...og det er ufatteligt dumt at argumentere for udækkede investering, når man ved at AaB har sagt at det ikke kommer til at ske på den måde. Investeringer kommer til at ske på områder, hvor man tror på det vil give et langsigtet, varigt afkast.Gamen skrev:Det er altså ufatteligt, at man kan slippe afsted med at påstå, at det skulle være lig med en kæmpe økonomisk bet hvis vi skruer bare lidt op for investeringen i spillertruppen.
Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Selv hvis vi sælger både Thomsen og Spalvis mener jeg vi bør kigge på forsvaret først. Vi mangler en rigtig stærk markeringsspiller ved siden af KEP og vi mangler generelt bredde i forsvaret - især hvis Dalsgaard og Raitala forsvinder.
På kanterne er Børsting i gang med et kæmpe gennembrud og er at regne som decideret stamspiller. Jönsson er samtidig ved at blive omskolet til midtbanespiller, og ville passe rigtig godt ind i Thomsen-rollen - især hvis Ahlmann kan spille til foråret.
I angrebet må vi altså ikke glemme Nicklas Helenius. Vi kan aldrig nogensinde hente en angriber udefra med det CV og det potentiale, som Helenius besidder. Med Helenius har vi endvidere den fordel at han ikke skal integreres i truppen og i byen.
Kanter: Børsting, Jönsson, Bruhn, Bassogog, Thrane
Angreb: Helenius, Enevoldsen, Pohl, Ahlmann
Det er altså en ganske hæderlig besætning, synes jeg. Især sammenlignet med defensiven, hvor vi ser meget skrøbelige ud.
På kanterne er Børsting i gang med et kæmpe gennembrud og er at regne som decideret stamspiller. Jönsson er samtidig ved at blive omskolet til midtbanespiller, og ville passe rigtig godt ind i Thomsen-rollen - især hvis Ahlmann kan spille til foråret.
I angrebet må vi altså ikke glemme Nicklas Helenius. Vi kan aldrig nogensinde hente en angriber udefra med det CV og det potentiale, som Helenius besidder. Med Helenius har vi endvidere den fordel at han ikke skal integreres i truppen og i byen.
Det er altså en ganske hæderlig besætning, synes jeg. Især sammenlignet med defensiven, hvor vi ser meget skrøbelige ud.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Yankee skrev:Selv hvis vi sælger både Thomsen og Spalvis mener jeg vi bør kigge på forsvaret først. Vi mangler en rigtig stærk markeringsspiller ved siden af KEP og vi mangler generelt bredde i forsvaret - især hvis Dalsgaard og Raitala forsvinder.
Jeg er fuldstændig enig.
Modsat mange andres opfattelse på dette forum, så er Helenius i min optik den oplagte afløser for Spalvis når/hvis han bliver solgt. Det kan godt være Helenius ikke er en decideret boksspiller som Spalvis, men er en mere bevægelig type. Alle ved, at hvis han rammer sit topniveau, så kan vi ikke betale os fra en spiller med samme potentiale som ham.
Det er først og fremmest finnen der skal erstattes til vinter, så vi har en ekstra mand til det centrale forsvar udover KEP, Kasper P. og Blåbjerg. Til de to backs har vi henholdsvis Ahlmann og Blåbjerg samt Gilli og Paddy.
Uha jeg er uenig her. For det første kan man ikke skrue budgettet op, med mindre indtægterne følger med. I forhold til byens størrelse, opland og resultater, så har vi alt for lave sponsorindtægter. De skal op, og når de er kommet det kan vi øge spillerbudgettet.Gamen skrev:Det er altså ufatteligt, at man kan slippe afsted med at påstå, at det skulle være lig med en kæmpe økonomisk bet hvis vi skruer bare lidt op for investeringen i spillertruppen.
N, vi har ikke ligaens 6. største spillerbudget. Lynge nævnte for et par år siden, at vi vel havde det 3. eller 4. laveste budget, og EB (hov, nu skal jeg passe på Buzz ikke læser med) mente at vide at vi nærmest havde halveret vores spillerbudget fra 41 til 22 mio. siden de guldrandede dage, hvor der var råd til at bidrage til bestyrelsesmedlemmernes privatøkonomi og hælde penge ud af vinduet på fata morgana-projekter. De 22 mio. passer fint med Tipsbladets gennemgang der kunne fortælle at vi stadig lå omkring 10-12 mio. efter f.eks. AGF og Randers, og endnu mere efter FCN.
Vi har næppe øget budgettet meget siden sidste år, og med det in mente, så har vi altså masser af luft til at skrue budgettet op med mindst 10-15 %. Vi kan ikke prædike at vi vil ligge med i toppen, og stadig have et budget som et bundhold. Det holder ikke i længden, og den dag vi rammer en dårlig årgang (hvilket f.eks. var tilfældet med 88/89 årgangen, som kun producerede Lasse Nielsen) så har vi et problem. Vi leverer over evne lige nu, og det bliver vi ikke ved med. Et så lavt lønbudget gør det jo også væsentligt sværere for os at holde på vores spillere.
Når vores erfarne spillere i flere tilfælde sætter lighedstegn mellem for mange unge spillere og for ustabile præstationer, så giver det da også lidt bekymringer. Jeg så gerne at AaB gik ud og hentede en spiller med niveau som erstatning for mindst den ene, så vi også viser omverdenen at AaB gerne vil være med i toppen af dansk fodbold. Og toppen er ikke nr. 6 - det er midten. Den topspiller kan f.eks. få hele den løn vi pt. giver for reserven Jönsson.
At sige at en årgang er dårlig fordi den producerer 1 topprofil tror jeg ikke klubben er enig i. Hvis de kan komme med en spiller af den kaliber fra hver årgang tror jeg de er meget tilfredse.
Af de fire profiler du nævner, så er jeg enig med dig i de to første, delvis med nr 3 og uenig med den sidste. Thelander kommer uden tvivl til at være meget skadet, og de har vurderet at han ikke kunne holde til topfodbold i længden. AK har ikke haft en topprioritet, da vi var super godt dækket ind i forvejen.AaB 85 95 99 08 skrev:Enhver bekymring - herunder min egen - om, at Lars S. ville stå for parker bussen-taktik er i den grad gjort til skamme. Og den måde, vi har skabt dette hold på, er simpelthen imponerende.
I de sidste fire transfervinduer har vi sagt farvel til i hvert fald fire profiler (Lasse N., Kusk, Thelander og AK) og fire halv- eller heletablerede spillere (Due, Curth, Søren Frederiksen og Wichmann) plus det løse (har jeg glemt nogen?).
Ind er i samme periode direkte til startopstillingen udefra kun kommet Ene og til periferien af startopstillingen Jønsson. Desuden har vi hentet nogle udviklingsspillere og blandt dem allerede gjort Thrane og Gilli til spillere på et pænt superliganiveau. Resten er 100 procent egen talentudvikling. Hertil kommer et par fejlkøb som Blomqvist og Helenius.
Spørgsmålet er, hvor længe vores talentudviklingsafdeling, hvis budget vist ikke ligger i toppen af superligaen, kan blive ved med at holde til den slagside. Det er i den grad imponerende, hvad den afdeling leverer. Interessant bliver det også at se, hvilke typer der hentes, når vi mister Thomsen, Spalvis, Dalsgaard mv., og Lars S. for første gang alvor kan sætte sit præg på indkøbene også. Jeg tænker umiddelbart, at der må skulle hentes kræfter til udefra.
Hvad angår de fire andre, som du beskriver som hel eller delvis etablerede, så er jeg helt uenig. Nr 12-20 i truppen skal efter min mening være spillere som man tror kan blive etablerede spillere, med enkelte undtagelser, såsom Multi-Patrick og Kulturbærer-Augo. De fire var simpelthen ikke gode nok, og var uden udsigter til at etablere sig på holdet. Se bare på de karrierer de har fået efterfølgende: Due i 1. division, Wichmann som udskifter i Viborg (selvom jeg havde en ophedet debat med hans søster om hans kvaliteter et andet sted) Søren Frederiksen der spiller på Island uden at være afgørende. Curth er god i Viborg lige pt, men har været meget udskældt, og han har også fremtiden bag sig.
