdi.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Og det er så en pisse interessant debat! Hvis vi får tilbudt 10-15 mio for Thomsen til vinter, hvor meget er så hans værdi i Resten af kontrakt perioden? Jeg synes vi skal sælge, med mindre vi ligger lunt til i guldstriden.
Det er altid rart at have en godt polstret kistebund.
Det er altid rart at have en godt polstret kistebund.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Ingen taler om at alle spillere skal sælges, men vi skal lave de gode salg, fordi det giver os endnu bedre manøvremuligheder i forhold til at hente bedre spillere, skrive længere kontrakter, etc., etc.Kunji skrev:Jeg er for så vidt enig, men hvorfor skal alle spillere pludselig sælges? Hvorfor kan de ikke tilføre holdet værdi under kontraktperioden, og derefter forlade holdet? Vi er ikke afhængige af salg længere.
Så er det da rigtigt at der kan være en afvejning af, om det er mest værdifuldt for holdet at holde på spilleren i hele kontraktperioden. Det har FCK gjort flere gange, fx med Pierre Bengtsson som et eksempel. Men vi har stort set ingen store salg. Vores mesterhold er stille og roligt blevet pillet fra hinanden og vi har vel knap nok indkasseret 10 millioner kroner i alt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det kan anbefales at læse artikel med Gaarde i sidste nye udgave af Supporteren. Her giver han input til hvorledes man ser på transfers i AaB.
Ska' vi hak'?
Skal vi nu til det igen? For det første, så har vi tjent noget nær 20 millioner for vores mesterhold. For det andet, så skyldes det mesterskab at vi havde en helt unik trupsammensætning, snarer end at det var enkeltprofiler. For det tredje, så er 8-10 af de spillere der spillede mest i Double-sæsonen stadig at finde i truppen.... Drop nu det tuderi!Gnu skrev:Ingen taler om at alle spillere skal sælges, men vi skal lave de gode salg, fordi det giver os endnu bedre manøvremuligheder i forhold til at hente bedre spillere, skrive længere kontrakter, etc., etc.Kunji skrev:Jeg er for så vidt enig, men hvorfor skal alle spillere pludselig sælges? Hvorfor kan de ikke tilføre holdet værdi under kontraktperioden, og derefter forlade holdet? Vi er ikke afhængige af salg længere.
Så er det da rigtigt at der kan være en afvejning af, om det er mest værdifuldt for holdet at holde på spilleren i hele kontraktperioden. Det har FCK gjort flere gange, fx med Pierre Bengtsson som et eksempel. Men vi har stort set ingen store salg. Vores mesterhold er stille og roligt blevet pillet fra hinanden og vi har vel knap nok indkasseret 10 millioner kroner i alt.
@MrBang: Kan man læse Supporteren et sted uden medlemsskab?
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Vi har lige kørt SønderjyskE over med ni spillere fra The Double-sæsonen i startopstillingen. De to sidste var Børsting og Enevoldsen - og ind fra bænken kom blandt andre Rasmus Jönsson, som også var en stor faktor i guldsæsonen. Og i hjemmekampen før kørte vi Brøndby over i en kamp, hvor 12 af de 14 brugte AaB-spillere var med til at vinde The Double. Igen med Børsting og Enevoldsen som de to sidste.
Hvordan hænger det sammen med, at guldholdet er blevet splittet?
Vi har lige kørt SønderjyskE over med ni spillere fra The Double-sæsonen i startopstillingen. De to sidste var Børsting og Enevoldsen - og ind fra bænken kom blandt andre Rasmus Jönsson, som også var en stor faktor i guldsæsonen. Og i hjemmekampen før kørte vi Brøndby over i en kamp, hvor 12 af de 14 brugte AaB-spillere var med til at vinde The Double. Igen med Børsting og Enevoldsen som de to sidste.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Du er med på at når man forlænger kontrakter er der to parter som skal være enige om hvad der skal ske ikke? Du får det til at lyde som om AaB ene og alene bare kan sætte sig ned og bestemme at alle forlængelser skal ske på de vilkår som er bedst for klubben.Gnu skrev:Mht. kontraktforlængelser synes jeg, der virker til at være lidt slingrekurs i, hvad vej man vælger. Der har været en glædelig udvikling med fireårige kontrakter til fx Abildgård, men med fx Ahlmann satte man sig så mellem to stole med en to-årig forlængelse.Buzz Killington skrev:Men Gnu, er det din oprigtige vurdering at AaB slet ikke har ændret politik mht. til kontrakforlængelser? Derudover, så tvivler jeg på AaB ikke har været villige til at sælge spillere før kontraktudløb. Problemet har dog været at der ingen købere er, samt at spillerne er på så korte kontrakter at deres udviklings- og efterspørgselskurve er toppet sent i kontraktforløbet. Eller er det din påstand at der stod købere klar til AK, Dalle og Lasse på et tidligere tidspunkt, men AaB valgte at sige nej tak? Jeg tvivler ærligt talt, specielt i lyset af at AaB desperat manglede penge. Og slutteligt, så er spillere ikke kun værdifulde for AaB hvis de kan sælges dyrt. Nogle spillere blive hentet for at styrke holdet, og forudsætningen for at hente dem er sommetider at de ikke vil binde sig alt for længe. Det er en afvejning, men en fornuftig en i mine øjne. Du kunne forresten her også nævne Risgård sammen med Jönsson, Helenius og Enevoldsen som er hentet (tilbage) oprindeligt. Og de er jo fantastiske eksempler, som endda er hentet gratis eller næsten gratis i udlandet, uanset om så specielt Helenius har skuffet.Gnu skrev: Fx afklare kontraktforlængelser i rette tid. Vil spilleren ikke forlænge skal han sælges med god tid tilbage på kontrakten så man ikke ender med at spilleren går gratis eller for håndører. Læs; Dalsgaard, AK, Lasse Nielsen
Fx hente spillere på andet end to-årige kontrakter, så vi har en reel chance for at få andet end lommeuld for spilleren. Læs; Jönsson, Helenius, Enevoldsen.
Mht. AK, Dalsgaard og Lasse mener jeg, at man skulle have afklaret deres kontraktforhold tidligere. Selvfølgelig ville det være muligt at sælge fx AK lige efter mesterskabssæsonen, hvis hans kontrakforhold var blevet afklaret på det tidspunkt. Jeg er i øvrigt uenig i, at man bare skal vente på at en køber kommer forbi. Så må man opdyrke et salg, sende spillerens agent på arbejde, etc.
Jeg er på sin vis enig i, at der kan være en ide i at hente en forstærkning på en kort kontrakt, men det bør absolut være en undtagelse. Vi har efter min mening for mange to-årige kontrakter og det sætter os under et unødigt pres i forhold til hele tiden at skulle forlænge eller finde nye, og det er som bekendt svært at lave penge på spillere med kort tid tilbage af kontrakten.
Jönsson har udløb i sommeren 16. Han skal spille aldeles sublimt fra nu og til vinter, hvis vi skal håbe på bare at lave lidt mønter på ham i vintervinduet.
Helenius har udløb i sommeren 17. Han skal også finde langt bedre spil frem, hvis vi skal sælge ham til sommer, hvor han kun har et år tilbage.
Enevoldsen og Ahlmann har også udløb i 17 og skal helst sælges til sommer, hvis vi vil hente lidt penge hjem.
Teoretisk set kan de alle forlænge igen, men det er næppe realistisk.
Hvad er det helt præcist du mener klubben skulle have gjort fremfor at forlænge 2 år med Ahlmann eller have forlænget med en indbygget frikøbsklausul med Kusk - skulle man have ladet kontrakterne løbe ud og ladet dem gå på fri transfer, eller skulle man have gjort som med AK og Thelnader og have solgt spillerne?
Apropos AK, så skriver du at du ville have foretrukket man solgte AK lige efter mesterskabssæsonen... men hvordan havde regnestykket så set ud, hvis vi ikke havde fået AK's vigtige mål i uefa sammenhæng - og hvordan havde du iøvrigt selv stillet dig, hvis AaB havde svækket sit nykårede mesterhold kraftigt ved at sælge en af de vigtigste spillere? Jeg er enig så langt at vi nemt kan finde et tidspunkt i bakspejlet hvor et salg af AK havde været mere optimalt, men det havde da været kropumuligt at spå om det havde været en bedre løsning på det tidspunkt... præcist som med Dalsgaard, hvor situationen vel har været præcist den samme, her er forskellen bare at vi stadig ikke har set en endelig afklaring, og personligt ville jeg være ked af hvis klubben selv på dette sene tidspunkt havde afskrevet muligheden for at forlænge hans kontrakt, for det tror jeg personligt stadig er en mulighed. Det samme kan klubben nemt have tænkt om AK helt op til den dag han skrev under med OB, og det kan man vel ikke fortænke dem i, hvis beskeden de har fået fra AK har været AaB eller udelandet.
Anyways, så er jeg på linje med Kunji og andre i denne tråd - hvorfor den store fokus på at vi skal kunne sælge alle spillere? Jeg behøver ikke at kigge i nogen krystalkugle for at se hvor meget klubben har tjent på IKKE at sælge spillere som Kusk, Thomsen, Ahlmann, AK eller Dalsgaard da de var allermest attraktive og salgbare, og jeg kan ikke se hvorfor det samme regnestykke ikke vil kunne blive aktuelt igen i nær fremtid.
Derudover er jeg heller ikke enig i at AaB er SÅ meget dårligere til at sælge spillere end konkurrenterne er, hvis vi altså kigger på de reelle konkurrenter og ser bort fra de to store i Kbh, som har nogle helt andre vilkår, samt glemmer de mærkværdigt store salg FCM havde da brugtvognsforhandleren Ørgaard stod for at stikke blår i øjnene på køberne dernede. Er vi så meget ringere til det med kontrakter og transfers end FCM når de lader Izunna gå på fri transfer, eller sælger Albæk til et mindre millionbeløb? Eller FCN, som generelt nærmest ikke sælger spillere for mere end en meget lille håndfuld pebernødder på trods af deres status som nylig mester og udviklingsklub? Eller hvad med OB, AGF, Randers - som i bedste fald sælger en spiller til et to cifret millionbeløb hvert 5. år? Eller er det nogen af de andre klubber som er så meget bedre til det? Silkeborg, Horsens, Hobro måske...
Selvfølgelig har FCM været bedre til at sælge spillere end AaB, hvis vi kigger på det over en årrække, og de har da også solgt andre spillere end jeg har nævnt i de senere år, men nok til at de skulle have gjort det markant bedre end AaB de sidste par år? Næh. Forskellen er bare at de har investeret store summer i truppen, så det ikke har gjort så ondt på dem at miste store profiler. Vi kan også se på Brøndby, som for nylig med lodder og trisser fik forlænget med Durmisi, og som ganske vist har tjent godt på salg af Finnen og Makienok, som også var to spillere de havde sat pæne investeringer i og dermed SKULLE sælge for ikke at miste penge, men som udover de to vel mest af alt gør sig bemærkede på salgsfronten ved at sælge ud af arvesølvet inden de når at få sportsligt udbytte af spillerne.
Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes. Ser man isoleret på hvert enkelt salg de sidste par år, tager højde for omstændighederne i hvert tilfælde og afholder sig fra at bedømme udfra et stort overordnet billed uden detaljerne, så synes jeg ikke der er grund til nogen voldsom kritik, udover at man kan ærgre sig over at det økonomiske pres sandsynligvis gjorde at man var tvunget til salgene af Lucas og Lasse, som jeg synes var dårligt timede.
Desuden - når vi skal være helt ærlige, tror jeg også vi er nødt til at se lidt mere realistisk på det, når vi hver især sætter små ønsketænknings-prislapper på vores spillere. Det er altså EKSTREMT svært at få øje på spillere som er blevet solgt fra AaB, hvor de efterfølgende har bevist at have et højere niveau end den prislap de havde da de blev solgt. Jeg kan nærmest ikke få øje på andre end Lasse Nielsen, som i øjeblikket beviser sig mere værd end hans salgspris... og det gælder altså blandt alle de spillere jeg kan huske på stående fod som er blevet solgt fra AaB i min tid. Der er selvfølgelig spillere ude nu, som kan nå at bevise sig (Lucas, Kusk og Thelander), men ellers her og nu - det er virkelig kun Lasse jeg kan komme i tanker om, som har leveret højere end modsvarende den pris vi AaB fans (som altid) synes var for lav. Eksempler på det modsatte står til gengæld i kø, også når det gælder salg af store profiler.
