Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Alexis » 24. nov 2015, 08:41

PeterS skrev:Giv den mand en evighedskontrakt

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... rhoejelse/
Bare giv ham en kontrakt hvor der står sommer 2021 og lad ham selv taste hvor meget han vil have i løn. De penge er allerede tjent ind igen ved at han bare spiller en sæson.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 24. nov 2015, 08:48

Alexis skrev:

Bare giv ham en kontrakt hvor der står sommer 2021 og lad ham selv taste hvor meget han vil have i løn. De penge er allerede tjent ind igen ved at han bare spiller en sæson.
Fremsynethed af ledelsen - og ja, smid et år eller 2 oveni - men frem for alt få luget ud i alle eventuelle klausuler osv.

Såfremt vi kan holde ham i 1½ år endnu bliver han en rendyrket legende i AA.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2015, 08:56

For godt en måned siden sagde kommentatoren til AaBs kamp, at vi nok kunne få 7 mio kr. for ham. En måned senere siger en kommentator, at vi kan få 15 mio kr.

Jo, han er virkelig en Zweimal mand.

Det betyder, at sælger vi ham til januar, så er det 60 mio kr. ned i foret. Venter vi til sommer, er det 3,8 mia kr...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 24. nov 2015, 08:57

astonvilla skrev:
Alexis skrev:

Fremsynethed af ledelsen - og ja, smid et år eller 2 oveni - men frem for alt få luget ud i alle eventuelle klausuler osv.

Såfremt vi kan holde ham i 1½ år endnu bliver han en rendyrket legende i AA.
O.T. - men følg gerne samme model med Thomsen.

Uden sammenligning de to bedste spillere i ligaen lige pt. Giv dem lønforhøjelse og forlængelse (med nul klausuler) - det kommer tilbage når de ryger for svimlende summer.
Nice eller Nantes eller hvem det nu var der var tæt på Thomsen må sidde og hamre hovedet ned i bordet lige nu.
Bienvenu Bassogog!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 24. nov 2015, 09:08

Det var ikke længe vi fik lov at håbe.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... sbladet.dk
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2015, 09:13

Lucas Kuskenius skrev:

Her kunne man maaske ha' vaeret lidt mere forsigtig med at udmelde offentligt at man gerne ville forlaenge. Hvis han gerne ville forlaenge ville man ikke vinde noget ved at melde intentionen ud foer den alligevel var i hus, men nu staar man saa med en lidt trist nyhed om at meget hypet AaB-spiller ikke finder AaB attraktiv nok til en forlaengelse.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 24. nov 2015, 09:18

Jeg fastholder mit bud fra Hobro-tråden. Spalvis --> 20-25 mio kr. og Thomsen 15+ mio. kr. Så mangler vi bare at der kommer svansende en tysk, fransk eller spansk klub, som køber den samlede pakke for 40+ mio. kr.

Og så skal der handles. På min indkøbsliste står fortsat en gardering for Risgård (Lukas Lerager), en gardering på venstre back (Kristian Pedersen) samt to spillere direkte til start-elveren, som erstatning for Thomsen og Spalvis.
In verbis simus faciles

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 24. nov 2015, 09:26

I ser sgu spøgelser...

AaB ville jo bare give ham en FORTJENT lønforhøjelse.

Spalvis mener ikke han ønsker dette, for at lægge 1 år mere på kontrakten.

Tvivler sgu på der er mere i den sag... Han er jo alligevel væk inden sommeren 2017. Og han har nogle kvaliteter, der gør at det er lige meget om der er 1 eller 2 år tilbage af kontrakten.
Prisen stiger for hver måneder der går. Det store spørgsmål er bare om hvornår den rigtige klub smide de rigtig mange millioner der skal til før AaB føler sig korrekt betalt.
Og her håber jeg ikke en såkaldt expert for ret, der for nogle uger siden vurdere ham til ca. 15-20 mio!!!
Mener AaB kan tillade sig at forlange væsentlig mere.
Han kan score med hovedet, venstre, højre, nu også på frispark og begynder nu også med assister... Han ligner en und Lewandowski.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2015, 09:42

hje1980 skrev:I ser sgu spøgelser...
Du ser spøgelser. Zweimaltabellen er her:

Oktober 15: 7 mio,
november 15: 15 mio.
december 15: 30 mio.
JANUAR 16: 60 mio
februar: 120 mio
marts: 240 mio
april: 480 mio
maj: 960 mio
juni 1,92 mia.
JULI: 3,8 mia

Der bliver råd til en erstatning.

Uden at være læge, så ville en vinterpause vel være en god ide for Spalvis efter hans skadespause? Altså når Klopp og Liveerpool kommer og siger, at de skal bruge ham, så bør han sige, at de skal vente til sommer, hvor han er hel fit.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 24. nov 2015, 09:51

Buzz Killington skrev:
Lucas Kuskenius skrev:

Her kunne man maaske ha' vaeret lidt mere forsigtig med at udmelde offentligt at man gerne ville forlaenge. Hvis han gerne ville forlaenge ville man ikke vinde noget ved at melde intentionen ud foer den alligevel var i hus, men nu staar man saa med en lidt trist nyhed om at meget hypet AaB-spiller ikke finder AaB attraktiv nok til en forlaengelse.
Spalvis har selv udtalt at han ikke vil kigge på noget før efteråret er overstået, så vil ikke mene det er korrekt at skrive at han har takket nej til noget: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... kt/5841375
Jeg har aftalt med min agent, at jeg ikke hører noget som helst, før vi har spillet efteråret færdigt. Så skal jeg på en lang god ferie, og derefter må vi tage tingene, som de kommer. Jeg har det super i AaB, og vi er jo med i toppen af ligaen. Så der skal meget til for at få mig væk herfra, som tingene er lige nu, sagde Spalvis.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 24. nov 2015, 10:03

Hvis EB har ret i, at Gaarde har accepteret en frikøbsklausul, da man forlængede med Spalvis, så placere jeg mig ved siden af potten, og brækker mig mere en bulimi-ramt teenagetøs efter en julefrokost.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. nov 2015, 10:18

Rams skrev:Hvis EB har ret i, at Gaarde har accepteret en frikøbsklausul, da man forlængede med Spalvis, så placere jeg mig ved siden af potten, og brækker mig mere en bulimi-ramt teenagetøs efter en julefrokost.
Måske derfor at Gaarde har fået så travlt med at forlænge Spalvis´ kontrakt? Det er på godt jysk træls hvis EB har ret i deres påstand, hvis det ellers er sandt så er der lagt op til kapitel 30 i føljetonen her på sitet om hvorfor AaB ikke magter at tjene kassen på salg til udlandet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. nov 2015, 10:22

Rams skrev:Hvis EB har ret i, at Gaarde har accepteret en frikøbsklausul, da man forlængede med Spalvis, så placere jeg mig ved siden af potten, og brækker mig mere en bulimi-ramt teenagetøs efter en julefrokost.
Der bliver kamp om at komme til ved kummen i så fald! Det må simpelthen ikke være sandt!!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2015, 10:25

Jeg mindes Gaarde udtale at man ville vaek fra det klausulsjov, saa jeg har sgu svaert ved at forestille mig andet end at Spalvis har faaet en eller anden loes lovning paa at han kan skifte ved et fornuftigt bud. eb's rygte virker ogsaa meget loest, siden man ikke ved om det er en decideret klausul i kontrakten, eller bare en gentlemanaftale. Og man har heller ikke noget bud paa stoerrelsen paa "klausulen".

Men hvis der er en mindre klausul i kontrakten, saa ser det ikke godt ud for Gaarde. Godt nok havde Spalvis kun et aar tilbage af kontrakten da han forlaengede, og godt nok havde han et vanvittigt gennembrud lidt a la Kusk, men han havde altsaa kun praesteret over nogle faa kampe paa forlaengelsestidspunktet, og AaB stod med gode kort paa haanden ved forlaengelsen.

Men ja, bulimi, julefrokost, og alt det der hvis det er sandt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. nov 2015, 10:25

Hanga skrev:
Der bliver kamp om at komme til ved kummen i så fald! Det må simpelthen ikke være sandt!!!
Ekstra Bladet skriver i artiklen at de ikke har kunnet få bekræftet om der er tale om en frikøbsklausul eller en gentleman aggreement hvor AaB har lovet ikke at stå i vejen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. nov 2015, 10:29

Buzz Killington skrev:
Jeg mindes Gaarde udtale at man ville vaek fra det klausulsjov, saa jeg har sgu svaert ved at forestille mig andet end at Spalvis har faaet en eller anden loes lovning paa at han kan skifte ved et fornuftigt bud. eb's rygte virker ogsaa meget loest, siden man ikke ved om det er en decideret klausul i kontrakten, eller bare en gentlemanaftale. Og man har heller ikke noget bud paa stoerrelsen paa "klausulen".

Men hvis der er en mindre klausul i kontrakten, saa ser det ikke godt ud for Gaarde. Godt nok havde Spalvis kun et aar tilbage af kontrakten da han forlaengede, og godt nok havde han et vanvittigt gennembrud lidt a la Kusk, men han havde altsaa kun praesteret over nogle faa kampe paa forlaengelsestidspunktet, og AaB stod med gode kort paa haanden ved forlaengelsen.

Så er vi måske tilbage ved den ofte tilbagevendende diskussion i forhold til AaBs retorik hvor de siger at de ikke vil stå i vejen for spillerne. Hvis Gaarde har indgået en gentleman aggreement så skal det blive interessant om han står ved det nu hvor Spalvis´ værdi er steget markant.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2015, 10:39

frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:

Så er vi måske tilbage ved den ofte tilbagevendende diskussion i forhold til AaBs retorik hvor de siger at de ikke vil stå i vejen for spillerne. Hvis Gaarde har indgået en gentleman aggreement så skal det blive interessant om han står ved det nu hvor Spalvis´ værdi er steget markant.
Det er han jo noedt til hvis det er. Ellers er alle fremtidige gentlemanaftaler vaerdiloese.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 24. nov 2015, 10:44

Det er jævnt sur røv, at EB eller BT altid graver de her historier frem, som øjeblikkeligt registreres af interesserede klubber. Forhandlingspositionen bliver jo øjeblikkeligt undermineret. Lige på det her punkt kunne jeg godt ønske vi var mere som FCK, hvor folk internt i klubben holder kæft og agenterne holdes i kort snor.

Jeg håber Buzz har ret, men frygter en klausul/løfte på 1,5-2 mio euro. Troede også vi var gået væk fra det klausul-lort, og at de kortere kontrakter med Ene og Helenius var udtryk for, at vi hellere vil give en kortere kontrakt eller højere løn end gå på kompromis med vores senere forhandlingsposition.

Uanset hvad så finder jeg knæpuderne frem og flytter toiletbørsten, og forbereder mig på det værste.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 24. nov 2015, 10:47

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:

Det er han jo noedt til hvis det er. Ellers er alle fremtidige gentlemanaftaler vaerdiloese.
Ja det har du ret i, men det må da friste at se stort på det nu hvor Spalvis bomber løs.

Det er diskuteret utallige gange, men vi skal væk fra at acceptere pebernødder klausuler og gentleman aftaler ellers kan vi aldrig lave store salg. Mon ikke at medierne vil begynde at grave i historien fra EB? Kusks klausul var kendt af hele kongeriget, men om vi endnu engang risikerer at stå med håret i postkassen må også være interessant for medierne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. nov 2015, 11:14

Lad os lige blive enige om at Gaarde inden kampen i går sagde at det var AaB, der bestemte og at man ikke havde planer om at sælge Thomsen eller Spalvis medmindre man fik et "helt vildt tilbud". Det vil jo være på grænsen til det ulovlige at sige sådan hvis Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt - om ikke andet ift. børsregler.

Besvar