Vores udskiftere i dag er typisk Gilli (han er stamspiller efter jul) Augo (der stopper efter jul) Oliver Abildgaard (ungt talent) Helenius (stort Potentiale han tidligere har vist og han er stadig ung) Jønsson (Vores 1. reserve i angrebet der har større potentiale end han viser) PK (multispiller) Thrane (Som er den hvis fremtid jeg er mest i tvivl om)
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det er netop det som er hele humlen. Man er nødt til at forholde sig til den strategi AaB's ledelse har lagt, for der er overhovedet ikke noget som tyder på at man kommer til at fravige netop den meget langsigtede plan som man følger.Pastorius skrev:...og det er ufatteligt dumt at argumentere for udækkede investering, når man ved at AaB har sagt at det ikke kommer til at ske på den måde. Investeringer kommer til at ske på områder, hvor man tror på det vil give et langsigtet, varigt afkast.Gamen skrev:Det er altså ufatteligt, at man kan slippe afsted med at påstå, at det skulle være lig med en kæmpe økonomisk bet hvis vi skruer bare lidt op for investeringen i spillertruppen.
@Gamen: Jeg er nu sikker på at spillerbudgettet er steget en pæn sjat siden Double sæsonen, og at det igen stiger en smule til næste regnskabsår, men jeg er også 100% sikker på at det ikke kommer til at stige mere end hvad man kan dække ind af "sikre" indtægter. Vi kommer ikke til at se driftregnskaber som ikke ligger lige på vippen til at gå i nul, det er naivt at tro andet, med den linje som den nuværende ledelse/ejerkreds står for.
Noget af det som kan gøre der bliver skruet lidt på knapperne er ekstraordinære indtægter, som følge af sportslig succes eller større spillersalg, og det er måske i virkeligheden mere end nogensinde spillet på banen som bliver afgørende for hvor meget man investerer i spillere. Jeg er dog helt på linje med at man godt kunne ønske sig det gik en smule hurtigere, og at man havde valgt at investere i spillertruppen fremfor de andre sportslige investeringer man har foretaget sig... men omvendt er det også svært at argumentere for at det er en stor fejl, sådan som vi ser truppen vokse sammen i øjeblikket.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Man kan da håbe, at AaB er en af klubberne som er ude efter Falk. Forsvinder Thomsen, vil Falk kunne gå ind og erstatte ham direkte. Han er transferfri til sommer, så kan vi holde Thomsen indtil da, så ville det være oplagt.
Et Hjerte - En Klub
Oplagt for AaB?Ham der Emil skrev:Man kan da håbe, at AaB er en af klubberne som er ude efter Falk. Forsvinder Thomsen, vil Falk kunne gå ind og erstatte ham direkte. Han er transferfri til sommer, så kan vi holde Thomsen indtil da, så ville det være oplagt.
Men overhovedet ikke oplagt for Falk og vel omtrent lige så sandsynligt som to torsdage i en uge.
-
Gamen
Min pointe var, at vi ifht. sammenlignelige klubber har et meget lavt budget. Jeg har lidt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle få det til at køre rundt med en øget investering i spillertruppen, når en klub som Randers, der på spillerfronten ligger noget højere end os præsterer overskud for 3. år i træk - vel at mærke uden sugardaddy.9800 skrev:
Uha jeg er uenig her. For det første kan man ikke skrue budgettet op, med mindre indtægterne følger med. I forhold til byens størrelse, opland og resultater, så har vi alt for lave sponsorindtægter. De skal op, og når de er kommet det kan vi øge spillerbudgettet.
At sige at en årgang er dårlig fordi den producerer 1 topprofil tror jeg ikke klubben er enig i. Hvis de kan komme med en spiller af den kaliber fra hver årgang tror jeg de er meget tilfredse.
Du har meget vel ret i at det bl.a. kan skyldes lavere sponsorindtægter, men det kan vel ikke være hele forklaringen.
Lasse var ikke en topprofil før de sidste par år af hans AaB-tid - han var ekstremt svingende i store dele af sin AaB-tid. Vel egentlig lidt som med Kasper Larsen i Groningen og Daniel Høegh der nu er i Basel. Begge klarede sig heller ikke super imponerende i OB, men særligt sidstnævnte har vist en helt anden karakter på et højere niveau.
Såvidt jeg er orienteret så budgetterer vi ikke med spillersalg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Nedenstående er mine kvalificerede gæt på vilkårene i AaB udfra udmeldingerne - som efterhånden ikke er helt friske længere.Gamen skrev:Min pointe var, at vi ifht. sammenlignelige klubber har et meget lavt budget. Jeg har lidt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle få det til at køre rundt med en øget investering i spillertruppen, når en klub som Randers, der på spillerfronten ligger noget højere end os præsterer overskud for 3. år i træk - vel at mærke uden sugardaddy.9800 skrev:
Uha jeg er uenig her. For det første kan man ikke skrue budgettet op, med mindre indtægterne følger med. I forhold til byens størrelse, opland og resultater, så har vi alt for lave sponsorindtægter. De skal op, og når de er kommet det kan vi øge spillerbudgettet.
Du har meget vel ret i at det bl.a. kan skyldes lavere sponsorindtægter, men det kan vel ikke være hele forklaringen.
Lasse var ikke en topprofil før de sidste par år af hans AaB-tid - han var ekstremt svingende i store dele af sin AaB-tid. Vel egentlig lidt som med Kasper Larsen i Groningen og Daniel Høegh der nu er i Basel. Begge klarede sig heller ikke super imponerende i OB, men særligt sidstnævnte har vist en helt anden karakter på et højere niveau.
Vores driftsbudget skal løbe rundt med en 6. plads uden transfers. Evt overskud kan investeres langsigtet, i talentudvikling, faciliteter, markedsføring, sponsorpleje etc. med det formål at løfte indtægtssiden i driften, som er den eneste måde vi kan øge spillerbudgettet på. Egenkapitalen skal være af en størrelse, så vi kan tåle en nedrykning uden at skulle justere på driften (det første år).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Gør vi heller ikke... AaB's budget skal kunne løbe rundt udfra en 8. plads med TV penge, sponsor indtægter og andre indtægter - dog uden transfer og europæiske kampejonas386 skrev:Såvidt jeg er orienteret så budgetterer vi ikke med spillersalg.
Hvor har du 8.pladsen fra - jeg har hørt en 6. plads.hje1980 skrev:Gør vi heller ikke... AaB's budget skal kunne løbe rundt udfra en 8. plads med TV penge, sponsor indtægter og andre indtægter - dog uden transfer og europæiske kampejonas386 skrev:Såvidt jeg er orienteret så budgetterer vi ikke med spillersalg.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Jeg mener også at det er en 6. plads.. Det burde også være muligt i 8/10 sæsoner... Men det bliver spændende at se hvilken indvirkning slutspillet har på økonomien...Pastorius skrev:Hvor har du 8.pladsen fra - jeg har hørt en 6. plads.hje1980 skrev:Gør vi heller ikke... AaB's budget skal kunne løbe rundt udfra en 8. plads med TV penge, sponsor indtægter og andre indtægter - dog uden transfer og europæiske kampejonas386 skrev:Såvidt jeg er orienteret så budgetterer vi ikke med spillersalg.
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg mindes også at have hørt noget om 6. plads... det med 8. pladsen stammer tilbage fra da moderklubben lånte AaB A/S en røvfuld millioner, og havde det som et krav at man skulle opstille et realistisk budget.white splash skrev:Jeg mener også at det er en 6. plads.. Det burde også være muligt i 8/10 sæsoner... Men det bliver spændende at se hvilken indvirkning slutspillet har på økonomien...Pastorius skrev:Hvor har du 8.pladsen fra - jeg har hørt en 6. plads.hje1980 skrev:Gør vi heller ikke... AaB's budget skal kunne løbe rundt udfra en 8. plads med TV penge, sponsor indtægter og andre indtægter - dog uden transfer og europæiske kampejonas386 skrev:Såvidt jeg er orienteret så budgetterer vi ikke med spillersalg.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Hvis nu Falk ikke selv mener, at han er klar til udlandet, så er AaB da en fremragende mellemstation for ham. Han vil (næsten) være garanteret spilletid, derudover er der en god chance for, at han vil komme til at spille fast i Europa for os.Patmand skrev:Oplagt for AaB?Ham der Emil skrev:Man kan da håbe, at AaB er en af klubberne som er ude efter Falk. Forsvinder Thomsen, vil Falk kunne gå ind og erstatte ham direkte. Han er transferfri til sommer, så kan vi holde Thomsen indtil da, så ville det være oplagt.
Men overhovedet ikke oplagt for Falk og vel omtrent lige så sandsynligt som to torsdage i en uge.
Men når det er sagt, så tror jeg han havner uden for Danmarks grænser.
Et Hjerte - En Klub
-
seamann
Hold nu op. AaB er selvfølgelig ikke en mulighed. Der er slet ikke økonomisk vilje til at være med på den galej.Ham der Emil skrev:Hvis nu Falk ikke selv mener, at han er klar til udlandet, så er AaB da en fremragende mellemstation for ham. Han vil (næsten) være garanteret spilletid, derudover er der en god chance for, at han vil komme til at spille fast i Europa for os.Patmand skrev:Oplagt for AaB?Ham der Emil skrev:Man kan da håbe, at AaB er en af klubberne som er ude efter Falk. Forsvinder Thomsen, vil Falk kunne gå ind og erstatte ham direkte. Han er transferfri til sommer, så kan vi holde Thomsen indtil da, så ville det være oplagt.
Jeg håber, han bliver i OB indtil han evt tager udenlands. Det er bare så ulækkert, når Sugardaddy klubberne tager på indkøb. Føj.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Vores eneste chance for at få fingrene i Falk er, hvis manden tager til udlandet og laver en såkaldt Rasmus Jönsson - altså kommer langt væk fra holdet og er plaget af mange skader, så har vi måske en mulighed. Og i et sådan scenarie vil han nok stadig vælge enten OB eller en af sugar-daddy-klubberne...seamann skrev:Hold nu op. AaB er selvfølgelig ikke en mulighed. Der er slet ikke økonomisk vilje til at være med på den galej.Ham der Emil skrev:Hvis nu Falk ikke selv mener, at han er klar til udlandet, så er AaB da en fremragende mellemstation for ham. Han vil (næsten) være garanteret spilletid, derudover er der en god chance for, at han vil komme til at spille fast i Europa for os.Patmand skrev:Oplagt for AaB?Ham der Emil skrev:Man kan da håbe, at AaB er en af klubberne som er ude efter Falk. Forsvinder Thomsen, vil Falk kunne gå ind og erstatte ham direkte. Han er transferfri til sommer, så kan vi holde Thomsen indtil da, så ville det være oplagt.
Jeg håber, han bliver i OB indtil han evt tager udenlands. Det er bare så ulækkert, når Sugardaddy klubberne tager på indkøb. Føj.
Falk er en kylling hvis han vælger flere år i Danmark. Kom nu til udlandet, se nogle nye spillere og tjen nogle gode euro.
Gaarde har meldt ud at pengene fra spillersalg skal geninvesteres sportsligt, her er jeg spændt på hvor mange penge man vil smide efter direkte erstatninger, og hvor mange penge der kommer til at gå til andre sportslige poster evt. Talentudviklingen