FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FCN-AaB søndag d. 25. oktober 2015 kl.13.30

Indlæg af Hanga » 25. okt 2015, 15:31

Jamen jeg er også skuffet over vores udvikling siden 2014 og føler også vi har været for tilbageholdne med investeringer i truppen, men du er altså nød til at blive lidt mere nøgtern i dine analyser hvis du nogensinde vil tages seriøst. Du har altid et utrolig sort/hvidt blik på tingene. Ligaen er uhyre tæt og der er ikke langt fra succes til fiasko. Samtidig har vi i flere kampe set et fantastisk topniveau fra truppen der kunne bekræfte, at niveauet og ikke mindst potentialet er til stede til en topplacering. Inden denne runde havde ca. de asmme point som vi havde på tilsvarende tidspunkt i the double sæsonen... du aner ikke hvordan denne sæson ender!
Men ja, vi er helt klart ustabile, ligesom langt det meste af ligaen, og en del af dette kan nok tilskrives mange unge spillere, men der er altså mange faktorer der spiller ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 25. okt 2015, 15:33

Hvorfor er vi så gode til at sætte de andre igang ?
Vi har sat gang i FCK, Viborg og nu FCN som jeg husker

Og så ser jeg frem til vi slipper af med de forfærdelige gråblå trøjer

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2015, 15:37

Hanga skrev:Jamen jeg er også skuffet over vores udvikling siden 2014 og føler også vi har været for tilbageholdne med investeringer i truppen, men du er altså nød til at blive lidt mere nøgtern i dine analyser hvis du nogensinde vil tages seriøst. Du har altid et utrolig sort/hvidt blik på tingene. Ligaen er uhyre tæt og der er ikke langt fra succes til fiasko. Samtidig har vi i flere kampe set et fantastisk topniveau fra truppen der kunne bekræfte, at niveauet og ikke mindst potentialet er til stede til en topplacering. Inden denne runde havde ca. de asmme point som vi havde på tilsvarende tidspunkt i the double sæsonen... du aner ikke hvordan denne sæson ender!
Men ja, vi er helt klart ustabile, ligesom langt det meste af ligaen, og en del af dette kan nok tilskrives mange unge spillere, men der er altså mange faktorer der spiller ind.
Hvilke mange faktorer er det der spiller ind synes du?
udover vi har en uerfaren trup.

Som jeg ser det .. så er vores bedste spillere blandt de bedste i ligaen..
og vores bedste denne sæson har været.
KEP, Risgaard og Wurtz.. De 3 ældste og mest rutineret på holdet.

Det er netop hele pointen med unge uerfarne spillere at de godt kan have et flot topnivaeu men også stort bund.
Og det er derfor de ikke skal være i 11'eren før de er klar, men sættes ind når det går dem rigtig godt til træning.

Og du kan tegne det perfekte lyserøde billede du vil af tabellen..
men man skal være godt naiv hvis man ikke kan se at FCK og FCM er stukket af fra os andre allerede.
Vi er 11 point og en kamp bagud... i oktober..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jensemand1957
Lilleput
Lilleput

Indlæg af jensemand1957 » 25. okt 2015, 15:38

Nå det var så en af de kampe, hvor det ikke lige fungerede. Heldigvis kan det jo så betyde, at vi får en fantastisk oplevelse med en storsejr til AaB i næste runde mod Hobro. :cool: Det går lidt Aaaaaaab og ned med det hold. :D

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. okt 2015, 15:46

AllanPedersen skrev: Hvilke mange faktorer er det der spiller ind synes du?

Det er netop hele pointen med unge uerfarne spillere at de godt kan have et flot topnivaeu men også stort bund.
Og det er derfor de ikke skal være i 11'eren før de er klar, men sættes ind når det går dem rigtig godt til træning.

men man skal være godt naiv hvis man ikke kan se at FCK og FCM er stukket af fra os andre allerede.
Jeg synes ikke jeg maler et lyserødt billede af tabellen, vi ligger vel hvor vi kunne forvente, på niveau med mange af vores konkurrenter. Jeg synes derimod samtlige indlæg fra dig i denne debat får det til at lyde som en katastrofe... men okay, hvis du forventer vi skal kunne følge med FCK og FCM, der har langt langt større budgetter, så forstår jeg godt du er skuffet.

