Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 24. nov 2015, 11:16

Rams skrev:Lige på det her punkt kunne jeg godt ønske vi var mere som FCK, hvor folk internt i klubben holder kæft og agenterne holdes i kort snor.
Alt der her lugter langt væk af, at det er agenten der taler og så havde interesserede klubber også fået at vide "AaB har lovet at acceptere bud over x,x mio euro". Håber det er sat vel højt og at flere klubber viser interesse.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. nov 2015, 11:17

Hanga skrev:
Rams skrev:Hvis EB har ret i, at Gaarde har accepteret en frikøbsklausul, da man forlængede med Spalvis, så placere jeg mig ved siden af potten, og brækker mig mere en bulimi-ramt teenagetøs efter en julefrokost.
Der bliver kamp om at komme til ved kummen i så fald! Det må simpelthen ikke være sandt!!!
Dybt, dybt suk, men jo desværre ikke så overraskende, hvis det viser sig at være sandt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. nov 2015, 11:18

Jeg synes vi skal sørge for at tage sorgerne på forskud, så vi er helt sikre på vi er kommet af med al vores gylle, også selvom det skulle vise sig at Spalvis ender med at blive solgt for en ok pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2015, 11:45

Nu er det også påfaldende at EB ikke kan angive frikøbsklausul. Men de har måske ikke ringet til Per Rud ?!

Jeg tror på talen om, at de ikke vil stå i vejen for drømmeskiftet.

Men hvis ikke dagen bringer et relevant beløb op, så er der nok ikke noget om sagen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. nov 2015, 12:43

Pastorius skrev:Jeg synes vi skal sørge for at tage sorgerne på forskud, så vi er helt sikre på vi er kommet af med al vores gylle, også selvom det skulle vise sig at Spalvis ender med at blive solgt for en ok pris.
Jeg tror heller ikke rigtig på det må jeg sige, men belært af fortiden forventer man jo nærmest at blive skuffet over et AaB salg. Det var jo også højest overraskende, at Kasper Kusk havde fået listet en klausul ind i sin kontrakt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 24. nov 2015, 16:50

Har han en frikøbsklausul i kontrakten?
- Jeg kommenterer ikke kontrakter med hverken Lukas eller andre af vores spillere.
Det bekymrer mig sq lidt at Allan ikke bare kategorisk afviser det... men det kan godt være jeg ser spøgelser, Allan er jo næsten nød til at svare sådan uanset hvad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. nov 2015, 16:57

Vi er heldige hvis den er over 2 millioner euro.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 24. nov 2015, 23:35

Jeg tror simpelthen ikke på at der er en klausul! AaB vil tjene Penge på deres talenter. Ene har måske en klausul, men han har vi også scoret kassen på en gang.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. nov 2015, 08:50

Hanga skrev:
Pastorius skrev:Jeg synes vi skal sørge for at tage sorgerne på forskud, så vi er helt sikre på vi er kommet af med al vores gylle, også selvom det skulle vise sig at Spalvis ender med at blive solgt for en ok pris.
Jeg tror heller ikke rigtig på det må jeg sige, men belært af fortiden forventer man jo nærmest at blive skuffet over et AaB salg. Det var jo også højest overraskende, at Kasper Kusk havde fået listet en klausul ind i sin kontrakt.
Også stor forskel på hvor Kusk var i forløbet i forhold til Spalvis... Spalvis var altså kun 19 år da han forlænger og kun være omkring 1. holdet i ca. 6 måneder...
Hælder også mere til at der ligger en gentleman aftale mellem Gaarde og Spalvis omkring et skifte.

Og hvis der endeligt skulle være en frikøbsklausul er der jo ingen der aner om den lyder på 2, 3, 4 eller 5 mio EUR... men at man samtidig har en gentleman aftale ovenpå. Kan jo sagtens være...

Og Gaardes afvisning er korrekt. INGEN KOMMENTARER til vores kontrakter. Han hverken må eller skal sige andet...

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 25. nov 2015, 10:40

Jeg fatter ikke de såkaldte "gentleman aftaler" og hvorfor vi laver dem. Vi skal simpelthen væk fra det der image om at vi primært har fokus på at hjælpe spillere videre i deres karriere. Vi skal gå efter at presse citronen til det absolut yderste når vi en sjælden gang har spillere af Spalvis' kaliber
AaB - the Nordic gateway to Europe

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 25. nov 2015, 11:24

Brent skrev:Jeg fatter ikke de såkaldte "gentleman aftaler" og hvorfor vi laver dem. Vi skal simpelthen væk fra det der image om at vi primært har fokus på at hjælpe spillere videre i deres karriere. Vi skal gå efter at presse citronen til det absolut yderste når vi en sjælden gang har spillere af Spalvis' kaliber
Skyldes måske det er nemmere at tiltrække gode spillere (når man nu ikke bare har en suggerdaddy til at betale), hvis spillerne ved at AaB heller ikke står i vejen for at de kan komme videre igen til større ligaer og klubber.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. nov 2015, 11:40

Brent skrev:Jeg fatter ikke de såkaldte "gentleman aftaler" og hvorfor vi laver dem. Vi skal simpelthen væk fra det der image om at vi primært har fokus på at hjælpe spillere videre i deres karriere. Vi skal gå efter at presse citronen til det absolut yderste når vi en sjælden gang har spillere af Spalvis' kaliber
Enig. Selvfølgelig skal vi være gode mod vores spillere og det er selvfølgelig også i begge parters interesse at spillerne skal sælges på et tidspunkt. Derfra og så til aftale en pris på forhånd er der langt. Vi skal have mulighed for at afvise bud vi ikke finder interessante nok.

Dog synes jeg vi har set positive tegn med Gaarde i forbindelse med Thomsen sagaen i sommers. Her afslog man Nantes da de pludselig ikke ville byde det samme efter det med øjet kom frem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 25. nov 2015, 12:25

Hvis Spalvis takker nej til en ny kontrakt kan det jo næsten kun betyde at han har noget i sin nuværende kontrakt som er mere værd for ham. Det ku være en frikøbsklausul. Problemet kan næppe være at kontrakten bliver forlænget, alle ved jo han ikke løber kontrakten ud.

Jeg er bange for vi igen har fundet guld på naboens jord.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. nov 2015, 12:40

hje1980 skrev:
Skyldes måske det er nemmere at tiltrække gode spillere (når man nu ikke bare har en suggerdaddy til at betale), hvis spillerne ved at AaB heller ikke står i vejen for at de kan komme videre igen til større ligaer og klubber.
Vi er jo ikke en klub, der køber spillere udefra i stor stil, så det kan ikke være noget væsentligt argument at vi skulle få lidt lettere ved at tiltrække den næste Jukka Raitala.

Det er jo heller ikke fordi andre klubber ikke kan tiltrække spillere fra eksempelvis 1. og 2. division. Faktisk har en 1. divisionsprofil (Kevin Mensah) for nyligt netop fravalgt AaB til fordel for Esbjerg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. nov 2015, 12:49

Yankee skrev: Vi er jo ikke en klub, der køber spillere udefra i stor stil, så det kan ikke være noget væsentligt argument at vi skulle få lidt lettere ved at tiltrække den næste Jukka Raitala.

Det er jo heller ikke fordi andre klubber ikke kan tiltrække spillere fra eksempelvis 1. og 2. division. Faktisk har en 1. divisionsprofil (Kevin Mensah) for nyligt netop fravalgt AaB til fordel for Esbjerg.
Omvendt så kan det være et argument for, at spillere som Enevoldsen eller Risgaard vælger at tage tilbage til AaB når muligheden byder sig. Nuvel, det er spillere der bør have AaB i hjertet, men det skader heller ikke, at de er blevet godt behandlet. Risgaard kunne da godt have valgt pengene i Brøndby i stedet (han blev tilbudt kontrakt mens han trænede med hos os).

Men ellers er jeg enig, og vi skal altså huske hvor Spalvis var i sin karriere, da vi forlænger med ham. Han var først lige slået igennem, og det var da oplagt for ham, at blive i Aalborg. Vi havde lige vundet the double og skulle spille europæisk. Det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har kunnet forlænge kontrakten med ham, uden at skulle ud i en klausul eller gentleman aftale... I så fald skal vi lave gentleman aftaler med næsten alle vores spillere og det er altså ikke holdbart.

Det er til gengæld langt mere oplagt at lave en gentleman aftale med ham nu... Du får en pæn lønforhøjelse mod at vi får 1 år mere på kontrakten, og så skal vi nok være lydhøre, hvis der kommer en klub med et bud omkring de 3 millioner euro, selvom vi tror at prisen kan presses betydeligt længere op hvis du fortsætter dit niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 25. nov 2015, 15:23

Hanga skrev:
Yankee skrev: Vi er jo ikke en klub, der køber spillere udefra i stor stil, så det kan ikke være noget væsentligt argument at vi skulle få lidt lettere ved at tiltrække den næste Jukka Raitala.

Omvendt så kan det være et argument for, at spillere som Enevoldsen eller Risgaard vælger at tage tilbage til AaB når muligheden byder sig. Nuvel, det er spillere der bør have AaB i hjertet, men det skader heller ikke, at de er blevet godt behandlet. Risgaard kunne da godt have valgt pengene i Brøndby i stedet (han blev tilbudt kontrakt mens han trænede med hos os).

Men ellers er jeg enig, og vi skal altså huske hvor Spalvis var i sin karriere, da vi forlænger med ham. Han var først lige slået igennem, og det var da oplagt for ham, at blive i Aalborg. Vi havde lige vundet the double og skulle spille europæisk. Det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har kunnet forlænge kontrakten med ham, uden at skulle ud i en klausul eller gentleman aftale... I så fald skal vi lave gentleman aftaler med næsten alle vores spillere og det er altså ikke holdbart.

Det er til gengæld langt mere oplagt at lave en gentleman aftale med ham nu... Du får en pæn lønforhøjelse mod at vi får 1 år mere på kontrakten, og så skal vi nok være lydhøre, hvis der kommer en klub med et bud omkring de 3 millioner euro, selvom vi tror at prisen kan presses betydeligt længere op hvis du fortsætter dit niveau.
At Spalvis ikke vil tage imod en ny aftale vel nærmest beviser at han har en klausul. Lige nu har vi ikke meget at kunne tilbyde, man ku selvfølgelig stikke ham x antal kroner i sign on, men problemet er at lige så stor salgsprisen kan blive, lige så interessant er det for Spalvis at beholde en klausul. "Vi deler i porten" er vel nærmest det første man hører ham og hans agent sige når de bliver enige om hvad den rigtige pris sku ha været ...

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 25. nov 2015, 15:28

N skrev:At Spalvis ikke vil tage imod en ny aftale vel nærmest beviser at han har en klausul. Lige nu har vi ikke meget at kunne tilbyde, man ku selvfølgelig stikke ham x antal kroner i sign on, men problemet er at lige så stor salgsprisen kan blive, lige så interessant er det for Spalvis at beholde en klausul. "Vi deler i porten" er vel nærmest det første man hører ham og hans agent sige når de bliver enige om hvad den rigtige pris sku ha været ...
Når han har udtalt, at han ikke vil kigge på noget før efterårssæsonen er færdigspillet, kan jeg ikke se hvordan det beviser noget som helst - med mindre selvfølgelig man gerne vil se spøgelser overalt.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 25. nov 2015, 15:42

AnyFellow skrev:
N skrev:At Spalvis ikke vil tage imod en ny aftale vel nærmest beviser at han har en klausul. Lige nu har vi ikke meget at kunne tilbyde, man ku selvfølgelig stikke ham x antal kroner i sign on, men problemet er at lige så stor salgsprisen kan blive, lige så interessant er det for Spalvis at beholde en klausul. "Vi deler i porten" er vel nærmest det første man hører ham og hans agent sige når de bliver enige om hvad den rigtige pris sku ha været ...
Når han har udtalt, at han ikke vil kigge på noget før efterårssæsonen er færdigspillet, kan jeg ikke se hvordan det beviser noget som helst - med mindre selvfølgelig man gerne vil se spøgelser overalt.
Ja jeg er heller ikke videre bekymret over dette... Spalvis har vist hele sin karriere at tager den seriøst og EN DAG AF GANGEN... han har jo tidligere udtalt at han ingen favorit liga efter den danske, at han vælger at tage en dag af gangen, og eneste mulighed han har for at komme til en større klub er ved at træne seriøst HVER dag og yde alt hver gang.
Så mon ikke bare han igen er professionel og vælger at sige at kontraktsnak kan vi tage når efteråret er spillet færdig. Nu koncentrere vi om fodbolden!!!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 25. nov 2015, 15:46

En frikøbsklausul på 2M EUR, ville selvfølgelig være ærgeligt - men det ville da heller ikke være et forfærdeligt salg. Til sammenligning er det hvad Uffe Bech og Braithwaite røg for. Jeg mener også at man vil kunne få mere for Spalvis, men det er ikke det jammerlige salg så mange herinde beklager sig over.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 25. nov 2015, 16:14

Kristian60 skrev:En frikøbsklausul på 2M EUR, ville selvfølgelig være ærgeligt - men det ville da heller ikke være et forfærdeligt salg. Til sammenligning er det hvad Uffe Bech og Braithwaite røg for. Jeg mener også at man vil kunne få mere for Spalvis, men det er ikke det jammerlige salg så mange herinde beklager sig over.
Er det tal ikke bare Debatside-snak?

Besvar