Jeg gætter på det var pga problemerne med hans fødder. Der har i hvert fald været noget fremme med at de var meget i tvivl om han kunne fortsætte med at spille.Yankee skrev:Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
Mener du det er fordi han havde en klausul? For ellers fatter jeg ikke en meter af hvorfor du blander Thelander ind i den snak, udover at være polemisk og negativ for det meste, hvilket tilsyneladende er blevet din radikalt ændrede stil herinde.Yankee skrev:Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- Kristian60
- 1. div

Is påYankee skrev:23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander
Jeg tror det var fordi man regnede ham som trejdevalg i forsvaret til denne sæson (ikke at jeg selv er helt enig - eller tror det ville være gået sådan, men jeg synes det lå lidt i kortene ift. udtagelser/udmeldinger).Yankee skrev:Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Så har vi mange profiler på holdet!Yankee skrev:en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander
Spalvis må være en MEGAMONSTER KÆMPEPROFIL(skal skrives med stort).
- FlæskeFrank
Hold nu op med teorien om at han skulle være tredjevalg i AaB... Den eneste grund til at han ikke havde spillet så meget var hans skade. Han var med afstand den bedste centerforsvarer vi havde, hvilket han også har bevist ved sin succes i Grækenland.
2-4 millioner var sløjt solgt... Tænk f.eks. på at Esbjerg fik 10-12 mille for Eddy Gomez der ikke er halv den spiller som Thelander er... Prisen skyldes ikke en klausul, det ved Yankee også godt, men nok snarere at vi havde lavet en af de gentleman aftaler, da vi afslog tilbud efter mesterskabssæsonen. Derfor kan sådan en gentleman aftale altså også være farlig at indgå, hvis det betyder, at man bare ligger sig fladt ned når der kommet et bud på halvdelen af markedsværdien
2-4 millioner var sløjt solgt... Tænk f.eks. på at Esbjerg fik 10-12 mille for Eddy Gomez der ikke er halv den spiller som Thelander er... Prisen skyldes ikke en klausul, det ved Yankee også godt, men nok snarere at vi havde lavet en af de gentleman aftaler, da vi afslog tilbud efter mesterskabssæsonen. Derfor kan sådan en gentleman aftale altså også være farlig at indgå, hvis det betyder, at man bare ligger sig fladt ned når der kommet et bud på halvdelen af markedsværdien
Re:
Gu' vil jeg ej!Hanga skrev:Hold nu op med teorien om at han skulle være tredjevalg i AaB... Den eneste grund til at han ikke havde spillet så meget var hans skade. Han var med afstand den bedste centerforsvarer vi havde, hvilket han også har bevist ved sin succes i Grækenland.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det ved jeg ikke. Men det er den eneste logiske forklaring på en så absurd lav pris at han havde en klausul eller en "gentleman-aftale". Og dermed stiller jeg spørgsmålstegn ved Sønderhofs påstand.Frygah skrev:Mener du det er fordi han havde en klausul? For ellers fatter jeg ikke en meter af hvorfor du blander Thelander ind i den snak, udover at være polemisk og negativ for det meste, hvilket tilsyneladende er blevet din radikalt ændrede stil herinde.Yankee skrev:Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.
Jeg mener det er ret åbenlyst at AaB har arbejdet med klausuler de sidste 10 år, og derfor kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne være tilfældet med Lukas Spalvis.
Sønderhof nævner INTET om en gentleman-aftale. Det er noget du selv pludselig blander ind i debatten, så det passer ind i et eller andet billede der pludselig inkluderer en frikøbsklausul til Spalvis. At Thelander blev solgt for billigt er der få der er uenige i, men der har intet været nævnt omkring en frikøbsklausul. Hvad du og andre så måtte konspirere om vedrørende gentleman-aftaler (hvad det overhovedet er, hvordan de formes og overholdes kunne jeg godt tænke mig lidt uddybet), ændrer intet på at der har været lige præcis nul forlydende om en frikøbsklausul.Yankee skrev:Det ved jeg ikke. Men det er den eneste logiske forklaring på en så absurd lav pris at han havde en klausul eller en "gentleman-aftale". Og dermed stiller jeg spørgsmålstegn ved Sønderhofs påstand.Frygah skrev:Mener du det er fordi han havde en klausul? For ellers fatter jeg ikke en meter af hvorfor du blander Thelander ind i den snak, udover at være polemisk og negativ for det meste, hvilket tilsyneladende er blevet din radikalt ændrede stil herinde.Yankee skrev:Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.
Jeg mener det er ret åbenlyst at AaB har arbejdet med klausuler de sidste 10 år, og derfor kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne være tilfældet med Lukas Spalvis.
"Eneste logiske forklaring" - Det er fandme godt nok en søgt måde at debattere på, Yankee! Det kan bare være det er dårligt salg? Ligesom når OB sidder med en Falk og Emil Larsen som efter alt at dømme forsvinder. Eller som når BIF sender Mike Jensen gratis til Rosenborg, Absa, Spelmann videre, eller når Wass smutter gratis fra BIF. Den slags sker i fodbold, også for AaB. Det kræver bare en særlig negativ tilgang til AaB, at påkliste Thelander-salget en frikøbsklausul som ALDRIG har været nævnt et eneste sted, så man kan argumentere for det samme MÅ være sket i Spalvis-situationen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
FlæskeFrank
- Allstar

Thelander spillede vel ikke tre måneder inden salget og har siden i sommers spillet 5-6 kampe i Grækenland.
Det lyder som en kæmpeprofil.
- FlæskeFrank
- Corona
- 2. div

- Favoritspiller: Om morgen...
- Geografisk sted: Nordens Paris
Han spillede ikke pga. en skade. Han var ligeledes skadet i starten nede i Grækenland. Han har også ok succes dernede nu.FlæskeFrank skrev:Thelander spillede vel ikke tre måneder inden salget og har siden i sommers spillet 5-6 kampe i Grækenland.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det ved jeg godt, Thelander har vel altid slidt med lidt småskader.
Men skader reducerer jo også handelsprisen. Og dette gælder vel også Thelander ?
Men skader reducerer jo også handelsprisen. Og dette gælder vel også Thelander ?
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvorfor i alverden skulle en knægt sige nej til at stige i løn? Du siger det selv, ikke i hans interesse. Og det er netop det man har tolket på. Køber ikke den med han koncentrerer sig om bolden.[/quote]N skrev:AaB vil jo vel forlaenge kontrakten, og det er ikke noedvendigvis i Spalvis interesse. Derudover, saa har Spalvis heller ikke naegtet at forlaenge. Han har sagt han ikke vil taenke paa den slags foer pausen. Saa der er da bestemt aabent for andre konklusioner end den ene.Buzz Killington skrev:Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.N skrev:[quote="AaB <a href="tel:85 95 99 08">85 95 99 08</a>"]Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Proev at laese mit indlaeg igen. Det indeholder to dele. Den ene del giver dig en plausibel yderligere grund til at Spalvis ikke vil forlaenge. Den anden giver dig en grund til at kontraktsnakken ikke noedvendigvis er lukket endnu.
Men for at tage den igen: AaB vil naturligvis ogsaa have noget ud af en ny kontrakt, og ud af at give Spalvis flere penge i saekken. Man vil have han laegger et eller flere aar paa laengden for netop at gardere sig mod en situation hvor et evt. salg kommer for taet paa kontrakudloeb, og dermed presser prisen. Derudover, saa er der fortilfaelde for at spillere ikke vil snakke kontrakt foer sommer- eller vinterpausen (bl.a. ved Kusks kontraktforlaengelse). En del af grunden er naturligvis for at se om der komme interessante forespoergsler. Og her vil man staa bedre i henhold til at presse AaB til et salg under den nuvaerende kontrakt, end med en ny laengere kontrakt. Men hvis Spalvis ikke bliver solgt i naeste vindue (5–31 januar), saa er det jo muligt Spalvis lejren er mere aabne overfor at putte et par millioner mere i saekken imod en forlaengelse.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
Jeg synes ikke scenariet med Thelanders exit fra AaB er svært at gennemskue, jeg er ret sikker på det er foregået på nogenlunde denne måde:
1. Thelander ønsker ikke at forlænge sin kontrakt med AaB.
2. Kasper P griber i den grad chancen mens Thelander er skadet.
3. AaB ser ikke Thelander som en del af AaB på længere sigt qua. hans manglende ønske om at forlænge.
4. AaB ser til gengæld Kasper P som fremtiden på positionen, både pga. de fodboldmæssige kvaliteter men også fordi han rent faktisk ønsker at være i klubben, og iøvrigt har en længerevarende kontrakt.
5. AaB får et tilbud fra en stor klub, som Thelander også finder interessant, og konkluderer at tilbuddet overstiger den værdi Thelander vil have for AaB i den resterende kontraktperiode.
- Rent gætværk, men ikke desdomindre et meget realistisk scenarie.
Jeg synes ikke scenariet med Thelanders exit fra AaB er svært at gennemskue, jeg er ret sikker på det er foregået på nogenlunde denne måde:
3. AaB ser ikke Thelander som en del af AaB på længere sigt qua. hans manglende ønske om at forlænge.
4. AaB ser til gengæld Kasper P som fremtiden på positionen, både pga. de fodboldmæssige kvaliteter men også fordi han rent faktisk ønsker at være i klubben, og iøvrigt har en længerevarende kontrakt.
5. AaB får et tilbud fra en stor klub, som Thelander også finder interessant, og konkluderer at tilbuddet overstiger den værdi Thelander vil have for AaB i den resterende kontraktperiode.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Buzz Killington
- Allstar

Joesses hvor er du konfrontationssoegende, og saa paa en fredag. Han skriver jo netop at det er rent gaetvaerk til sidst, saa han ophoejer det jo netop ikke til fakta.Gnu skrev:Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
konfrontationssøgende eller ej, så er det da stadig komisk at beklage sig over gætterier for derefter at komme med sit eget.Buzz Killington skrev:Joesses hvor er du konfrontationssoegende, og saa paa en fredag. Han skriver jo netop at det er rent gaetvaerk til sidst, saa han ophoejer det jo netop ikke til fakta.Gnu skrev:Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
- Winning doesn't really matter as long as you win.
- Buzz Killington
- Allstar

Siden det nu er blevet min rolle at forsvare Schmidt, hvilket jeg glaedeligt goer da jeg er enig her, kunne du saa ikke pege paa hvor han beklager sig over at folk gaetter? Han skriver, ordret: "Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.". Tydeligvis er problemet ikke at folk kommer med egne spekulationer. Problemet er naar disse bliver fremsat som den eneste sandhed. Han afslutter selv sit indlaeg med at anerkende at det er rent gaetvaerk, saa tydeligvis goer han sig ikke skyldig i det han problematiserer.Flower skrev:konfrontationssøgende eller ej, så er det da stadig komisk at beklage sig over gætterier for derefter at komme med sit eget.Buzz Killington skrev:Joesses hvor er du konfrontationssoegende, og saa paa en fredag. Han skriver jo netop at det er rent gaetvaerk til sidst, saa han ophoejer det jo netop ikke til fakta.Gnu skrev:Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvis man er så "røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder" synes jeg måske nok, at man selv burde holde sig fra spekulationer og gætterier.Buzz Killington skrev:Joesses hvor er du konfrontationssoegende, og saa paa en fredag. Han skriver jo netop at det er rent gaetvaerk til sidst, saa han ophoejer det jo netop ikke til fakta.Gnu skrev:Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg tror der er lidt uenighed om hvad "internet-sandheder" betyder i denne sammenhaeng. Men som sagt, Fredag, og off-topic.Gnu skrev:Hvis man er så "røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder" synes jeg måske nok, at man selv burde holde sig fra spekulationer og gætterier.Buzz Killington skrev:Joesses hvor er du konfrontationssoegende, og saa paa en fredag. Han skriver jo netop at det er rent gaetvaerk til sidst, saa han ophoejer det jo netop ikke til fakta.Gnu skrev:Jeg håber, at du selv kan se komikken i, at du først harcelerer mod diskussioner baseret på rygter, og det næste øjeblik begiver du dig selv ud i rendyrket spekulation. Hevet direkte ud af røven.Jesper Schmidt skrev:Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt røvtræt af at debattere på baggrund af internet-sandheder som at AaB skulle have mistet Mensah til Esbjerg, eller at Thelander kostede et sted mellem en ostemad og et par millioner eller 4? Det gør det altså ærlig talt en smule bøvlet at komme med modargumenter, når rygter fra internettet behandles som fakta.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus