Det sagde man også i sommers, men der blev ikke hentet erstatning for Thelander. Jeg er dog ret sikker på, at man vil erstatte Thomsen, dog ikke i 1:1 forhold ift. økonomien. Spalvis tror jeg faktisk ikke man erstatter, vi er jo godt besat i det angreb!troelsh skrev:Gaarde har meldt ud at pengene fra spillersalg skal geninvesteres sportsligt, her er jeg spændt på hvor mange penge man vil smide efter direkte erstatninger, og hvor mange penge der kommer til at gå til andre sportslige poster evt. Talentudviklingen
Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Der er ikke lighedstegn med at investere penge sportsligt og hente erstatninger. Jeg tror ikke vi kommer til at se os hente erstatninger for spillere på den måde fremover.Hanga skrev:Det sagde man også i sommers, men der blev ikke hentet erstatning for Thelander. Jeg er dog ret sikker på, at man vil erstatte Thomsen, dog ikke i 1:1 forhold ift. økonomien. Spalvis tror jeg faktisk ikke man erstatter, vi er jo godt besat i det angreb!troelsh skrev:Gaarde har meldt ud at pengene fra spillersalg skal geninvesteres sportsligt, her er jeg spændt på hvor mange penge man vil smide efter direkte erstatninger, og hvor mange penge der kommer til at gå til andre sportslige poster evt. Talentudviklingen
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er også glad for man ikke hentede en erstatning... Kasper P har gjort det godt i forsvaret, så synes AaB har brugt pengene fornuftigt i år.Hanga skrev:Det sagde man også i sommers, men der blev ikke hentet erstatning for Thelander. Jeg er dog ret sikker på, at man vil erstatte Thomsen, dog ikke i 1:1 forhold ift. økonomien. Spalvis tror jeg faktisk ikke man erstatter, vi er jo godt besat i det angreb!troelsh skrev:Gaarde har meldt ud at pengene fra spillersalg skal geninvesteres sportsligt, her er jeg spændt på hvor mange penge man vil smide efter direkte erstatninger, og hvor mange penge der kommer til at gå til andre sportslige poster evt. Talentudviklingen
Er sikker på både Thomsen og Spalvis bliver erstattet når de smutter en dag... der er ikke spillere i truppen der kommer i nærheden af det de kan som kreatør og boksspiller.
Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Det er helt væk at snakke om Falk til AaB.thomasjn skrev:Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg ved da godt det ikke er super realistisk, men jeg mener vi er mere attraktive end de andre på nogle punkter og derfor bør man prøve. Det er ambitiøst og ikke super realistisk, men der er ingen skade i at prøve. Det ville være ambitiøst og modigt.Pastorius skrev:Det er helt væk at snakke om Falk til AaB.thomasjn skrev:Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Tjae sælger vi Thomsen for 10 mil. ville man kunne bruge de 7 mil. til at tilbyde Falk en 3-årig kontrakt med en månedsløn på knap 200.000,-Pastorius skrev:Det er helt væk at snakke om Falk til AaB.thomasjn skrev:Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Men det er sikkert stadig mindre end hvad de andre kan tilbyde, og mere end hvad ledelsen i AaB nogensinde vil gå med til
Helt og aldeles enig. Thomsens afløser bliver enten Bassogog, Børsting, Thrane eller Bruhn, og det er i mine øjne rigtigt fint. Spalvis kommer til at gøre lidt mere nas, fordi vi reelt kun har Helenius, der vil kunne klare opgaven, såfremt han får fysik og sind til at gå op i en højere enhed. Jeg er dog overbevist om at såfremt tryghedsnarkomanen Helenius får at vide, at pladsen - mere eller mindre - er hans i den kommende halvsæson, så skal han nok genfinde den forsvundne målnæse.Pastorius skrev:Det er helt væk at snakke om Falk til AaB.thomasjn skrev:Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Stod det til mig, så brugte vi skillingerne på modne fodboldspillere i deres bedste alder, der kan gå ind og løfte her og nu samt på at vores unghold kan komme ud og spille nogle internationale turneringer.
I mine øjne så jeg gerne noget erfaring til følgende positioner:
- Centrale midtbane: Har tidligere foreslået en type som finske Kasper Hämälainen, der har kontraktudløb til årsskiftet, er en bærende kraft på det finske landshold og som med sine 29 år og en karriere i bl.a. Djurgården og Lech Poznan har prøvet lidt af hvert.
- Midterstopper: Kasper P, KEP og Blåbjerg gør det fint, men vi bør hente endnu en erfaren gardering. Et bud kunne være Fredrik Liverstam fra Halmstad. Liverstam er 27 år og anfører i Halmstad, men har ytret at han ikke ønske at tage turen ned i Superettan.
- Venstre back: Det er jo gået meget godt uden en naturlig back i denne halvsæson, men hvor meget kan Ahlmanns bentøj holde til, når han forhåbentlig snart er tilbage. Brian Hämälainen er helt uden for truppen i sin belgiske klub, og med det karrieredyk, som han har været ude for i de seneste sæsoner vil et smut til AaB være en oplagt mulighed for at genstarte karrieren.
- Reservemålmand: Er glad for Carsten. Men virker ikke til at der er tro på at Reimer fra U19 er kommende Superligamand. Et longshot kunne være den tidligere islandske U21 målmand Fredrik Schram på 20 år. Han har godt nok ikke stået for kriseramte Vestsjælland, men går FCV konkurs, så koster han gratis, og med den hype der er om islandsk fodbold kunne det godt være en billig mulighed for at lave en transferskilling fremadrettet.
In verbis simus faciles
Det er ikke et spørgsmål om realisme - det er bare helt i hegnet.thomasjn skrev:Jeg ved da godt det ikke er super realistisk, men jeg mener vi er mere attraktive end de andre på nogle punkter og derfor bør man prøve. Det er ambitiøst og ikke super realistisk, men der er ingen skade i at prøve. Det ville være ambitiøst og modigt.Pastorius skrev:Det er helt væk at snakke om Falk til AaB.thomasjn skrev:Jeg synes man skal prøve at give Falk et tilbud. Vi kan ikke konkurrere med de tre andre på løn, men i mine øjne er vi stadig attraktive. Ifht. Brøndby kan vi lokke med en rød tråd og en plan for spillerne. Thomas Frank har derimod skiftet system og skiftet heftigt ud flere gange. Risikoen er altså enorm for at blive "fanget" i Brøndby og sågar ryge på bænken. Ifht. FCK kan han langt fra være sikker på at slå Kusk eller Verbic af + mange danske spillere der kommer til FCK har det svært med Ståle. Ifht. er der nok dårlige chancer for at komme videre indenfor overskuelig tid og har egentlig også lidt svært ved at se ham passe ind i FCMs hold. Vores hold ville han derimod passe perfekt på og vi har vist vi gerne sender spillerne videre + vi lige nu er et skridt op ifht. OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gamen
Det vil naivt at tro, at vi kan erstatte Thomsen med spillere der ikke er kreative, eller har samme drive. En af årsagerne til at han er så vigtig for vores spil er hans hurtighed (og dygtighed) med bold, og hans evne til at se sine medspillere. Læg især mærke til hvor ofte han er boldførende i kontrafasen. At tro at Bassogog, Børsting, Thrane eller Bruhn kan udfylde den rolle må være en joke.Rams skrev:
Helt og aldeles enig. Thomsens afløser bliver enten Bassogog, Børsting, Thrane eller Bruhn, og det er i mine øjne rigtigt fint. Spalvis kommer til at gøre lidt mere nas, fordi vi reelt kun har Helenius, der vil kunne klare opgaven, såfremt han får fysik og sind til at gå op i en højere enhed. Jeg er dog overbevist om at såfremt tryghedsnarkomanen Helenius får at vide, at pladsen - mere eller mindre - er hans i den kommende halvsæson, så skal han nok genfinde den forsvundne målnæse.