Jeg er enig i at de rutinerede i store dele har været bærende, sammen med også vores unge superligatopscorer Spalvis, der i øvrigt blev hevet direkte fra u19 ind på the double holdet og bankede kasser ind. Nogle gange giver tillid bonus, andre gange ikke.

Af andre faktorer kan blandt andet nævnes nye taktiske ideer, nye træningsmetoder, dagsform hos alle spillere, skader/karantæner, osv. Min pointe var at du ikke med sikkerhed kan sige, at såfremt vi havde flere ældre spillere var vi mere stabile. Nogle gange er det også de rutinerede der fejler og underpræsterer, noget der i særdeleshed var tilfældet forrige sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 25. okt 2015, 15:50

Funky skrev:
mich1596 skrev:Godnat :|
Det var godnat for ca. en time siden. Nu er det dybt godnat.
Enig :S
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2015, 15:53

Hanga skrev:
AllanPedersen skrev: Hvilke mange faktorer er det der spiller ind synes du?

Jeg synes ikke jeg maler et lyserødt billede af tabellen, vi ligger vel hvor vi kunne forvente, på niveau med mange af vores konkurrenter. Jeg synes derimod samtlige indlæg fra dig i denne debat får det til at lyde som en katastrofe... men okay, hvis du forventer vi skal kunne følge med FCK og FCM, der har langt langt større budgetter, så forstår jeg godt du er skuffet.

Jeg er enig i at de rutinerede i store dele har været bærende, sammen med også vores unge superligatopscorer Spalvis, der i øvrigt blev hevet direkte fra u19 ind på the double holdet og bankede kasser ind. Nogle gange giver tillid bonus, andre gange ikke.

Af andre faktorer kan blandt andet nævnes nye taktiske ideer, nye træningsmetoder, dagsform hos alle spillere, skader/karantæner, osv. Min pointe var at du ikke med sikkerhed kan sige, at såfremt vi havde flere ældre spillere var vi mere stabile. Nogle gange er det også de rutinerede der fejler og underpræsterer, noget der i særdeleshed var tilfældet forrige sæson.
"Af andre faktorer".. der er også flere grunde til jeg kom forsent på arbejde i mandags.. bussen gik ikke som forventet
og glemte min mobil.
faktum er dog jeg bare stod forsent op..

Du kan godt nævne ting som nye taktik, som om ingen andre klubber arbejder med ny taktik eller får nye trænere.
At vi skulle være specielt udsat her?

Men den overskyggende årsag.. er såre simpelt vi har solgt guldet fra, og erstattet med spillere der ikke er klar til
at være på banen..

Spalvis sad en halv sæson på bænken og fik så indhop, hans chance kom pga. af skade.

Du anklager mig for at være sort/hvid.. men hvergang jeg snakker om vi bør få indkøb til vores start 11'er.
Så taler du og flere som om det så betyder vi SLET IKKE! på nogen måde kan få talenter med omkring holdet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. okt 2015, 16:06

AllanPedersen skrev: ... men hvergang jeg snakker om vi bør få indkøb til vores start 11'er.
Så taler du og flere som om det så betyder vi SLET IKKE! på nogen måde kan få talenter med omkring holdet.
Det gør jeg da ikke? Faktisk skriver jeg netop at jeg også gerne så større investeringer i truppen. Personligt forstår jeg slet ikke at man ikke fik erstattet Thelander, da KEP, KP og Blåbjerg til den plads er alt for tyndt. Ligeledes forstår jeg heller ikke, at man tilsyneladende ikke har tænkt sig at erstatte Dalle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jensemand1957
Lilleput
Lilleput

Indlæg af jensemand1957 » 25. okt 2015, 16:56

Hanga skrev:
AllanPedersen skrev: ... men hvergang jeg snakker om vi bør få indkøb til vores start 11'er.
Det gør jeg da ikke? Faktisk skriver jeg netop at jeg også gerne så større investeringer i truppen. Personligt forstår jeg slet ikke at man ikke fik erstattet Thelander, da KEP, KP og Blåbjerg til den plads er alt for tyndt. Ligeledes forstår jeg heller ikke, at man tilsyneladende ikke har tænkt sig at erstatte Dalle.
Enig. det efter sådan en kamp, hvor man godt kan ærgre sig over, at AaB kun investere i udviklingsspillere. Mit håb er, at man begynder, at investere i spillere, som kan gå direkte ind og gør en forskel og ikke udviklingsspillere, så kan man lige så godt gøre vores talentarbejde endnu bedre. Jeg tror på, at der skal så lidt til i forhold til investering i holdet, som jo er det vigtigste parameter i AaB, før holdet finder noget mere stabilitet og derved komme med helt i toppen.

Munken
Junior
Junior
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Munken » 25. okt 2015, 17:04

[quote="Frygah"]Det er klart at det 2 personlige fejl fra vores unge spillere der koster målene. Og det er absurd dårligt!

Men ærlig talt, hvad har Larsen vist udover han ikke kan gribe bolden idag (2 gange!)? Hvad har Dalsgård budt ind med? Risgård? Ene? Jönsson? Superligatopscoreren Spalvis?

Med denne udtalelse, tror jeg sgu lige at du nappede prisen som den i dette forum, der har den mest alternative fodboldbegavelse. Niveauet er så højt, at du måske kan leve af det på TV.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 25. okt 2015, 17:11

Munken skrev:
Frygah skrev:Det er klart at det 2 personlige fejl fra vores unge spillere der koster målene. Og det er absurd dårligt!

Men ærlig talt, hvad har Larsen vist udover han ikke kan gribe bolden idag (2 gange!)? Hvad har Dalsgård budt ind med? Risgård? Ene? Jönsson? Superligatopscoreren Spalvis?

Med denne udtalelse, tror jeg sgu lige at du nappede prisen som den i dette forum, der har den mest alternative fodboldbegavelse. Niveauet er så højt, at du måske kan leve af det på TV.
Canal 9 vil være et godt sted. De sætter pris på personer a la Gravgaard.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 17:29

Vi er et midterhold der har et højt topniveau, men som også har et bundniveau som et midterhold i 1. division. Det er som forventet når man ser på spillerbudgettet, der bestemt ikke er til mere.

Økonomisk ansvarlighed er mantraet i AaB og det sætter naturligvis store begrænsninger da vi dermed ikke kan powershoppe som visse andre klubber. I 2015 forventes et underskud på 5-10 millioner kroner og det i en sæson hvor vi har solgt Thelander og spillet europæisk efter nytår. En del af underskuddet skyldes investering i faciliteter og staben, men selve driften giver vel stadigvæk underskud?
Det er fornuftigt at investere i faciliteterne, det er bare lidt svært ikke at blive misundelig på eksempelvis AGF, der får smidt penge i nakken af Salling fonden til bedre træningsfaciliteter.

Resultaterne indikerer klart at det bliver en mellemsæson. Vi mangler kvalitet, stabilitet og bredde for at nå op i toppen.

Det bliver uhyre interessant hvorledes bestyrelsen agerer fremadrettet, fra næste sæson forudser jeg et hunderæs for at nå med i slutspillet. Her skal der investeringer til ellers står den på sportslig og økonomisk ørkenvandring i det forkerte slutspil.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 25. okt 2015, 18:04

Salle17 skrev:Jeg tror ikke at det bliver tre sikre point, selvom Fcn har været jammerlige.. På en eller anden mærkværdig måde, så er vi gode til at kickstarte de hold med den elendigste form.. Samt de angriber som normalt ikke scorer.. :(

.

Hvad sagde jeg.... Typisk AaB

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2015, 18:21

frederikshavneren skrev:Vi er et midterhold der har et højt topniveau, men som også har et bundniveau som et midterhold i 1. division. Det er som forventet når man ser på spillerbudgettet, der bestemt ikke er til mere.

Økonomisk ansvarlighed er mantraet i AaB og det sætter naturligvis store begrænsninger da vi dermed ikke kan powershoppe som visse andre klubber. I 2015 forventes et underskud på 5-10 millioner kroner og det i en sæson hvor vi har solgt Thelander og spillet europæisk efter nytår. En del af underskuddet skyldes investering i faciliteter og staben, men selve driften giver vel stadigvæk underskud?
Det er fornuftigt at investere i faciliteterne, det er bare lidt svært ikke at blive misundelig på eksempelvis AGF, der får smidt penge i nakken af Salling fonden til bedre træningsfaciliteter.

Resultaterne indikerer klart at det bliver en mellemsæson. Vi mangler kvalitet, stabilitet og bredde for at nå op i toppen.

Det bliver uhyre interessant hvorledes bestyrelsen agerer fremadrettet, fra næste sæson forudser jeg et hunderæs for at nå med i slutspillet. Her skal der investeringer til ellers står den på sportslig og økonomisk ørkenvandring i det forkerte slutspil.
Ah, jeg mener heller ikke, vi behøver at powershoppe for at have et slagkraftigt mandskab. Det har vi i nogen henseender allerede, men vi har ikke et tophold. Vi taber for mange kampe, har for dårlig bredde og for dårligt et forsvar. Jeg forudså dette nederlag, alene ud fra en kalkule om, at et AaB-hold uden Würtz og Ahlmann ikke vinder mange kampe, jf. vores pauvre bredde.

Vi skal have en etableret klassespiller til centerforsvaret, hvor det ofte sejler fuldstændigt, ligesom jeg gerne ser en forstærkning til den defensive midtbane, hvor balancen forsvinder, så snart Würtz eller Risgaard er ude. Vi skal i dén grad blive skarpere på transfermarkedet end det var tilfældet med Blomquist, hvor vi smed et par millioner ud af vinduet.

I år er vi i spil til alt fra nr. 3 til 8, afhængig af om det bliver Dr. Jekyll eller Mr. Hyde - udgaven af holdet, der får overtaget.
I det længere løb kommer vi ikke udenom øgede investeringer, hvis der skal spilles topfodbold i Aalborg, og der er ingen tvivl om, at næste sæson bliver meget definerende for klubbens videre forløb. De slutspil skal vi simpelthen med i, også selv om det betyder et år med underskud. Underskuddene kommer nemlig helt automatisk, hvis vi misser slutspillene

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 25. okt 2015, 18:27

Elvis lever skrev:
Munken skrev:
Frygah skrev:Det er klart at det 2 personlige fejl fra vores unge spillere der koster målene. Og det er absurd dårligt!

Jeg vil i så fald gerne høre hvad I to genier da mener at Risgård, Ene, Dalsgård, Jønsson og Spalvis (bemærk indlægget var skrevet 10 minutter før stolpeskuddet) bød ind med i dagens kamp? Jeg så en kamp hvor vi havde 2-3 chancer, den som Ene brænder fri foran mål i starten af kampen, Spalvis på stolpen og så lidt blandet til sidst. Jeg så ingen gode dybdeløb fra Risgård, ejheller nogle skarpe pasninger i dybden. Jeg så ingen overlap og gode indlæg fra Dalsgård, flade eller til hovedstød, jeg så ikke Ene komme frem til en skid udover hans brændte forsøg i starten, og Spalvis og Jønsson var usynlig nærmest hele kampen.

Jeg så helt overordnet set en elendig fodboldkamp, hvor vores unge spillere laver katastrofale personfejl. Men det er måske kun mig der oplevede de spillere der skulle vise rutine og etableret klasse, slet ikke trådte i karakter i dag? I så fald har vi forskellige forventninger til vores profiler.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 25. okt 2015, 18:57

Frygah skrev:
Elvis lever skrev:
Munken skrev:

Jeg vil i så fald gerne høre hvad I to genier da mener at Risgård, Ene, Dalsgård, Jønsson og Spalvis (bemærk indlægget var skrevet 10 minutter før stolpeskuddet) bød ind med i dagens kamp? Jeg så en kamp hvor vi havde 2-3 chancer, den som Ene brænder fri foran mål i starten af kampen, Spalvis på stolpen og så lidt blandet til sidst. Jeg så ingen gode dybdeløb fra Risgård, ejheller nogle skarpe pasninger i dybden. Jeg så ingen overlap og gode indlæg fra Dalsgård, flade eller til hovedstød, jeg så ikke Ene komme frem til en skid udover hans brændte forsøg i starten, og Spalvis og Jønsson var usynlig nærmest hele kampen.

Jeg så helt overordnet set en elendig fodboldkamp, hvor vores unge spillere laver katastrofale personfejl. Men det er måske kun mig der oplevede de spillere der skulle vise rutine og etableret klasse, slet ikke trådte i karakter i dag? I så fald har vi forskellige forventninger til vores profiler.
Jeg er også lidt uforstående over for deres kommentarer. Det var meget, meget lidt vi kom frem til i det offensive spil og selvom det var to fejl af KP og Abildgaard, syntes jeg KEP fortjener en aktie - dels ved at spille en forfærdelig ballonbold tilbageaflevering til KP og dels ved at kigge fodbold, da Bruninho spilles fri af Abildgaard. Han har adskillige meters forspring men formår alligevel ikke at løbe i position til en tackling eller blokering. Det er for ringe.

Hvis jeg tager de positive briller på, så handler indsatsen idag lige så meget om underlaget, som vi helt tydeligt ikke føler os trygge ved at spille på. Det er selvfølgelig ens forhold for alle, men AaB har et problem.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 25. okt 2015, 19:08

MR er den rigtige vinder skrev:
Frygah skrev:
Elvis lever skrev:
Munken skrev:

Jeg er også lidt uforstående over for deres kommentarer. Det var meget, meget lidt vi kom frem til i det offensive spil og selvom det var to fejl af KP og Abildgaard, syntes jeg KEP fortjener en aktie - dels ved at spille en forfærdelig ballonbold tilbageaflevering til KP og dels ved at kigge fodbold, da Bruninho spilles fri af Abildgaard. Han har adskillige meters forspring men formår alligevel ikke at løbe i position til en tackling eller blokering. Det er for ringe.

Hvis jeg tager de positive briller på, så handler indsatsen idag lige så meget om underlaget, som vi helt tydeligt ikke føler os trygge ved at spille på. Det er selvfølgelig ens forhold for alle, men AaB har et problem.
My bad. Pga. fejlen i citatet troede jeg det midterste afsnit tilhørte det oprindelige indlæg. Hvis jeg skulle skyde på nogen enkelt person ville det være Ene, som for gud ved hvilken gang fuckede up. Det er ikke de unge, som skal hænges til tørre.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Munken
Junior
Junior
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Munken » 25. okt 2015, 20:39

@Frygah. Geni ? Tror altså at du selv vil have patent på denne titel - så den er din. Jeg er rigelig tilfreds med forstand og sund fornuft. Jeg har heller ikke behov for at gå i "analyse-mode", dertil at det der sker i dag for simpelt. Vi taber endnu engang på grund af naiv omgang med bolden, hvilket hovedsageligt sker når der er for mange af vores udviklingsspillere på banen samtidigt. Jeg så hellere at Gaarde og co trak i arbejdstøjet og fik forstærket truppen i vinterpausen. Enten dét eller en realistisk målsætning, for når halvdelen af truppen i fodboldmæssig forstand består af "konfirmander" så er en placering i top 5 næppe inden for rækkevidde. I dag taber vi pga. to helt individuelle fejl, og det er dér, den skal parkeres, hverken mere eller mindre.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 25. okt 2015, 21:00

Munken skrev: I dag taber vi pga. to helt individuelle fejl, og det er dér, den skal parkeres, hverken mere eller mindre.
Man vinder som hold og man taber som hold, hverken mere eller mindre. I dag kunne vi f.eks starte med at skabe nogle chancer og score nogle mål, hvis vi gerne ville vinde.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. okt 2015, 21:19

Det gik desværre som forventet på den lorte bane. Det er bare ikke vores kop the!

Når det så er sagt, har vi alt for store udsving i vores præstationer, og det er ganske simpelt fordi vores trup er for smal.
Når vores trup er skadesfri og karantænefri, er vi klart et af de bedste hold i suppen, MEN så snart vi mangler bare en eller to spillere er vi et helt andet hold. Det er simpelthen ikke holdbart!

Vi skal blive ved med at give unge spillere chancen, men vi mangler noget kvalitet på bænken! Og det kan godt være vi har et stramt budget, men bestyrelsen må også få øjnene op for det kan blive dyrt ikke at være aktive på transfermarkedet

Besvar