Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
frederikshavneren skrev:Slagelse er økonomisk presset og er truet af konkurs. Hvis det ender så galt betyder det så at nummer sjok i Superligaen slipper for nedrykning?
Udviklingen i Slagelse er som forventet. En kunstig overbygning med et rædselsfuldt FC navn i et kriseramt område, at de har store problemer kan ikke undre.
Hvorfor skulle det det?
Teknisk set ender de bare nummer sjok i 1. division, og så det har vel kun effekt nedad i rækkerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 25. nov 2015, 15:56
Jesper Schmidt skrev:Yankee skrev:Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes det er en stor fejl, hvis fodbolden fortsætter af den kurs hvor man bevæger sig længere og længere væk fra at det man som knægt spiller hjemme i haven eller i fodboldklubben og det man ser på Aalborg Stadion eller i tv fra Old Trafford er præcist det samme. Det er fodboldens helt store fordel i forhold til stort set alle andre sportsgrene.
Men det er jo lige præcis pointen. De unge knægte spiller mere på kunstgræs end på naturgræs i klubberne - og de elsker det.
Det er altså i mine øjne en skrækkelig trend, og personligt mener jeg ikke kunstgræs burde være tilladt til officielle kampe i et land som Danmark.
Fodbold skal spilles på græs. Det er efter min mening et andet spil når det spilles på kunstgræs, præcist som når det spilles på et trægulv i en idrætshal.
Jeg mener man skal passe voldsomt meget på med at gøre det mest simple spil i verden mere kompliceret end det er nødvendigt, og den dag (den kommer snart, hvis der ikke bliver sat stopklodser op) hvor al turneringsfodbold spilles på kunstgræs, er det pludselig ikke længere "rigtigt" fodbold når ungerne banker et par mål sammen hjemme i haven, og så bliver det pludselig lige så svært for knægtene at spille det "rigtige" spil udenfor klubberne, som det er at spille håndbold, badminton, tennis eller ishockey.
Jeg mener at det er den største fejl man nogensinde har begået blandt de høje herrer i verdensfodbolden, da man tillod brugen af kunstgræs til officielle kampe, når det ikke drejer sig om steder hvor det ikke er en absolut nødvendighed pga. vejret. Det er vel iøvrigt også den mest radikale ændring af spillet nogensinde, efter min mening, og den er kommet snigende ind fra sidelinjen af rene kommercielle hensyn.
Og iøvrigt er det gået stærkt med at tippe stemningen når det gælder kunstgræs... jeg husker f.eks. hvordan der nærmest var ramaskrig herhjemme, da der skulle spilles Royal League kampe i Norge på en indendørs kunstgræsbane. Det er forhold som der i dag spilles afgørende kampe under på allerhøjeste niveau.
Helt enig. Det er en skændsel at kunstgræs er tilladt i Danmark. Fair nok at der spilles på kunstgræs i Tromsø, men det danske klima giver med meget få undtagelser mulighed for udmærkede baner året rundt.
Fodbold skal spilles på græs og ikke noget kunstigt plastic granulat.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
frederikshavneren skrev:Slagelse er økonomisk presset og er truet af konkurs. Hvis det ender så galt betyder det så at nummer sjok i Superligaen slipper for nedrykning?
Udviklingen i Slagelse er som forventet. En kunstig overbygning med et rædselsfuldt FC navn i et kriseramt område, at de har store problemer kan ikke undre.
Huh? Hvad har Slagelse med nedrykning fra superligaen at goere?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Yankee
- Allstar

Buzz Killington skrev:frederikshavneren skrev:Slagelse er økonomisk presset og er truet af konkurs. Hvis det ender så galt betyder det så at nummer sjok i Superligaen slipper for nedrykning?
Huh? Hvad har Slagelse med nedrykning fra superligaen at goere?
Intet. En konkurs vil blot betyde, at FC Vestsjælland sætter sig på den enlige nedrykningsplads i 1. division og flyttes ned i Sjællandsserien. I 2. division og DS vil der så være én nedrykker færre.
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Jeg håber at FCM og FCK får afgjort deres kamp inden juleferien, og det med en FCM sejr (aaaasrrrgghh der værste jeg nogensinde har skrevet).
Det vil være perfekt hvis vi kan tage en tredjeplads i vinterpausen så FCK FCM og alle journalisterne kan fokusere på hvem af de to der bliver mestre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
thomasjn
- Allstar

Maglau skrev:Jeg håber at FCM og FCK får afgjort deres kamp inden juleferien, og det med en FCM sejr (aaaasrrrgghh der værste jeg nogensinde har skrevet).
Det vil være perfekt hvis vi kan tage en tredjeplads i vinterpausen så FCK FCM og alle journalisterne kan fokusere på hvem af de to der bliver mestre.
Jeg håbede også først den skulle spilles inden jul, men jeg har skiftet mening. Vi har FCM ude i første runde efter foråret d. 26./27./28./29 februar. Lad dem endelig få en hård og vanskelig midt uge kamp mod FCK onsdagen inden.
-
Maglau
- Allstar

thomasjn skrev:Maglau skrev:Jeg håber at FCM og FCK får afgjort deres kamp inden juleferien, og det med en FCM sejr (aaaasrrrgghh der værste jeg nogensinde har skrevet).
Jeg håbede også først den skulle spilles inden jul, men jeg har skiftet mening. Vi har FCM ude i første runde efter foråret d. 26./27./28./29 februar. Lad dem endelig få en hård og vanskelig midt uge kamp mod FCK onsdagen inden.
Nej, jeg synes ikke det er en fordel for os hvis FCM har haft en betydende kamp før vi møder dem. Vinder de en sådan over FCK kan vi godt få ørerne i maskinen.
Men det fedeste er at et enigt panel på fodbolddebatten lige har slået fast at det med 100pct sikkerhed bliver en kamp mellem FCM og FCK om guldet og kun de to.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Maglau skrev:Men det fedeste er at et enigt panel på fodbolddebatten lige har slået fast at det med 100pct sikkerhed bliver en kamp mellem FCM og FCK om guldet og kun de to.
Hvem skulle ellers blande sig i toppen ???!!! Brøndby har jo lige tabt.
- FlæskeFrank
-
Eksil
- Allstar

Københavnerpressen hader os så meget, at en rubrik på forsiden af den mest Københavnske avis, Politiken, handler om hvor AaB spiller som et guld hold og DR har en historie om AaB. Had had had.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Eksil skrev:Københavnerpressen hader os så meget, at en rubrik på forsiden af den mest Københavnske avis, Politiken, handler om hvor AaB spiller som et guld hold og DR har en historie om AaB. Had had had.
Er der nogen der på noget tidspunkt har antydet at der skulle ligge "had" bag deres manglende fokus på de kommende mestre? Din fantasi spiller dig vidst et puds.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Køllen I Møllen skrev:Eksil skrev:Københavnerpressen hader os så meget, at en rubrik på forsiden af den mest Københavnske avis, Politiken, handler om hvor AaB spiller som et guld hold og DR har en historie om AaB. Had had had.
Er der nogen der på noget tidspunkt har antydet at der skulle ligge "had" bag deres manglende fokus på de kommende mestre? Din fantasi spiller dig vidst et puds.
Var der nogen der så Onside i går?
DET må have været historiens største ørkenvandring: FCKs kamp aflyst og BIF nederlag. Det må have været pinefult at komme igennem.
I øvrigt: Jeg var ikke så heldig at jeg var på Brøndby stadion i går - så det var foran flimmeren. Og det irriterede mig grænseløst at hver gang der var optræk til noget spændende havde TV holdet mere travlt med at klippe over til BIFs bænk for at få et close up af Frank og hans ansigtsudtryk. Man gik faktisk glip af pænt meget spændende på banen pga dette.
Hvad sker der for dét? Så smuk er han vel heller ikke?
Bienvenu Bassogog!
-
astonvilla
- Allstar

Jeg kommer lige til at se at Michael Tykgaard var sat på til den aflyste kamp mellem FCM og FCK!
Jøsses mand - han dømmer en af de ringeste kampe nogensinde set på et superligastadion seneste weekend - og så belønner man ham med den følgende uges topkamp. Det er simpelthen rystende. Hvad Helvede sker der ?!?
Bienvenu Bassogog!
-
Sønderhof
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen
FlæskeFrank skrev:Maglau skrev:Men det fedeste er at et enigt panel på fodbolddebatten lige har slået fast at det med 100pct sikkerhed bliver en kamp mellem FCM og FCK om guldet og kun de to.
Hvem skulle ellers blande sig i toppen ???!!! Brøndby har jo lige tabt.
Fremragende FF

- men mon ikke de stadig ser Brøndby som den evt. tredje guldaspirant. De mangler jo bare en god angrbiber, et par kantspillere, et koncept og lidt tur i den, så er de tilbage.

-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
astonvilla skrev:Jeg kommer lige til at se at Michael Tykgaard var sat på til den aflyste kamp mellem FCM og FCK!
Jøsses mand - han dømmer en af de ringeste kampe nogensinde set på et superligastadion seneste weekend - og så belønner man ham med den følgende uges topkamp. Det er simpelthen rystende. Hvad Helvede sker der ?!?
Har va rnok allerede sat på inden vores seneste kamp, som han dømte på sygdomsafbud.
Noget helt andet er at han ikke nødvendigvis er blevet bedømt dårligt i opfølgningen. Den har nemlig meget lidt at gøre med om dommene (vurderingerne) var korrekte eller forkerte, men meget mere om hvordan kampen er afviklet, placeringer og kommunikation dommerne imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Kenneth K
- Allstar

Kenneth K skrev:Jeg ryster som oftest på hovedet, når folk beklager sig over, at AaB ikke løber med så mange overskrifter i de landsdækkende medier. Ofte synes jeg, at folk måske ser lidt for mange spøgelser, og ser lidt for unuanceret på det hele i en lidt for blåøjet tro på en uafhængig og saglig presse.
Men lige i det her tilfælde, med BTs guldbarometer, må jeg også stoppe op og le. For på særligt to af barometerne banker vi da i den grad på - formen og spillet.
På formbarometeret - hvis man skærer det over de seneste fem kampe - har vi 12 point. FCK og Brøndby 13 point, FC Midtjylland 9 point. Så dér er vi jo de facto godt med. På spillet, og det har så godt som alle medier vist også både bemærket og nævnt, leverer vi helt suverænt, når vi rammer topniveauet. Så dér kan vi da bestemt også godt være med.
Der er jo ikke andet for end at sørge for at skrive os selv ind i snakken - og det kan vi jo passende gøre ved at vinde på Brøndby Stadion om et par uger.
... og ganske rigtigt: Nu er vi en del af mediernes mesterskabssnak.
Det er fint nok, og meget fortjent. Nu bliver det bare spændende, om vi kan holde kadencen, og ikke mindst holde på vores bedste spillere.
-
astonvilla
- Allstar

Pastorius skrev:astonvilla skrev:Jeg kommer lige til at se at Michael Tykgaard var sat på til den aflyste kamp mellem FCM og FCK!
Har va rnok allerede sat på inden vores seneste kamp, som han dømte på sygdomsafbud.
Noget helt andet er at han ikke nødvendigvis er blevet bedømt dårligt i opfølgningen. Den har nemlig meget lidt at gøre med om dommene (vurderingerne) var korrekte eller forkerte, men meget mere om hvordan kampen er afviklet, placeringer og kommunikation dommerne imellem.
OK - jeg kender ikke noget til processerne omkring dommerbedømmelser. Men HVIS han ikke har fået en dårlig bedømmelse efter kampen i Aalborg, så vil jeg helst heller ikke vide mere herom. Så får jeg da aldrig sovet igen.
Bienvenu Bassogog!
-
Sanchez94
- Superliga

- Geografisk sted: Aalborg
Lad nu bare københavnerklubberne og Herning snakke om guld.
Det bedste ville være, hvis vi kunne gå under radaren, og snuppe guldet foran dem, så Allan Kuhn igen kan få lov til at sige "Vi tog røven på dem alle sammen"
-
Kenneth K
- Allstar

Sanchez94 skrev:Lad nu bare københavnerklubberne og Herning snakke om guld.
Det bedste ville være, hvis vi kunne gå under radaren, og snuppe guldet foran dem, så Allan Kuhn igen kan få lov til at sige "Vi tog røven på dem alle sammen"
Helt enig.
Men fortsætter vi bare nogenlunde sådan her, så kan vi ikke undgå at blive sjasket ind i snakken.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Sanchez94 skrev:Lad nu bare københavnerklubberne og Herning snakke om guld.
Jeg vil da sådan set have det lige så fint med at vi tog førstepladsen her i efteråret, og så kørte den hjem fra spids i foråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Sanchez94
- Superliga

- Geografisk sted: Aalborg
Kenneth K skrev:Sanchez94 skrev:Lad nu bare københavnerklubberne og Herning snakke om guld.
Helt enig.
Men fortsætter vi bare nogenlunde sådan her, så kan vi ikke undgå at blive sjasket ind i snakken.
Vi undgik det i 2008, og vi undgik det helt indtil 4/5. sidste spillede runde i 2013/2014.
Hvis bare Allan Gaarde og co. ikke laver en eller anden sindssyg fondsbørsmeddelelse om at man opjustere resultatet, så skal vi nok med vores Nordjyske snilde og sund fornuft, igen glide under.