FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Indlæg af Hovedet » 23. okt 2015, 14:01

Eksil skrev:Dalsgaard nok tilbage - http://nordjyske.dk/sport/AaB-uden-boer ... 6c/24/1547

Ville gætte på, at det skubber PK ud på venstrebacken og The-færring-formly-know-as-Gilli ud på bænken.
Han hedder vel stadig Gilli? Var det ikke Sørensen, han hed i gamle dage for nu at kalde sig noget, jeg ikke kan huske.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. okt 2015, 14:05

Hovedet skrev:
Eksil skrev:Dalsgaard nok tilbage - http://nordjyske.dk/sport/AaB-uden-boer ... 6c/24/1547

Ville gætte på, at det skubber PK ud på venstrebacken og The-færring-formly-know-as-Gilli ud på bænken.
Han hedder vel stadig Gilli? Var det ikke Sørensen, han hed i gamle dage for nu at kalde sig noget, jeg ikke kan huske.
Rolantsson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. okt 2015, 14:06

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske skriver at Børsting og Ahlmann ikke bliver klar til kampen. Dalsgaard derimod skulle blive klar.
Bekymrende, at Ahlmann end ikke er i spil til et indhop trods 3 ugers kamppause; ikke bare i forhold til søndagens kamp, men i forhold til hans karriere som sådan. AaB bør operere med tanker om at hente en permanent afløser til venstre back - positionen, som har været et åbent sår i snart halvandet år nu.

Vi er i det hele taget ret svækkede til det opgør på sårbare positioner; vi har slet ikke samme niveau blandt afløserne til spillere som Würtz, Ahlmann og potentielt Dalsgaard, der under alle omstændigheder mangler form som følge af et længere sygdomsforløb. Mit bud er 1-0 til FCN - men jeg håber, at AaB kan nosse sig til en uafgjort; det har vi generelt været dårlige til i kampe, hvor det ikke helt har fungeret. I øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi nu har spillet 11 kampe i træk uden at spille uafgjort - det må være tæt på rekord.
Det bliver en urolig kamp med en masse chancer til begge hold. Defensivt plejer vi at se skidt ud når Würtz mangler.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. okt 2015, 14:24

Hovedet skrev:

Arh. Jamen så holder jeg bare fast i Gilli.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2015, 15:09

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske skriver at Børsting og Ahlmann ikke bliver klar til kampen. Dalsgaard derimod skulle blive klar.
Bekymrende, at Ahlmann end ikke er i spil til et indhop trods 3 ugers kamppause; ikke bare i forhold til søndagens kamp, men i forhold til hans karriere som sådan. AaB bør operere med tanker om at hente en permanent afløser til venstre back - positionen, som har været et åbent sår i snart halvandet år nu.
Skandaløst at man skrev en toårig kontrakt med ham. Han er nærmest jo fodboldinvalid.

Jeg håber ikke, at Thomsen kommer ind centralt. Nu har vi lige fået ham til at virke på kanten, så stemmer jeg klart for Enevoldsen centralt.
- FlæskeFrank

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 23. okt 2015, 16:41

Jeg håber Gilli bliver på venstre back, og at Ene afløser Børsting.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 23. okt 2015, 17:27

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:
Skandaløst at man skrev en toårig kontrakt med ham. Han er nærmest jo fodboldinvalid.

Jeg håber ikke, at Thomsen kommer ind centralt. Nu har vi lige fået ham til at virke på kanten, så stemmer jeg klart for Enevoldsen centralt.
Nej, for fanden da, han er jo skidegod - altså Ahlmann. Ja, nu nævner du jo selv fodboldinvalid, og det er jo ikke en helt absurd tanke i betragtning af, at manden har været ukampdygtig i 14 måneder og i øvrigt tidligere har været ude i over 1 år. Den 2-årige kontrakt er jeg helt enig i, men det ville ikke være en dårlig idé lige at have venstre back - positionen i tankerne, når sportsdirektør og træner gennemgår fremtidens trup.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 23. okt 2015, 17:29

frederikshavneren skrev:
Hovedet skrev:

Vi er i det hele taget ret svækkede til det opgør på sårbare positioner; vi har slet ikke samme niveau blandt afløserne til spillere som Würtz, Ahlmann og potentielt Dalsgaard, der under alle omstændigheder mangler form som følge af et længere sygdomsforløb. Mit bud er 1-0 til FCN - men jeg håber, at AaB kan nosse sig til en uafgjort; det har vi generelt været dårlige til i kampe, hvor det ikke helt har fungeret. I øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi nu har spillet 11 kampe i træk uden at spille uafgjort - det må være tæt på rekord.
Det bliver en urolig kamp med en masse chancer til begge hold. Defensivt plejer vi at se skidt ud når Würtz mangler.
Jeg forstår dine tanker, men jeg forestiller mig en målfattig kamp, hvor FCN vinder 1-0. Som sagt håber jeg dog, at AaB kan hive en uafgjort kamp i land, hvis ikke spillet er oppe at ringe. Det har været meget enten/eller i år. Og ja, Würtz er ikke rar at undvære.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 23. okt 2015, 18:06

AaB vinder med to mål!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2015, 20:04

Skaden til Børsting kan dog sende Augu på banen og Enevoldsen ud på kanten, da man måske vil have lidt mere fylde, nu Würtz mangler.

Abildgård er ikke min favorit. Når man i debutkampen laver straffe, så er min kredit ikke lang. Jeg tror, at vi skal have lidt mere ro centralt, når Würtz er ude.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. okt 2015, 20:24

FlæskeFrank skrev:

Skaden til Børsting kan dog sende Augu på banen og Enevoldsen ud på kanten, da man måske vil have lidt mere fylde, nu Würtz mangler.

Abildgård er ikke min favorit. Når man i debutkampen laver straffe, så er min kredit ikke lang. Jeg tror, at vi skal have lidt mere ro centralt, når Würtz er ude.
Han scorede også et mål i den kamp, men de er måske ikke kreditgivende?

Hvis du vil stille op med de spillere ville jeg da sætte Bruhn centralt og Enevoldsen på kanten, hvor de begge hører til. Jeg har dog ikke så meget imod Abildgaard og tror han tager over på midten. Det er også bedre ikke at flytte på alt for mange brikker af gangen.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 23. okt 2015, 20:40

KOM SÅ AaB :aabfan:

- Jeg ved vi kommer fra Farum med point. Jeg synes Farum er ringe, i forhold til FCM. De er gode, men irritere mig grænselæst.

Ps. Jeg har faktisk aldrig haft en AaB-trøje, men jeg har besluttet at den første jeg skal have, skal være med Spalvis. Han bliver noget stort :-) :thumbsup:
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2015, 22:47

Eksil skrev:Han scorede også et mål i den kamp, men de er måske ikke kreditgivende?

Hvis du vil stille op med de spillere ville jeg da sætte Bruhn centralt og Enevoldsen på kanten, hvor de begge hører til. Jeg har dog ikke så meget imod Abildgaard og tror han tager over på midten. Det er også bedre ikke at flytte på alt for mange brikker af gangen.
Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2015, 23:12

FlæskeFrank skrev: Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
Det kan jeg sgu ikke lige få til at give mening. Det bliver vist bare en lidt teoretisk diskussion, men hvorfor gør det faktum at vi havde svært ved at score jf. din logik ikke netop mål mere værdigfulde, end mål imod?

Anyway, du tager fejl, i hvert fald hvis man ser på hvordan superligaplaceringer afgøres ved pointlighed. Her er flest scorede mål nemlig et af kriterierne, godt nok et stykke ned på listen.
1) Færrest udeblivelser
2) Flest kamppoint indbyrdes
3) Bedste måldifference indbyrdes
4) Flest mål indbyrdes
5) Flest udebanemål indbyrdes
6) Bedste måldifference
7) Flest scorede mål
8) Flest scorede udebanemål
9) Flest vundne kampe
10) Lodtrækning
http://www.dbujylland.dk/Nyheder/2007/O ... ointlighed

Hvis altså samme regler gælder for superligaen, som det gjorde i JBU-regi i 2007 (kunne ikke google mig frem til nyere regler).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 24. okt 2015, 02:10

Ifht. Abildgaard var straffet self. dumt og lidt klodset lavet - så bestemt ikke kønt ud i debuten. Jeg synes dog langt mere man skal bide mærke i, at knægten scorer i samme kamp. Man ser en del unge spillere gå i stå ved modgang, men Abildgaard blev ved at kæmpe og fik scoret et mål. Det synes jeg er prisværdigt. Ifht. hans talent er jeg ikke solgt endnu, men jeg ligger vægt på den slags da de utvivlsomt har et fodboldtalent når de kommer op på 1. holdet. Nogen formår så at vise det og andre gør det ikke - den del handler lige så meget om attitude.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 24. okt 2015, 07:27

jonas386 skrev: Larsen
PK-KEP-Kasper P-Raitala
Jönsson-Risgaard-Thomsen-Ene
Spalvis-Helenius
Hvor er de defensive spillere i den opstilling på midtbanen?

Frygter FCNs kanter og den kunstige bane som bare ikke er det samme som rigtig græs.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 24. okt 2015, 07:35

FlæskeFrank skrev:

Skaden til Børsting kan dog sende Augu på banen.
Enig med dig, rutinen på midteraksen er vigtig

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2015, 07:35

thomasjn skrev:Ifht. Abildgaard var straffet self. dumt og lidt klodset lavet - så bestemt ikke kønt ud i debuten. Jeg synes dog langt mere man skal bide mærke i, at knægten scorer i samme kamp. Man ser en del unge spillere gå i stå ved modgang, men Abildgaard blev ved at kæmpe og fik scoret et mål. Det synes jeg er prisværdigt. Ifht. hans talent er jeg ikke solgt endnu, men jeg ligger vægt på den slags da de utvivlsomt har et fodboldtalent når de kommer op på 1. holdet. Nogen formår så at vise det og andre gør det ikke - den del handler lige så meget om attitude.
Jep der er krummer i den knægt og han skal spille pladsen (og det kommer han også til).
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2015, 11:06

Elscorpio skrev: Hvor er de defensive spillere i den opstilling på midtbanen?
På bænken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. okt 2015, 11:15

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev: Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
Det kan jeg sgu ikke lige få til at give mening. Det bliver vist bare en lidt teoretisk diskussion, men hvorfor gør det faktum at vi havde svært ved at score jf. din logik ikke netop mål mere værdigfulde, end mål imod?

Anyway, du tager fejl, i hvert fald hvis man ser på hvordan superligaplaceringer afgøres ved pointlighed. Her er flest scorede mål nemlig et af kriterierne, godt nok et stykke ned på listen.
1) Færrest udeblivelser
2) Flest kamppoint indbyrdes
3) Bedste måldifference indbyrdes
4) Flest mål indbyrdes
5) Flest udebanemål indbyrdes
6) Bedste måldifference
7) Flest scorede mål
8) Flest scorede udebanemål
9) Flest vundne kampe
10) Lodtrækning
http://www.dbujylland.dk/Nyheder/2007/O ... ointlighed

Hvis altså samme regler gælder for superligaen, som det gjorde i JBU-regi i 2007 (kunne ikke google mig frem til nyere regler).
Det gør de ikke. Samlet måldifference har altid vægtet højere end indbyrdes kampe i Danmarksturneringen.

Besvar