Jamen jeg syntes det kunne vaere vidunderligt hvis vi kunne hente spillere i Esbjerg og andre steder. Min pointe var udelukkende at det ikke havde saa meget med scouting at goere, men var et spoergsmaal om hvor mange spillere vi har interesse i at hente og til hvilken pris. Jeg saa dog hellere at vi hentede spillere fra dele af verden hvor konkurencen var mindre end i DK, hvor vi nu har 4 klubber der vil vaere nummer 1 i skandinavien. Saa en strategi hvor vi udvider og konsoliderer vores rekrutterings koncentrisk, til Randers mod syd og til kysten mod vest, samtidig med vi etablerer os i andre lande hvor konkurencen er lav (f.eks. kunne vi ride paa Spalvis boelgen og goere og saette os paa Baltikum. Det koster noget, men jeg tror der er flere penge at hente paa den lange bane her, end ved at kopiere FCM, Broendby, FCK og nu FCN.Gamen skrev:Vigen var fra Esbjerg, Asger Sørensen fra Silkeborg... Hvorfor skulle vi ikke kunne konkurrere med dem? I mine øjne har vi været lysår efter dem allerede før de begyndte at bruge mange penge på akademiet. Tilbage i 2005-2007 mistede vi omkring 6 ud af de 10 bedste spillere fra vores ældste årgang til FCM, og siden har de haft overhånden.Buzz Killington skrev: De Jyske klubber du snakker om kan vel kun vaere FCM. Og deres jyske talentmasse er naesten udelukkende et produkt af deres samarbejdsklubber, eller andre klubber i lokalomraadet. Saa har de godt nok et par AGF'ere, men her taler vi om talenter som Ficher og Duelund, og Viggen fra AGF, som vel allerede har vaeret landskendt da de signede for FCM, og de er naermere produkt af en aggresiv indkoebsstrategi (og ulovlige lommepenge), end et produkt af god scouting. Jeg kan i hvert fald ikke se det skulle falde tilbage paa PW. FCM har en kaempe transfervolumen paa ungdomsplan, og henter bl.a. en del spillere paa sjaelland (og scouter naturligvis ogsaa her), og det er en meget stor del af grunden til de bruger tre gange saa mange penge paa ungdomsarbejdet som AaB. Men at de skulle vaere specielt foran i Jylland i kraeft af scouting kan jeg ikke se.
Ja, det var på slesk vis osv. men det handlede også om at AaB var længder bagefter i deres ungdomsarbejde, og havde talentløse klubkoryfæer som Jens Peter Hansen tilknyttet som trænere, mens FCM havde unge, talentfulde trænere.
Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Gamen: Det er gammel viden, du bringer til torvs. Det har vi jo drøftet mange gange i FCM tråden, blot anført af FCM-folkene.
Der er vel ingen, som ikke anerkender, at FCM netop flyttede talentudviklingen med deres indsats omkring 2005, hvor den måske var stagneret(ihvertilfald gjorde de tingene på en ny måde). Ligesom Brøndby gjorde i forrige årtusinde.
Men det betyder ikke, at fordi de kom helt frem i front i 2005(om det er som nr. 1 har jeg ikke sagt), så er de også nr. 1 i 2015. Efter nogle år ændrede alle de andre klubber jo ind efter den virkelighed, som FCM havde skabt, nemlig betaling til flere yngre talenter og større mobilitet ved valg af klub.
Og så gør klubberne det de er bedst til, derfor uddanner AaB mange superligaspillere. Og talenter som V. Fischer og Lucas Andersen er altså svære at ødelægge. Det gjorde hverken FCM(og AGF) eller AaB ikke, så de kom videre.
I øvrigt kan man jo vælge, at en verdensstjerne er bedre end 10 superligaspillere. Men hvis du kun kan uddanne en verdensstjerne og så er nød til at købe 10 superligaspillere, så er regnestykket måske lidt dyrere. Vi har de senere år været gode til at skabe mange gode superligaspillere, men måske ikke så mange verdensstjerner. Det har vores økonomi haft godt af. FCM har vel ikke haft overskud i 5 år, så på den parameter er vores talentudvikling vel bedst ?!
Der er vel ingen, som ikke anerkender, at FCM netop flyttede talentudviklingen med deres indsats omkring 2005, hvor den måske var stagneret(ihvertilfald gjorde de tingene på en ny måde). Ligesom Brøndby gjorde i forrige årtusinde.
Men det betyder ikke, at fordi de kom helt frem i front i 2005(om det er som nr. 1 har jeg ikke sagt), så er de også nr. 1 i 2015. Efter nogle år ændrede alle de andre klubber jo ind efter den virkelighed, som FCM havde skabt, nemlig betaling til flere yngre talenter og større mobilitet ved valg af klub.
Og så gør klubberne det de er bedst til, derfor uddanner AaB mange superligaspillere. Og talenter som V. Fischer og Lucas Andersen er altså svære at ødelægge. Det gjorde hverken FCM(og AGF) eller AaB ikke, så de kom videre.
I øvrigt kan man jo vælge, at en verdensstjerne er bedre end 10 superligaspillere. Men hvis du kun kan uddanne en verdensstjerne og så er nød til at købe 10 superligaspillere, så er regnestykket måske lidt dyrere. Vi har de senere år været gode til at skabe mange gode superligaspillere, men måske ikke så mange verdensstjerner. Det har vores økonomi haft godt af. FCM har vel ikke haft overskud i 5 år, så på den parameter er vores talentudvikling vel bedst ?!
- FlæskeFrank
- Steve-Dave
- Landshold

Godt nok. Så når vi har "tabt væsentligt terræn til vores konkurrenter, og ofte måttet se andre jyske klubber løbe med talenter" er det altså FCM, du tænker på, eller er der lignende eksempler fra andre klubber?Gamen skrev:Spillere som FC Midtjylland f.eks. har hentet i andre danske klubber, og solgt videre med millionfortjeneste nærmest inden de kom omkring førsteholdet, bare inden for de senere år:Steve-Dave skrev: Det lyder forfærdeligt. Kan du underbygge med eksempler?
Viktor Fischer - hentet i AGF
Morten Brander Knudsen - hentet i HIK
Joachim Andersen - hentet i FCK
Asger Sørensen - hentet i Silkeborg
Lasse Vigen Christensen - hentet i Esbjerg
Tilsammen er disse spillere solgt for noget der ligner 30-35 mio, og det er uden alt hvad der hedder udviklingspenge og potentielle videresalgsklausuler.
Hvornår har vi sidst solgt et talent til udlandet, som ikke havde fået førsteholdskampe? Det var vel Jacob Barrett Laursen for 3-4 år siden.
-
Gamen
Nu afspejler FC Midtjyllands trup ikke lige det, du påstår. De har trods alt lige så mange egenudviklede spillere, som vi selv har i 1. holds-truppen. Og har i hvert fald haft langt flere egenudviklede spillere i spil i denne halvsæson end vi har.FlæskeFrank skrev: I øvrigt kan man jo vælge, at en verdensstjerne er bedre end 10 superligaspillere. Men hvis du kun kan uddanne en verdensstjerne og så er nød til at købe 10 superligaspillere, så er regnestykket måske lidt dyrere. Vi har de senere år været gode til at skabe mange gode superligaspillere, men måske ikke så mange verdensstjerner. Det har vores økonomi haft godt af. FCM har vel ikke haft overskud i 5 år, så på den parameter er vores talentudvikling vel bedst ?!
Og på transfersiden, så har de formodentlig (fraregnet hvad det har kostet dem at hente spillerne) et plus på minimum 25 mio. kr, inden alt hvad der hedder udviklingspenge og videresalgsklausuler.
FC Midtjylland har både skabt mange superliga-spillere, og hevet millioner ind på de talenter der ikke engang er nået omkring førsteholdet. At andre dele af organisationen så har kostet FCM mange millioner kender vi selv fra tidligere tider. Racerbiler, håndbold osv. osv.
Vores talentudvikling er ikke i nærheden af FC Midtjyllands, men vi er heldigvis langt bedre med end for et årti siden, hvor alle omkring AaB var i granatchok da de hentede de førnævnte spillere + trænere.
Jeg er ikke særligt vild med at rose FC Midtjylland, men faktum er bare at det er et parameter hvor vi andre stadig hænger voldsomt bagefter. Vel egentlig bedst understreget af, at de lige har hentet to af de mest profilerede medarbejdere fra ungdomsafdelingerne i hhv. FC Nordsjælland og AaB til deres eget akademi.
-
Gamen
Jeg konstaterer bare, at siden vi aldrig tiltrækker de store talenter fra andre jyske klubber, så må der være andre der støvsuger dem. Det er så hovedsagligt FC Midtjylland. Og det kan bl.a. skyldes at vores scouting af unge talenter er mangelfuld. Det var min primære pointe.Steve-Dave skrev: Godt nok. Så når vi har "tabt væsentligt terræn til vores konkurrenter, og ofte måttet se andre jyske klubber løbe med talenter" er det altså FCM, du tænker på, eller er der lignende eksempler fra andre klubber?
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Man kan synes om det hvad man vil, men der har vel været - og er vel stadig i et vist omfang - en gentleman aftale blandt de danske(jyske) klubber (udover fcm) om, at man ikke går på rov i andre klubbers andedam efter talenter - det er vel svaret på, hvorfor vi hovedsagligt har nordjyske talenter og fcm har spillere fra hele landet.Gamen skrev:Jeg konstaterer bare, at siden vi aldrig tiltrækker de store talenter fra andre jyske klubber, så må der være andre der støvsuger dem. Det er så hovedsagligt FC Midtjylland. Og det kan bl.a. skyldes at vores scouting af unge talenter er mangelfuld. Det var min primære pointe.Steve-Dave skrev: Godt nok. Så når vi har "tabt væsentligt terræn til vores konkurrenter, og ofte måttet se andre jyske klubber løbe med talenter" er det altså FCM, du tænker på, eller er der lignende eksempler fra andre klubber?
Af såkaldte egne talenter, så er det da kun Sisto, Sviatchenko og Duelund jeg så i AaB. Det er rigtigt at FCM har haft større talenter omkring deres akademi de sidste år, men talentudvikling handler vel ikke kun om at finde de største talenter i landet og lade det uundgåelige ske?
Hvor mange kampe tror du spillere som Kasper Pedersen, Dalsgaard, Larsen, Spalvis, Børsting eller Gilli havde fået i midtjylland? Det er alle spillere der aldrig har været set som det store, men alligevel spiller fast (Gilli først fra Januar) på et tophold.
Jeg giver dig gerne ret i at FCM har haft bedre talentmasse omkring holdet, men at de skulle være bedre talentudviklere end os kan jeg ikke rigtigt se. Spillere som Fischer, eller Lasse Vigen (Lucas Andersen for den sags skyld også) er så store talenter at det ville være mere imponerende hvis ikke de var kommet til udlandet.
Se på spillere der er hentet til FCM som 14-15 årige, og på det tidspunkt var regnet som de bedste i deres årgang, for efterfølgende ikke at være blevet til noget som helst. Spillere som Vito Hammershøi, Mads Hvilsom, Oliver Korch, og hvem der ellers er hentet til fra Sjælland har FCM jo ikke fået nogen glæde af.
Hvor mange kampe tror du spillere som Kasper Pedersen, Dalsgaard, Larsen, Spalvis, Børsting eller Gilli havde fået i midtjylland? Det er alle spillere der aldrig har været set som det store, men alligevel spiller fast (Gilli først fra Januar) på et tophold.
Jeg giver dig gerne ret i at FCM har haft bedre talentmasse omkring holdet, men at de skulle være bedre talentudviklere end os kan jeg ikke rigtigt se. Spillere som Fischer, eller Lasse Vigen (Lucas Andersen for den sags skyld også) er så store talenter at det ville være mere imponerende hvis ikke de var kommet til udlandet.
Se på spillere der er hentet til FCM som 14-15 årige, og på det tidspunkt var regnet som de bedste i deres årgang, for efterfølgende ikke at være blevet til noget som helst. Spillere som Vito Hammershøi, Mads Hvilsom, Oliver Korch, og hvem der ellers er hentet til fra Sjælland har FCM jo ikke fået nogen glæde af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det er fint nok, at du har den oplevelse af FCM. Jeg mener bare, at talentudvikling er rigtig svær at gøre op. Og man er vel ikke god til talentudvikling, fordi man kan hapse spillere hos naboklubberne!!!Gamen skrev:Vores talentudvikling er ikke i nærheden af FC Midtjyllands...
Jeg er ikke særligt vild med at rose FC Midtjylland, men faktum er bare at det er et parameter hvor vi andre stadig hænger voldsomt bagefter. Vel egentlig bedst understreget af, at de lige har hentet to af de mest profilerede medarbejdere fra ungdomsafdelingerne i hhv. FC Nordsjælland og AaB til deres eget akademi.
Og så får man selvfølgelig mere kvalitet, hvis man smider dobbelt så mange penge i talentudviklingen, men regningen skal jo betales af de årlige guldfugle, hvor AaB måske kan nøjes med væsentlig færre guldfugle for at det løber rundt.
Nu skriver du "mest profilerede medarbejdere fra ungdomsafdelingen i hhv. FCN og AaB". Det lyder mest som en pressemeddelelse fra FCM. Jeg anerkender Lars Knudsens indsats og kvalitet(for det er vel ham, som du hentyder til). Men vil bare gerne vide hvor langt PEA og Figo er efter ham i rankeringen.
- FlæskeFrank
Derudover er han jo tilknyttet 1.holdstruppen som assistent, og ikke akademiet. Det er en væsentlig højere rolle end han havde i AaB. Jeg er overbevist om han havde taget samme stilling i Randers, eller sønderjyske
Mht talent udvikling så hør lige Fodbold FM uge 50 (begge timer) vi bliver skamrost af DBU... Jeg hører ikke så meget om fcm.
Guld? igen, igen...!
Albæk, Rømer, Dennis Sørensen, Mikkel Thygesen, Danny Olsen for bare at nævne lidt af de unge spillere FCM hentede på sjælland og udviklede videre på med senere profit. Hører Winston Reid og Simon Kjær med hver 15 og 14 U-landsholdskampe også til på din liste over "ikke kreditværdige" uundgåelige kæmpe talenter i deres årgang?jonas386 skrev:Af såkaldte egne talenter, så er det da kun Sisto, Sviatchenko og Duelund jeg så i AaB. Det er rigtigt at FCM har haft større talenter omkring deres akademi de sidste år, men talentudvikling handler vel ikke kun om at finde de største talenter i landet og lade det uundgåelige ske?
Mike
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu må Jonas svare for sig selv, men Thygesen havde vist sig i supeligaen for Frem, da I hentede ham. Altså ikke et 15 årig talent.Mike80 skrev:Albæk, Rømer, Dennis Sørensen, Mikkel Thygesen, Danny Olsen for bare at nævne lidt af de unge spillere FCM hentede på sjælland og udviklede videre på med senere profit. Hører Winston Reid og Simon Kjær med hver 15 og 14 U-landsholdskampe også til på din liste over "ikke kreditværdige" uundgåelige kæmpe talenter i deres årgang? Mike
Dennis Sørensen havde også vist sit værd i FCN, inden I hentede ham.
Danny Olsen var jo også kendt i superligaen for FCN, inden I hentede ham.
Uden at have gået det hele igennem, så var ingen af de tre vel under 20 år, da I hentede dem, så det har vel ikke noget med den traditionelle FCM - vi er fantastiske til junior og ynglingespillere.
Ligesom Thelander ikke kan siges at være en del af AaBs talentudvikling, da han også havde begået sig andetsteds som ynglinge/juniorspiller.
- FlæskeFrank
Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Kan I ikke tage den snak om talenter et andet sted? Den hører vist ikke hjemme under "Transferønsker".
Har hørt på vandrørene at der er kommet et konkret bud på Spalvis fra en Hollandsk og Belgisk top 5 klub. De har budt omkring 2 millioner euro - men Gaarde vil have prisen op på 3 - 3,5 million euro før han sælger.
Har hørt på vandrørene at der er kommet et konkret bud på Spalvis fra en Hollandsk og Belgisk top 5 klub. De har budt omkring 2 millioner euro - men Gaarde vil have prisen op på 3 - 3,5 million euro før han sælger.
Omkring 25 mio kr + gerne noget videresalg ville være et perfekt salg. Det efterlader også nok penge til at købe en ny profil til holdet, gerne AC fra Italien.Tyskeren skrev: Har hørt på vandrørene at der er kommet et konkret bud på Spalvis fra en Hollandsk og Belgisk top 5 klub. De har budt omkring 2 millioner euro - men Gaarde vil have prisen op på 3 - 3,5 million euro før han sælger.
Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Skal FCM have kreditten for Winston og Kjær?
Mike
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.Mike80 skrev:Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Mike
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg synes, at det er rigtig, ikke blot at fare ud og købe en ny angriber, hvis en af de andre forsvinder. Vi har stadig 200 angribere i stalden. Men men skulle vi kigge den vej, så er Duncan gratis til sommer og mon ikke Marcus Ingvartsen og Bruninho skal se sig om efter andre klubber efter Hjulmand er kommet til - han nægter jo kategorisk at spille med en angriber i front. Særligt Ingvartsen virker på mig som en 4-4-2 angriber og dermed ikke Hjulmands kop te.Eksil skrev:Omkring 25 mio kr + gerne noget videresalg ville være et perfekt salg. Det efterlader også nok penge til at købe en ny profil til holdet, gerne AC fra Italien.
- FlæskeFrank
Jeg vil give dig ret i, at vi ikke nødvendigvis skal ud og hente en direkte erstatning for Spalvis. Helenius skal helt klart have chancen på ny.FlæskeFrank skrev: Jeg synes, at det er rigtig, ikke blot at fare ud og købe en ny angriber, hvis en af de andre forsvinder. Vi har stadig 200 angribere i stalden. Men men skulle vi kigge den vej, så er Duncan gratis til sommer og mon ikke Marcus Ingvartsen og Bruninho skal se sig om efter andre klubber efter Hjulmand er kommet til - han nægter jo kategorisk at spille med en angriber i front. Særligt Ingvartsen virker på mig som en 4-4-2 angriber og dermed ikke Hjulmands kop te.
Og lad os så bare slå fast, at hvis Hjulmand lader Bruninho smutte, så er han dummere end snot. Det kommer ikke til at ske.
Marcus Ingvartsen kan jeg ikke se nogen grund til at engagere.
Tråden var afsporet lang tid før jeg blandede mig. Men du har ret:) Jeg tager gerne debatten videre i andet emne (hvorfor hade FCM feks.)white splash skrev:Nu blev der skudt efter folk på ulvegraven, for at deraile transfertråden. Samme regelsæt herinde, så tag den et andet sted.Mike80 skrev:Han er vel en profil i samme omfang som Børsting og Gilli som er 2 af de spillere du selv nævner. (Fast mand på et tophold!) Samtidigt fremhæver du Dalsgaard som AaB hentede som 20 årige, hvilket vel kun kan betyde at Thyge osv. Også indgår i dit talentbegreb? (Ikke mit)jonas386 skrev:Rører er ikke en superliga profil. Du har et noget vidt begreb af ordet talenter.
Mike
Mike