Julequiz om AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 4. dec 2015, 13:23

Fritz skrev:
thomasjn skrev:
Sønderhof skrev:Grønne trøjer ?
Nope, jeg kan sige så meget at det ikke var AaBs normale udebanetrøje i den sæson.
EDIT: Det ser ud til det var i den første af de to udekampe og ikke den sidste. Lykkedes mig at finde billedemateriale i en fjern afkrog af nettet.
Var det noget med, at vi havde spillet i hel hvidt før den famøse stribeløse hjemmebanetrøje? Eller er det også bare den føromtalte Horsenskamp, jeg tænker på?
Den er godtaget :-) Vi spillede i en stortset helt hvid 3. trøje jeg ikke har set før eller siden i den tid jeg har fulgt AaB.

Billeder kan ses på https://web.archive.org/web/20030530141 ... ldklub.dk/ hvis man klikker under seneste kamp.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. dec 2015, 13:56

thomasjn skrev:
Fritz skrev:
thomasjn skrev:
Nope, jeg kan sige så meget at det ikke var AaBs normale udebanetrøje i den sæson.
EDIT: Det ser ud til det var i den første af de to udekampe og ikke den sidste. Lykkedes mig at finde billedemateriale i en fjern afkrog af nettet.
Var det noget med, at vi havde spillet i hel hvidt før den famøse stribeløse hjemmebanetrøje? Eller er det også bare den føromtalte Horsenskamp, jeg tænker på?
Den er godtaget :-) Vi spillede i en stortset helt hvid 3. trøje jeg ikke har set før eller siden i den tid jeg har fulgt AaB.

Billeder kan ses på https://web.archive.org/web/20030530141 ... ldklub.dk/ hvis man klikker under seneste kamp.
Stor ros for et godt quizspørgsmål.
Jeg husker intet til den trøje!
Bienvenu Bassogog!

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 4. dec 2015, 20:18

thomasjn skrev:
Fritz skrev:
thomasjn skrev:

Hovsa. Dette opdagede jeg sent. Hmm ... jeg laver et lidt nemmere spørgsmål, så vi måske kan indhente den svundne tid:

AaB deltog i 2008, for anden gang i klubbens historie, i Champions Leagues gruppespil. I løbet af dette rendte AaB ind i en besynderlig udvisning. Spørgsmålene dernæst lyder: Mod hvem fik AaB det ene røde kort? Hvem var den udviste spiller? Og vigtigst af alt; hvorfor var denne udvisning besynderlig?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 4. dec 2015, 20:43

Michael Beauchamp fik rødt kort, da Michael Jakobsen sparkede en modstander ned.
Og det var vist mod Celtic?

Beauchamp havde godt nok en bizar karriere i AaB.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 4. dec 2015, 20:46

Kunji skrev:Michael Beauchamp fik rødt kort, da Michael Jakobsen sparkede en modstander ned.
Og det var vist mod Celtic?

Beauchamp havde godt nok en bizar karriere i AaB.
¨
Korrekt! Også til den sidste bemærkning. Mindes en kamp, hvor han blev placeret i angrebet og løb forvirret rundt i al hans tid på banen - en af de mest absurddårlige/mærkværdige præstationer, jeg har set af en AaB-spiller.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 4. dec 2015, 20:54

Præcis.

Nåh nyt spørgsmål.

I Søren As afskedskamp på Aalborg Stadion scorede en af vores spillere et mærkeligt mål. Hvem var spilleren, og hvordan var målet?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 5. dec 2015, 17:37

Kunji skrev:Præcis.

Nåh nyt spørgsmål.

I Søren As afskedskamp på Aalborg Stadion scorede en af vores spillere et mærkeligt mål. Hvem var spilleren, og hvordan var målet?
Allan Gaarde med knæet

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 5. dec 2015, 17:50

Nope. Jeg kan sige så meget, at det var i en opvisningskamp mod Bristol City.

Gazza
Junior
Junior

Indlæg af Gazza » 6. dec 2015, 19:13

Steffen Højer der header den ud af hænderne på deres keeper der holder på bolden. Og er klar til at kaste/sparke?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 6. dec 2015, 21:57

Gazza skrev:Steffen Højer der header den ud af hænderne på deres keeper der holder på bolden. Og er klar til at kaste/sparke?
Korrekt!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2015, 20:59

Hvis der ikke snart kommer gang i denne quiz igen kan I finde mig i den nærmeste Bingo-hal.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. dec 2015, 21:19

Som overmegaherremaje quizmaster i denne tråd tillader jeg mig at indføre en ny regel:

Hvis en vinder af et spørgsmål ikke har sat gang i en ny quiz inden for et døgn efter at have vundet, er serven givet fri til den første, der finder på et nyt spørgsmål. Det er hermed sket, og da jeg er den første, er spørgsmålet nu:

Denne AaB-spiller præsterede engang noget meget uheldigt og højst usædvanligt med ryggen mod eget mål. Hvem var det, og hvad skete der?

(Faktisk var han to gange inden for 1-2 år uheldig med ryggen mod eget mål. Den ene gang på Aalborg Stadion, men det er episoden på udebane, der er på spil her).

I øvrigt er spændingen i denne quiz jo nærmest legendarisk. Præmien for et rigtigt svar er en :thumbsup: - og som man kan se, er slaget om førstepladsen helt åbent:

Køllen i Møllen :thumbsup:
Gamen :thumbsup:
Lasse Que :thumbsup:
Aston Villa :thumbsup:
556 :thumbsup:
Cx :thumbsup:
thomasjn :thumbsup:
Fritz :thumbsup:
Kunji :thumbsup:
Gazza :thumbsup:

(Jeg er dog i tvivl, om Aston Villa fortjener sin :thumbsup:, da hans svar blev korrigeret af andre efter at være blevet godkendt af manden bag spørgsmålet).

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 8. dec 2015, 22:44

sulakvelidze skrev:Som overmegaherremaje quizmaster i denne tråd tillader jeg mig at indføre en ny regel:

Hvis en vinder af et spørgsmål ikke har sat gang i en ny quiz inden for et døgn efter at have vundet, er serven givet fri til den første, der finder på et nyt spørgsmål. Det er hermed sket, og da jeg er den første, er spørgsmålet nu:

Denne AaB-spiller præsterede engang noget meget uheldigt og højst usædvanligt med ryggen mod eget mål. Hvem var det, og hvad skete der?

(Faktisk var han to gange inden for 1-2 år uheldig med ryggen mod eget mål. Den ene gang på Aalborg Stadion, men det er episoden på udebane, der er på spil her).

I øvrigt er spændingen i denne quiz jo nærmest legendarisk. Præmien for et rigtigt svar er en :thumbsup: - og som man kan se, er slaget om førstepladsen helt åbent:

(Jeg er dog i tvivl, om Aston Villa fortjener sin :thumbsup:, da hans svar blev korrigeret af andre efter at være blevet godkendt af manden bag spørgsmålet).
Erik Bo, der fik tyret bolden i nakken af Jan Rindom?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Geografisk sted: 2000

Indlæg af 556 » 8. dec 2015, 22:44

sulakvelidze skrev:Som overmegaherremaje quizmaster i denne tråd tillader jeg mig at indføre en ny regel:

Det bliver et gæt, da jeg ikke helt kan huske hvordan det gik for sig. Torben Boye lavede jo to selvmål i Århus i samme kamp og jeg mener det første godt kunne være et hovedstød med ryggen mod målet.. jeg var ikke helt ædru så det er også muligt det ikke var med ryggen til..
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 8. dec 2015, 23:39

556 skrev:

Det bliver et gæt, da jeg ikke helt kan huske hvordan det gik for sig. Torben Boye lavede jo to selvmål i Århus i samme kamp og jeg mener det første godt kunne være et hovedstød med ryggen mod målet.. jeg var ikke helt ædru så det er også muligt det ikke var med ryggen til..
Det var ikke Torben Boye, men episoden i hjemmekampen var ganske rigtigt et selvmål. Episoden på udebane var ikke et selvmål, og nogle mente sikkert, at dommeren ikke var helt ædru.

@Mogens: Nej, heller ikke den med Jan Rindum.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 9. dec 2015, 23:21

Det var måske kun mig, der blev så harm over fejlkendelsen, at jeg husker den endnu? Situationen foregik i Parken og gik ud over Ib Simonsen. Men hvad skete der?

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. dec 2015, 23:40

Endnu en ledetråd: reglen om, at målmanden ikke måtte samle en tilbagelægning op var forholdsvis ny. Og det blæste meget i Parken den dag.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. dec 2015, 07:55

sulakvelidze skrev:Endnu en ledetråd: reglen om, at målmanden ikke måtte samle en tilbagelægning op var forholdsvis ny. Og det blæste meget i Parken den dag.
Ib Simonsen sparker en bold væk. Rammer den forkert og bolden går i stedet for højt lige op. Målmanden griber den og der dømmes frispark som fck scorer på. År efter indrømmer dommeren at han "nok havde overvurderet Ib Simonsens evner til at lave en aflevering".
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. dec 2015, 08:27

sulakvelidze skrev:Endnu en ledetråd: reglen om, at målmanden ikke måtte samle en tilbagelægning op var forholdsvis ny. Og det blæste meget i Parken den dag.
Var det ikke noget med, at Niels Christian Jørgensen havde meget svært ved at omstille sig til den regel?

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 11. dec 2015, 16:28

Provst i Brovst skrev:
Ib Simonsen sparker en bold væk. Rammer den forkert og bolden går i stedet for højt lige op. Målmanden griber den og der dømmes frispark som fck scorer på. År efter indrømmer dommeren at han "nok havde overvurderet Ib Simonsens evner til at lave en aflevering".
:thumbsup:

Jeg må indrømme, at jeg er i tvivl om både årstal, dommer og AaB-målmand. Noget i mig vil gerne have det til at være Kim Milton, og jeg husker det også som Thomas Gill som målmanden, der plukkede verdens højeste tilbagelægning ned. Men jeg er slet ikke sikker på nogle af delene.

Besvar