FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2015, 11:23

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev: Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
Det kan jeg sgu ikke lige få til at give mening. Det bliver vist bare en lidt teoretisk diskussion, men hvorfor gør det faktum at vi havde svært ved at score jf. din logik ikke netop mål mere værdigfulde, end mål imod?

Anyway, du tager fejl, i hvert fald hvis man ser på hvordan superligaplaceringer afgøres ved pointlighed. Her er flest scorede mål nemlig et af kriterierne, godt nok et stykke ned på listen.
1) Færrest udeblivelser
2) Flest kamppoint indbyrdes
3) Bedste måldifference indbyrdes
4) Flest mål indbyrdes
5) Flest udebanemål indbyrdes
6) Bedste måldifference
7) Flest scorede mål
8) Flest scorede udebanemål
9) Flest vundne kampe
10) Lodtrækning
http://www.dbujylland.dk/Nyheder/2007/O ... ointlighed

Hvis altså samme regler gælder for superligaen, som det gjorde i JBU-regi i 2007 (kunne ikke google mig frem til nyere regler).
Det gør de ikke. Samlet måldifference har altid vægtet højere end indbyrdes kampe i Danmarksturneringen.
Ja, det fremgår af punkt 6). Men ved samme måldifference, gælder da ikke flest scorede mål?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 24. okt 2015, 11:32

Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:Dalsgaard nok tilbage - http://nordjyske.dk/sport/AaB-uden-boer ... 6c/24/1547

Ville gætte på, at det skubber PK ud på venstrebacken og The-færring-formly-know-as-Gilli ud på bænken.
Han hedder vel stadig Gilli? Var det ikke Sørensen, han hed i gamle dage for nu at kalde sig noget, jeg ikke kan huske.
Arh. Jamen så holder jeg bare fast i Gilli.
Er han blevet gift eller så noget?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 24. okt 2015, 11:39

dyhrmaN skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:Dalsgaard nok tilbage - http://nordjyske.dk/sport/AaB-uden-boer ... 6c/24/1547

Ville gætte på, at det skubber PK ud på venstrebacken og The-færring-formly-know-as-Gilli ud på bænken.
Han hedder vel stadig Gilli? Var det ikke Sørensen, han hed i gamle dage for nu at kalde sig noget, jeg ikke kan huske.
Synes jeg har hørt et sted, at færinger både har et dansk og færøsk navn(efternavn?) og at klubberne/DBU er blevet enig om, at færingerne skal bære deres færøske navn frem for deres danske. Der er vist også andre færinger i ligaen som har skiftet navn. Kan godt være jeg er helt lost og har misforstået et eller andet, men synes bare jeg har hørt/læst/fået fortalt det et eller andet sted.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2015, 11:43

Spanky skrev:
dyhrmaN skrev:
Eksil skrev:
Hovedet skrev:

Synes jeg har hørt et sted, at færinger både har et dansk og færøsk navn(efternavn?) og at klubberne/DBU er blevet enig om, at færingerne skal bære deres færøske navn frem for deres danske. Der er vist også andre færinger i ligaen som har skiftet navn. Kan godt være jeg er helt lost og har misforstået et eller andet, men synes bare jeg har hørt/læst/fået fortalt det et eller andet sted.
Det kan godt være at det forholder sig på den måde. Gilli var ikke den eneste som skiftede navn i sommers. FCKs Brandur Olsen kaldes nu Brandur Hendriksson

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. okt 2015, 12:16

Man må da sige vi får testet bredden på holdet, med 3 mand ude i mandags og nu 3-4 mand ude i morgendagens kamp, alt efter om Dalsgaard kan spille.

Slipper vi godt fra dende periode med et point eller 3 i Farum i morgen, og begynder at få alle mand klar igen - så tror jeg godt vi kan afblæse den ellers stensikre nedrykning.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2015, 14:52

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev: Dejligt at han rettede op på fejlen med et mål. Det vil jeg gerne give ham kredit for. Men i min bog giver et straffespark af en midtbanespiller et langt større minus end et mål giver plus. Særligt når vi lige havde overstået en sæson, hvor vi havde notorisk svært ved at score, så skal man for alt i verden ikke give straffe.
Det kan jeg sgu ikke lige få til at give mening. Det bliver vist bare en lidt teoretisk diskussion, men hvorfor gør det faktum at vi havde svært ved at score jf. din logik ikke netop mål mere værdigfulde, end mål imod?

Anyway, du tager fejl, i hvert fald hvis man ser på hvordan superligaplaceringer afgøres ved pointlighed. Her er flest scorede mål nemlig et af kriterierne, godt nok et stykke ned på listen.
Jeg synes, at Michael Lumb gjorde det godt for os i den horrible sæson(eller foråret, hvor han var lejet). Men eftermælet i min hukommelse er det torskedumme straffe han begår mod Silkeborg i hans første hjemmekamp for os. Havde vi vundet den kamp, havde vi nok ikke stået i Parken og ventet på Esbjerg-Randers(udokumenteret påstand)

Tilsvarende lavede Abildgaard helt unødvendigt straffespark, så vi skulle jagte Esbjergs føring. Det er bare håbløst. Havde han lavet det i omvendt rækkefølge, så ville jeg gerne tilgive ham, men her sælger han jo hele kampoplægget med det straffe. Det er ikke ungdommelig kådhed, det er bare dumt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 24. okt 2015, 14:57

FlæskeFrank skrev:
Buzz Killington skrev:

Jeg synes, at Michael Lumb gjorde det godt for os i den horrible sæson(eller foråret, hvor han var lejet). Men eftermælet i min hukommelse er det torskedumme straffe han begår mod Silkeborg i hans første hjemmekamp for os. Havde vi vundet den kamp, havde vi nok ikke stået i Parken og ventet på Esbjerg-Randers(udokumenteret påstand)
Der var ikke straffe tilbage i 2011. Det var Jacob Kehlet der snød AaB. Endnu engang. Jeg kan tydeligt huske det, for dén scoring af Rajko Lekic kostede mig 18k.
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2015, 15:04

Jeg kan sagtens følge din pointe (ved godt indlægget ikke er til mig), men jeg synes også det er en anelse unuanceret. Han laver et straffe, hvilket altid er skidt, men det var da også et uhyggeligt tyndt straffe hvor Esbjerg manden går til jorden som var han blevet skudt. Det er en situation hvor der ikke altid dømmes straffe, og hvis man alligevel vil snakke skyld, og dertil ændret kampbillede, kan man jo også kigge på Andreas Bruhn der brænder en 100% chance efter halvandet minut. Havde han scoret på den havde kampen været en helt anden, og Esbjerg havde, måske, ikke fået deres straffe.
Pointen er at den slags enkeltbegivenheder, og fejl, ikke siger det store om fodboldspillere, Rasmus Würtz var også lige ved at sælge mesterskabet i Odense i 2014 med sin håndboldredning. Det blev heldigvis ikke dømt, men det var da også den eneste grund til at det ikke er set som en utilgivelig fejl i AaBs historie.

Det straffe Lumb begik mod Silkeborg husker jeg også som værende ekstremt tyndt, og et straffe der aldrig var der i første omgang. Husker da hvertfald selv at jeg var stærkt utilfreds med Kehlet i lang tid efter.

Derudover er jeg fint tryg ved Abildgaard, han spillede feks fremragende i parken, og FCN er altså også et hold der bestemt er til at tale med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. okt 2015, 17:04

jonas386 skrev:Han laver et straffe, hvilket altid er skidt, men det var da også et uhyggeligt tyndt straffe hvor Esbjerg manden går til jorden som var han blevet skudt. Det er en situation hvor der ikke altid dømmes straffe, og hvis man alligevel vil snakke skyld, og dertil ændret kampbillede, kan man jo også kigge på Andreas Bruhn der brænder en 100% chance efter halvandet minut. Havde han scoret på den havde kampen været en helt anden, og Esbjerg havde, måske, ikke fået deres straffe.
Hahaha, hold nu op, jonas.

Hvis ikke det giver straffe fuldstændig umotiveret at sparke en modspiller over skinnebenet, så han bringes til fald i straffesparksfeltet, så ved jeg ikke hvad der så skal give straffe. Det var et af de tydeligste straffespark jeg har set længe.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2015, 17:30

Du får det jo til at lyde som om han fik en hjerneblødning og sparkede fiskeren ned i frustration. Casper Nielsen har allerede mistet bolden da han støder sammen med Abildgaard, og det tolker jeg mere som en begynder fejl end at du kan tolke det som at han har et generelt problem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2015, 19:29

Jeg mener bestemt, at der var tale om et klart straffespark i premierekampen mod Esbjerg. Der var ikke så meget at komme efter. Men for pokker da, skal en debutant - der oven i købet scorer senere i kampen - hænges op på at have begået et straffespark i månedsvis? Det vil svare til, at en angribers eftermæle konstant skal sværtes til pga. et brændt straffespark eller en brændt chance på et tidspunkt i karrieren, uanset hvor mange mål og assists, angriberen i øvrigt har leveret.

FlæskeFrank, du er meget hård ved spillere, der på et tidspunkt har begået et straffespark. Michael Lumb var glimrende i sit halve år i AaB-trøjen, og der var fandeme ikke straffe i den omtalte kamp mod Silkeborg. Dén kamp husker jeg tydeligt, som jeg gør med mange kampe i den måske mest sindsoprivende sæson, AaB har haft i Superligaens historie. Det er lige ved, at den sæson står stærkere i min erindring end de 4 mesterskabssæsoner.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 25. okt 2015, 01:13

Truppen er udtaget og vi mangler tre mand fra idealopstillingen; Ahlmann, Würtz og Børsting. Med det udtagne materiale vil jeg foretrække følgende.

Jeg foretrækker, at vi rykker Ene ned på en kant og lader Jönsson starte fremme da jeg tror en midtbane med både Bruhn og Abildgaard ganske enkelt vil være for dårlig. For mig er valget Bruhn på kanten eller Jönsson fremme og Jönsson er utvivlsomt bare en bedre spiller. Ifht., Abildgaard vs. Augu har jeg svært ved at bestemme mig. Dog tror jeg vi har brug for speed derinde, hvorfor jeg frygter Augu kan komme til kort. Skulle Augu spille ville det kræve en større systemændring, hvor han er en dedikeret 6'er foran forsvaret. På venstre back vil jeg anyway foretrække alle andre end Patrick da han er for et-benet til at spille i venstre side + jeg synes Gilli gjorde det fint i Esbjerg.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 25. okt 2015, 11:53

thomasjn skrev:Truppen er udtaget og vi mangler tre mand fra idealopstillingen; Ahlmann, Würtz og Børsting. Med det udtagne materiale vil jeg foretrække følgende.

Jeg foretrækker, at vi rykker Ene ned på en kant og lader Jönsson starte fremme da jeg tror en midtbane med både Bruhn og Abildgaard ganske enkelt vil være for dårlig. For mig er valget Bruhn på kanten eller Jönsson fremme og Jönsson er utvivlsomt bare en bedre spiller. Ifht., Abildgaard vs. Augu har jeg svært ved at bestemme mig. Dog tror jeg vi har brug for speed derinde, hvorfor jeg frygter Augu kan komme til kort. Skulle Augu spille ville det kræve en større systemændring, hvor han er en dedikeret 6'er foran forsvaret. På venstre back vil jeg anyway foretrække alle andre end Patrick da han er for et-benet til at spille i venstre side + jeg synes Gilli gjorde det fint i Esbjerg.
Jeg vil finde det interessant med Paddy på højre midtbane, men ellers enig.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 12:32

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Rolantsson
Ene - Risgård - Abildgaard - Thomsen
Jönsson
Spalvis

Bænken:

CC
Patrick
Blåbjerg
Augu
Bruhn
Helenius
Pohl

:aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 25. okt 2015, 12:37

Klassehold! 4-2 til rød!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 12:45

Farum har heldigvis valgt at bænke Joshua John, som ellers har for vane at volde os problemer

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 25. okt 2015, 13:05

Stærk opstilling. Har en god fornemmelse og har spillet AaB med to.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 25. okt 2015, 13:33

Hvis Enevoldsen var kølig foran kassen, ville han altså lave rigtig mange mål! Endnu engang fri position foran mål inde i feltet, men reddet af keeperen. En lidt spids vinkel, men man tænker bare at var det Spalvis, var den køligt banket i kassen.

Gang i den fra start, ren indianerfodbold.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. okt 2015, 13:35

2 ting kan vi allerede konstatere ikke har ændret sig... Banen er stadig en skøjtebane og Ene er bare ikke særlig skarp.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 13:37

Frygah skrev:Hvis Enevoldsen var kølig foran kassen, ville han altså lave rigtig mange mål! Endnu engang fri position foran mål inde i feltet, men reddet af keeperen. En lidt spids vinkel, men man tænker bare at var det Spalvis, var den køligt banket i kassen.

Gang i den fra start, ren indianerfodbold.
Ene har et godt langskud, men hold da op hvor han er uskarp foran mål.

Det bliver en målrig kamp. Vi skal nok skabe mange chancer, men det er også tydeligt at vi står dårligt på banen og giver mange chancer væk.

Besvar