Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jan 2016, 13:25

Helenius skal altså slå en spiller af, som enten har scoret to mål i fem kampe(i hver kamp) henover efteråret eller en spiller, som har scoret et mål i hver af de sidste 5 kampe.

Det er svært uanset om man hedder Jönsson, Helenius eller Pohl
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. jan 2016, 13:28

limey skrev:
thomasjn skrev:
limey skrev:
thomasjn skrev: Det CV lyder da umiddelbart spændende, men CV'et er jo ikke alt og her vi virkelighed syn for sagen fordi han allerede spiller i AaB. Havde Helenius spillet i f.eks. en anden Superigaklub havde min indstilling ikke været anerledes.
Derudover er der tale om en spiller, som i 2015 hvor han burde have fundet formen igen er gået totalt i stå. Han burde være blevet bedre og bedre, men han er blevet dårligere og dårligere. Hans forløb siden han kom hjem til AaB: Efterveer efter sygdom og depression (helt forståeligt fomen manglede), svingende form, dårlig form og nu er han sur over han ikke spiller med de præstationer i mente samtidig med Enevoldsen og Spalvis har sønderbombet Superligaen. Havde jeg skulle haft tillid til Helenius skulle han starte med vise, at han vil kæmpe røven ud af bukserne for spilletid i stedet for hans snakkeri i pressen.
Havde du ikke akkurat samme mistillid til Ene sidste år?
Delvist, jeg var ikke imponeret over Ene heller, men vi havde trods alt set i glimt han stadig kunne og han viste noget mere fanden i voldskhed. Jeg havde væsentlig støre tiltro til Ene anno efteråret 2014 end jeg har til Helenius januar 2016. De har også været her cirka lige længe og Ene er blevet bedre og bedre imens Helenius knap er kommet i gang.
Ene fik samme overhaling sidste år som Helenius får nu, på trods af, at vi har set at de begge tidligere har leveret på topniveau.

Jeg troede på Ene sidste år og jeg tror stadig på Helenius. Enten kommer han i gang ved at afløse Spalvis hvis han sælges, eller også kommer han i gang ved en udlejning til en anden klub.
Har svært ved at følge Helenius. Han har ikke præsteret siden foråret 2013 og han har haft siden sommeren 2014 til at komme i gang igen. Kan ikke huske han har spillet bare én god kamp siden han kom tilbage. Derfor har jeg svært ved at dele din optimisme.

@FlæskeFrank:
Ingen forlanger vel han slår Ene og Spalvis af i morgen. Men at han viser han er et troværdigt alternativ vi kan bruge i stedet for de to ved skader, karantæne, salg eller på den dag, hvor de ikke lige rammer formen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jan 2016, 13:32

thomasjn skrev:@FlæskeFrank:
Ingen forlanger vel han slår Ene og Spalvis af i morgen. Men at han viser han er et troværdigt alternativ vi kan bruge i stedet for de to ved skader, karantæne, salg eller på den dag, hvor de ikke lige rammer formen.
Det er set før, at angribere måske ikke har virket "rigtige", mens de kun har været reserver. Men steppet op, når det gjaldt.

Jeg tror heller ikke, at AaB eller Helenius mener, at "varen" er rigtig pt. Men begge har troen på, at den kan leveres.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jan 2016, 13:42

Jeg ville egentlig også tro på Helenius, hvis det ikke var fordi han virker opgivende og fornærmet over at han ikke spiller. Jeg mener helt afgjort at det ville være bedst for alle parter hvis han blev udlejet i foråret, og så vil det på den anden side ikke undre mig hvis han vendte tilbage som "den gamle Helenius" til sommer, klar til at afløse Spalvis.

Lige nu virker han rent ud sagt som dødvægt, og jeg kan ærlig talt ikke se et scenarie for mig hvor han kan komme ind og gribe chancen som indskifter i foråret, eller generelt fungere som en matchvinder-sub.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jan 2016, 14:02

Uanset er det sikkert heller ikke særlig sjovt at stå og varme op mens ens konkurrenter banker den ind efter forgodtbefindende. Jeg stod på sponsortribunen til Randers kampen, og Helenius løb og varmede op lige ud for hvor vi stod. Jeg går udfra planen var at han skulle ind istedet for Spalvis, men da han udlignede kiggede han bare over på bænken, og luntede bare lidt rundt for sig selv resten af kampen. Han kom dog heller ikke ind.

Nogle angribere havde sikkert set det som ekstra motivation, men sådan virker Helenius ikke helt. Jeg tror også på han kan blive god igen hvis han får chancen, men jeg synes bare ikke det er et gamble vi rigtigt har råd til lige nu. Skulle vi holde sammen på truppen til sommer kunne jeg godt se pointen i at give Helenius chancen fra start, men jeg tror ikke han gider vente så længe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jan 2016, 14:18

Men hvem er det lige vi henter ind som ikke er et gamble?

Vi har jo ikke råd til "varme" angribere som Festersen eller Bruninho. Vi kan måske gå efter folk som Finnbogason, Schwartz eller Deblé - men er de nødvendigvis bedre end Helenius? Og de koster stensikkert mere end hvad vi kan få for ham.

Selv hvis vi kan finde en spændende angriber uden for landets grænser vil det jo altid være én på fri transfer eller på leje - det vil sige en spiller, der er gået i stå eller har været skadet. Og så kan vi sgu lige så godt satse på Helenius efter min smag.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jan 2016, 14:27

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Norske Jonathan Parr er på vej hjem til Skandinavien.

Ville være en perfekt signing for AaB, ser dog desværre ud til at Strømsgodset løber med ham. Kan dække højre og venstre back, og har masser af erfaring fra Championship og Premier League.
Har han mistet pladsen til Jonas Knudsen eller hur?
Parr er universalspiller. Kan dække begge kanter, + begge backs.

Han er ikke blevet slået af af Knudsen, der er den eneste rigtige venstre-back hos Ipswich. I hvert fald som er inde i billedet til start-elveren. Har været meget gennemsnitlig, og de fleste forventer vel at der bliver hentet en konkurrent til ham i dette vindue.

Parr blev hentet ind som lidt af en hovsa-løsning, og har slet ikke fundet sig til rette i Ipswich.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jan 2016, 14:29

[quote="Yankee"]Men hvem er det lige vi henter ind som ikke er et gamble?/quote]

Ingen, men jeg mente nu også bare ift forårs sæsonen.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 5. jan 2016, 14:34

Havde han så bare banket dem ind på stribe på reserveholdet, men der scorer han kun på straffe!

seamann

Indlæg af seamann » 5. jan 2016, 14:42

9800 skrev:Havde han så bare banket dem ind på stribe på reserveholdet, men der scorer han kun på straffe!
Øhh, nej. Hvor har du det fra?

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 6. jan 2016, 08:23

Yankee skrev:Men hvem er det lige vi henter ind som ikke er et gamble?

Vi har jo ikke råd til "varme" angribere som Festersen eller Bruninho. Vi kan måske gå efter folk som Finnbogason, Schwartz eller Deblé - men er de nødvendigvis bedre end Helenius? Og de koster stensikkert mere end hvad vi kan få for ham.

Selv hvis vi kan finde en spændende angriber uden for landets grænser vil det jo altid være én på fri transfer eller på leje - det vil sige en spiller, der er gået i stå eller har været skadet. Og så kan vi sgu lige så godt satse på Helenius efter min smag.

Jeg så hellere George Mayron fra Hobro. Tror han kunne blive et monster i AaB. Med langt flere indlæg end i Hobro. Han er en diamant, der trænger til en pudsning med grovfilen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. jan 2016, 14:55

Gilberto Macena er transferfri dette vindue, skulle Spalvis ryge afsted er han da en mulighed, medmindre man vurderer at han kan erstattes internt.

Må dog ærligt erkende jeg ikke kender noget til hans nuværende niveau, men han var da bestemt en dygtig angriber da han var i Horsens.

Lidt mål fra hans seneste sæson:
https://www.youtube.com/watch?v=2GIIcg1PHTA

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jan 2016, 14:56

degn skrev:Jeg så hellere George Mayron fra Hobro. Tror han kunne blive et monster i AaB. Med langt flere indlæg end i Hobro. Han er en diamant, der trænger til en pudsning med grovfilen.
Jeg er enig i Mayron fra Hobro. Han skal nok gøre det rigtig godt.

Men hvorfor skal han have med grovfilen ??? Skal han ikke blot finpudses ?
- FlæskeFrank

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 6. jan 2016, 16:06

troelsh skrev:Gilberto Macena er transferfri dette vindue, skulle Spalvis ryge afsted er han da en mulighed, medmindre man vurderer at han kan erstattes internt.

Må dog ærligt erkende jeg ikke kender noget til hans nuværende niveau, men han var da bestemt en dygtig angriber da han var i Horsens.

Lidt mål fra hans seneste sæson:
https://www.youtube.com/watch?v=2GIIcg1PHTA
Så gerne Macena på en 2 årig, som en erstatning for Spalvis, hvis han ryger. Der står desværre ingen direkte på spring. Vi kan ikke være afhængige af om Helenious har tabt i Fifa eller fået en dårlig parkeringsplads. Han virker uden for rækkevidde. Forhåbentlig udvikler Pohl sig, men en mand som Macena kan købe os noget tid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. jan 2016, 18:06

Er ikke sikker på at Gillberto vil passe i vores angreb. Han er måske mere "rigtig" angriber end Ene, men vi har forvejen to meget gode bevægelige angribere i Ene og Jönsson. Tror ikke en spiller der primært lever på hurtighed dur til vores angreb nu om dage. I øvrigt er det jo en total lotto kupon når han senest har spillet i Thailand.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jan 2016, 18:31

Ikke så meget nyt fra Gaarde, men det passer mig sgu egentlig meget fint at han ikke vælter sig i milliontilbud fra udlandet. Stilheden passer mig fint, pt tæller man vel bare ned til 1.Februar.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-direkt ... m=facebook

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 6. jan 2016, 19:29

jonas386 skrev:Ikke så meget nyt fra Gaarde, men det passer mig sgu egentlig meget fint at han ikke vælter sig i milliontilbud fra udlandet. Stilheden passer mig fint, pt tæller man vel bare ned til 1.Februar.

Gaarde! Det er absolut forbudt at benytte begrebet DNA! :@
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 6. jan 2016, 20:30

doukas skrev:
jonas386 skrev:Ikke så meget nyt fra Gaarde, men det passer mig sgu egentlig meget fint at han ikke vælter sig i milliontilbud fra udlandet. Stilheden passer mig fint, pt tæller man vel bare ned til 1.Februar.

Er der nogle der har Gaardes mail, der gider gøre ham opmærksom på dette fejltrin??? Tror jeg kom til at gylpe! I ved den der (fcm) fornemmelse - åhhh jeg kaster op, juhuu jeg holdt det i mig! Nåh jeg skal ud og skide...
Guld? igen, igen...!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 6. jan 2016, 21:45

Sådan her får man hypet en spillers pris voldsomt op:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ag ... sbladet.dk

Engang imellem kunne man blive misundelig - prøv at forestil jer det var et AaB talent der blev snakket om 35 millioner kroner.
Og det er ikke gætterier på en tilfælde board. Det "the sun" gætterier.

17 årigt talent. Imens sidder vi herinde og diskutterer om superliganens 20 årige topscorer er 15-20 eller 25 millioner værd :D
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. jan 2016, 21:48

doukas skrev:

Serioest Gaarde, vask din mund med saebe, og kom med en uforbeholden debatsideundskyldning for at ty til det provisielle* managementcrap i AaB-regi.

*Man kan godt komme fra provinsen uden at vaere provinsiel, og man kan ogsaa vaere provinsiel i Paris
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst