Julequiz om AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 19. dec 2015, 20:44

Køllen I Møllen skrev:
thomasjn skrev:En tidligere ungdomsspiller i AaB har idag en ledende rolle i en anden dansk klub. Hvem er det, hvad er hans rolle og hvornår var han i AaB?
Ole Nielsen, sportschef i Viborg
Claus Steinlein, sportschef i Ikast
Peter Christiansen, chef-scout i AGF
Jakob Krüger, sportschef i Vendsyssel
PC er korrekt. Det jeg hentydede var, at spilleren kun havde været ungdomsspiller i AaB. Både Ole Nielsen, Krüger og Steinlein har spillet 1. hold og Steinlein var her så vidt jeg kan læse mig til ikke som ungdomsspiller.

Din tur.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. dec 2015, 22:57

Hvilken tidligere AaB-udlænding havde en oldefar der var dansk?
Janteloven eksisterer IKKE!

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 20. dec 2015, 01:46

Køllen I Møllen skrev:Hvilken tidligere AaB-udlænding havde en oldefar der var dansk?
Rick Iversen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. dec 2015, 08:37

Fritz skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hvilken tidligere AaB-udlænding havde en oldefar der var dansk?
Rick Iversen
Just præcis. Den havde jeg ikke regnet med nogle kunne svare på så hurtigt!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Julequiz om AaB

Indlæg af 9520AaB » 20. dec 2015, 08:58

Køllen I Møllen skrev:
Fritz skrev:
Rick Iversen
I øvrigt den AaB spiller i historien, der har uofficiel rekord i at opvarme længst :-)

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Århus

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 20. dec 2015, 11:35

Det kan være, at vi på et tidspunkt skulle lave en Julequiz om AaB light-udgave, hvor spørgsmålene ikke er helt så svære...

Who the fuck is Rick Iversen???

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 20. dec 2015, 12:21

Køllen I Møllen skrev:
Fritz skrev:
Rick Iversen
Jeg skal også være ærlig at sige, at det ikke var noget jeg rent faktisk vidste, men blot gættet ud fra det danske (/norske) efternavn.

Nå. Men jeg prøver et lidt nyere spørgsmål. Det kan forhåbentlig gøre det lidt mere 'light':

I 2004 vandt AaB 4-1 over AGF hjemme i Aalborg. Men hvad var det anormale ved denne stadionoplevelse?

(Der kan til dels forekomme mere end ét svar. Men de andre vil blot give en :thumbsup: og ikke et 'rigtigt svar')

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. dec 2015, 13:45

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Det kan være, at vi på et tidspunkt skulle lave en Julequiz om AaB light-udgave, hvor spørgsmålene ikke er helt så svære...

Who the fuck is Rick Iversen???
Det svære er at finde på spørgsmål der ikke kan googles.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Geografisk sted: 2000

Indlæg af 556 » 20. dec 2015, 15:01

Fritz skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Fritz skrev:
Rick Iversen
Jeg skal også være ærlig at sige, at det ikke var noget jeg rent faktisk vidste, men blot gættet ud fra det danske (/norske) efternavn.

Nå. Men jeg prøver et lidt nyere spørgsmål. Det kan forhåbentlig gøre det lidt mere 'light':

I 2004 vandt AaB 4-1 over AGF hjemme i Aalborg. Men hvad var det anormale ved denne stadionoplevelse?

(Der kan til dels forekomme mere end ét svar. Men de andre vil blot give en :thumbsup: og ikke et 'rigtigt svar')
AaB cheerleaders optrådte kun i body paint?
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 20. dec 2015, 15:12

556 skrev:
Fritz skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Fritz skrev:
Rick Iversen

AaB cheerleaders optrådte kun i body paint?
Hvis det også er korrekt, så skammer jeg mig over ikke at kunne huske det

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 20. dec 2015, 15:31

@Køllen: Jeg undlod faktisk at svare på dit Rick Iversen-spørgsmål, da jeg ''snød'' og fandt svaret via google. Du havde skrevet omkring hans danske oldefar i en tidligere tråd her på debatten ;)

Mht spørgsmålet må anormaliteten vedrørende 4-1-kampen mellem AaB og AGF i 2004 være at AGF havde fået tildelt (og fyldte) hele endetribunen bag det ene mål. Noget jeg ikke har set før eller siden. Derudover scorede vi vist nok 2 mål på frispark i samme kamp, signeret af Henrik Rasmussen og Martin Ericsson.

Fritz
1. div
1. div

Indlæg af Fritz » 20. dec 2015, 15:36

Meelsen skrev:@Køllen: Jeg undlod faktisk at svare på dit Rick Iversen-spørgsmål, da jeg ''snød'' og fandt svaret via google. Du havde skrevet omkring hans danske oldefar i en tidligere tråd her på debatten ;)

Mht spørgsmålet må anormaliteten vedrørende 4-1-kampen mellem AaB og AGF i 2004 være at AGF havde fået tildelt (og fyldte) hele endetribunen bag det ene mål. Noget jeg ikke har set før eller siden. Derudover scorede vi vist nok 2 mål på frispark i samme kamp, signeret af Henrik Rasmussen og Martin Ericsson.
AGF, der fik hele endetribunen var det svar, jeg søgte! De andre finurlige ting var, at Jimmy blev ramt af kasteskyts og Lundberg, der hoppede op på en isvogn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 20. dec 2015, 15:47

Meelsen skrev:@Køllen: Jeg undlod faktisk at svare på dit Rick Iversen-spørgsmål, da jeg ''snød'' og fandt svaret via google. Du havde skrevet omkring hans danske oldefar i en tidligere tråd her på debatten ;)

Ret sikker på det var Mads Bro og ikke Mini. Henrik Rasmussen var stoppet i 2004.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Meelsen » 20. dec 2015, 18:31

Doh! Mads Bro, selvfølgelig ja.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Meelsen » 21. dec 2015, 13:39

Hvilken tidligere forsvarsprofil i AaB, var på plads på udebaneafsnittet, da AaB tabte 0-4 i Parken i foråret 2008?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. dec 2015, 14:09

Meelsen skrev:Hvilken tidligere forsvarsprofil i AaB, var på plads på udebaneafsnittet, da AaB tabte 0-4 i Parken i foråret 2008?
Var det Jozo Matovac? Eller måske jeg forveksler det med sidste pokalfinale.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 21. dec 2015, 14:09

Meelsen skrev:Hvilken tidligere forsvarsprofil i AaB, var på plads på udebaneafsnittet, da AaB tabte 0-4 i Parken i foråret 2008?
Det var Matovac

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Meelsen » 21. dec 2015, 14:50

Matovac er det korrekte svar. Nu kan jeg se at I har svaret på samme tidspunkt. Skal vi køre en virtuel omgang sten, saks, papir eller er der én af jer der frivilligt giver serven videre?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 21. dec 2015, 15:16

Bare lad Brodernumsi køre den videre

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. dec 2015, 17:46

Jeg giver serven videre, jeg har ikke lige et godt spørgsmål.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar