Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Eksil » 30. nov 2015, 09:06

astonvilla skrev:Kom nu med de hajlajts for pokker da AaB!

Vil se ydmygelsen igen i nedkogt form.
Du kan få et 3.minutters fix på DR.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 30. nov 2015, 09:08

Fantastisk at vi er begyndt at kunne "krige" udesejr hjem, når vi jo samtidig er forrygende på hjemmebane.

En smule malurt i bægeret er dog, at vores anden halvleg altså ret beset ikke var særligt prangende. Vi formåede i store perioder slet ikke at holde fast i bolden, og vores kontraangreb var slet ikke truende, før Brøndby blev trætte. På den måde mindede denne kamp meget om kampen i Parken, dog med den forskel, at FCK er klasser bedre offensivt end Brøndby.

Men fanme lækre 3 point - jeg bliver skuffet, hvis vi ikke får medaljer. Af guld selvfølgelig.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. nov 2015, 09:23

BoT skrev:Fantastisk at vi er begyndt at kunne "krige" udesejr hjem, når vi jo samtidig er forrygende på hjemmebane.

En smule malurt i bægeret er dog, at vores anden halvleg altså ret beset ikke var særligt prangende. Vi formåede i store perioder slet ikke at holde fast i bolden, og vores kontraangreb var slet ikke truende, før Brøndby blev trætte. På den måde mindede denne kamp meget om kampen i Parken, dog med den forskel, at FCK er klasser bedre offensivt end Brøndby.

Men fanme lækre 3 point - jeg bliver skuffet, hvis vi ikke får medaljer. Af guld selvfølgelig.
Oppe med 2-0 ved halvtid synes jeg ikke det var den store overraskelse at vi blev trykket i anden halvleg. Jeg synes rent faktisk vi modstod presset ganske fremragende. Nuvel, på en billig baggrund - men flot alligevel.

Jeg noterede mig også hvor trætte BIF spillerne var - allerede med 20 min igen. Endnu et punkt hvor vi er BIF langt overlegne. BIF spillerne virker i dårlig form og uden en anstændig game-plan.

Til sidst synes jeg - nu vi har været efter dem - at kampens dommer gjorde det ganske godt (Anders Poulsen). Han modstod fint de konstante BIF brokkerier - især fra den blanke båtnakke til Agger. Sidstnævnte må så afgjort være Superligahistoriens mest overvurderede spiller. Han bestiller jo stort set ikke andet end at gå og brokke sig til alt og alle og humpe rundt når spillet ikke kører. I vores 2 kampe mod dem i denne sæson har han stået utrolig svagt i billedet. Jeg for knopper af at se på den klovn.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 30. nov 2015, 09:30

Den skulle have været lukket helt i det 63. minut. Ene får kæmpet sig flot igennem forsvaret og vælger at sparke selv, i stedet for at spille en 100% fri Spalvis. Fred være med det, men det kunne have været lækkert at have rykket dem helt rundt..

Hvornår landede ASC bussen i Aalborg?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. nov 2015, 09:48

BoT skrev:Fantastisk at vi er begyndt at kunne "krige" udesejr hjem, når vi jo samtidig er forrygende på hjemmebane.

Rigtig god analyse. Det er nærmest uhørt at vi tager over og vinder på en decideret forfærdelig bane i Brøndby 29. november.

Brøndby brugte 90 minutter på at sjaske bolden op på Elmander, men heldigvis var vi kloge nok til at holde en høj bagkæde, så det reelt var ligemeget at Brøndby vandt en masse førstebolde. Brøndby havde ingen, der kunne true i dybden eller sætte en mand af, og vi var meget koncentrerede og konsekvente i vores forsvarsspil. Det fortjener især KEP, men også Blåbjerg enorm ros for.

De 10-15 minutter, hvor vi kommer for langt tilbage at stå, kommer Brøndby frem til nogle muligheder. Vi får dog taget tempoet ud af deres pres og får spillet os tilbage i kampen. De sidste 30 minutter var Brøndbyerne kørt fuldstændig trætte af vores høje tempo og konstante omstillinger og vi burde have lavet ét eller to mål flere.

