Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Spanky » 22. nov 2015, 21:09

9800 skrev:Rigtig gode resultater i denne runde. Med tre point i morgen så haler vi ind/lægger afstand i hele top 5.
Ja, det er først efter resultaterne i dag, at man bliver nervøs for kampen i morgen - det kunne lige ligne os at pisse sådan en mulighed væk... ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2015, 10:25

Vi mangler forsvarsduo.

Sådan stod der på bold.dk efter holdudtagelsen. Jeg frygtede straks skadeshelvede. Så viste det sige, at vi "blot" manglede Ahlmann og så var Patrick skadet.

Det er selvfølgelig træls, men burde ikke være på niveau med Randers manglende midtbaneduo.

Kunne se, at Thrane var udtaget igen. Tror han er på kontraktforlængelseslisten(hvor en del andre også burde være).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2015, 10:52

Truppen ser fin ud udover vi savner Ahlmann. Stærkeste opstilling lige nu må være;

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Hvad ponyerne gør er giver sig selv udovr den centrale midt. Jeg gætter på Tverskov tager den ene midtbaneplads og, at Amini eller Allansson tager den anden. Det skulle lige være Alexander Fischer, men han har mest spillet back for dem.

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Et hold vi sagtens kan slå, men bestemt også et vi kan tabe til uagtet deres vigtige centrale akse er væk.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. nov 2015, 10:57

thomasjn skrev:Truppen ser fin ud udover vi savner Ahlmann. Stærkeste opstilling lige nu må være;

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Hvad ponyerne gør er giver sig selv udovr den centrale midt. Jeg gætter på Tverskov tager den ene midtbaneplads og, at Amini eller Allansson tager den anden. Det skulle lige være Alexander Fischer, men han har mest spillet back for dem.

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Et hold vi sagtens kan slå, men bestemt også et vi kan tabe til uagtet deres vigtige centrale akse er væk.
Det mest bemærkelsesværdige hos os er vel, at Helenius har fået chancen igen frem for Pohl. Og så må det efterhånden ligge fast, at Bruhn og Blomqvist i hvert fald indtil videre har tabt kampen til hhv. Thrane/Børsting og til Abildgaard. De kunne have godt af en udlejning.

Jeg sidder i øvrigt hver gang og håber, at Bassogog er med i truppen. Søndergaard udtager selvfølgelig den stærkeste trup, men jeg er bare meget spændt på at se ham folde sig ud.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2015, 11:02

AaB 85 95 99 08 skrev:
thomasjn skrev:Truppen ser fin ud udover vi savner Ahlmann. Stærkeste opstilling lige nu må være;

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Det mest bemærkelsesværdige hos os er vel, at Helenius har fået chancen igen frem for Pohl. Og så må det efterhånden ligge fast, at Bruhn og Blomqvist i hvert fald indtil videre har tabt kampen til hhv. Thrane/Børsting og til Abildgaard. De kunne have godt af en udlejning.

Jeg sidder i øvrigt hver gang og håber, at Bassogog er med i truppen. Søndergaard udtager selvfølgelig den stærkeste trup, men jeg er bare meget spændt på at se ham folde sig ud.
Ifht. Pohl, mon ikke det er fordi man vurderer han ikke er klar til seniorfodbold, men omvendt kan man selvfølgelig argumentere for at Helenius ikke virker klar til nogen form for fodbold. Ifht. Bruhn er det vel ikke så overraskende. Han har fået tonsvis af chancer uden at gribe dem så nu får Thrane chancen i stedet da man også er nødt til at finde ud af om han skal forlænges. Ifht. Blomqvist forbliver det et mysterium, hvad han laver i AaB. Mht. Bassogog har jeg det lidt på samme måde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. nov 2015, 11:05

Et lige så stort mysterium er vel Jukka Raitala. Det er selvfølgelig et udtryk for stærk konkurrence og en bred trup, men det er ikke hensigtsmæssigt at man har to udlændinge, der sikkert ikke er helt billige, siddende på tribunen selvom de er skadesfrie. Mon ikke de begge snart er fortid?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2015, 11:15

Yankee skrev:Et lige så stort mysterium er vel Jukka Raitala. Det er selvfølgelig et udtryk for stærk konkurrence og en bred trup, men det er ikke hensigtsmæssigt at man har to udlændinge, der sikkert ikke er helt billige, siddende på tribunen selvom de er skadesfrie. Mon ikke de begge snart er fortid?
Med Raitala tænker jeg han er på en kontrakt, hvor han koster mere hvis han bliver udtaget, end hvis han spiller reservehold. Det er den eneste måde jeg kan få det til at give mening. Jeg synes ikke de få glimt vi har set af ham, virker helt ringe. Derimod kan jeg sagtens få øje på de defensive mangler ved Blomqvist få optrædener. Han er vel et klart fejlcast.

...og mon ikke begge er væk når truppen mødes efter vinterpausen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. nov 2015, 11:19

Yankee skrev:Et lige så stort mysterium er vel Jukka Raitala. Det er selvfølgelig et udtryk for stærk konkurrence og en bred trup, men det er ikke hensigtsmæssigt at man har to udlændinge, der sikkert ikke er helt billige, siddende på tribunen selvom de er skadesfrie. Mon ikke de begge snart er fortid?
Raitala må være fortid til vinter. Blomquist er måske også på vej væk, han har bestemt potentiale men har haft det meget svært i AaB. Overgangen fra nøglespiller i Mjällby til tilværelsen i AaB er ikke gået som forventet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. nov 2015, 11:22

jernskjorten skrev:Lidt kliché-agtigt, men første mål bliver vanvittigt vigtigt. Hvis Randers kommer foran, tror jeg, at de er for dygtige til at lukke os ned. Kommer AaB omvendt foran, må det efterhånden ligge i de fleste hold, at de bliver nervøse for at rende ind i kniven, og det vil præge spillerne.
Tror også at det første mål bliver afgørende. Hvis vi kommer foran tvinges Randers til at gå på kompromis med deres organisation.
Kommer vi bagud så parkerer Randers bussen og venter på at vi løber ind i kniven.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. nov 2015, 11:32

thomasjn skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Ifht. Pohl, mon ikke det er fordi man vurderer han ikke er klar til seniorfodbold, men omvendt kan man selvfølgelig argumentere for at Helenius ikke virker klar til nogen form for fodbold. Ifht. Bruhn er det vel ikke så overraskende. Han har fået tonsvis af chancer uden at gribe dem så nu får Thrane chancen i stedet da man også er nødt til at finde ud af om han skal forlænges. Ifht. Blomqvist forbliver det et mysterium, hvad han laver i AaB. Mht. Bassogog har jeg det lidt på samme måde.
Jeg er helt enig i, at det ikke er overraskende, at Bruhn er ude. Nogle af marginalspillerne skal jo trække sorte-per. Og især Børsting har jo været bedre, ligesom Thrane har vist noget spændende i de seneste kampe, som sikkert også ses til træning. Selvom man hele tiden håber, at han blomstrer og AaB så rigtig, da man smed en pæn pose penge efter ham, så har Blomqvist været en nul-bon fra starten, og det bliver næppe anderledes. Ærgerlige penge, men sådan er det nok bare engang imellem.

Jeg kan ikke se, der kommer noget som helst godt af at have Helenius med. Så ville jeg faktisk klart foretrække, at man hærdede Pohl lidt ved at tage ham med, også selvom han pt. måske ikke er helt klar. Det er en bedre investering i fremtiden.

Og så er jeg i øvrigt enig med de debattører, der også fremhæver det mærkelige i, at finnen ikke er med. Det har været en klar fejl at hente ham. Det gode ved ham - modsat Blomqvist - er, at hans kontrakt udløber om en måneds tid.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 23. nov 2015, 11:38

frederikshavneren skrev:
jernskjorten skrev:Lidt kliché-agtigt, men første mål bliver vanvittigt vigtigt. Hvis Randers kommer foran, tror jeg, at de er for dygtige til at lukke os ned. Kommer AaB omvendt foran, må det efterhånden ligge i de fleste hold, at de bliver nervøse for at rende ind i kniven, og det vil præge spillerne.
Tror også at det første mål bliver afgørende. Hvis vi kommer foran tvinges Randers til at gå på kompromis med deres organisation.
Kommer vi bagud så parkerer Randers bussen og venter på at vi løber ind i kniven.
Da jeg skrev ovenstående, havde jeg faktisk glemt, at Randers stiller med ny central midtbane, så jeg vil være svært skuffet, hvis ikke AaB kan score flere mål end Randers. Jeg frygter ikke Randers i aften - jeg frygter nok mere AaB's evne til at gøre det uventede, når man tænker, at den ligger lige til højreskøjten. Men det skal man jo nok som sindig nordjyde.

Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. nov 2015, 11:40

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Lundberg er vist også ude med en skade...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2015, 11:57

hje1980 skrev:

Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard

Bænk:
14. Kasper Junker
15. Patrick Da Silva
16. Kasper Fisker
19. Mikkel Kallesøe
20. Joel Allansson
21. Alexander Fischer
22. Jack Duncan
30. Piotr Parzyszek

Lundberg er vist også ude med en skade...
I følge Randers's hjemmeside er Lundberg udtaget, men hvis han er tvivlsom forklarer det vel de 8 reserver. Det bliver vel Junker eller Parzyszek der evt. tager over, hvis Lundberg ikke er med.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 23. nov 2015, 11:59

Ku' satme være lækkert med en sejr i aften. Sådan en runde, hvor alt andet har flasket sig, så man virkelig kan se en forskel, når man tjekker op på stillingen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2015, 12:04

thomasjn skrev:Ifht. Pohl, mon ikke det er fordi man vurderer han ikke er klar til seniorfodbold, men omvendt kan man selvfølgelig argumentere for at Helenius ikke virker klar til nogen form for fodbold.
Var Pohl ikke skadet til sidste kamp, så det kan jo også bare være, at han ikke er helt oppe i omdrejninger endnu.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 23. nov 2015, 12:06

thomasjn skrev:... Ifht. Blomqvist forbliver det et mysterium, hvad han laver i AaB. Mht. Bassogog har jeg det lidt på samme måde.
Hmm - jeg forstår ikke helt, altså er Bassogog et mysterium i AaB (som Blomqvist)? Basse blev købt som decideret udviklingsspiller, og så har man altså længere snor. Jeg regner slet ikke med ham (som egentlig) SL spiller i denne sæson. Hvis alt går rigtigt så måske til efteråret 2016.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 23. nov 2015, 12:11

jernskjorten skrev:Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Blev han ikke købt for flere millioner? Noget AaB sjældent gør og vel kun, hvis man mener, han vil kunne gøre en forskel. Så billig nej, men fejlkøb? Ja, det ligner det desværre mere og mere.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 23. nov 2015, 12:28

Pollack2 skrev:
jernskjorten skrev:Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Blev han ikke købt for flere millioner? Noget AaB sjældent gør og vel kun, hvis man mener, han vil kunne gøre en forskel. Så billig nej, men fejlkøb? Ja, det ligner det desværre mere og mere.
Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke kender prisen, men da Gaarde efter købet udtalte, at han ikke forventede noget særligt fra Blomqvist i starten, men at man håbede at kunne udvikle på ham, så jeg det ikke som et køb af en "sikker" profil, og tænker derfor også, at prisen har afspejlet det.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. nov 2015, 12:37

jernskjorten skrev:
Pollack2 skrev:
Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke kender prisen, men da Gaarde efter købet udtalte, at han ikke forventede noget særligt fra Blomqvist i starten, men at man håbede at kunne udvikle på ham, så jeg det ikke som et køb af en "sikker" profil, og tænker derfor også, at prisen har afspejlet det.
Han kostede AaB lidt omkring en million kr. og taget i betragtning af, at han mere eller mindre er den eneste spiller vi har smidt så mange penge efter de seneste 4-5 år, så har det selvfølgelig ikke noget med en "billig satsning" at gøre. Her var tale om en spiller man regnede med kunne spille sig ind som første-udfordrer på midtbanen.
Det har så vist sig slet ikke at holde stik, desværre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. nov 2015, 12:43

Taget i betragtning af hvor sparsommelige vi har været de seneste år, og stadig er, så kan Blomqvist naturligvis ikke kategoriseret som et "billigt forsøg". Han er så vidt jeg lige kan huske den eneste spiller vi har givet et seks-cifret beløb for i løbet af de sidste par år.

Han ligner et kæmpe fejlkøb desværre, en af Gaardes få missere indtil videre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar