Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sauer » 8. jan 2016, 18:52

Mr-schou skrev:Hvad med en Mads Fenger fra Randers FC i stedet for Kenneth Emil?
Mener at Mads har kontraktudløb her til sommer?
Udløb ved udgangen af 2016, ligesom han i sommers udtrykte ønske om udlandet snart. Tror ikke helt på den.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 8. jan 2016, 19:37

Vi kan ikke hente profiler fra Randers/OB/FCN/AGF/FCK/FCM/BIF, da de generelt har højere lønninger end vi har.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 8. jan 2016, 19:37

Vi kan ikke hente profiler fra Randers/OB/FCN/AGF/FCK/FCM/BIF, da de generelt har højere lønninger end vi har.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jan 2016, 20:09

Nu kan Blomqvist blive aktuel i IFK Göteborg. De har økonomiske problemer, og har efter salget af Gustav Svensson brug for en (billig) central midtbanespiller. Mats Gren har af flere omgange været vild med Blomqvist.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 8. jan 2016, 22:11

9800 skrev:Vi kan ikke hente profiler fra Randers/OB/FCN/AGF/FCK/FCM/BIF, da de generelt har højere lønninger end vi har.
Selvfølgelig kan vi det. Når vi mister en af vores højtlønnede og vi samtidig trods alt har en ok økonomi, så burde det nok kunne lade sig gøre. Også selvom man ville få et lille "underskud" på det.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. jan 2016, 22:45

Mogens skrev:
9800 skrev:Vi kan ikke hente profiler fra Randers/OB/FCN/AGF/FCK/FCM/BIF, da de generelt har højere lønninger end vi har.
Selvfølgelig kan vi det. Når vi mister en af vores højtlønnede og vi samtidig trods alt har en ok økonomi, så burde det nok kunne lade sig gøre. Også selvom man ville få et lille "underskud" på det.
Vi kunne i princippet hente en topspiller i PL. inden vi loeber toer for penge, men det virker bare ikke til det ligger i strategien pt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 9. jan 2016, 11:43

AaB's nye politik er at alle erfarne kræfter der forlader klubben skal erstattes af U19 spillere født og opvokset nord for Rold Skov :cool:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 9. jan 2016, 12:03

Gamling skrev:AaB's nye politik er at alle erfarne kræfter der forlader klubben skal erstattes af U19 spillere født og opvokset nord for Rold Skov :cool:
Den er da ikke ny!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 9. jan 2016, 12:34

Jeg finder det enormt realistisk Thomsen ryger i dette vindue.

Det må simpelthen også være i AaBs økonomiske interesse medmindre man målrettet tror på 1 pladsen.
NT kan være alt værd mellem 8 -> 15mill lige nu.. og til sommer er han 0 kr. værd og må handle frit.

Ham er jeg klart mest nervøs over at miste, jeg tror ikke på Ando kan blive en god nok spiller, jeg tror heller ikke på Blomquist ender med noget.
så er der en som Thrane? .. Men det må simpelthen koste point.
Thrane kan ikke gå ind og give samme oplevelse som Thomsen, så det koster placeringer.

Jeg er lidt i tvivl om hvad vi bør gøre i det tilfælde.. man kan sige vi får jo en ret god sum for ham, leje en rutineret spiller måske der har nivauet til at gå direkte ind?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. jan 2016, 13:01

Det har jo lydt på Gaarde til at Dalsgaard og Spalvis ikke nødvendigvis skulle erstattes udefra, men at Thomsen nok skulle.

Det giver også god mening, da vi til begge kanter faktisk kun har helt unge navne - Thrane, Bruhn, Børsting og Bassogog. Og selv hvis vi henter en etableret kantspiller udefra vil der jo stadig være masser af spilletid til det firkløver - især fordi Enevoldsen og Jönsson nok skal bruges i angrebet og at sidstnævnte i øvrigt har kontraktudløb til sommer.

Lejeaftaler skal vi dog holde os fra.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. jan 2016, 13:09

Men hvornår har vi sidst købt en rutineret spiller direkte til første holdet (uden at leje ham først) ?

Risgaard.. Men det var en speciel situation og fri transfer..

Jeg afviser det ikke men vil gerne høre nogle bud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. jan 2016, 13:30

AllanPedersen skrev:Men hvornår har vi sidst købt en rutineret spiller direkte til første holdet (uden at leje ham først) ?

Risgaard.. Men det var en speciel situation og fri transfer..

Jeg afviser det ikke men vil gerne høre nogle bud
Nu er lejemaal med henblik paa koeb vel ogsaa ok? Men jo, det er da sjaeldent man henter spillere direkte til start-11'eren. Thomsen kan dog blive undtagelsen hvis man formaar at faa en ordenlig skilling for ham. Og man har tidligere udtalt at man har i sinde at geninvestere i truppen ved salg. Det var dog dengang hvor man snakkede om to mil. euro for ham, og det ryger han naeppe for i dag. Eftersporgslen for kreative men ufarlige midtbanespillere i superligaen er tilsyneladende lav i disse dage (se blot Falk). Saa hvis vi kun snakker en mil. euro nu, er det nok mere sandsynligt men forsoeger at koere end af vores egne i stilling.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 9. jan 2016, 13:45

Buzz Killington skrev:
Mogens skrev:
Vi kunne i princippet hente en topspiller i PL. inden vi loeber toer for penge, men det virker bare ikke til det ligger i strategien pt.
Lad os se om Thomsen og Spalvis bliver minimum til sommer, det må være en motivationsfaktor at spille med om guldet i suppen.

Hvis Thomsen får det rigtige tilbud inden udgangen af denne måned, skal vi have noget udefra, Bassogog er ikke klar endnu til fast tid på førsteholdet. Matthias Thrane kunne godt erstatte Thomsen, men man skal erstatte en profil med en profil.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. jan 2016, 14:37

Er det den samme falk som Medierne i dag siger der er løn krig om? Og han står til at få samme løn i FCM som Eriksen fik i Ajax på sidste kontrakt..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. jan 2016, 14:49

AllanPedersen skrev:Er det den samme falk som Medierne i dag siger der er løn krig om? Og han står til at få samme løn i FCM som Eriksen fik i Ajax på sidste kontrakt..
Ja. Det er Rasmus Falk fra OB. Ham der ser ud til at loebe kontrakten ud i OB eftersom ingen klubber har vaeret interesserede i ham. Den Rasmus Falk der kun vil blive i DK hvis han faar funny-money. Jep, den Rasmus falk. Er du uenig i at RF og NT kan bruges som eksempler paa at denne slags spillere ikke nyder vanvittig stor efterspoergsel? Vi kunne egentlig ogsaa tage vores egen Kusk med, som roeg naesten gratis til Holland, og naesten gratis tilbage til DK, selvom han er mere maalfarlig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. jan 2016, 15:40

AllanPedersen skrev:Jeg finder det enormt realistisk Thomsen ryger i dette vindue.

Det må simpelthen også være i AaBs økonomiske interesse medmindre man målrettet tror på 1 pladsen.
NT kan være alt værd mellem 8 -> 15mill lige nu.. og til sommer er han 0 kr. værd og må handle frit.

Ham er jeg klart mest nervøs over at miste, jeg tror ikke på Ando kan blive en god nok spiller, jeg tror heller ikke på Blomquist ender med noget.
så er der en som Thrane? .. Men det må simpelthen koste point.
Thrane kan ikke gå ind og give samme oplevelse som Thomsen, så det koster placeringer.

Jeg er lidt i tvivl om hvad vi bør gøre i det tilfælde.. man kan sige vi får jo en ret god sum for ham, leje en rutineret spiller måske der har nivauet til at gå direkte ind?
Du er da helt væk hvis du tror Thomsen er 0 værd i salgspris til sommer med et halv år tilbage af kontrakten.
Økonomiske interesse i at sælge nu - ja måske men forhåbentligt vejer det sportslige højere og man holder på ham mm der er silly money på spil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 9. jan 2016, 19:07

Ved godt at Kris Stadsgaard har været meget skadet, men han var altså god i Norge og i Malaga fik han også en del kampe ved siden af Weligton(dygtig spiller iøvrigt), men kom ud i kulden da Malaga for alvor fik penge fra deres sheik-ejer. Han ejer stadig klubben, men har skruet ned for pengene, hvorfor Malaga pt har en del spændende unge spiller. Anyway, hvis Stadsgaard kan finde det niveau igen er han en gevinst. Hans konkurrenter i Malaga om pladsen hed Demichelis samt Sergio Sanchez(også en dejlig forsvarsspiller) som nu er i Panathinaikos sammen med Thelander. Jeg siger ja tak, hvis han vil gå markant ned i løn for at genrejse sin karriere. Han er stadig "kun" 30år.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 9. jan 2016, 19:18

Martino skrev:Ved godt at Kris Stadsgaard har været meget skadet, men han var altså god i Norge og i Malaga fik han også en del kampe ved siden af Weligton(dygtig spiller iøvrigt), men kom ud i kulden da Malaga for alvor fik penge fra deres sheik-ejer. Han ejer stadig klubben, men har skruet ned for pengene, hvorfor Malaga pt har en del spændende unge spiller. Anyway, hvis Stadsgaard kan finde det niveau igen er han en gevinst. Hans konkurrenter i Malaga om pladsen hed Demichelis samt Sergio Sanchez(også en dejlig forsvarsspiller) som nu er i Panathinaikos sammen med Thelander. Jeg siger ja tak, hvis han vil gå markant ned i løn for at genrejse sin karriere. Han er stadig "kun" 30år.
Jeg siger nej tak, selvom du kommer med en fin baggrundsviden om Stadsgaards tid i Spanien ;) . Hver gang vi har spillet mod FCK de seneste år har jeg håbet på, at Stadsgaard var at finde i start-elleveren for københavnerne. Synes stort set altid han har gjort sig negativ bemærket (lidt ala Agger fra bif i kampene mod os i denne sæson). Pokalfinalen er et meget godt eksampel på dette - mener frit fra hukommelsen, at Stadsgaard var impliceret i 3 af de 4 mål vi scorede.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 9. jan 2016, 20:34

Spanky skrev:
Martino skrev:Ved godt at Kris Stadsgaard har været meget skadet, men han var altså god i Norge og i Malaga fik han også en del kampe ved siden af Weligton(dygtig spiller iøvrigt), men kom ud i kulden da Malaga for alvor fik penge fra deres sheik-ejer. Han ejer stadig klubben, men har skruet ned for pengene, hvorfor Malaga pt har en del spændende unge spiller. Anyway, hvis Stadsgaard kan finde det niveau igen er han en gevinst. Hans konkurrenter i Malaga om pladsen hed Demichelis samt Sergio Sanchez(også en dejlig forsvarsspiller) som nu er i Panathinaikos sammen med Thelander. Jeg siger ja tak, hvis han vil gå markant ned i løn for at genrejse sin karriere. Han er stadig "kun" 30år.
Jeg siger nej tak, selvom du kommer med en fin baggrundsviden om Stadsgaards tid i Spanien ;) . Hver gang vi har spillet mod FCK de seneste år har jeg håbet på, at Stadsgaard var at finde i start-elleveren for københavnerne. Synes stort set altid han har gjort sig negativ bemærket (lidt ala Agger fra bif i kampene mod os i denne sæson). Pokalfinalen er et meget godt eksampel på dette - mener frit fra hukommelsen, at Stadsgaard var impliceret i 3 af de 4 mål vi scorede.
Og du har helt sikkert en pointe. Tror bare at han kan komme op i niveau igen, for nej i FCK har det ikke været prangende.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 9. jan 2016, 20:43

Stadsgaard ser jeg ikke som et emne. Han må mildest talt være rusten da han ikke har spillet i Superligaen i knap 20 måneder

Låst