Ok, jeg mente det var tidligere... men anyway, nej jeg kan heller ikke se hvorfor der skulle være blandet klausuler ind i hans kontrakt.Kunji skrev:Vi forlængede med Spalvis d. 20. maj, hvor vi var blevet mestre og pokalmestre. Spalvis havde allerede smadret ligaen i foråret, så han havde altså vist potentialet.Jesper Schmidt skrev:Det har jeg svært ved at se faktisk. Spalvis kontrakt var så vist jeg husker bestemt ikke tæt på at løbe ud, og det var i foråret, inden AaB vidste man blev mestre og inden man kendte til udbyttet af aktieemissionen. Der var intet som skulle kunne presse AaB til at gå med til en dårlig kontrakt med Spalvis, fremfor at fortsætte forhandlingerne, eller genoptage dem når man stod med pengene fra emissionen.
Jeg mener dog stadig ikke, at der havde været åbenlys grund til en klausul.
Lukas Spalvis
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Lukas Spalvis
Jeg synes ikke man konkludere noget som helst om hvornår der bør være og ikke være klausuler.Jesper Schmidt skrev:Ok, jeg mente det var tidligere... men anyway, nej jeg kan heller ikke se hvorfor der skulle være blandet klausuler ind i hans kontrakt.Kunji skrev:Vi forlængede med Spalvis d. 20. maj, hvor vi var blevet mestre og pokalmestre. Spalvis havde allerede smadret ligaen i foråret, så han havde altså vist potentialet.Jesper Schmidt skrev:Det har jeg svært ved at se faktisk. Spalvis kontrakt var så vist jeg husker bestemt ikke tæt på at løbe ud, og det var i foråret, inden AaB vidste man blev mestre og inden man kendte til udbyttet af aktieemissionen. Der var intet som skulle kunne presse AaB til at gå med til en dårlig kontrakt med Spalvis, fremfor at fortsætte forhandlingerne, eller genoptage dem når man stod med pengene fra emissionen.
Sålænge AaB ikke er blandt de lønførende og har nogle stramme regler for lønbudgettet vil en frikøbsklausul altid være et kort begge parter kan smide i en forhandling.
Det handler ikke om dårlig købmandsskab eller inkompetence hos forhandlerne men et redskab til at nå en løsning.
Klausulerne er altså ikke kun af det onde - tvivler på at vi var blevet mestre sidst uden Kusk og han havde næppe været i klubben hvis han ikke havde fået en klausul i sin sidste kontrakt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Helt enig. Det var et godt stykke arbejde, at AaB kunne holde sammen på truppen i årene fra 2012 til 2014, hvor alverdens gribbe med Per Rud i spidsen fløj lavt over bygningerne på Hornevej, og det arbejde havde ikke været muligt uden brug af klausuler. Det er altid hypotetisk, men vi var ganske rigtigt næppe blevet mestre uden Kusk i et halvår, hvor vi jo også måtte undvære Lasse Nielsen og Henrik Dalsgaard.Maglau skrev:Jeg synes ikke man konkludere noget som helst om hvornår der bør være og ikke være klausuler.Jesper Schmidt skrev:Ok, jeg mente det var tidligere... men anyway, nej jeg kan heller ikke se hvorfor der skulle være blandet klausuler ind i hans kontrakt.Kunji skrev:Vi forlængede med Spalvis d. 20. maj, hvor vi var blevet mestre og pokalmestre. Spalvis havde allerede smadret ligaen i foråret, så han havde altså vist potentialet.Jesper Schmidt skrev:Det har jeg svært ved at se faktisk. Spalvis kontrakt var så vist jeg husker bestemt ikke tæt på at løbe ud, og det var i foråret, inden AaB vidste man blev mestre og inden man kendte til udbyttet af aktieemissionen. Der var intet som skulle kunne presse AaB til at gå med til en dårlig kontrakt med Spalvis, fremfor at fortsætte forhandlingerne, eller genoptage dem når man stod med pengene fra emissionen.
Sålænge AaB ikke er blandt de lønførende og har nogle stramme regler for lønbudgettet vil en frikøbsklausul altid være et kort begge parter kan smide i en forhandling.
Det handler ikke om dårlig købmandsskab eller inkompetence hos forhandlerne men et redskab til at nå en løsning.
Klausulerne er altså ikke kun af det onde - tvivler på at vi var blevet mestre sidst uden Kusk og han havde næppe været i klubben hvis han ikke havde fået en klausul i sin sidste kontrakt.
vi skal jo også lige huske på... jo det kan godt være der ligger en klausul... Men ingen aner størrelse.
Jo Gaarde, Spalvis og Per Ruud :-)
-
seamann
Hvis der ligger en klausul kender Spalvis agent den også. Og måske nogen kan have en interesse i, at flere kender den. Det er vel den måde, klausulspilleren bedst kan veksle klausulen til egen indtægt.hje1980 skrev:vi skal jo også lige huske på... jo det kan godt være der ligger en klausul... Men ingen aner størrelse.
Hvor tager jeg fejl? AaB ville da med Djævelens vold og magt have den forlængelse igennem. Det er da logisk at en angriber, der lige har scoret fantastisk vigtige mål i kampen om et dansk mesterskab har en agent, der vil udnytte den situation. Tror du virkelig at Gaarde har accepteret en klausul han ikke var tvunget til?Sønderhof skrev:Snakker vi Kusk eller Spalvis her? To vidt forskellige situationer vi stod i, da deres respektive kontrakter blev forlænget. Såfremt du mener at Spalvis sad med alle esser på hånden, tager du helt fejl.Freddie skrev:
Det havde selvfølgelig også været meget bedre at lade han gå på en fri transfer ved udløb af den gamle kontrakt. Man skal da være stæreblind hvis man ikke kan se hvem der sad med alle 4 esser i den forhandling. Hvis Spalvis ønskede en frikøbsklausul dengang var Gaarde pisket til at acceptere den.
Stærkt at han også lige kører en "Zweimal" på hædersfronten samme dag.AaB1978 skrev:Spalvis kåret som årets profil i Litauen
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mere ... i-litauen/
Jeg er som beskrevet flere gange, af den overbevisning at vi af princip ikke tillader spillerne får klausuler i deres kontrakter. Det er en glidebane.
Hvis Spalvis har en klausul, hvorfor skulle Thomsen, Ahlmann, Ene, Kasper P, Børsting, Bruhn, Niolai Larsen, Helenius osv osv. ikke også forlange det i deres kontakter, når en teenager fra Litauen kan få det på baggrund af 10 gode kampe?
Så er der undtagelser, som Kusk. Alternativet, var han var smuttet gratis til OB, Randers eller endnu værre steder, som sikkert var villige til at betale det dobbelte af os i løn.
Kan man overtale Dalsgaard til at forlænge med et halvt til halvandet år, mod han får en lav friløbsklausul, mener jeg også godt det kan forsvares.
Jeg vil blive vandvittig skuffet, hvis Thomsen eller Spalvis bliver solgt for 7-10 millioner i vintervinduet, grundet en frikøbsklausul.
Det vil jeg anse som både dårlig købmandskab og inkompetence.
Hvis Spalvis har en klausul, hvorfor skulle Thomsen, Ahlmann, Ene, Kasper P, Børsting, Bruhn, Niolai Larsen, Helenius osv osv. ikke også forlange det i deres kontakter, når en teenager fra Litauen kan få det på baggrund af 10 gode kampe?
Så er der undtagelser, som Kusk. Alternativet, var han var smuttet gratis til OB, Randers eller endnu værre steder, som sikkert var villige til at betale det dobbelte af os i løn.
Kan man overtale Dalsgaard til at forlænge med et halvt til halvandet år, mod han får en lav friløbsklausul, mener jeg også godt det kan forsvares.
Jeg vil blive vandvittig skuffet, hvis Thomsen eller Spalvis bliver solgt for 7-10 millioner i vintervinduet, grundet en frikøbsklausul.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Stærkt af Lukas Spalvis at blive kåret som efterårets profil af de 12 trænere i Superligaen. Mindre imponeret bliver man over Jonas Dals valg af Top 5:
5 point: Tim Sparv (eneste træner der giver stemmer til ham)
4 point: Riza Durmisi (som dermed får 4 ud af sine 5 point fra Dal - det sidste får han fra Jess Thorup)
3 point: Thomas Delaney
2 point: Ramus Falk
1 point: Morten "Duncan" Rasmussen (eneste træner der giver stemmer til ham)
Og altså ingen Spalvis på Top 5. Men Duncans 4 mål i 16 kampe er jo også bedre end Spalvis' 14 mål i lige så mange.
Nikolaj Thomsen bliver i øvrigt nummer 7 og Thomas Enevoldsen nummer 12 på afstemningen.
5 point: Tim Sparv (eneste træner der giver stemmer til ham)
4 point: Riza Durmisi (som dermed får 4 ud af sine 5 point fra Dal - det sidste får han fra Jess Thorup)
3 point: Thomas Delaney
2 point: Ramus Falk
1 point: Morten "Duncan" Rasmussen (eneste træner der giver stemmer til ham)
Og altså ingen Spalvis på Top 5. Men Duncans 4 mål i 16 kampe er jo også bedre end Spalvis' 14 mål i lige så mange.
Nikolaj Thomsen bliver i øvrigt nummer 7 og Thomas Enevoldsen nummer 12 på afstemningen.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
sulakvelidze, det er dig, der tager fejl. Ikke Jonas Dal. Jonas Dal står for en moderne ledelsesfilosofi, som kan anvendes på banen såvel som på direktionsgangen. Han er mere vis, end både Yoda og Danmarks Nationalbankdirektør. Hvis han synes, Tim Sparv har været den bedste spiller, er det bare alle os andre, der ikke besidder samme dybe visdom. Hil Jonas Dal.
Alternativer kan let blive meget korte kontrakter hvis du får din vilje, og så vil en spiller som Spalvis måske bare lade kontrakten løbe ud og forsvinde gratis. Hvad får du så?Sønderhof skrev:Jeg er som beskrevet flere gange, af den overbevisning at vi af princip ikke tillader spillerne får klausuler i deres kontrakter. Det er en glidebane.
Synes du virkelig selv at man kan tillade dig at være skuffet hvis en spiller som er kommet til AaB uden at have kostet en øre, som ikke har belastet lønbudgettet væsentligt, som har været afgørende i erobringen af et dansk mesterskab, som lige nu yder en stor indsats med at holde os inde i endnu en mesterskabskamp og som er medvirkende til at selskabet kan drives med balance i økonomien selv har noget at skulle have sagt i spørgsmålet om sin fremtid.
Hvis Spalvis ryger for 7-10 millioner så vil jeg fandme være skuffet. Især når han er det 3-dobbelte værd!!!Freddie skrev:Alternativer kan let blive meget korte kontrakter hvis du får din vilje, og så vil en spiller som Spalvis måske bare lade kontrakten løbe ud og forsvinde gratis. Hvad får du så?Sønderhof skrev:Jeg er som beskrevet flere gange, af den overbevisning at vi af princip ikke tillader spillerne får klausuler i deres kontrakter. Det er en glidebane.
Synes du virkelig selv at man kan tillade dig at være skuffet hvis en spiller som er kommet til AaB uden at have kostet en øre, som ikke har belastet lønbudgettet væsentligt, som har været afgørende i erobringen af et dansk mesterskab, som lige nu yder en stor indsats med at holde os inde i endnu en mesterskabskamp og som er medvirkende til at selskabet kan drives med balance i økonomien selv har noget at skulle have sagt i spørgsmålet om sin fremtid.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg tror maksimalt at Thomsen kan indbringe 7-10 millioner kroner frikøbsklausul eller ej, alene af den grund at kontrakten udløber om ét år og prisen derfor må være nedadgående. Trods et stærkt efterår tæller det også ned at Thomsen er meget uskarp foran mål, ja han har scoret flere mål end han plejer her på det seneste, men et par af målene var afrettede afslutninger som nok ellers ikke ville have resulteret i scoringer (Lystrup og Hobro). Farcen i sommers vedr. øjet var latterligt, men interesserede klubber er nok også opmærksomme på at Nantes ikke kunne få forsikret Thomsen.Sønderhof skrev:Jeg er som beskrevet flere gange, af den overbevisning at vi af princip ikke tillader spillerne får klausuler i deres kontrakter. Det er en glidebane.
Hvis han er motiveret for at blive er vi ved at være derhenne hvor jeg synes at vi skal beholde Thomsen frem til kontraktudløb af den grund at de penge han kan indbringe ved et salg ikke kan opveje det sportslige tab, men igen så er det betinget af at Thomsen ikke er fast besluttet på at ville væk nu for så er situationen naturligvis en anden.
Spalvis figurerer på en eller anden top 100-liste over fodboldens største talenter.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 00/5890547
Hele listen hér:
http://inbedwithmaradona.com/journal/20 ... mrdmva3mzf
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 00/5890547
Hele listen hér:
http://inbedwithmaradona.com/journal/20 ... mrdmva3mzf
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Nope, tror det er op fra en billig kontrakt til en bedre.Kunji skrev:Vi forlængede med Spalvis d. 20. maj, hvor vi var blevet mestre og pokalmestre. Spalvis havde allerede smadret ligaen i foråret, så han havde altså vist potentialet.Jesper Schmidt skrev:Det har jeg svært ved at se faktisk. Spalvis kontrakt var så vist jeg husker bestemt ikke tæt på at løbe ud, og det var i foråret, inden AaB vidste man blev mestre og inden man kendte til udbyttet af aktieemissionen. Der var intet som skulle kunne presse AaB til at gå med til en dårlig kontrakt med Spalvis, fremfor at fortsætte forhandlingerne, eller genoptage dem når man stod med pengene fra emissionen.
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=2675
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Re: Lukas Spalvi
Tror det er godt vi forlængede med ham. Mødte en gut i går her i Montreal som sagde han var Scout for et agent bureau i Tyskland. Han kigger på spillere i MLS med østkysten som område. De tyske klubber har et godt øje for nordamerikanske talenter. De er atletisk langt længere fremme end europæiske i samme aldersgruppe, men mangler lidt på det taktiske selvom de er ved at komme efter det efter indtog af amerikanske spillere der har været i Europa, og deres trænere kigger meget mod de europæiske ligaer. Især mod Tyskland og Spanien
Væk fra sudespringet. Da jeg sagde jeg var AaB fan sagde han straks Spalvis og Thomsen. Min nysgerrighed gjorde jeg måtte vide hvordan dælen han kendte dem nu han kiggede på MLS. Hans firma repræsentere åbenbart zweimal, så pumpede ham lige for noget sladder. Om det passer eller kun var for at slippe for mig ved jeg ikke. Men han sagde at Bundesliga klubberne kender meget godt til begge. Især Leverkusen, Schalke og Wolfsburg har godt øje til dem begge. Sågar Dortmund set et lys i Spalvis. Han minder dem lidt om Lewandowski inden han tog springet til BVB. Men et var da Klopp stadig var træner sagde ham her gutten.
Om det passer eller om han narrede et par gratis pilsnere ud af mig vides ikke.
Væk fra sudespringet. Da jeg sagde jeg var AaB fan sagde han straks Spalvis og Thomsen. Min nysgerrighed gjorde jeg måtte vide hvordan dælen han kendte dem nu han kiggede på MLS. Hans firma repræsentere åbenbart zweimal, så pumpede ham lige for noget sladder. Om det passer eller kun var for at slippe for mig ved jeg ikke. Men han sagde at Bundesliga klubberne kender meget godt til begge. Især Leverkusen, Schalke og Wolfsburg har godt øje til dem begge. Sågar Dortmund set et lys i Spalvis. Han minder dem lidt om Lewandowski inden han tog springet til BVB. Men et var da Klopp stadig var træner sagde ham her gutten.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Re: Lukas Spalvi
Det er sgu da lige godt om det passer, det er en god historie:-) Godt nytårWinterburn skrev:Tror det er godt vi forlængede med ham. Mødte en gut i går her i Montreal som sagde han var Scout for et agent bureau i Tyskland. Han kigger på spillere i MLS med østkysten som område. De tyske klubber har et godt øje for nordamerikanske talenter. De er atletisk langt længere fremme end europæiske i samme aldersgruppe, men mangler lidt på det taktiske selvom de er ved at komme efter det efter indtog af amerikanske spillere der har været i Europa, og deres trænere kigger meget mod de europæiske ligaer. Især mod Tyskland og Spanien
Er det dig, Michael 
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Silvermoon
- 1. div

- Geografisk sted: Terndrup
http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-01-01- ... -topscorer
Klart at der vil være bud efter spalvis men jeg håber at gaarde har is i maven og venter med at sælge ham til sommer
Klart at der vil være bud efter spalvis men jeg håber at gaarde har is i maven og venter med at sælge ham til sommer
Vent nu til sommer med at fyre ham af.