Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 15. dec 2015, 15:37

Buzz Killington skrev:Kunne godt lugte af at Hjulmand var udset til at vaere chef i Randers hvis de havde koebt den. Han har i hvert fald vaeret i kontakt med Vernon i noget tid. Det ville ogsaa forklare hvorfor Randers ikke har forlaenged med Todd.

Men joesses hvor er Randers godt nok den store taber her. Melder ud at salget er taet paa, og naar lige at fremstille klubben en der ikke kan vokse uden store investeringer udefra. Dernaeste pisser man en af de bedste superligatraenere af, samtidig med en af de mest respekterede sportsdirektoerer kvitter jobbet i forbindelse med overtagelsen. Alt dette mens man ryger ned paa en skuffende sjetteplads i superligaen ved vinterpausen.
Er helt enig i begge dine analyser. Det er sindssygt dårligt arbejde af Randers-toppen. De står med et stort oprydningsarbejde nu.

Omvendt må man rose en mand som AKP, der overtog en ødelagt klub ovenpå Brixtofte-skandalen og nu 12 år senere kan se tilbage på nul nedrykninger, ét mesterskab og to pokaltitler - samt en deltagelse i Champions League. Det er kun Midtjylland, AaB og København, der entydigt har gjort det bedre i de 12 år. Det er en kæmpemæssig præstation og så kan man godt unde ham at tjene et større to-cifret millionbeløb, som han formentlig har i dag.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. dec 2015, 15:51

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:Kunne godt lugte af at Hjulmand var udset til at vaere chef i Randers hvis de havde koebt den. Han har i hvert fald vaeret i kontakt med Vernon i noget tid. Det ville ogsaa forklare hvorfor Randers ikke har forlaenged med Todd.

Men joesses hvor er Randers godt nok den store taber her. Melder ud at salget er taet paa, og naar lige at fremstille klubben en der ikke kan vokse uden store investeringer udefra. Dernaeste pisser man en af de bedste superligatraenere af, samtidig med en af de mest respekterede sportsdirektoerer kvitter jobbet i forbindelse med overtagelsen. Alt dette mens man ryger ned paa en skuffende sjetteplads i superligaen ved vinterpausen.
Er helt enig i begge dine analyser. Det er sindssygt dårligt arbejde af Randers-toppen. De står med et stort oprydningsarbejde nu.

Omvendt må man rose en mand som AKP, der overtog en ødelagt klub ovenpå Brixtofte-skandalen og nu 12 år senere kan se tilbage på nul nedrykninger, ét mesterskab og to pokaltitler - samt en deltagelse i Champions League. Det er kun Midtjylland, AaB og København, der entydigt har gjort det bedre i de 12 år. Det er en kæmpemæssig præstation og så kan man godt unde ham at tjene et større to-cifret millionbeløb, som han formentlig har i dag.
Det bliver nogle interessante MUS-samtaler, der skal føres i Randers.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Indlæg af Gamen » 15. dec 2015, 17:05

Det største problem for Randers er, at al den ballade der var omkring overbygningen i 00'erne nu kan bryde ud i lys lue igen. Den har været holdt i ave af god økonomi og en dygtig bestyrelsesformand, men det der umiskendeligt står tilbage er at nogen igen har villet have deres vilje, og nu kan de så pege fingre af hinanden.

Samtidig har man:

- skabt enorm usikkerhed i spillertruppen, med dårlige resultater til følge.
- skabt en kløft ifht. Colin Todd, som har været kørt ud på et sidespor.
- haft drøftelser i det offentlige af interne uoverensstemmelser.
- mistet en af de allerdygtigste sportschefer i ligaen.

Nu må man så se en konkurrent blive væsentligt styrket, mens man selv er blevet hængt til tørre og fremstår som amatører.

Den må gøre avs på Randers.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 15. dec 2015, 22:09

Det, jeg ikke helt kan gennemskue, er hvorvidt FCN er blevet et slags nyt storsatsende FCM, eller om det fortsat er meningen, at klubben skal leve den forholdsvis stille eksistens, der har kendetegnet den med undtagelse af årene 2012/2013? Der kan godt gå hen og blive trængsel i forhold til den 6. plads næste år.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 16. dec 2015, 08:20

Hovedet skrev:Det, jeg ikke helt kan gennemskue, er hvorvidt FCN er blevet et slags nyt storsatsende FCM, eller om det fortsat er meningen, at klubben skal leve den forholdsvis stille eksistens, der har kendetegnet den med undtagelse af årene 2012/2013? Der kan godt gå hen og blive trængsel i forhold til den 6. plads næste år.
Jeg er også lidt usikker på, hvad det reelt betyder, men de melder jo ud de skal vokse indefra og det stadig handler om talenter og at udvikle en stil. Det jeg er spændt på er, hvor langtidsholdbart det her. Jeg har aldrig kunnet lide FCN og jeg håber investorerne indenfor nogle år mister alt interesse og FCN derefter forsvinder ud i glemslen.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 17. dec 2015, 10:39

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/5875317

Ham havde jeg nu gerne set i en ligende stilling i AaB...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 17. dec 2015, 11:39

gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/5875317

Seriøst?? Hvorfor?
Synes da ikke han har gjort noget væsen af sig overhovedet.

