Ift. Blomquist så fortalte Gaarde til sidste sæsons pre season arrangement om processen der bragte svenskeren til Aalborg. Gaarde fortalte at han forsøgte at undgå agenter da de har deres egen agenda, AaB havde derimod spurgt forskellige scouts om deres syn på Blomquist. Svarene var at de troede at Blomquist nok skulle blive en succes, den største udfordring de så var Blomquists åbenlyse defensive mangler.Sønderhof skrev:Gamen skrev:AaB er ved at udbygge sin scouting-organisation, det er i hvert fald en prioritet i år. Kunne der være ræson i at hive Peter Christiansen ind som chefscout?
Hans filosofi passer på AaB - altid på jagt efter billige, talentfulde spillere, og har været enormt god til at finde nogen med stort udviklingspotentiale. Lidt á la det Lynge altid slog sig op på.
Han virker utroligt sympatisk, og er god til sit arbejde, hvilket de sidste 8 år er et tydeligt bevis på. Randers er vel den klub i DK, der på transferbalancen (ind/ud) har klaret sig allerbedst.
Hvor har du hørt det henne? Synes netop at have læst det modsatte! Det vil være forrygende nyt, og stærkt tiltrængt. Gaardes udtalelser om at man satser på agenters henvendelser og andre tilfældigheder, anser jeg som et vildt konservativt og mangel på visioner, og en naiv tilgang til truppens fremtid.
Er enig i at PC, på papiret, vil være et fremragende aktiv.
Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Håber godt nok at det er spil for galleriet når Gaarde siger at der ikke vil blive hentet en erstatning ved et salg af Spalvis. Det virker meget uambitiøst hvis det er sandt.
At erstatte Superligaens topscorer internt vil efterlade os voldsomt svækket. Jönsson er en helt anden type og har aldrig været en goalgetter. Han har ikke ramt niveauet fra mesterskabssæsonen og spørgsmålet er om han nogensinde gør det. For mig at se ser det ud til at Jönsson har mistet lidt fart og noget af det drev han tidligere havde med bolden pga. de mange skader.
Helenius er blevet diskuteret mange gange, jeg ser ham absolut ikke som afløser da han ikke har præsteret i to et halvt år.
Ahlmann var ikke engang god nok til bænken i Vendsyssel FF
At erstatte Superligaens topscorer internt vil efterlade os voldsomt svækket. Jönsson er en helt anden type og har aldrig været en goalgetter. Han har ikke ramt niveauet fra mesterskabssæsonen og spørgsmålet er om han nogensinde gør det. For mig at se ser det ud til at Jönsson har mistet lidt fart og noget af det drev han tidligere havde med bolden pga. de mange skader.
Helenius er blevet diskuteret mange gange, jeg ser ham absolut ikke som afløser da han ikke har præsteret i to et halvt år.
-
Gamen
På interviewet med Helenius fra Tipsbladet, så lyder det godt nok til at han, såfremt Spalvis bliver, vil væk i det kommende transfervindue. Han siger i hvert fald at han vil have en afklaring inden vinduet lukker, og at situationen skal bedres. Han siger ordret: "Jeg håber, at jeg får en form for sikkerhed for, at jeg kommer til at spille. Jeg ved, at hvis jeg får spilletid og tillid, kommer jeg 100 procent til at lave mål igen. Så jeg håber, at jeg den 31. januar (ved transferdeadline, red.) ved, at jeg kommer til at spille, om det er i AaB eller et andet sted."
Bliver Spalvis, så kan han umuligt få sikkerhed for at han kommer til at spille - det kan AaB selvfølgelig ikke give et nuværende 4. valg.
Bliver Spalvis, så kan han umuligt få sikkerhed for at han kommer til at spille - det kan AaB selvfølgelig ikke give et nuværende 4. valg.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det lyder bestemt til at der ikke er nogen ide i at lade Helenius spille foråret i AaB, medmindre Spalvis bliver solgt.Gamen skrev:På interviewet med Helenius fra Tipsbladet, så lyder det godt nok til at han, såfremt Spalvis bliver, vil væk i det kommende transfervindue. Han siger i hvert fald at han vil have en afklaring inden vinduet lukker, og at situationen skal bedres. Han siger ordret: "Jeg håber, at jeg får en form for sikkerhed for, at jeg kommer til at spille. Jeg ved, at hvis jeg får spilletid og tillid, kommer jeg 100 procent til at lave mål igen. Så jeg håber, at jeg den 31. januar (ved transferdeadline, red.) ved, at jeg kommer til at spille, om det er i AaB eller et andet sted."
Mon ikke det ender med en udlejning i foråret? Det ville være det logiske valg synes jeg.
Træls attitude iøvrigt.
Nu går det pludselig op for mig, hvorfor du ikke fatter Blomqvist sagen. Du tror at han er ansat til en lærlingeløn. Men så kan jeg fortælle dig, at det er han ikke. Grundene til at der kun er et teoretisk håb om at han skulle kunne få en kontrakt i Sverige, der matcher den han har i Aalborg, og at den kan få ham ud af Aalborg, er.Gamen skrev:
Enevoldsen var også med i de "umulige" kampe, og han har da overhalet Helenius siden hen. Helenius var endda med i den kamp hvor vi havde suverænt flest chancer, nemlig i Hobro. Det der adskiller ham fra de andre er, og det kan man især se i 1. halvleg fra den kamp, at han konstant lunter rundt derude hvor han ikke skal rende rundt som angriber, imens Enevoldsen konstant gjorde sig selv farlig og tog de rigtige løb.
Jeg ved ikke hvad det er for en verden du lever I, men hvorfor skulle Blomqvist dog ville have sin kontrakt honoreret fuldt ud?! Hvis han får et tilbud fra IFK eller en anden svensk klub om en bedre 4-årig kontrakt, så kan det da sagtens være at aftalen bare bliver at han går uden beregning. Det andet er typisk forbeholdt lejeaftaler, eller aftaler hvor klubben for enhver pris vil af med spilleren og/eller lønnedgangen er så voldsom at en kompensation er nødvendig.
1. Du og masser af andre har talt ham voldsomt ned. Det samme har pressen.
2. Ingen svenske klubber vil matche den løn han tjener nu, på grund af, at han ingen kampe spiller, og på grund af punkt 1.
3. I samme øjeblik han skulle få en mulighed for at komme til Sverige, vil hans agent ringe til Allan Gaarde og lægge kortene på bordet. Blomqvist har fået et nyt tilbud, der ikke er så godt som det han har her, men han er selvfølgelig villig til at skifte. Vi skal bare have afregnet først, så skriver han med en anden. Er I interesserede. I modsat fald bliver han bare kontrakten ud. Hvis AaB vil af med Blomqvist vil det starte en forhandling, og der sidder Gaarde med en meget svag sag.
4. Det her er professionel fodbold. Det drejer sig først og fremmest om penge. Stolthed, spilletid og klubfølelse kommer i anden række.
Mekanismen, ikke nødvendigvis lønniveauet, er akkurat den samme som med Louay Chanko. Det var nærmest livsnødvendigt for selskabet at få ham solgt, eller ud af klubben, men han blev og tog sin løn til den sidste dag. Det samme kan meget let ske her, men man kan jo altid håbe, at der er mere i Blomqvist end du tror. Planen var jo reelt, at han skulle afløse Risgård når han stopper, og det bliver vel ikke lige med det samme.
Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
@Freddie: Jeg er langt hen ad vejen enig med Gamen. Kan godt være fordi jeg er en smule naiv, men ifht. de punkter du ridser op, så er der to ting du gerne må uddybe:
Tror du virkelig Blomqvist hellere vil ende som Anders K. og løbe rundt på banen ved siden af de næste 3 år, i en periode af hans karriere, hvor spilletid er altafgørede for om han bliver til noget som helst?
Det springende punkt, er naturligvis hvad han får i løn. Hvor mener du han befinder sig i hierakiet, hvor vi vel har Ene, Helenius og Jönsson, herefter Ahlmann, Würtz, Larsen, KEP, Risgård og Thomsen. Mens der i bunden er de unge knejter. Jeg vel, ud fra at Blomqvist blev omtalt som en udviklingsspiller, der kom fra en lille svensk klub, der rykkede ud af Allsvenskan, mene han befinder sig mellem 2. og 3. lønlag. Er vi enige om det?
Hvis vi er det, tvivler jeg ærligt på at det er en hyre der er stor nok, til man gider sidde i et fremmed land og spilde sit talent, når man kan komme hjem og spille fast i sit eget land til, lad os sige 2/3 af den løn han hæver i AaB.
Men igen, jeg er måske bare naiv?
Tror du virkelig Blomqvist hellere vil ende som Anders K. og løbe rundt på banen ved siden af de næste 3 år, i en periode af hans karriere, hvor spilletid er altafgørede for om han bliver til noget som helst?
Det springende punkt, er naturligvis hvad han får i løn. Hvor mener du han befinder sig i hierakiet, hvor vi vel har Ene, Helenius og Jönsson, herefter Ahlmann, Würtz, Larsen, KEP, Risgård og Thomsen. Mens der i bunden er de unge knejter. Jeg vel, ud fra at Blomqvist blev omtalt som en udviklingsspiller, der kom fra en lille svensk klub, der rykkede ud af Allsvenskan, mene han befinder sig mellem 2. og 3. lønlag. Er vi enige om det?
Hvis vi er det, tvivler jeg ærligt på at det er en hyre der er stor nok, til man gider sidde i et fremmed land og spilde sit talent, når man kan komme hjem og spille fast i sit eget land til, lad os sige 2/3 af den løn han hæver i AaB.
Men igen, jeg er måske bare naiv?
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Vi vil jo aldrig kunne erstatte Spalvis 1:1, ligemeget hvem vi kunne hente som erstatning, ville det være en gambling. Jeg tror de satser på at få gang i Helenius igen.frederikshavneren skrev:Håber godt nok at det er spil for galleriet når Gaarde siger at der ikke vil blive hentet en erstatning ved et salg af Spalvis. Det virker meget uambitiøst hvis det er sandt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Det er jeg også helt overbevist om at vi gør. Vi har trods alt Ene, Jönsson, Nicklas og Pohl tilbage i truppen, hvilket er et ret stærkt angreb, især hvis man kan få gang i Nicklas.Brodernumsi skrev: Vi vil jo aldrig kunne erstatte Spalvis 1:1, ligemeget hvem vi kunne hente som erstatning, ville det være en gambling. Jeg tror de satser på at få gang i Helenius igen.
Det må dog også siges at være hans absolut sidste chance. Han har lige siden sæsonstart talt om, at han føler sig tilbage på topniveau, men de chancer han har fået, har han på ingen måde grebet. Han har store problemer med at komme til målchancerne, får slet ikke gjort sig farlig, og de få afslutninger han har fået sendt afsted, har været uden snert og præcision. Det hjælper heller ikke på ens tålmodighed, at han eftersigende virker opgivende og kritiserende når han fravælges på indskiftningsbænken.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Skal vi virkelig satse på en mand der er så skrøbelig og har så elendig en attitude? Det er kun en vej for Helenius lige nu og det er at gå ud og kæmpe på træningsbanen og vise overfor trænerne han både vil og skal spille. Det er jo nok urealistisk at slå Spalvis og Ene af lige nu, men var han i bedre forfatning ville han jo være et alternativ man kunne sætte på banen. Det ville klæde ham meget mere end hans klynkeri i pressen. Han har hverken været fit eller leveret og derfor er det logisk han ikke spiller.
I sidste vindue skreg jeg på denne spiller.
Det kan jeg så passende gøre igen :-D
Han ville være en typisk AaB signing.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/supe ... rk-sanneh/
Det kan jeg så passende gøre igen :-D
Han ville være en typisk AaB signing.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/supe ... rk-sanneh/
-
Gamen
Undskyld mig, men nu begynder det at blive lidt latterligt.Freddie skrev: Nu går det pludselig op for mig, hvorfor du ikke fatter Blomqvist sagen. Du tror at han er ansat til en lærlingeløn. Men så kan jeg fortælle dig, at det er han ikke. Grundene til at der kun er et teoretisk håb om at han skulle kunne få en kontrakt i Sverige, der matcher den han har i Aalborg, og at den kan få ham ud af Aalborg, er.
1. Du og masser af andre har talt ham voldsomt ned. Det samme har pressen.
2. Ingen svenske klubber vil matche den løn han tjener nu, på grund af, at han ingen kampe spiller, og på grund af punkt 1.
3. I samme øjeblik han skulle få en mulighed for at komme til Sverige, vil hans agent ringe til Allan Gaarde og lægge kortene på bordet. Blomqvist har fået et nyt tilbud, der ikke er så godt som det han har her, men han er selvfølgelig villig til at skifte. Vi skal bare have afregnet først, så skriver han med en anden. Er I interesserede. I modsat fald bliver han bare kontrakten ud. Hvis AaB vil af med Blomqvist vil det starte en forhandling, og der sidder Gaarde med en meget svag sag.
4. Det her er professionel fodbold. Det drejer sig først og fremmest om penge. Stolthed, spilletid og klubfølelse kommer i anden række.
Mekanismen, ikke nødvendigvis lønniveauet, er akkurat den samme som med Louay Chanko. Det var nærmest livsnødvendigt for selskabet at få ham solgt, eller ud af klubben, men han blev og tog sin løn til den sidste dag. Det samme kan meget let ske her, men man kan jo altid håbe, at der er mere i Blomqvist end du tror. Planen var jo reelt, at han skulle afløse Risgård når han stopper, og det bliver vel ikke lige med det samme.
Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
1. Blomqvist er jo ikke hentet som en profil, men som en udviklingsspiller. På en lang kontrakt, ja, men han kom fra den Allsvenskan-klub der havde færrest penge til lønninger. Han har næppe mere end fordoblet sin tidligere løn. Iflg. de svenske skatteoplysninger, så var han inden sin forlængelse med Mjällby (og altså lige inden han fik sin debut i klubben) den dårligst lønnede 1. holdsspiller, på en kontrakt der hed 35.000 årligt.
Du har selv talt om præstationskontrakter. Mit bud er at AaB har givet ham en trin-kontrakt, der inkluderer lønhop ved opnåede førsteholdskampe, af den simple grund at man udmærket godt ved at man med udviklingsspillere kan fejle. Hvis han forbliver et perifært trup-medlem går han næppe til en monster-hyre.
2. Det her er jo et absurd statement. Hvis en klub der kender hans offensive kvaliteter vil placere ham som off. midtbane i en 4-5-1 f.eks. så kunne det sagtens tænkes at de vil mere end matche hans løn - så vil han være en spiller til førsteholdet. Og har man råd til at aflønne Rieks og Albæk, samt tidl. udlandslegionærer som Sebastian Eriksson og Gustav Svensson, så kan man selvfølgelig også aflønne Andreas Blomqvist.
3. Du får mig ikke til at tro, at Blomqvist vil spille 4 år mere her uden spilletid, og pisse sin karriere væk. Det er noget der hører FM, og de helt store klubber til. Når det gælder en udviklingsspiller i AaB, så er det næppe sådan at han sætter kniven for struben at Gaarde for at blive kompenseret for en lønnedgang på 50-100.000 årligt. Manden vil spille fodbold! Hvis du ser alle fodboldspillere som kyniske mennesker, så kan det være at du har brug for at få revideret dit syn på dem lidt.
Det var en helt, helt anden sag med Chanko, som sad med den højeste løn AaB nogensinde har udbetalt, og en løn der var på linie med den bedst betalte i Allsvenskan på daværende tidspunkt: 3,5 mio. årligt. Han havde et kæmpe incitament til at blive, for sådan en kontrakt ville han ALDRIG kunne score sig igen. Og omvendt var det for AaB utroligt mange penge, for en spiller der ikke gjorde nogen forskel på banen. Hvis du vitterligt synes, at de to spilleres situation kan sammenlignes, så er der noget galt...
Enevoldsen var dårlig de første 4-5 kampe denne sæson, men siden har han vist sig som en af de skarpeste afsluttere. I dag er han sikkerheden selv på mange af de chancer han får. Han er absolut, ved god vejledning fra Kuhn og hårdt arbejde fra ham selv, blevet en af de absolut skarpeste afsluttere vi har! Til sammenligning var Helenius fornærmende ringe til at afslutte sidste sæson. Antallet af mål i åbent spil taler sit tydelige sprog om den sag.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.Freddie skrev:Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
- FlæskeFrank
Er det ikke det, halvdelen af debatsiden gør i forbindelse mod Helenius? Jeg har da ikke talt nogen ned, og det vil jeg aldrig drømme om. Ene har da gjort det fantastisk, men derfor er det da ikke udelukket, at han kan bidrage mere og bedre i en anden rolle. Der er jo ingen garanti for, at han holder det imponerende scoringsgennemsnit til foråret.FlæskeFrank skrev: Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.
Du ved allerede at jeg mener, at en god afslutter har et godt hold bag sig. Det har Ene nu, men det havde han ikke i begyndelsen af sæsonen. derfor scorede han ikke i de tidlige kampe, akkurat som Nicklas heller ikke gjorde. Til sidst hvor vi har haft momentum har han været en killer, men hvad sker der, hvis midtbanen ikke kan holde kadancen?
Du er evigt loyal overfor AaB så hvorfor forsvarer du Helenius der ikke er og brokker sig i pressen? Helenius er jo ikke en gang vokset med holdest medgang. Han er nærmest blevet ringere i stedet.Freddie skrev:Er det ikke det, halvdelen af debatsiden gør i forbindelse mod Helenius? Jeg har da ikke talt nogen ned, og det vil jeg aldrig drømme om. Ene har da gjort det fantastisk, men derfor er det da ikke udelukket, at han kan bidrage mere og bedre i en anden rolle. Der er jo ingen garanti for, at han holder det imponerende scoringsgennemsnit til foråret.FlæskeFrank skrev: Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.
Du ved allerede at jeg mener, at en god afslutter har et godt hold bag sig. Det har Ene nu, men det havde han ikke i begyndelsen af sæsonen. derfor scorede han ikke i de tidlige kampe, akkurat som Nicklas heller ikke gjorde. Til sidst hvor vi har haft momentum har han været en killer, men hvad sker der, hvis midtbanen ikke kan holde kadancen?
Det nytter jo ikke at debatere med en AaB fundamentalist. Freddie vil til enhver tid forsvare alt hvad AaB gør og spillere der er udklækket i AaB. Her hjælper gode argumenter ikke. AaB begår ikke fejl. Spillerne skal bare have tillid.FlæskeFrank skrev:Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.Freddie skrev:Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
-
Gamen
Ingen kan give garantier, men han har trods alt bedre forudsætninger end en Helenius der skal spilles varm. Søndergaard ser desuden Ene som angriber, du får ham næppe til at spille ham ude af position.Freddie skrev: Er det ikke det, halvdelen af debatsiden gør i forbindelse mod Helenius? Jeg har da ikke talt nogen ned, og det vil jeg aldrig drømme om. Ene har da gjort det fantastisk, men derfor er det da ikke udelukket, at han kan bidrage mere og bedre i en anden rolle. Der er jo ingen garanti for, at han holder det imponerende scoringsgennemsnit til foråret.
Hvordan han kan bidrage mere til holdet i en anden rolle har jeg svært ved at se. Hvad var han status for de sidste 5-6 kampe? 9 mål + assists, eller sådan noget. Det er uhyrligt godt, og det fortæller bare hvor vigtig han er blevet for klubben.
Helenius fik rigeligt med snor sidste sæson, men overbeviste ikke. Udover hans hovedstødsmål mod Rio Ave var det ikke meget han gjorde rigtigt. Ene scorede to fremragende striker-mål mod Dinamo Kiev og Steaua og havde en stor aktie i at vi gik videre.
Har sagt det før... Helenius er den største egoist i AaB, og har INTET socialt med resten af holdet, da han netop sætter sig selv højere end holdet.thomasjn skrev:Du er evigt loyal overfor AaB så hvorfor forsvarer du Helenius der ikke er og brokker sig i pressen? Helenius er jo ikke en gang vokset med holdest medgang. Han er nærmest blevet ringere i stedet.Freddie skrev:Er det ikke det, halvdelen af debatsiden gør i forbindelse mod Helenius? Jeg har da ikke talt nogen ned, og det vil jeg aldrig drømme om. Ene har da gjort det fantastisk, men derfor er det da ikke udelukket, at han kan bidrage mere og bedre i en anden rolle. Der er jo ingen garanti for, at han holder det imponerende scoringsgennemsnit til foråret.FlæskeFrank skrev: Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.
Kan ikke se Helenius have en fremtid i AaB. Klubben tog chancen med tro på han kunne blomstre op igen i trygge rammer efter Villa tiden. AaB har taget fejl i denne omgang... ikke noget at gøre ved.
Håber Gaarde stærkt overvejer om man skal lave ham skifte gratis til eks. Viborg, Hobro eller Hjørring...
-og FlæskeFrank skælder mig ud over at kritisere Enes placering som angriber, mens Gamen hyler over at jeg ønsker Helenius på holdet.Patmand skrev:Det nytter jo ikke at debatere med en AaB fundamentalist. Freddie vil til enhver tid forsvare alt hvad AaB gør og spillere der er udklækket i AaB. Her hjælper gode argumenter ikke. AaB begår ikke fejl. Spillerne skal bare have tillid.FlæskeFrank skrev:Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.Freddie skrev:Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
Det er svært at være Freddie til tider. Jeg føler med dig...Freddie skrev:-og FlæskeFrank skælder mig ud over at kritisere Enes placering som angriber, mens Gamen hyler over at jeg ønsker Helenius på holdet.Patmand skrev:Det nytter jo ikke at debatere med en AaB fundamentalist. Freddie vil til enhver tid forsvare alt hvad AaB gør og spillere der er udklækket i AaB. Her hjælper gode argumenter ikke. AaB begår ikke fejl. Spillerne skal bare have tillid.FlæskeFrank skrev:Ja, lad os da endelig tale en angriber ned, som har scoret de seneste fem kampe i træk. Han lyder ringe. Ligesom hans angrebsmakker, som aldrig laver hattrick og som overhovedet ikke scorede i sidste sæson.Freddie skrev:Enevoldsen er ikke på niveau med Helenius som afslutter. Hvis han havde været det, havde vi allerede nu været langt foran vores konkurrenter i Superligaen. Han har så gjort det fremragende efterfølgende, men kom ikke her og sig, at du ikke har været ved at rykke håret ud på grund af de enorme afbrændere han havde først på sæsonen.
Men det er et vanvittigt foreslag du er ude i, at fjerne Enevoldsen fra angrebet hvor han netop har kæmpe succes. Ja hele AaB holdet rider på en bølge, alligevel vil du gerne have presset en Helenius ind i angrebet. Han viser en dårlig attitude og scorer ikke mange mål i åbent spil. Hvad er det man siger? Gammel kærlighed ruster ikke.
Det er selvfølgelig et nederlag, mest af alt for Helenius, der hentes tilbage efter at være blevet solgt til en Premier League klub for et stort beløb. En tidligere Superliga topscorer der nu pludselig har mistet sin skarphed og som tydeligvis er utilfreds med tingenes tilstand.
Det er rent omvendtslev det du er ude i. At tage en yderst velfungerende Enevoldsen i angrebet, for så at finde en ny position til ham.
Hvad er din motivation? Din kærlighed til Helenius er enorm? Eller er du bange for at AaB og Helenius her bliver udstillet som "tabere"?
Nogen gange skal man også give slip.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/twen ... i-tre-aar/
Måske meget heldigt for Kasper Kusk at han nåede at komme væk. Det ser sgu ikke helt godt ud dernede.
Det bringer mig dog til et transferemne, og det er med fare for der er tale om et decideret retarderet og urealistisk forslag, men en Joachim Andersen kunne vel være vældigt interessant for AaB. Hvis Twente nu skulle rykke ned, som der også er mulighed for, så er det vel ikke helt umuligt? Det er vel begrænset hvor interessant han er for større klubber.
Nogle med mere viden om hollandsk fodbold der kan supplere her?
Måske meget heldigt for Kasper Kusk at han nåede at komme væk. Det ser sgu ikke helt godt ud dernede.
Det bringer mig dog til et transferemne, og det er med fare for der er tale om et decideret retarderet og urealistisk forslag, men en Joachim Andersen kunne vel være vældigt interessant for AaB. Hvis Twente nu skulle rykke ned, som der også er mulighed for, så er det vel ikke helt umuligt? Det er vel begrænset hvor interessant han er for større klubber.
Nogle med mere viden om hollandsk fodbold der kan supplere her?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.