SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00
Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00
Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Udover sejren kan vi også glæde os over, at den kommende modstander - røvtrælse Randers - fik to gule kort til henholdsvis Nicolai Poulsen og Christian Keller. Poulsen ryger sikkert i karantæne. Hvis Kellers forseelse var til 6 point slipper vi også for ham. Det vil klart være en svækkelse for dem.
- FlæskeFrank
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Nice - det kunne være helt suverænt at slippe for Keller. Keller er lige så vigtig for RFC som Würtz er for os...FlæskeFrank skrev:Udover sejren kan vi også glæde os over, at den kommende modstander - røvtrælse Randers - fik to gule kort til henholdsvis Nicolai Poulsen og Christian Keller. Poulsen ryger sikkert i karantæne. Hvis Kellers forseelse var til 6 point slipper vi også for ham. Det vil klart være en svækkelse for dem.
Så vidt jeg kan se på superligaen.dk, er det kun Nicolai Poulsen der er i karantæne imod os, ved dog ikke om han har fået tildelt sine point, men det har Nicolai Poulsen
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det skriver jeg ikke.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Der er ikke tildelt strafpoints for runden endnu.9800 skrev:Så vidt jeg kan se på superligaen.dk, er det kun Nicolai Poulsen der er i karantæne imod os, ved dog ikke om han har fået tildelt sine point, men det har Nicolai Poulsen
Nicolai Poulsens kort er dog nok til karantæne uanset antal points, hvorfor han allerede figurerer som i karantæne.
Det er vel ikke helt galt. Jeg ville umiddelbart vurdere Thelander til 5. mio ved salgstidspunktet. Og med en pris på 2-4 kan eventuelle bonusser som gaarde har udtalt der ofte er mange af, nemt få prisen derop, eller måske endda over. Thelander var på ingen måde noget specielt, han var en solid spiller, men lavede også mange fejl.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Inde på Randers FC debatforum er de overbevist om at Kellers gule kort sender ham i karantæne. Så er de altså helt uden den centrale midtbane. Kan vi hive 7 point i de sidste tre kampe, så venter der altså et spændende forårMagnussen skrev:Der er ikke tildelt strafpoints for runden endnu.9800 skrev:Så vidt jeg kan se på superligaen.dk, er det kun Nicolai Poulsen der er i karantæne imod os, ved dog ikke om han har fået tildelt sine point, men det har Nicolai Poulsen
Nicolai Poulsens kort er dog nok til karantæne uanset antal points, hvorfor han allerede figurerer som i karantæne.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg kunne se superliga.dk's liveopdatering, hvor der stod, at det var et groft frtispark. Så hvis dommeren er enig i det, så giver den enten 4 eller 6 point. Forhåbentlig 6 point og karantæne.
- FlæskeFrank
Alt over 3 mio for en reserve spiller er fandme godt gået af Garde.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Gnu
- Allstar

Næh, men det må nødvendigvis være det, du mener. Ellers giver dit indlæg ikke mening.jonas386 skrev:Det skriver jeg ikke.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Det er dig der gerne vil drage konklusioner udfra et helt andet scenarie. Der er naturligvis, og det har der alle dage været, langt flere penge i spillere der kan score mål end forsvarsspillere der har deres primære forcer i fysikken. Spillere som Thelander kan du finde i hobetal overalt i Europa, men spillere der scorer lige så mange mål som Spalvis, og har så mange styrker i boksen, er noget sværere at finde.Gnu skrev:Næh, men det må nødvendigvis være det, du mener. Ellers giver dit indlæg ikke mening.jonas386 skrev:Det skriver jeg ikke.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Du tror vel heller ikke selv på at Spalvis ryger for 1 million euro? Hvis det skulle ske, så bør der være nogen der tager flasken fra Gaarde og smider ham på porten, for så har han ganske enkelt svigtet klubben i en grad der ville få Per Bjerregaard til at ryste på hovedet.
-
Gnu
- Allstar

Men ikke desto mindre, var det her, Panatinaikos henvendte sig. De ville have manden, og det vidste de allerede tidligt i vinduet. Så skal han selvfølgelig koste mere end lidt småpenge.jonas386 skrev:Spillere som Thelander kan du finde i hobetal overalt i Europa, men spillere der scorer lige så mange mål som Spalvis, og har så mange styrker i boksen, er noget sværere at finde.Gnu skrev:Næh, men det må nødvendigvis være det, du mener. Ellers giver dit indlæg ikke mening.jonas386 skrev:Det skriver jeg ikke.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Vi diskuterer ikke Thelanders pris, men hvorvidt du reelt set tror på at Spalvis ryger for samme beløb. Jeg er ikke uenig i at vi sikkert kunne have fået mere for Thelander, og at de påståede 2-4 millioner er lige i underkanten. Spalvis er bare på alle måder et langt større salgsobjekt, og der skal nok være mere end en (for Spalvis interessant) klub der gerne vil have fingrene i ham.Gnu skrev:Men ikke desto mindre, var det her, Panatinaikos henvendte sig. De ville have manden, og det vidste de allerede tidligt i vinduet. Så skal han selvfølgelig koste mere end lidt småpenge.jonas386 skrev:Spillere som Thelander kan du finde i hobetal overalt i Europa, men spillere der scorer lige så mange mål som Spalvis, og har så mange styrker i boksen, er noget sværere at finde.Gnu skrev:Næh, men det må nødvendigvis være det, du mener. Ellers giver dit indlæg ikke mening.jonas386 skrev:Det skriver jeg ikke.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Det der ærger mig mest ved Thelander handlen er dog manglen på en erstatning. Vi mangler en midterforsvarer mere, og det skal meget gerne komme til vinter.
-
Gnu
- Allstar

Klassisk debatside-logik.Maglau skrev:Alt over 3 mio for en reserve spiller er fandme godt gået af Garde.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Først var Kent komplet idiot, fordi han havde Thelander - superligaens bedste forsvarsspiller - siddende på bænken. Thelander skulle spille og KEP degraderes med det vons. Det måtte man forstå.
Så fik Thelander chancen og Thelander havde astronomisk salgspotentiale. Det måtte man forstå.
Så solgte vi ham for peanuts, og så var det pludselig et glimrende salg, for han var jo bare reserve. Det må man forstå.
Debatsiden - atlid på jagt efter det mest opportune synspunkt.
-
Gnu
- Allstar

Fat dog at jeg bruger Thelanders salgspris til at drage en parallel. Det er ikke så svært.jonas386 skrev: Vi diskuterer ikke Thelanders pris, men hvorvidt du reelt set tror på at Spalvis ryger for samme beløb. Jeg er ikke uenig i at vi sikkert kunne have fået mere for Thelander, og at de påståede 2-4 millioner er lige i underkanten. Spalvis er bare på alle måder et langt større salgsobjekt, og der skal nok være mere end en (for Spalvis interessant) klub der gerne vil have fingrene i ham.
Det der ærger mig mest ved Thelander handlen er dog manglen på en erstatning. Vi mangler en midterforsvarer mere, og det skal meget gerne komme til vinter.
Jeg er enig i, at Spalvis er et godt salgsemne, men jeg tvivler på AaB's evner til at få den rette pris. Det var her parallelen til Thelander-salget kom ind i billedet.
Hahaha - HVA? Man skal vist ikke længere tilbage end til sidst AaB tabte en kamp for at se, at debatsiden er det stik modsatte.Gnu skrev:Klassisk debatside-logik.Maglau skrev:Alt over 3 mio for en reserve spiller er fandme godt gået af Garde.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Først var Kent komplet idiot, fordi han havde Thelander - superligaens bedste forsvarsspiller - siddende på bænken. Thelander skulle spille og KEP degraderes med det vons. Det måtte man forstå.
Så fik Thelander chancen og Thelander havde astronomisk salgspotentiale. Det måtte man forstå.
Så solgte vi ham for peanuts, og så var det pludselig et glimrende salg, for han var jo bare reserve. Det må man forstå.
Eller da man ansatte Lars som træner. Det gik jo frygteligt og det er stadig uforståeligt vi ikke ansatte Fernando!
Så du tror altså at Spalvis bliver solgt for 1 million euro?Gnu skrev:Fat dog at jeg bruger Thelanders salgspris til at drage en parallel. Det er ikke så svært.jonas386 skrev: Vi diskuterer ikke Thelanders pris, men hvorvidt du reelt set tror på at Spalvis ryger for samme beløb. Jeg er ikke uenig i at vi sikkert kunne have fået mere for Thelander, og at de påståede 2-4 millioner er lige i underkanten. Spalvis er bare på alle måder et langt større salgsobjekt, og der skal nok være mere end en (for Spalvis interessant) klub der gerne vil have fingrene i ham.
Jeg er enig i, at Spalvis er et godt salgsemne, men jeg tvivler på AaB's evner til at få den rette pris. Det var her parallelen til Thelander-salget kom ind i billedet.
Jeg er deriøvrigt klar over at du forsøger at drage en parralel, men det er bare ikke så simpelt som du stiller det op. Du tager jo slet ikke hensyn til hvilke faktorer der spiller ind.
Thelander havde 1 år tilbage af sin kontrakt, og var ikke engang sikker på en startplads i år. Hvis han alligevel ikke havde tænkt sig at forlænge havde man altså muligheden for enten at lade hans kontrakt løbe ud, og lade ham smutte gratis, eller få nogle penge for ham nu og her.
Derudover er der alt det der med at sammenligne offensiv spillere med defensiv spillere der heller ikke giver mening. Der er altid langt flere penge i offensiv spillere, og derfor (ifht Thelander salget) giver det altså bedre mening at se på hvad forsvarsspillere fra suppen med et år tilbage af deres kontrakt (uden at være omkring landsholdet eller andet) giver. Jeg er ikke overbevist om at de går for meget mere, men det er kun et gæt.
Spalvis har kontrakt til 2018, altså som minimum 2½ år til vinter. Alene det gør at prisen bliver højere, ligesom at Spalvis er 21, mens Thelander var 24, og derfor over talentstadiet.
Jeg vil dog sige jeg ikke ved hvad der er lavet af ekstra aftaler i Thelander salget. Der kan være videresalgsklausuler med osv som der ikke kendes til.
Og det er naturligvis den samme bruger, der har haft alle ovenstående synspunkter. Eller måske var det en enig debatside.dk? Det kan i hvert fald umuligt tænkes, at du koger et hav af forskellige debattørers holdninger sammen, så de bedst muligt passer din sag.Gnu skrev:Klassisk debatside-logik.Maglau skrev:Alt over 3 mio for en reserve spiller er fandme godt gået af Garde.Gnu skrev:Så du mener med andre ord at 2-4 milioner var en fin pris for Thelander. OK.jonas386 skrev:Nu er Thelander heller ikke noget exceptionelt på samme måde som Spalvis. Thelanders type findes der mange af i fodbold. Det samme kan ikke rigtigt siges om Spalvis.
Kom nu videre. Thelander er solgt, og det er Spalvis, der diskuteres. Du trækker bare en parallel? Okay, så er det en håbløs parallel, da der intet parallelt er over situationerne.
En skadet midterforsvarer, som har haft en svingende sæson, med et år tilbage af kontrakten.
En fit angriber, som er midt i en stor sæson, med 2,5 år tilbage af kontrakten.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.