Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 5. nov 2015, 11:05

Hvad med Damborg fra Hobro? Kunne han ikke være et godt alternativ til Würtz/Risgård?

Synes dog ikke der er så meget at komme efter. Antipas vil atid fungere bedst på et bundhold tror jeg og derudover er an for meget skadet. På plus-siden er han selvfølgelig en spiller Lars S kender.
Justesen ville kun være gardering her - dog bedre end Blåbjerg, men hvorfor pokker skulle han sætte resten af han liv på stand-by for en fuld-tids reserve tjans i AaB?
Park, George og Kirkevold synes jeg ganske enkelt vi mangler at se nok til at vurdere om de har nivaeu til mere end Hobro.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2015, 11:10

Hvad er det dog for nogle ligegyldige spillere der foreslåes? Hvorfor skal vi hente en 29 årig i Hobro til at være reserve for Würtz når vi har Abildgaard. Det er muligt at Jonas Damborg er en mere sikker løsning nu og her, men når vi har unge spillere klar i kulissen virker det dumt at hente fyld til bænken. Spillere som Damborg er jo ikke så gode at det giver mening at prioritere ham over eks Abildgaard. Samme med Justesen. Hvorfor? Er det det vi har brug for?

Tjørnelund kan jeg se en ide i da der også er mulighed for mere, det er der ikke rigtigt med de andre.

Noget helt andet, Robert Skov fra Silkeborg synes jeg var rigtig interessant da de var i suppen. Er han stadig værd at holde øje med?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 5. nov 2015, 11:15

jonas386 skrev:Hvad er det dog for nogle ligegyldige spillere der foreslåes? Hvorfor skal vi hente en 29 årig i Hobro til at være reserve for Würtz når vi har Abildgaard. Det er muligt at Jonas Damborg er en mere sikker løsning nu og her, men når vi har unge spillere klar i kulissen virker det dumt at hente fyld til bænken. Spillere som Damborg er jo ikke så gode at det giver mening at prioritere ham over eks Abildgaard. Samme med Justesen. Hvorfor? Er det det vi har brug for?

Tjørnelund kan jeg se en ide i da der også er mulighed for mere, det er der ikke rigtigt med de andre.

Noget helt andet, Robert Skov fra Silkeborg synes jeg var rigtig interessant da de var i suppen. Er han stadig værd at holde øje med?
Enig... vi må altså sætte baren bare lidt højere end tidligere. Af mange årsager.

1) vores økonomi har ikke været bedre end hvad - de sidste 10 år.

2) vores koncept er egen avl, sammenholdt med en stamme af rutine

3) indkøb skal være af enten et MEGET stort talent, eller etablerede spillere der kan løfte holdet og støtte de unge

Så vi skal IKKE ud i at købe aldrende breddespillere, med mindre vi ikke har talenterne selv, der kan fylde bredden - men det synes jeg vi har.
Skal der købes udefra til central midt af en spiller med erfaring, så er Jens Jønsson stadig et godt bud. Jo han afviste AaB sidst og forlængede med AGF - måske i troen på bedre tider i AGF. De er ikke kommet, så måske han stadig kan lokkes vær derfra. Måske ikke lige i vintervinduet, men måske til sommer. Vil være HØJ HØJ klasse.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 5. nov 2015, 13:03

hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Hvad er det dog for nogle ligegyldige spillere der foreslåes? Hvorfor skal vi hente en 29 årig i Hobro til at være reserve for Würtz når vi har Abildgaard. Det er muligt at Jonas Damborg er en mere sikker løsning nu og her, men når vi har unge spillere klar i kulissen virker det dumt at hente fyld til bænken. Spillere som Damborg er jo ikke så gode at det giver mening at prioritere ham over eks Abildgaard. Samme med Justesen. Hvorfor? Er det det vi har brug for?

Enig... vi må altså sætte baren bare lidt højere end tidligere. Af mange årsager.

1) vores økonomi har ikke været bedre end hvad - de sidste 10 år.

2) vores koncept er egen avl, sammenholdt med en stamme af rutine

3) indkøb skal være af enten et MEGET stort talent, eller etablerede spillere der kan løfte holdet og støtte de unge

Så vi skal IKKE ud i at købe aldrende breddespillere, med mindre vi ikke har talenterne selv, der kan fylde bredden - men det synes jeg vi har.
Skal der købes udefra til central midt af en spiller med erfaring, så er Jens Jønsson stadig et godt bud. Jo han afviste AaB sidst og forlængede med AGF - måske i troen på bedre tider i AGF. De er ikke kommet, så måske han stadig kan lokkes vær derfra. Måske ikke lige i vintervinduet, men måske til sommer. Vil være HØJ HØJ klasse.
Lige mine ord. Damborg, Antipas og Justesen er da gode spillere, men det er jo ikke spillere der vinder mesterskaber? (Selvom jeg tror Justesen kunne være endt på landsholdet hvis han havde fået den rigtige skoling)

Vores strategi virker, hvor mange af de andre hold vil i bytte de sidste ti års resultater med? Vi kan alligevel ikke tiltrække de samme profiler som FCK, FCK, BIF og RFC, så lad os spille med vores egne, og vinde et mesterskab hvert 5. År

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. nov 2015, 14:49

9800 skrev:
Lige mine ord. Damborg, Antipas og Justesen er da gode spillere, men det er jo ikke spillere der vinder mesterskaber? (Selvom jeg tror Justesen kunne være endt på landsholdet hvis han havde fået den rigtige skoling)

Vores strategi virker, hvor mange af de andre hold vil i bytte de sidste ti års resultater med? Vi kan alligevel ikke tiltrække de samme profiler som FCK, FCK, BIF og RFC, så lad os spille med vores egne, og vinde et mesterskab hvert 5. År
Enig i at Justesen som minimum har haft talent til at spille fast for klubber i den bedste danske række. Har fulgt Hobro gennem de sidste 10 år, og det har været tydeligt for enhver at han var niveauer over modstanderne i specielt 2. division. Han var dog i Viborg som ungdomsspiller, men der fik de ham skræmt væk på samme måde som de gjorde med Dalle. Dertil har han prioriteret en universitetsuddannelse højt. Lig dertil at han grundet en slem knæskade stoppede karrieren da han var midt i 20'erne.

Smider lige et helt femte forslag på bordet: Martin Ørnskov. I mine øjne er han typen vi står om mangler, når Würtz er ude. Desuden kan han også spille stopper. Synes han var forrygende i SIF, mens han i Brøndby er falmet og gledet helt ud af truppen efter Austin er kommet til. Tror der er en 2-3 gode år tilbage i ham.

kronenburg
Junior
Junior

Indlæg af kronenburg » 5. nov 2015, 15:49

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vejl ... kke-noget/

Håber virkelig AaB kigger syd på - virkelig spændende spiller med kontraktudløb til sommer.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. nov 2015, 15:54

Sønderhof skrev:
Smider lige et helt femte forslag på bordet: Martin Ørnskov. I mine øjne er han typen vi står om mangler, når Würtz er ude. Desuden kan han også spille stopper. Synes han var forrygende i SIF, mens han i Brøndby er falmet og gledet helt ud af truppen efter Austin er kommet til. Tror der er en 2-3 gode år tilbage i ham.
Det er forhåbentlig en joke. Han er en forfærdeligt ringe spiller, og spørger du Brøndby-fansene hvem der er holdets svageste led vil de fleste pege på ham. Elendig spiller, der aldrig skulle have været udenfor Silkeborg. Han har været dårlig lige siden Brøndby købte ham, og virker som en spiller der slet ikke har niveau til dér hvor han er nu. Han er en William Kvist-type, bare betydeligt ringere. Det er ikke lige dét AaB har brug for.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 5. nov 2015, 17:38

Jonas Damborg og Martin Ørnskov. Er det seriøst? De hører jo ikke til på et superligahold. Grunden til Ørnskov er i BIF er vel kun pga deres håbløse sportschefer. Tror ikke en type som Troels Bech laver SÅ store fejl.
Kristian Pedersen. Jakob Tjørnelund. Jens Odgaard. Vito Mistrati. Niels Bisp. Det er alle spillere fra lavere rangerende klubber med potentiale, som er blevet nævnt herinde og som AaB gerne må spørge til, stod det til mig.
Mit store håb for vintervinduet er at vi får sendt PK videre til Viborg, AGF, Hobro eller lign. Så kan vi hente en spiller med potentiale ind på venstre back og bruge Gilli på højre. Hvem ved om Thrane kan agere back up her? Ellers kan Kakeeto. Alt er bedre end PK i min optik.
Ellers er jeg super tilfreds med truppen udfra de vilkår vi agerer under. Derudover er der meget talent på U19. Fra den nuværende trup mangler vi også at se hvad Asger Bust og Kakeeto kan, men de gange jeg har set Kakeeto har det været positivt. Både som højre back og som Wurtz-klon på midten.
Det er også rigtigt at Kristian Fæste udviser et potentiale men er CC ikke den perfekte reservekeeper? Det er han i min optik. Klar når han bliver sendt på banen.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. nov 2015, 18:56

Hvorfor i alverden sende PK videre? Han er den perfekt bænkspiller, da han kan dække alt på nær midterforsvar og målmand. Han skal bare ikke være fast mand inde.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 5. nov 2015, 18:59

Men han imponerer ikke ligefrem på nogen pladser. Jeg synes at han er ren fyld.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 5. nov 2015, 20:26

Martino skrev:Men han imponerer ikke ligefrem på nogen pladser. Jeg synes at han er ren fyld.
Vi har brug for fyld.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 5. nov 2015, 22:00

Sauer skrev:
Martino skrev:Men han imponerer ikke ligefrem på nogen pladser. Jeg synes at han er ren fyld.
Vi har brug for fyld.
Ja enig, men gerne fyld som kan udvikle sig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. nov 2015, 22:12

Vito Mistrati er bestemt ikke nogen Superliga-spiller og selvfølgelig skal AaB ikke hente ham.

Niels Bisp er jo lidt af en legende herinde, og han er da også en spændende spiller. Personligt kan jeg bedre lide Sanneh fra Horsens eller Gammelby fra Silkeborg, som også kan spille højre back, hvilket vi nok kan få brug for.

Ellers ville jeg gerne se os hente en meget undervurderet spiller som Martin Ørnskov. Han kan både spille stopper og central midt og har jo en kæmpe rutine. Han ville løfte holdets bundniveau enormt i de kampe hvor vi mangler Würtz, Risgård eller Kenneth Emil.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 5. nov 2015, 22:14

Man er helt væk, hvis man ønsker sig Paddy væk fra klubben! Den perfekte allrounder...

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. nov 2015, 04:04

Yankee skrev:
Ellers ville jeg gerne se os hente en meget undervurderet spiller som Martin Ørnskov. Han kan både spille stopper og central midt og har jo en kæmpe rutine. Han ville løfte holdets bundniveau enormt i de kampe hvor vi mangler Würtz, Risgård eller Kenneth Emil.
Undervurderet? Af hvem? Han har været katastrofalt ringe, siden han kom tilbage fra Viking, og har aldrig været kendt som andet end en notorisk boldflytter uden den mindste form for kreativitet og dynamik i sit spil. Det ville være en falliterklæring af rang at signe ham, selvom jeg også er overbevist om at han ryger ud med badevandet i Brøndby.
Nu har de ligesom fundet ud af hvor meget det betyder at få en dygtig defensiv midtbanespiller ind i Austin, der kan stabilisere holdet og vise vejen. Desværre for os andre, der nu må leve uden Ørnskov og hans hjerneblødninger hver eller hver anden kamp.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2015, 07:58

Der må altså findes alternativer med mere fremtid i end Ørnskov og de nævnte Hobro spillere. Der må rende nogle mere interessante navne rundt i enten 1. division, eller nogle talenter ude i Europa der er gået i stå og skal igang igen. Som jeg ser det vil det optimale vindue få 2-3 spillere ind, og 1 enkelt den anden vej (Blomqvist). Så kan der komme en midterforsvarer samt venstre back (måske Køge manden) ind, og evt en ekstra spiller til den centrale midtbane (istedet for Blomqvist), her er navne som Sloth og AC det første der lige popper frem, men der er sikkert også andre. Hvis vi endda kan få en midterforsvarer der også kan dække af for Würtz, så synes jeg faktisk det ser mere end fornuftigt ud.
Som det er nu har vi ikke nogle åbenlyse talenter på Risgaards plads (udover Børsting, men han spiller kant), og de færreste er vel uenige i at holdet spiller som nat og dag alt efter hvem der spiller centralt, og det er altså et farligt gamble når Risgaard døjer med så mange småskader som han gør over en sæson. Drømmesigningen vil, for mig, være hvis Gaarde kan overtale AC til at trække i den rød/hvide trøje da han kan dække begge pladserne på den centrale midtbane, omend han næppe vil spille Würtz plads helt på samme måde.

Om hans situation er ændret det store siden i sommers skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes han er en interessant spiller der utvivlsomt vil kunne bringe en del til holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. nov 2015, 08:08

jonas386 skrev:Der må altså findes alternativer med mere fremtid i end Ørnskov og de nævnte Hobro spillere. Der må rende nogle mere interessante navne rundt i enten 1. division, eller nogle talenter ude i Europa der er gået i stå og skal igang igen. Som jeg ser det vil det optimale vindue få 2-3 spillere ind, og 1 enkelt den anden vej (Blomqvist). Så kan der komme en midterforsvarer samt venstre back (måske Køge manden) ind, og evt en ekstra spiller til den centrale midtbane (istedet for Blomqvist), her er navne som Sloth og AC det første der lige popper frem, men der er sikkert også andre. Hvis vi endda kan få en midterforsvarer der også kan dække af for Würtz, så synes jeg faktisk det ser mere end fornuftigt ud.
Som det er nu har vi ikke nogle åbenlyse talenter på Risgaards plads (udover Børsting, men han spiller kant), og de færreste er vel uenige i at holdet spiller som nat og dag alt efter hvem der spiller centralt, og det er altså et farligt gamble når Risgaard døjer med så mange småskader som han gør over en sæson. Drømmesigningen vil, for mig, være hvis Gaarde kan overtale AC til at trække i den rød/hvide trøje da han kan dække begge pladserne på den centrale midtbane, omend han næppe vil spille Würtz plads helt på samme måde.

Om hans situation er ændret det store siden i sommers skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes han er en interessant spiller der utvivlsomt vil kunne bringe en del til holdet.
Er nu helt enig vi bør signe fra AC-hylden, men jeg kan desværre ikke i min vildeste fantasi se AaB lave sådan en transfer. Damborg var mere et bud på en solid løsning, som måske ligger inde for, hvad AaB vil give. Vi skal selvfølgelig ikke fylde truppen med middelmådige fok udefra, men det kan være godt nok med et par solide reserver på nøglepladser fremfor talenter der ikke er klar. Talenter er ikke løsningen hver gang.

seamann

Indlæg af seamann » 6. nov 2015, 08:57

Drømmesigningen til midtbanen er for mig at Würtz og Risgård holder en sæson mere. I løbet af denne spilles Abildgaard, Kateeko, den uduelige (eller ihvertfald bortdømte) svensker med flere og flere indhop/starter. 1-2 nye midtbanetalenter kommer samtidig til fra unngdomsafdelingen - eller udefra.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. nov 2015, 09:01

thomasjn skrev: Er nu helt enig vi bør signe fra AC-hylden, men jeg kan desværre ikke i min vildeste fantasi se AaB lave sådan en transfer. Damborg var mere et bud på en solid løsning, som måske ligger inde for, hvad AaB vil give. Vi skal selvfølgelig ikke fylde truppen med middelmådige fok udefra, men det kan være godt nok med et par solide reserver på nøglepladser fremfor talenter der ikke er klar. Talenter er ikke løsningen hver gang.
Vi har ikke været helt deroppe, men Ene, Helenius og Jønsson er ikke langt fra den hylde. Etablerede profiler der er løbet tør i det. Problemet er, at det kan være svært at lokke en dansker hjem nu hvor han endeligt er kommet til udlandet. I virkeligheden ser jeg nok Casper Sloth som en mere realistisk mulighed, da han intet får uden at den tur til England. Dog der skal betales en transfer og så er der en helvedes lønforskel som også skal udlignes.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. nov 2015, 10:12

Eksil skrev:
thomasjn skrev: Er nu helt enig vi bør signe fra AC-hylden, men jeg kan desværre ikke i min vildeste fantasi se AaB lave sådan en transfer. Damborg var mere et bud på en solid løsning, som måske ligger inde for, hvad AaB vil give. Vi skal selvfølgelig ikke fylde truppen med middelmådige fok udefra, men det kan være godt nok med et par solide reserver på nøglepladser fremfor talenter der ikke er klar. Talenter er ikke løsningen hver gang.
Vi har ikke været helt deroppe, men Ene, Helenius og Jønsson er ikke langt fra den hylde. Etablerede profiler der er løbet tør i det. Problemet er, at det kan være svært at lokke en dansker hjem nu hvor han endeligt er kommet til udlandet. I virkeligheden ser jeg nok Casper Sloth som en mere realistisk mulighed, da han intet får uden at den tur til England. Dog der skal betales en transfer og så er der en helvedes lønforskel som også skal udlignes.
Ene og Helenius kom jo lige så meget fordi de er AaB'ere - og Helenius nok lige så meget fordi han er/var i elendig forfatning. Jönsson var et kæmpe sats hans fysik in mente. Af de to du nævner ser jeg hellere AC end Sloth. Dels er AC bare en bedre spiller, men han har også en bedre indstilling. Derudover vil AC kunne dække to roller centralt. Synes Sloth fremstår lidt for meget som en forkælet unge med dårlig indstilling.

Låst