Stod det til mig, så brugte vi skillingerne på modne fodboldspillere i deres bedste alder, der kan gå ind og løfte her og nu samt på at vores unghold kan komme ud og spille nogle internationale turneringer.
- Centrale midtbane: Har tidligere foreslået en type som finske Kasper Hämälainen, der har kontraktudløb til årsskiftet, er en bærende kraft på det finske landshold og som med sine 29 år og en karriere i bl.a. Djurgården og Lech Poznan har prøvet lidt af hvert.
- Midterstopper: Kasper P, KEP og Blåbjerg gør det fint, men vi bør hente endnu en erfaren gardering. Et bud kunne være Fredrik Liverstam fra Halmstad. Liverstam er 27 år og anfører i Halmstad, men har ytret at han ikke ønske at tage turen ned i Superettan.
- Venstre back: Det er jo gået meget godt uden en naturlig back i denne halvsæson, men hvor meget kan Ahlmanns bentøj holde til, når han forhåbentlig snart er tilbage. Brian Hämälainen er helt uden for truppen i sin belgiske klub, og med det karrieredyk, som han har været ude for i de seneste sæsoner vil et smut til AaB være en oplagt mulighed for at genstarte karrieren.
- Reservemålmand: Er glad for Carsten. Men virker ikke til at der er tro på at Reimer fra U19 er kommende Superligamand. Et longshot kunne være den tidligere islandske U21 målmand Fredrik Schram på 20 år. Han har godt nok ikke stået for kriseramte Vestsjælland, men går FCV konkurs, så koster han gratis, og med den hype der er om islandsk fodbold kunne det godt være en billig mulighed for at lave en transferskilling fremadrettet.
Børsting er stadig lidt af en tonser. Mere en fighter, end en begavet boldspiller, men til gengæld så er han en type der aldrig slår op i banen. De tre andre er letbenede kantspillere, men slet ikke i nærheden af at kunne nå Thomsen-niveau.
Vi skal have en kreativ spiller ind á la Andreas Johansson (bare med lidt mere hurtighed), i stedet for Jönsson. Vi har så Helenius og Pohl til frontløberpladsen, og så må vi se om ikke det er tilstrækkeligt til at starte med. Et frækt bud kunne være at afprøve Bassogog der på sigt - har en god timing i sine løb, er lynhurtig og ser ud til at afslutte godt.
Til dine bud:
K. Hämälainen kunne være et godt bud. Liverstam er i forhandlinger med en Allsvenskan-klub og jeg tror han bliver i Sverige - om han er god nok er svært at sige. Magyar, som han spillede med i Halmstad og som havde samme kvaliteter, har i hvert fald vist sig at være yderst gennemsnitlig for Hammarby efter han rykkede tilbage til Sverige.
En anden, der formodentlig kan vise sig at være for dyr for os, er Yassine El Ghanassy, tidl. kæmpetalent fra Gent som floppede i West Bromwich, men tog til Stabæk og har været helt fantastisk for Stabæk denne sæson, med et hav af assists og en del scoringer og allerede rygtes udenlands igen.
Et fint bevis på at man ikke behøver hedde FCM eller FCK og skilte med store lønninger, for at kunne hente gode spillere hjem fra udlandsophold. Stabæk har et lønbudget a la Sønderjyske.
Men man skal have en dygtig sportschef med et godt netværk, og det kan Gaarde passende demonstrere i de kommende par vinduer.
Det er mere naivt at håbe på at AaB prøver at erstatte Thomsen 1:1.Gamen skrev:Det vil naivt at tro, at vi kan erstatte Thomsen med spillere der ikke er kreative, eller har samme drive. En af årsagerne til at han er så vigtig for vores spil er hans hurtighed (og dygtighed) med bold, og hans evne til at se sine medspillere. Læg især mærke til hvor ofte han er boldførende i kontrafasen. At tro at Bassogog, Børsting, Thrane eller Bruhn kan udfylde den rolle må være en joke.Rams skrev:
Helt og aldeles enig. Thomsens afløser bliver enten Bassogog, Børsting, Thrane eller Bruhn, og det er i mine øjne rigtigt fint. Spalvis kommer til at gøre lidt mere nas, fordi vi reelt kun har Helenius, der vil kunne klare opgaven, såfremt han får fysik og sind til at gå op i en højere enhed. Jeg er dog overbevist om at såfremt tryghedsnarkomanen Helenius får at vide, at pladsen - mere eller mindre - er hans i den kommende halvsæson, så skal han nok genfinde den forsvundne målnæse.
Børsting er stadig lidt af en tonser. Mere en fighter, end en begavet boldspiller, men til gengæld så er han en type der aldrig slår op i banen. De tre andre er letbenede kantspillere, men slet ikke i nærheden af at kunne nå Thomsen-niveau.
Vi skal have en hurtig, kreativ spiller ind á la Andreas Johansson, i stedet for Jönsson. Vi har så Helenius og Pohl til frontløberpladsen, og så må vi se om ikke det er tilstrækkeligt til at starte med. Et frækt bud kunne være at afprøve Bassogog der på sigt - har en god timing i sine løb, er lynhurtig og ser ud til at afslutte godt.
Til dine bud:
K. Hämälainen kunne være et godt bud. Liverstam er i forhandlinger med en Allsvenskan-klub og jeg tror han bliver i Sverige - om han er god nok er svært at sige. Magyar, som han spillede med i Halmstad og som havde samme kvaliteter, har i hvert fald vist sig at være yderst gennemsnitlig for Hammarby efter han rykkede tilbage til Sverige.
Hvis vi får et godt slag på Thomsen og/eller Spalvis så kommer der selvfølgelig noget nyt ind, men jeg tror ikke på at AaB overhovedet forsøger at dække de samme kompetencer. Vi kommer til at have en nyt hold med nye muligheder som vi skal få til at fungere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Brøndby har forsøgt at besætte et tophold med spillere, der kun har bevist sig i de to ligaer, og se hvordan det er gået. Rashani, Semb Berge, Eriksson og Johan Larsson var alle kæmpe profiler deroppe, men har i bedste fald været middelmåde på Superliga-niveau.
Brøndby har forsøgt at besætte et tophold med spillere, der kun har bevist sig i de to ligaer, og se hvordan det er gået. Rashani, Semb Berge, Eriksson og Johan Larsson var alle kæmpe profiler deroppe, men har i bedste fald været middelmåde på Superliga-niveau.
Her er vi enige... skal der hentes erstatninger i de 2 ligaer, skal det være klare profiler fra de 2 ligaer... ellers kan vi lige så godt hente nogle danske spillere hvis de bare skal være mellemvare, da man så ved hvad de kan i den danske liga...Yankee skrev:Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Og selv da skal vi være forsigtige. Magnus Eriksson var både i 2013 og 2014 nomineret til årets spiller i Allsvenskan, men han har intet som helst vist i sit første halvår i Superligaen. Det er muligt at han skal bruge lidt tilvænningstid, men det er jo netop det første halvår, vi har brug for en god spiller, hvis Thomsen sælges til januar.hje1980 skrev:Her er vi enige... skal der hentes erstatninger i de 2 ligaer, skal det være klare profiler fra de 2 ligaer...Yankee skrev:Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
-
Gamen
AaB går næppe væk fra deres nuværende system, og vil derfor stadig spille med stor dynamik offensivt og vægt på omstillingsspillet, hvilket er det vi har haft stor succes med de sidste 5 år.Pastorius skrev:
Det er mere naivt at håbe på at AaB prøver at erstatte Thomsen 1:1.
Hvis vi får et godt slag på Thomsen og/eller Spalvis så kommer der selvfølgelig noget nyt ind, men jeg tror ikke på at AaB overhovedet forsøger at dække de samme kompetencer. Vi kommer til at have en nyt hold med nye muligheder som vi skal få til at fungere.
AaB har aldrig i nyere tid haft succes med andet end en kreativ kraft på midtbanen. Da vi blev mestre i 08, Johansson. Senest, var det Kusk og Thomsen. Jeg tror ikke man fraviger den opskrift, og bringer en ind der kan være med til at løfte den rolle.
-
Gamen
Johan Larsson ville nok være god for AaB, men fungerer dårligt på et hold der ikke fungerer. Var blændende for Elfsborg, men passer ikke til Brøndby.Yankee skrev:
Og selv da skal vi være forsigtige. Magnus Eriksson var både i 2013 og 2014 nomineret til årets spiller i Allsvenskan, men han har intet som helst vist i sit første halvår i Superligaen. Det er muligt at han skal bruge lidt tilvænningstid, men det er jo netop det første halvår, vi har brug for en god spiller, hvis Thomsen sælges til januar.
Magnus Eriksson var slet og ret et dårligt køb, som aldrig har præsteret udenfor Sverige, og for Malmö mest af alt nok blev feteret pga. hans vigtige mål i mesterskabskampen, og målene mod Salzburg. Han er en håbløst ordinær spiller.
En fræk spiller at kunne lokke hjem kunne være Nabil Bahoui, som pt. sidder på en mangemillion-kontrakt i Saudi Arabien, men er på bænken og lider under at saudi'erne ikke er særligt glade for ham. Han vil formentlig blive løst fra kontrakten og få nogle millioner med i hånden, og vende hjem til Skandinavien. Dér har vi i hvert fald en spiller der er kampafgørende, vant til at spille venstrekant og med driblinger og flair som Nomvethe.
-
Gamen
Jeg tror i øvrigt det er lidt nytteløst at konkludere, at spillere der ikke kan præstere i Brøndby ikke ville kunne præstere i AaB. En spiller kan ikke løfte et helt hold alene, og enhver der har været vidne til Brøndbys kurs de seneste år kan se at det er et skib uden styrmand. Ingen sammenhæng i spillet, ingen holdånd, en dårlig træner og masser af uro hele tiden.Yankee skrev:Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Man kan også vende den om og sige:
Karl Johan Johnsson og Ishak vender hjem til Randers og er i dag profiler i Superligaen. De holder lavere kvalitet end ovennævnte og har været profiler. Men havde spillet i Superettan og på et bundhold i Allsvenskan inden de kom hertil efter 1-2 år med dårlige ophold i udlandet.
I min optik siger det mere om Brøndby, end det gør om profiler fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Nu har jeg ikke skrevet noget om at erstatte Thomsen eller Spalvis med spillere fra Tippeligaen eller Allsvenskan. Tværtimod er jeg - som jeg også skriver - helt og aldeles overbevist om, at de bliver erstattet fra egne rækker med en af vores unge kanter og Helenius.Yankee skrev:Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Det jeg forslog var en rutineret forsvarspiller med lederevner til forsvaret til at supplere det vi har. Nu var han så fra en svensk klub, og så vækkede jeg åbenbart fobierne i dig. Er helt med på, at du regner svensk og norsk fodbold for røv og nøgler. Deres nuværende meriter i europæiske klubturneringer underminerer så fuldstændigt dette postulat, men fred være med det. I den ideelle verden, så jeg da også helst at vi hentede et ungt lovende talent fra 1. division. Men lige netop i år, hvor halvdelen af holdene i 1. division jagter det forjættede land - Superligaen - er jeg rimeligt overbevist om, at der næppe er nogle af klubberne som sælger ud af arvesølvet til en fornuftig pris. Den eneste undtagelse - med interessante spillere - skulle være Køge, der allerede har udspillet deres rolle ift. oprykning.
In verbis simus faciles
- Køllen I Møllen
- Allstar

Enig. At spillere fra Sverige og Norge ikke slår til i Brøndby siger vist mere om Brøndby end om svensk og norsk fodbold. Man behøver skam hverken komme fra Sverige eller Norge for at falde igennem i sigøjner-klubben. I øvrigt gjorde Trond Andersen og Martin Ericsson det da ganske fornuftigt i AaB inden de faldt igennem hos de uringule...Gamen skrev:Jeg tror i øvrigt det er lidt nytteløst at konkludere, at spillere der ikke kan præstere i Brøndby ikke ville kunne præstere i AaB. En spiller kan ikke løfte et helt hold alene, og enhver der har været vidne til Brøndbys kurs de seneste år kan se at det er et skib uden styrmand. Ingen sammenhæng i spillet, ingen holdånd, en dårlig træner og masser af uro hele tiden.Yankee skrev:Én ting er helt sikkert - vi skal ikke erstatte vores profiler med mellem-spillere fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Man kan også vende den om og sige:
Karl Johan Johnsson og Ishak vender hjem til Randers og er i dag profiler i Superligaen. De holder lavere kvalitet end ovennævnte og har været profiler. Men havde spillet i Superettan og på et bundhold i Allsvenskan inden de kom hertil efter 1-2 år med dårlige ophold i udlandet.
I min optik siger det mere om Brøndby, end det gør om profiler fra Tippeligaen og Allsvenskan.
Janteloven eksisterer IKKE!
Michael Ishak kom fra ophold i FC Köln og Parma. Han var ikke ligefrem en middel-spiller fra Allsvenskan.
Jeg ser en del kampe fra Allsvenskan og jeg synes det er fuldstændig indiskutabelt at niveauet generelt er lavere end i Superligaen. De nykårede svenske mestre Norrköping ville knap nok være top 4-hold i Danmark, efter min mening. Det tekniske og taktiske niveau er simpelthen langt under Superligaen.
Og hvad er det for nogle europæiske resultater, der er så beundringsværdige? De har fået flere point end os de sidste par år, men det skyldes jo kun at de indtil til denne sæson er trådt tidligere ind i turneringerne og har haft færre hold med. Det er jo ikke fordi de har haft flere hold i gruppespil eller flere hold med efter nytår. De har bare vundet en masse kval-kampe mod sekundahold i 1. og 2. kvalrunde, hvor de danske hold har været oversiddere og derfor ikke har skrabet point sammen.
Hvad angår Tippeligaen anerkender jeg at f.eks. Køllen er langt mere indsigtsfuld end jeg, så det skal jeg ikke kloge mig yderligere på.
Jeg ser en del kampe fra Allsvenskan og jeg synes det er fuldstændig indiskutabelt at niveauet generelt er lavere end i Superligaen. De nykårede svenske mestre Norrköping ville knap nok være top 4-hold i Danmark, efter min mening. Det tekniske og taktiske niveau er simpelthen langt under Superligaen.
Og hvad er det for nogle europæiske resultater, der er så beundringsværdige? De har fået flere point end os de sidste par år, men det skyldes jo kun at de indtil til denne sæson er trådt tidligere ind i turneringerne og har haft færre hold med. Det er jo ikke fordi de har haft flere hold i gruppespil eller flere hold med efter nytår. De har bare vundet en masse kval-kampe mod sekundahold i 1. og 2. kvalrunde, hvor de danske hold har været oversiddere og derfor ikke har skrabet point sammen.
Hvad angår Tippeligaen anerkender jeg at f.eks. Køllen er langt mere indsigtsfuld end jeg, så det skal jeg ikke kloge mig yderligere på.