En yderst imponerende udebaneindsats, som vi bør være rigtigt stolte af. Vi spillede Brøndby fuldstændig rigtigt og holdt hovedet koldt i en hård 2. halvleg på et meget svært underlag. Jeg synes faktisk dette var en af de allerstærkeste præstationer i denne sæson når man tager omstændighederne i betragtning.

JMJ1406
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jeppe C

Indlæg af JMJ1406 » 30. nov 2015, 10:15

Ganske imponerende kamp på en historisk set svær udebane, som dog er blevet meget nemmere de seneste par år! :thumbsup:
- Utrolig imponerende at vi sætter os på tingene fra første fløjt når man tænker på at to spillere bliver kastet ind på nye positioner kort inden kampstart - og endnu mere imponerende at disse to spiller fremragende i store perioder!
Specielt Blåbjerg synes jeg var excellent i går! Vandt flere gange dueller i luften og brød Brøndbys spil de få gange de forsøgte sig ved jorden.
Djitle spillede en god kamp offensivt og fungerede godt i samspillet med Thomsen.

Det er fandensparkeme også vidunderligt at se vores angriberpar som bare tonser D.A.U.D.A, om end jeg er klar over at de i dag spiller overfor et af de, efter min mening, ringeste midterforsvarer i Superligaen.

Slutteligt er jeg sgu imponeret af Oliver Abildgaard, der kommer ind på et tidspunkt, hvor spillet ikke rigtig kører og det virker mere som et slagsmål end en fodboldkamp. Han fighter en vis legemsdel ud af det hvide par shorts og virker uanfægtet af om modstanderen hedder Austin, Agger eller Christian Nørgaard - og de slår sig alle på ham!

Jeg har en gennemgående god fornemmelse for denne her sæson! :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2015, 10:26

JMJ1406 skrev:Ganske imponerende kamp på en historisk set svær udebane, som dog er blevet meget nemmere de seneste par år! :thumbsup:
- Utrolig imponerende at vi sætter os på tingene fra første fløjt når man tænker på at to spillere bliver kastet ind på nye positioner kort inden kampstart - og endnu mere imponerende at disse to spiller fremragende i store perioder!
Specielt Blåbjerg synes jeg var excellent i går! Vandt flere gange dueller i luften og brød Brøndbys spil de få gange de forsøgte sig ved jorden.
Djitle spillede en god kamp offensivt og fungerede godt i samspillet med Thomsen.

Det er fandensparkeme også vidunderligt at se vores angriberpar som bare tonser D.A.U.D.A, om end jeg er klar over at de i dag spiller overfor et af de, efter min mening, ringeste midterforsvarer i Superligaen.

Slutteligt er jeg sgu imponeret af Oliver Abildgaard, der kommer ind på et tidspunkt, hvor spillet ikke rigtig kører og det virker mere som et slagsmål end en fodboldkamp. Han fighter en vis legemsdel ud af det hvide par shorts og virker uanfægtet af om modstanderen hedder Austin, Agger eller Christian Nørgaard - og de slår sig alle på ham!

Enig i det hele, og dermed også mht. Abildgaard. Han lignede forresten også en mand der har taget et par kilo muskler på siden sidst vi så ham på banen. Kunne godt gå hen og blive en god boks til boks spiller - AaB's Steven Gerrard. Han mangler måske lidt ro i sit spil, men det skal Risgaard og Wurtz nok få sparket ind i ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 30. nov 2015, 10:41

MrBangDK skrev:Hvornår landede ASC bussen i Aalborg?
Jeg ved ikke med ASC, men Vesttribunens bus var hjemme omkring klokken 2.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. nov 2015, 10:48

JMJ1406 skrev:Ganske imponerende kamp på en historisk set svær udebane, som dog er blevet meget nemmere de seneste par år! :thumbsup:

Velkommen til debatsiden.
Bienvenu Bassogog!

JMJ1406
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jeppe C

Indlæg af JMJ1406 » 30. nov 2015, 10:52

astonvilla skrev:

Velkommen til debatsiden.
Mange tak! :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2015, 11:10

Svær og svær. Vi har spillet 8 kampe siden 2011:
3 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag. 14-10 i målscore i vores favør. 13 af 22 point.

I samme periode har vi 7 hjemmekampe, med 6 sejre og 1 nederlag :-)

Der er dog et stykke op til Hobro, som har vundet samtlige deres superligakampe mod Brøndby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dissing » 30. nov 2015, 11:39

Nu er det ikke særlig fornuftigt at tro på guld,
Se på Brøndby's fans der hvert år tror bif vinder guld - JEG synes ikke deres selvsikkerhed har givet udbytte.
Eller fck, der på trods af stor tro på sig selv, kun har vundet 1 af de seneste 4 mesterskaber. For ikke at nævne agf....

OG NU TIL noget helt andet:

Du skriver det er "fantastisk at AaB er begyndt at krige udesejre hjem" - underforstået at vi nu også får point på udebane.
Apropos det med udebane, så har AaB i Superligaen kun 7 udekampe i foråret - mens der pt. mangler hele 9 hjemmekampe.

Det giver ca. 9 gange 3 point på hjemmebane + ca. 14 krigeriske point på udebane + nuværende 31 point = 72 point (2015-16 sæson).

AaB's to seneste mesterskaber er vundet med 71 point (2008) og 62 point (2014).

Den er hjemme
:danmarkfan:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 30. nov 2015, 13:15

Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 30. nov 2015, 13:18

Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
hvor læser du det?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 30. nov 2015, 13:38

gravballe skrev:
Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
hvor læser du det?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dani ... u-over-os/

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 30. nov 2015, 15:22

Califfen skrev:
gravballe skrev:
hvor læser du det?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dani ... u-over-os/
Tak!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2015, 16:19

Enig. Det er næsten det mest imponerende. De siger jo, at modstanderne bare var bedre. Det er sjældent hold gør det. Især når det ikke suppleres af en "men en helt anden kamp, hvis vi lige havde...".

Men mon ikke FCM-AaB i første runde i efteråret bliver fravalgt af Viasat til fordel for Brøndby(-Hobro).
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2015, 16:22

Man kunne da håbe at Viasat har lært af tidligere fejl. AaB - FCM har tidligere været de mest intense kampe i runden, mens et BIF opgør, motm, har været decideret ligegyldige opgør. Bl.a. fra seneste mesterskab.

Derudover bør AaB - FCM altid være motm, medmindre det andet opgør er BIF - FCK
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 30. nov 2015, 18:42

FlæskeFrank skrev:
Enig. Det er næsten det mest imponerende. De siger jo, at modstanderne bare var bedre. Det er sjældent hold gør det. Især når det ikke suppleres af en "men en helt anden kamp, hvis vi lige havde...".

Men mon ikke FCM-AaB i første runde i efteråret bliver fravalgt af Viasat til fordel for Brøndby(-Hobro).
Og omvendt er det også sjovt at se vores egne spillere og træner udtale meget selvsikkert, at "JA vi er squ bedre end Brøndby". (KEP, Ene, Lars S)

Man savner lidt det klassiske nordjyske underspil, men det her er squ også meget forfriskende må jeg sige. Dog lavede Søndergaard lige klassikeren med at sige, at målet stadig er top 6, så retorikken er ikke fuldstændig transformeret endnu :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2015, 22:20

Til Søndergaards forsvar kan han jo heller ikke vide hvilken trup han har til rådighed mod FCM i forårets første runde. Jeg er sikker på at Søndergaard mener at truppen som den er nu, altså uden for mange skader, bestemt kan spille med om medaljer, men hvis Spalvis og Thomsen ryger, så vil han også bare se unødvendigt dum ud når han samtidig skal indkøre to nye spillere, samt holdet må være væsentligt forringet. Det er da muligt Helenius i det tilfælde skulle blomstre helt op og blive forårets åbenbaring og at Bassogog (eller anden Thomsen erstatning) fra dag 1 ejer Superligaen som en anden Kasper Kusk, men det er altså også bare meget at skulle hænge sin hat på.

Så inden Søndergaard og Gaarde ved hvad vi har at gøre med til foråret, så giver det meget god mening at melde defensivt ud. Det vil godt nok se useriøst ud hvis vi udråber os som mesterskabskandidater, og så mister 3 startspillere i vinterpausen (Dalsgaard, Spalvis og Thomsen). Stortset uanset beløb, så vil jeg godt nok blive voldsomt imponeret hvis vi formår at erstatte Spalvis og Thomsen 1:1.

Jeg håber dog Gaarde har is nok i maven til at vi kan opleve Spalvis score sit første hattrick mod FCM den 28. Februar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar