FM
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Re: FM
Hvordan helvede får jeg en skadet spiller ud af truppen, så jeg kan få startet kampen?
Jeg er landstræner og har således ingen spillere udenfor truppen. Nu har jeg imidlertid en skadet spiller/målmand, men kan ikke smide ham ud af truppen, da han er udtaget, og hvis jeg vil starte kampen, får jeg hele tiden at vide, at spilleren ikke er klar (det er jeg sgu da godt klar over), og jeg kan således ikke starte kampen, da han er i truppen...
Jeg er landstræner og har således ingen spillere udenfor truppen. Nu har jeg imidlertid en skadet spiller/målmand, men kan ikke smide ham ud af truppen, da han er udtaget, og hvis jeg vil starte kampen, får jeg hele tiden at vide, at spilleren ikke er klar (det er jeg sgu da godt klar over), og jeg kan således ikke starte kampen, da han er i truppen...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Der er to muligheder:Mogens skrev:Hvordan helvede får jeg en skadet spiller ud af truppen, så jeg kan få startet kampen?
1) Du har en nyhed/besked om at du skal erstatte den skadede spiller med en anden i din trup. Dette er dog typisk kun tilfældet hvis det sker nogle dage før kampen.
2) Du har den skadede spiller på banen eller på bænken.
- Glenn Francisco
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
- Geografisk sted: København
Plejer Hanga ikke at være på AaBi FM? Hvis du stadig er, så kunne det være super fedt hvis du kunne skrive lidt om AaB ligesom de foregående år? :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!
Jeg er stadig på ja
Jeg har ikke lige en opdateret oversigt da dataen vist blev ændret en del efter jeg afleverede slut august, fordi den danske liga generelt lå for højt. Jeg laver nok en dataupdate fra starten af til hvad jeg føler er det mest korrekte billede af nuværende niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Glæder jeg mig til.Hanga skrev:Jeg er stadig på jaJeg har ikke lige en opdateret oversigt da dataen vist blev ændret en del efter jeg afleverede slut august, fordi den danske liga generelt lå for højt. Jeg laver nok en dataupdate fra starten af til hvad jeg føler er det mest korrekte billede af nuværende niveau.
Jeg må sige til det nye, at jeg er skeptisk over hvor kræfterne er lagt. Man kan lave sin egen manager, der er blevet lavet et draft-system og man kan lave sit eget hold ved at skifte et nuværende.
Hvis der er tid til den slags unødvendig lir, så håber jeg samtidig også at spillet med pressen, sine spillere og bestyrelsen er kommet i fokus og gjort til en mere væsentlig del af spillet. Samtidig må AI´gerne have fået et nøk op.
Helt enig, og sådan har jeg egentlig haft det de sidste mange år. Spillet udvikler sig simpelthen ikke ret meget, men bliver plastret til med flere og flere ligegyldigheder.Dot Bot skrev:Glæder jeg mig til.Hanga skrev:Jeg er stadig på jaJeg har ikke lige en opdateret oversigt da dataen vist blev ændret en del efter jeg afleverede slut august, fordi den danske liga generelt lå for højt. Jeg laver nok en dataupdate fra starten af til hvad jeg føler er det mest korrekte billede af nuværende niveau.
Jeg må sige til det nye, at jeg er skeptisk over hvor kræfterne er lagt. Man kan lave sin egen manager, der er blevet lavet et draft-system og man kan lave sit eget hold ved at skifte et nuværende.
Hvis der er tid til den slags unødvendig lir, så håber jeg samtidig også at spillet med pressen, sine spillere og bestyrelsen er kommet i fokus og gjort til en mere væsentlig del af spillet. Samtidig må AI´gerne have fået et nøk op.
Efter min bedste overbevisning trænger spillet simpelthen til at holde 2-3 års pause og starte en helt ny platform op fra bunden... men det sker selvfølgelig ikke da man jo naturligvis ikke vil undvære det årlige salg, der stadig er utrolig højt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Helt enig. Jeg køber ikke spillet i år da jeg synes der efterhånden er for mange ting man skal holde styr på, og jeg har bare ikke tålmodigheden til at bruge så lang tid på et spil. Jeg vil helst bare gerne kværne nogle sæsoner igennem, se spillere udvikle sig, og vinde fodboldkampe.
Som det er nu kan man sætte sit personale til en stor del af opgaverne, men jeg føler virkelig at når man spiller på den måde, så får man slet ikke nok ud af det potentiale der ellers ligger i spillet.
Som det er nu kan man sætte sit personale til en stor del af opgaverne, men jeg føler virkelig at når man spiller på den måde, så får man slet ikke nok ud af det potentiale der ellers ligger i spillet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
En kickstarter til det FM vi kender i dag, ville ikke skade på noget måde overhovedet. Fuldstændig enig.Hanga skrev:Helt enig, og sådan har jeg egentlig haft det de sidste mange år. Spillet udvikler sig simpelthen ikke ret meget, men bliver plastret til med flere og flere ligegyldigheder.Dot Bot skrev:Glæder jeg mig til.Hanga skrev:Jeg er stadig på jaJeg har ikke lige en opdateret oversigt da dataen vist blev ændret en del efter jeg afleverede slut august, fordi den danske liga generelt lå for højt. Jeg laver nok en dataupdate fra starten af til hvad jeg føler er det mest korrekte billede af nuværende niveau.
Efter min bedste overbevisning trænger spillet simpelthen til at holde 2-3 års pause og starte en helt ny platform op fra bunden... men det sker selvfølgelig ikke da man jo naturligvis ikke vil undvære det årlige salg, der stadig er utrolig højt.
Efter min mening var 2012 spillet det bedste i nyere tid.
- Glenn Francisco
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
- Geografisk sted: København
Er i gået i gang med et AaB spil i 2016 udgaven?
Jeg startede igår og fik solgt Thomsen for 25 mille.
Dog har jeg valgt at satse på egne talenter fra start af, og jeg syntes vi har nogle rigtig spændene talenter til at starte med i superliga regi.
Men hvis nogle af jer har nogle gode bud på spillere til AaB så kom endelig med dem alligevel :-)
Jeg startede igår og fik solgt Thomsen for 25 mille.
Dog har jeg valgt at satse på egne talenter fra start af, og jeg syntes vi har nogle rigtig spændene talenter til at starte med i superliga regi.
Men hvis nogle af jer har nogle gode bud på spillere til AaB så kom endelig med dem alligevel :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Tror jeg springer FM over denne gang. Tilsyneladende alt for meget bullshit i den fulde udgave, ligesom sidst. Under alle omstaendigheder plejer det at vaere en god ide at vente til anden opdatering eller deromkring, for at undgaa de vaerste bugs.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
-
Mogens
- Allstar

Jeg har den skadede spiller på bænken og har kun en spiller helt udenfor. Han er ligeledes skadet, så dem kan jeg ikke bytte om. Spørgsmålet er, hvad jeg gør for at komme videre, for jeg kan ikke få fjernet den skadede spiller på bænken, og jeg kan således ikke spille min kamp (altså komme videre i spillet).Yankee skrev:Der er to muligheder:Mogens skrev:Hvordan helvede får jeg en skadet spiller ud af truppen, så jeg kan få startet kampen?
1) Du har en nyhed/besked om at du skal erstatte den skadede spiller med en anden i din trup. Dette er dog typisk kun tilfældet hvis det sker nogle dage før kampen.
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Mogens
- Allstar

Og nu lykkedes det efter utallige forsøg endelig. Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde anderledes i forhold til alle de andre gange, men det lykkedes.Mogens skrev:Jeg har den skadede spiller på bænken og har kun en spiller helt udenfor. Han er ligeledes skadet, så dem kan jeg ikke bytte om. Spørgsmålet er, hvad jeg gør for at komme videre, for jeg kan ikke få fjernet den skadede spiller på bænken, og jeg kan således ikke spille min kamp (altså komme videre i spillet).Yankee skrev:Der er to muligheder:Mogens skrev:Hvordan helvede får jeg en skadet spiller ud af truppen, så jeg kan få startet kampen?
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Nogen, som har købt det nye FM og prøvet kræfter med AaB?
Jeg overvejer selv at købe spillet, men magter det ikke hvis vores spillere er håbløst undervurderede og der er fejl som i FM15 hvor Gilli var venstrebenet.
Jeg overvejer selv at købe spillet, men magter det ikke hvis vores spillere er håbløst undervurderede og der er fejl som i FM15 hvor Gilli var venstrebenet.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
AaB har ikke været håbløst undervurderet... Vi ligger som regel i niveauet 3-5 bedste trup målt på CA gennemsnit.Lucas Kuskenius skrev:Nogen, som har købt det nye FM og prøvet kræfter med AaB?
At Gilli har været fejlsat til venstrebenet blev jeg desværre ikke opmærksom på før dataen var afleveret. Det bliver først rettet næste gang. Du kan dog nemt selv gå ind i editor og rette det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Er Gilli blevet ændret i CA og PA?Hanga skrev:AaB har ikke været håbløst undervurderet... Vi ligger som regel i niveauet 3-5 bedste trup målt på CA gennemsnit.Lucas Kuskenius skrev:Nogen, som har købt det nye FM og prøvet kræfter med AaB?
At Gilli har været fejlsat til venstrebenet blev jeg desværre ikke opmærksom på før dataen var afleveret. Det bliver først rettet næste gang. Du kan dog nemt selv gå ind i editor og rette det.
Du har nok ret i at holdet som helhed var fint vurderet, men Kasper P var håbløst undervurderet i PA i FM15.
Det er du naturligvis velkommen til at mene, det er jeg dog slet ikke enig i. Niveauet er genereret sænket en del i den danske liga. En god superliga spiller har en en CA på 115 og det er i det niveau KP ligger.
Al data bliver diskuteret og sammenlignet.
Gilli er desværre en af de spillere jeg stort set ikke har set på det tidspunkt vi afleverede data. Han har været i AaB længe men stort set ikke optrådt på 1 holdet, og når han har, har det været i venstre siden.
Da jeg ikke bor i Aalborg får jeg ikke set reserverne eller u-holdene så jeg er ret afhængig af hjælpere til det, hvilket jeg har efterlyst flere gange herinde.
Al data bliver diskuteret og sammenlignet.
Gilli er desværre en af de spillere jeg stort set ikke har set på det tidspunkt vi afleverede data. Han har været i AaB længe men stort set ikke optrådt på 1 holdet, og når han har, har det været i venstre siden.
Da jeg ikke bor i Aalborg får jeg ikke set reserverne eller u-holdene så jeg er ret afhængig af hjælpere til det, hvilket jeg har efterlyst flere gange herinde.
Her er den data-update jeg lavede til mig selv da spillet udkom:
http://www.speedyshare.com/aAAwb/AaB-up ... 9C0FEE.fmf
Beklager at jeg helt havde glemt at få den lagt op.
Den retter blandt andet ting som Gillis positioner og fod, og Ene som angriber.
Den oprindelige data blev afleveret i august og man må jo sige, at der er sket meget med AaBs niveau siden. Derfor er updaten også et generelt løft af en del spillere, herunder selvfølgelig særligt Spalvis.
Den oprindelige data blev afleveret i august og man må jo sige, at der er sket meget med AaBs niveau siden. Derfor er updaten også et generelt løft af en del spillere, herunder selvfølgelig særligt Spalvis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Den vil jeg kigge på. Har du en liste over ændringerne?Hanga skrev:Her er den data-update jeg lavede til mig selv da spillet udkom:
Nej... Men igen, hvis der er noget du mener bør være anderledes, kan du jo blot selv ændre det.Lucas Kuskenius skrev:Den vil jeg kigge på. Har du en liste over ændringerne?Hanga skrev:Her er den data-update jeg lavede til mig selv da spillet udkom:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14