-
Gnu
- Allstar

Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Alle profiler fra guldholdet, som smutter for småpenge.
Men jeg kan forstå, at det slet ikke er noget problem, at de forlader os for lidt lommeuld. Det kan åbenbart ikke gøres bedre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
Gnu
- Allstar

Jeg orker ikke at svare detaljeret på den der tekstmur. Jeg har gjort min holdning i denne sag klart, og du bringer ikke noget afgørende nyt eller interessant til torvs.Jesper Schmidt skrev:Du er med på at når man forlænger kontrakter er der to parter som skal være enige om hvad der skal ske ikke? Du får det til at lyde som om AaB ene og alene bare kan sætte sig ned og bestemme at alle forlængelser skal ske på de vilkår som er bedst for klubben.Gnu skrev:Mht. kontraktforlængelser synes jeg, der virker til at være lidt slingrekurs i, hvad vej man vælger. Der har været en glædelig udvikling med fireårige kontrakter til fx Abildgård, men med fx Ahlmann satte man sig så mellem to stole med en to-årig forlængelse.Buzz Killington skrev:Men Gnu, er det din oprigtige vurdering at AaB slet ikke har ændret politik mht. til kontrakforlængelser? Derudover, så tvivler jeg på AaB ikke har været villige til at sælge spillere før kontraktudløb. Problemet har dog været at der ingen købere er, samt at spillerne er på så korte kontrakter at deres udviklings- og efterspørgselskurve er toppet sent i kontraktforløbet. Eller er det din påstand at der stod købere klar til AK, Dalle og Lasse på et tidligere tidspunkt, men AaB valgte at sige nej tak? Jeg tvivler ærligt talt, specielt i lyset af at AaB desperat manglede penge. Og slutteligt, så er spillere ikke kun værdifulde for AaB hvis de kan sælges dyrt. Nogle spillere blive hentet for at styrke holdet, og forudsætningen for at hente dem er sommetider at de ikke vil binde sig alt for længe. Det er en afvejning, men en fornuftig en i mine øjne. Du kunne forresten her også nævne Risgård sammen med Jönsson, Helenius og Enevoldsen som er hentet (tilbage) oprindeligt. Og de er jo fantastiske eksempler, som endda er hentet gratis eller næsten gratis i udlandet, uanset om så specielt Helenius har skuffet.Gnu skrev: Fx afklare kontraktforlængelser i rette tid. Vil spilleren ikke forlænge skal han sælges med god tid tilbage på kontrakten så man ikke ender med at spilleren går gratis eller for håndører. Læs; Dalsgaard, AK, Lasse Nielsen
Fx hente spillere på andet end to-årige kontrakter, så vi har en reel chance for at få andet end lommeuld for spilleren. Læs; Jönsson, Helenius, Enevoldsen.
Mht. AK, Dalsgaard og Lasse mener jeg, at man skulle have afklaret deres kontraktforhold tidligere. Selvfølgelig ville det være muligt at sælge fx AK lige efter mesterskabssæsonen, hvis hans kontrakforhold var blevet afklaret på det tidspunkt. Jeg er i øvrigt uenig i, at man bare skal vente på at en køber kommer forbi. Så må man opdyrke et salg, sende spillerens agent på arbejde, etc.
Jeg er på sin vis enig i, at der kan være en ide i at hente en forstærkning på en kort kontrakt, men det bør absolut være en undtagelse. Vi har efter min mening for mange to-årige kontrakter og det sætter os under et unødigt pres i forhold til hele tiden at skulle forlænge eller finde nye, og det er som bekendt svært at lave penge på spillere med kort tid tilbage af kontrakten.
Jönsson har udløb i sommeren 16. Han skal spille aldeles sublimt fra nu og til vinter, hvis vi skal håbe på bare at lave lidt mønter på ham i vintervinduet.
Helenius har udløb i sommeren 17. Han skal også finde langt bedre spil frem, hvis vi skal sælge ham til sommer, hvor han kun har et år tilbage.
Enevoldsen og Ahlmann har også udløb i 17 og skal helst sælges til sommer, hvis vi vil hente lidt penge hjem.
Teoretisk set kan de alle forlænge igen, men det er næppe realistisk.
Hvad er det helt præcist du mener klubben skulle have gjort fremfor at forlænge 2 år med Ahlmann eller have forlænget med en indbygget frikøbsklausul med Kusk - skulle man have ladet kontrakterne løbe ud og ladet dem gå på fri transfer, eller skulle man have gjort som med AK og Thelnader og have solgt spillerne?
Apropos AK, så skriver du at du ville have foretrukket man solgte AK lige efter mesterskabssæsonen... men hvordan havde regnestykket så set ud, hvis vi ikke havde fået AK's vigtige mål i uefa sammenhæng - og hvordan havde du iøvrigt selv stillet dig, hvis AaB havde svækket sit nykårede mesterhold kraftigt ved at sælge en af de vigtigste spillere? Jeg er enig så langt at vi nemt kan finde et tidspunkt i bakspejlet hvor et salg af AK havde været mere optimalt, men det havde da været kropumuligt at spå om det havde været en bedre løsning på det tidspunkt... præcist som med Dalsgaard, hvor situationen vel har været præcist den samme, her er forskellen bare at vi stadig ikke har set en endelig afklaring, og personligt ville jeg være ked af hvis klubben selv på dette sene tidspunkt havde afskrevet muligheden for at forlænge hans kontrakt, for det tror jeg personligt stadig er en mulighed. Det samme kan klubben nemt have tænkt om AK helt op til den dag han skrev under med OB, og det kan man vel ikke fortænke dem i, hvis beskeden de har fået fra AK har været AaB eller udelandet.
Anyways, så er jeg på linje med Kunji og andre i denne tråd - hvorfor den store fokus på at vi skal kunne sælge alle spillere? Jeg behøver ikke at kigge i nogen krystalkugle for at se hvor meget klubben har tjent på IKKE at sælge spillere som Kusk, Thomsen, Ahlmann, AK eller Dalsgaard da de var allermest attraktive og salgbare, og jeg kan ikke se hvorfor det samme regnestykke ikke vil kunne blive aktuelt igen i nær fremtid.
Derudover er jeg heller ikke enig i at AaB er SÅ meget dårligere til at sælge spillere end konkurrenterne er, hvis vi altså kigger på de reelle konkurrenter og ser bort fra de to store i Kbh, som har nogle helt andre vilkår, samt glemmer de mærkværdigt store salg FCM havde da brugtvognsforhandleren Ørgaard stod for at stikke blår i øjnene på køberne dernede. Er vi så meget ringere til det med kontrakter og transfers end FCM når de lader Izunna gå på fri transfer, eller sælger Albæk til et mindre millionbeløb? Eller FCN, som generelt nærmest ikke sælger spillere for mere end en meget lille håndfuld pebernødder på trods af deres status som nylig mester og udviklingsklub? Eller hvad med OB, AGF, Randers - som i bedste fald sælger en spiller til et to cifret millionbeløb hvert 5. år? Eller er det nogen af de andre klubber som er så meget bedre til det? Silkeborg, Horsens, Hobro måske...
Selvfølgelig har FCM været bedre til at sælge spillere end AaB, hvis vi kigger på det over en årrække, og de har da også solgt andre spillere end jeg har nævnt i de senere år, men nok til at de skulle have gjort det markant bedre end AaB de sidste par år? Næh. Forskellen er bare at de har investeret store summer i truppen, så det ikke har gjort så ondt på dem at miste store profiler. Vi kan også se på Brøndby, som for nylig med lodder og trisser fik forlænget med Durmisi, og som ganske vist har tjent godt på salg af Finnen og Makienok, som også var to spillere de havde sat pæne investeringer i og dermed SKULLE sælge for ikke at miste penge, men som udover de to vel mest af alt gør sig bemærkede på salgsfronten ved at sælge ud af arvesølvet inden de når at få sportsligt udbytte af spillerne.
Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes. Ser man isoleret på hvert enkelt salg de sidste par år, tager højde for omstændighederne i hvert tilfælde og afholder sig fra at bedømme udfra et stort overordnet billed uden detaljerne, så synes jeg ikke der er grund til nogen voldsom kritik, udover at man kan ærgre sig over at det økonomiske pres sandsynligvis gjorde at man var tvunget til salgene af Lucas og Lasse, som jeg synes var dårligt timede.
Desuden - når vi skal være helt ærlige, tror jeg også vi er nødt til at se lidt mere realistisk på det, når vi hver især sætter små ønsketænknings-prislapper på vores spillere. Det er altså EKSTREMT svært at få øje på spillere som er blevet solgt fra AaB, hvor de efterfølgende har bevist at have et højere niveau end den prislap de havde da de blev solgt. Jeg kan nærmest ikke få øje på andre end Lasse Nielsen, som i øjeblikket beviser sig mere værd end hans salgspris... og det gælder altså blandt alle de spillere jeg kan huske på stående fod som er blevet solgt fra AaB i min tid. Der er selvfølgelig spillere ude nu, som kan nå at bevise sig (Lucas, Kusk og Thelander), men ellers her og nu - det er virkelig kun Lasse jeg kan komme i tanker om, som har leveret højere end modsvarende den pris vi AaB fans (som altid) synes var for lav. Eksempler på det modsatte står til gengæld i kø, også når det gælder salg af store profiler.
Til dit første afsnit vil jeg blot sige dette: Jeg har overhovedet ikke påstået, at det er AaB, der alene skal diktere vilkårene for kontraktforlængelser.
Jeg skriver meget tydeligt, at man på langt tidligere tidspunkter bør afklare kontraktforhold. Det vil altså sige at man i samarbejde med spilleren i god tid får afgjort, om kontrakten skal forlænges, eller om der skal arbejdes i retning af et salg.
Det handler om at have en klar fremtidsplan, som kan give lidt ro på, så vi ikke hele tiden skal reagere på bagkant.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg synes det er fantastisk at du med den ene hånd kritiserer klubben for ikke at have taget konsekvenserne tidligt i forhold til Dalsgaard og AK's kontraktudløb, og med den anden hånd kritiserer dem for at have solgt Thelander i en lignende situation, hvor man efter al sandsynlighed lige præcist har draget den konsekvens du efterlyser. Det forstår jeg simpelthen ikke. Det samme kan iøvrigt sandsynligvis siges om salget af Lasse Nielsen relativt kort før kontraktudløb, selv om der dengang også var nogle økonomiske årsager, præcist som i forhold til Kusk. Du tegner et billede som er så forsimplet at det er fuldstændigt forvrænget i forhold til virkeligheden, efter min mening.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Men jeg kan forstå, at det slet ikke er noget problem, at de forlader os for lidt lommeuld. Det kan åbenbart ikke gøres bedre.
-
sulakvelidze
- Allstar

Jo, det ville da være federe, og personligt er jeg ikke tilfreds med transferen på Rasmus Thelander. Med mindre en klausul forhindrede det, burde Gaarde have fået flere penge fra Panathinaikos for ham. Men det med omstændighederne for spillersalg i den fattige perioder (Kusk og Lasse Nielsen) samt AK's længsel efter Fyn er der jo tærsket langhalm på, så det gider jeg ikke gentage.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Jeg vil bare gerne aflive påstanden om, at The Double-holdet er blevet splittet. Hvordan hænger det sammen med, at 12 ud de af 14, der tæskede Brøndby for nylig, var med til at vinde The Double?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Det kan ingen vel være uenige i, men hvis det er det du mener, så må jeg altså sige du ikke helt har fået det til at fremgå af dine indlæg.Gnu skrev:
Jeg skriver meget tydeligt, at man på langt tidligere tidspunkter bør afklare kontraktforhold. Det vil altså sige at man i samarbejde med spilleren i god tid får afgjort, om kontrakten skal forlænges, eller om der skal arbejdes i retning af et salg.
Det handler om at have en klar fremtidsplan, som kan give lidt ro på, så vi ikke hele tiden skal reagere på bagkant.
Men jeg er også nødt til at sige at hverken du eller jeg ved om det reelt foregår på den måde.
Det ville da under alle omstændigheder være dumt hvis AaB ikke har gjort sig overvejelser om hvorvidt det bedst har kunnet betale sig at forsøge at sælge AK, Dalsgaard eller Thelander, hvis de 3 spillere eksempelvis har givet udtryk for at de vil søge mod udlandet og ikke er interesseret i at forlænge.
Det kan være at AaB i ét tilfælde har draget den konklusion at spilleren er så vigtig at det er en bedre forretning at beholde spilleren frem mod kontraktudløb end at sælge ham, og at man iøvrigt derfor også løbende forsøger at overtale spilleren til at blive.
At man i et andet tilfælde har forsøgt at sælge spilleren men ikke har fået tilstrækkeligt attraktive tilbud fordi spilleren enten har været skadet eller har præsteret dårligt.
Eller det kan være at man i et tredje tilfælde rent faktisk har solgt spilleren til en udenlandsk klub til et beløb som man bedømmer til at modsvare den værdi spilleren ville have for holdet resten af kontraktperioden.
-
Gnu
- Allstar

At man ikke kan få mere end fire millioner for Thelander, når Panathinaikos banker på døren er for sløjt. Der var angiveligt også bud efter ham fra Belgien året før.Jesper Schmidt skrev:Jeg synes det er fantastisk at du med den ene hånd kritiserer klubben for ikke at have taget konsekvenserne tidligt i forhold til Dalsgaard og AK's kontraktudløb, og med den anden hånd kritiserer dem for at have solgt Thelander i en lignende situation, hvor man efter al sandsynlighed lige præcist har draget den konsekvens du efterlyser. Det forstår jeg simpelthen ikke. Det samme kan iøvrigt sandsynligvis siges om salget af Lasse Nielsen relativt kort før kontraktudløb, selv om der dengang også var nogle økonomiske årsager, præcist som i forhold til Kusk. Du tegner et billede som er så forsimplet at det er fuldstændigt forvrænget i forhold til virkeligheden, efter min mening.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Lasse Nielsen skulle have været solgt lang tid før. Det stod jo længe klart, at han havde udlængsel.
-
Gnu
- Allstar

Du er uenig i, at ovenstående fem spillere var profiler på vores guldhold?sulakvelidze skrev:Jo, det ville da være federe, og personligt er jeg ikke tilfreds med transferen på Rasmus Thelander. Med mindre en klausul forhindrede det, burde Gaarde have fået flere penge fra Panathinaikos for ham. Men det med omstændighederne for spillersalg i den fattige perioder (Kusk og Lasse Nielsen) samt AK's længsel efter Fyn er der jo tærsket langhalm på, så det gider jeg ikke gentage.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Jeg vil bare gerne aflive påstanden om, at The Double-holdet er blevet splittet. Hvordan hænger det sammen med, at 12 ud de af 14, der tæskede Brøndby for nylig, var med til at vinde The Double?
-
Gnu
- Allstar

Jeg skriver meget tydeligt og flere gange at man tidligt skal få afklaret kontraktforhold. Hvordan du får det til, at AaB egenrådigt skal diktere vilkårene må altså stå for din egen regning.Jesper Schmidt skrev:Det kan ingen vel være uenige i, men hvis det er det du mener, så må jeg altså sige du ikke helt har fået det til at fremgå af dine indlæg.
-
sulakvelidze
- Allstar

Jeg er uenig i, at vores guldhold er blevet spillet. Af de fem, du nævner, var den ene væk et halvt år inden mesterskabet. Og en anden er her endnu. Og med to af de tre sidste var omstændighederne for en stor transfer ikke til stede på noget tidspunkt.Gnu skrev:Du er uenig i, at ovenstående fem spillere var profiler på vores guldhold?sulakvelidze skrev:Jo, det ville da være federe, og personligt er jeg ikke tilfreds med transferen på Rasmus Thelander. Med mindre en klausul forhindrede det, burde Gaarde have fået flere penge fra Panathinaikos for ham. Men det med omstændighederne for spillersalg i den fattige perioder (Kusk og Lasse Nielsen) samt AK's længsel efter Fyn er der jo tærsket langhalm på, så det gider jeg ikke gentage.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Men du fastholder altså påstanden om, at guldholdet er blevet splittet, selv om 12 af 14 spillere, der slog Brøndby, var med til at vinde guld?
Dalsgård spillede i øvrigt kun 13 kampe fra start i mesterskabssæonen, på grund af skadesproblemer. Og han fik i øvrigt en 3-årig forlængelse tilbage i 2012, så jeg kan ikke rigtig se hvad man skulle gøre anderledes i den konkrete situation? Forsøge at forlænge med en skadet spiller, 1½ år før hans kontraktudløb efter en mesterskabssæson? Forsøge at sælge ham efter en mesterskabssæson hvor hans sidste kamp var i spillerunde 21?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Jeg synes det er ret åbenlyst hvad man skulle have gjort anderledes, nemlig forlænget Dalsgaards kontrakt i foråret 2015.Frygah skrev:Dalsgård spillede i øvrigt kun 13 kampe fra start i mesterskabssæonen, på grund af skadesproblemer. Og han fik i øvrigt en 3-årig forlængelse tilbage i 2012, så jeg kan ikke rigtig se hvad man skulle gøre anderledes i den konkrete situation? Forsøge at forlænge med en skadet spiller, 1½ år før hans kontraktudløb efter en mesterskabssæson? Forsøge at sælge ham efter en mesterskabssæson hvor hans sidste kamp var i spillerunde 21?
I marts 2015 siger Dalsgaard at Gaarde ikke prioriterer at få ordnet forlængelsen, men Dalsgaard satser på at blive i AaB: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... rlaengelse
I juni 2015 siger Dalsgaard at AaB stadig er hans førsteprioritet: http://extra.bet365.dk/news/da/fodbold/ ... eprioritet
Det er som AaB er blevet meget bange for at forlænge kontrakter. Ganske vist, skal spillerne have bedre løn som deres talent udvikler sig, og de spiller fast, og det er måske i en spare funktion, men har forsøgt at lade spillere gå så længe som muligt på billige kontrakter. f.eks. Kan jeg da huske at ene var ude i pressen og brokke sig over, hans løn ifølge kontrakten ikke passede med han nu var fast spiller.Yankee skrev:Jeg synes det er ret åbenlyst hvad man skulle have gjort anderledes, nemlig forlænget Dalsgaards kontrakt i foråret 2015.Frygah skrev:Dalsgård spillede i øvrigt kun 13 kampe fra start i mesterskabssæonen, på grund af skadesproblemer. Og han fik i øvrigt en 3-årig forlængelse tilbage i 2012, så jeg kan ikke rigtig se hvad man skulle gøre anderledes i den konkrete situation? Forsøge at forlænge med en skadet spiller, 1½ år før hans kontraktudløb efter en mesterskabssæson? Forsøge at sælge ham efter en mesterskabssæson hvor hans sidste kamp var i spillerunde 21?
I marts 2015 siger Dalsgaard at Gaarde ikke prioriterer at få ordnet forlængelsen, men Dalsgaard satser på at blive i AaB: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... rlaengelse
I juni 2015 siger Dalsgaard at AaB stadig er hans førsteprioritet: http://extra.bet365.dk/news/da/fodbold/ ... eprioritet
sørgede vi for at vores profiler var på lange kontrakter, var det også lettere at få ordenlige penge for dem, det vil dog nok også betyde at de skal have flere penge...
-
Gnu
- Allstar

Jeg fastholder, at vi har eller er på vej til at sige farvel til fem guldholdsprofiler for småpenge.sulakvelidze skrev:Jeg er uenig i, at vores guldhold er blevet spillet. Af de fem, du nævner, var den ene væk et halvt år inden mesterskabet. Og en anden er her endnu. Og med to af de tre sidste var omstændighederne for en stor transfer ikke til stede på noget tidspunkt.Gnu skrev:Du er uenig i, at ovenstående fem spillere var profiler på vores guldhold?sulakvelidze skrev:Jo, det ville da være federe, og personligt er jeg ikke tilfreds med transferen på Rasmus Thelander. Med mindre en klausul forhindrede det, burde Gaarde have fået flere penge fra Panathinaikos for ham. Men det med omstændighederne for spillersalg i den fattige perioder (Kusk og Lasse Nielsen) samt AK's længsel efter Fyn er der jo tærsket langhalm på, så det gider jeg ikke gentage.Gnu skrev:Kasper Kusksulakvelidze skrev:Altså, hvor kommer den fra, den med at vores mesterhold er pillet fra hinanden? Jeg har set det påstået flere gange, og jeg kan ikke få det til at stemme med realiteterne.
Rasmus Thelander
AK
Lasse Nielsen
Snart Dalsgaard
Men du fastholder altså påstanden om, at guldholdet er blevet splittet, selv om 12 af 14 spillere, der slog Brøndby, var med til at vinde guld?