Når det så er sagt.
Er jeg den eneste, som overhovedet ikke fatter, hvad AGF har gang i ??
De kommer jo med det ene katastrofe regnskab efter det andet og ALLIGEVEL ansætter man på livet løs dernede.
Det minder mig rigtig meget om os for år tilbage. Burde de ikke rette lidt ind økonomisk?
De henter i guds velsignelse af spillere udefra, som vel og mærke ikke viser noget som helst.
Og på ledelses plan har man hyret et hav af trænere (Og fyret dem igen) Hvad hedder sportsdirektøren? Andersson ik? Ham har de hentet. En direktør i Randers. En sportschef i Randers. En anfører i Horesens til deres U hold (Retov)
Hvordan kan man fortsætte dette forbrug af penge ??

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 17. dec 2015, 12:02

Gaarde6 skrev:
gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/5875317

Seriøst?? Hvorfor?

Når det så er sagt.
Er jeg den eneste, som overhovedet ikke fatter, hvad AGF har gang i ??
De kommer jo med det ene katastrofe regnskab efter det andet og ALLIGEVEL ansætter man på livet løs dernede.
Det minder mig rigtig meget om os for år tilbage. Burde de ikke rette lidt ind økonomisk?
De henter i guds velsignelse af spillere udefra, som vel og mærke ikke viser noget som helst.
Og på ledelses plan har man hyret et hav af trænere (Og fyret dem igen) Hvad hedder sportsdirektøren? Andersson ik? Ham har de hentet. En direktør i Randers. En sportschef i Randers. En anfører i Horesens til deres U hold (Retov)
Hvordan kan man fortsætte dette forbrug af penge ??
Randers har da været ufattelig gode til at finde super gode spiller rundt omkring. ?

Men ja du har ret, de bruger godt nok løs af pengene, gad vide hvor længe deres kapital holder.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. dec 2015, 12:03

Gaarde6 skrev: Hvordan kan man fortsætte dette forbrug af penge ??
Det er som du ikke har fulgt med i dansk fodbold de sidste 10 år. Underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud...

Dansen fortsætter så længe nogen vil betale bandet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 17. dec 2015, 12:17

Gaarde6 skrev: Seriøst?? Hvorfor?
Alene salgene af Movsisyan og Schwartz har vel indbragt klubben samlet omkring 50 mio. Begge spillere som de hentede mere eller mindre gratis.
Mikael Ishak og Karl-Johan Johnsson kan vel også sælges for en fin sum penge, og det er også spillere man har hentet for småpenge. De har formået at skabe et solidt top 6-hold for ingen penge. Spillere som Fenger og Agesen har han også hentet, og fået til at passe fint ind (selvom Agesen er en kæmpe tegning) Det må tilskrives god scouting, og god trupplanlægning frem for alt.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. dec 2015, 12:43

Gamen skrev:
Alene salgene af Movsisyan og Schwartz har vel indbragt klubben samlet omkring 50 mio. Begge spillere som de hentede mere eller mindre gratis.
Mikael Ishak og Karl-Johan Johnsson kan vel også sælges for en fin sum penge, og det er også spillere man har hentet for småpenge. De har formået at skabe et solidt top 6-hold for ingen penge. Spillere som Fenger og Agesen har han også hentet, og fået til at passe fint ind (selvom Agesen er en kæmpe tegning) Det må tilskrives god scouting, og god trupplanlægning frem for alt.
Var Movsisyan ikke direkte hentet af Faxe? Og så blev Faxe fyret inden han overhovedet kom til klubben, på grund af svingende resultater og dårlige indkøb?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. dec 2015, 13:23

Gamen skrev:
Jeg er altså heller ikke så imponeret af Randers/PC. De har haft rigtig mange spillere igennem i systemet og selvfølgelig haft en rigtig heldig hånd med nogle af dem.

Dem, som du nævner:
- Movsisyan. Han spillede i Randers for 5 år siden. Men ingen havde regnet med kvaliteten var så god. Så må du jo også berømme FCN for Bruninho.
- Schwartz. En spiller, som man skulle bruge en sæson i førstedivision for at få gjort klar. Derfor slog han ikke igennem hos AaB.
- Mikael Ishak. Han kan noget ekstraordinært, men er altså meget skadet og koster en hel del. Jeg tror mere, at det er en angriber, som de kan komme af med igen end det er en angriber, som de kan lave gode penge på.
- Kalle Johnsson er en rigtig god målmand. Men det kan ingen være i tvivl om og det tror jeg heller ikke Johnssons agent er i tvivl om. Så der bliver betalt.

Fenger er vel egen avl.
Agesen. skal jeg undlade at kommentere.

Men hvorfor blive Amini ikke nævnt. Han var en verdensstjerne i starten af sæsonen. Han er nærmest kørt ud i glemslen. Joel Allanson hentede de også som en meget spændende spiller. Ham hører vi heller ikke meget om. Jeppe Tverskov er et rigtig godt indkøb, men han har udløb. Så dårlig sportsdirektør arbejde ?

Jeg betvivler ikke hans evner, men mener at han roses lidt for meget og der kun kigges på succeserne. De skal også betale for skæverterne. Særligt i klubber, som henter så mange spillere, som de rent faktisk gør.

Ligesom Gaarde i sommers gjorde et scoop ved at lave kontrakt med Enevoldsen, ville kontrakten med Helenius nok ikke falde vurderingsmæssigt helt ligesådan ud.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 17. dec 2015, 13:28

For at tråden ikke drukner i gymnasterne fra Århus, Disco-Glen og fusioner, så husk lige at få stemt på Børstings perle imod Esbjerg:

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... perligaen/

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. dec 2015, 14:41

Gamen skrev:
PC har kun været sportsdirektør i Randers siden oktober 2013, det er vel ret begrænset hvad han kan få æren for... af de nævnte er det kun Mikael Ishak og Karl-Johan Johnsson som er kommet til klubben under hans ledelse.

Før det var han ansat som chefscout, og det er da meget muligt han var dygtig til det, men jeg tror nu mere på at Colin Todd's netværk har været bag deres mere eksotiske handler.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. dec 2015, 15:07

Jeg er helt enig med Kent http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-t ... ommerfejl/

Tvivlsomme dommerkendelser har altid været en del af fodbold. Nogle gange bliver man tilgodeset, andre gange bliver man snydt, sådan er det bare.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 17. dec 2015, 15:10

Eksil skrev:
Det er som du ikke har fulgt med i dansk fodbold de sidste 10 år. Underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud...

Hmm vil nu sige det er som om AGF ikke har fulgt med!
Nu har man jo netop set, hvad man kan gøre for at vende negativt til positivt. Bla hos os. Men også i Randers.
En ting er ihverfald helt sikkert. De skærer da ikke ned på udgifterne ved at blive ved med at bruge penge!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 17. dec 2015, 15:14

Gamen skrev:
Jeg er helt med på de har lavet et par glimrende køb og salg. Synes til gengæld også der har været mange mærkelige signings.
Når alt kommer til alt er det vel resultaterne man skal måle?! Og her vil jeg sgu ikke bytte Gaarde/Lynge med PC OVERHOVEDET!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. dec 2015, 15:19

Gaarde6 skrev:
Eksil skrev:

Hmm vil nu sige det er som om AGF ikke har fulgt med!
Nu har man jo netop set, hvad man kan gøre for at vende negativt til positivt. Bla hos os. Men også i Randers.
En ting er ihverfald helt sikkert. De skærer da ikke ned på udgifterne ved at blive ved med at bruge penge!
Man skal bruge penge for at kunne tjene penge. Herning-Ikast eksempelvis bruger mange penge, men det har jo også givet dem nogle meget store indtægter som måske overstiger udgifterne. Alene på Europa tjener de vel på den anden side af 50 mio. kr., i denne sæson, derudover kan de score rigtig mange penge på transfermarkedet.
Mange synes at de ovenspenderer men man kan jo også tolke det som rettidig omhu at investere i truppen for at bevare momentum.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. dec 2015, 15:21

frederikshavneren skrev:Jeg er helt enig med Kent http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-t ... ommerfejl/

Tvivlsomme dommerkendelser har altid været en del af fodbold. Nogle gange bliver man tilgodeset, andre gange bliver man snydt, sådan er det bare.
Jeg er også enig... delvist.

Standarden blandt danske dommere er simpelthen ikke god nok i øjeblikket, og det er i høj grad det som giver så meget medvind til diskussionerne om video osv. Vi ser alt for mange graverende fejl i dansk fodbold, sammenlignet med når man ser internationalt bold, og det er altså et problem man er nødt til at tage hårdere fat om. Jeg synes f.eks. helt grundlæggende at dommerne slipper alt for nemt afsted med at være dårlige, som når man "forfremmer" to dommere til fastansættelse... to dommere hvor man har udtalt som begrundelse at man ser mest potentiale for forbedring. Det er efter min mening noget frygteligt vrøvl, jeg synes tværtimod at de professionelle dommere burde være dem de andre stræber efter at blive lige så gode som, og som standarden er i øjeblikket synes jeg sådan set at man skulle have set mod udlandet... så kan det godt være at det kun havde været en enkelt rigtigt dygtig dommer man havde kunnet ansætte, men til gengæld havde man fået muligheden for at have en målestok som de andre kunne sættes op imod.

Den med at man har tilladt at vise alle kampsituationer på storskærme er simpelthen det dummeste man nogensinde har gjort... det er nærmest endnu dummere end slutspillet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. dec 2015, 15:29

Jeg må iøvrigt lige tilføje at det virker som om specielt Viasat har en agenda, når det gælder fokus på dommerfejl og snak om brug af video. Lur mig om det ikke skyldes at de kan se en krukke guld for enden af regnbuen, i forhold til at nogen skal levere billeder til det...

Besvar