Nicklas Helenius
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Nicklas Helenius
Jeg er ret sikker på, at Helenius har en rimelig stjerne og derfor vil nogle forsøge at leje ham. Spørgsmålet er så, om det er interessant for ham og AaB. Kan sagtens forstå, hvis han afslår Silkeborg eller Vendsyssel.
Hans manglende spilletid kan jo begrundes med superligaens giftigste angrebsduo.
Hans manglende spilletid kan jo begrundes med superligaens giftigste angrebsduo.
- FlæskeFrank
Øhhh, hans bijobberi kommer vel ikke rigtig os ved herinde.FlæskeFrank skrev:Jeg er ret sikker på, at Helenius har en rimelig stjerne og derfor vil nogle forsøge at leje ham. Spørgsmålet er så, om det er interessant for ham og AaB. Kan sagtens forstå, hvis han afslår Silkeborg eller Vendsyssel.
Jeg mener nu hans manglende spilletid kan begrundes i dårlige præstationer.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det er nu også svært for mange angribere at præstere godt, hvis de kun får sporadisk med spilletid.Patmand skrev:Jeg mener nu hans manglende spilletid kan begrundes i dårlige præstationer.
- FlæskeFrank
Er det ikke hønen og ægget diskussionen om igen?FlæskeFrank skrev:Det er nu også svært for mange angribere at præstere godt, hvis de kun får sporadisk med spilletid.Patmand skrev:Jeg mener nu hans manglende spilletid kan begrundes i dårlige præstationer.
Jeg mindes han har fået en hel del spilletid, men ikke var overbevisende. Det har hans konkurrenter i angrebet til gengæld været og så spiller de naturligvis. Sådan er fodbold jo indrettet.
Nu får han kun sporadisk med spilletid, og viser næsten intet ved de lejligheder. Ja, altså bortset fra at han ikke har glemt hvordan man slår ud med armene.
-
Gamen
Det handler nu engang om at gribe chancen. Det har han efterspurgt, og den fik han i starten af sæsonen med 3 starter i træk. Dårlige præstationer i alle kampene, og et par store afbrændere mod Hobro (ligesom Ene, der dog var langt mere tilstedeværende i feltet), og så kunne han jo stadig gøre sit for at overbevise Søndergaard til træning. Ene ramte jo først storformen omkring vores 6. kamp i denne sæson, eller sådan noget.FlæskeFrank skrev:
Det er nu også svært for mange angribere at præstere godt, hvis de kun får sporadisk med spilletid.
Sidste sæson havde han også masser af chancer, men bortset fra Hobro-kampen, så var han ikke ligefrem nogen åbenbaring. Alt for få mål ifht. antal spillede minutter. Jönsson om igen - masser af potentiale, men vi har ikke set skyggen af det det seneste halvandet år.
Det er jo ikke en børnehave hvor man skal være lige opmærksom på alle, selv den umodne dreng ovre i hjørnet, der ikke gider dele med de andre og udviser en negativ adfærd.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Helenius var ikke dårlig i sæsonens to første kampe mod Esbjerg og Hobro. Især mod Esbjerg havde han kvalificerede afslutninger og gode aktioner. Der blev jo også begået et straffespark imod tæt under mål, som så bare ikke blev dømt. Og han har jo også forsøgt at gribe chancen ved at levere på reserveholdet. Dermed ikke sagt, at han har fået for lidt spilletid i forhold til præstationerne. Spalvis bombede bare løs, da han fik chancen, og siden fulgte Enevoldsen trop.Gamen skrev:Det handler nu engang om at gribe chancen. Det har han efterspurgt, og den fik han i starten af sæsonen med 3 starter i træk. Dårlige præstationer i alle kampene, og et par store afbrændere mod Hobro (ligesom Ene, der dog var langt mere tilstedeværende i feltet), og så kunne han jo stadig gøre sit for at overbevise Søndergaard til træning. Ene ramte jo først storformen omkring vores 6. kamp i denne sæson, eller sådan noget.FlæskeFrank skrev:
Det er nu også svært for mange angribere at præstere godt, hvis de kun får sporadisk med spilletid.
Sidste sæson havde han også masser af chancer, men bortset fra Hobro-kampen, så var han ikke ligefrem nogen åbenbaring. Alt for få mål ifht. antal spillede minutter. Jönsson om igen - masser af potentiale, men vi har ikke set skyggen af det det seneste halvandet år.
Det er jo ikke en børnehave hvor man skal være lige opmærksom på alle, selv den umodne dreng ovre i hjørnet, der ikke gider dele med de andre og udviser en negativ adfærd.
Det kan man så vælge at være glad over - og man kan glæde sig over, at AaB aldrig har været bedre stillet med angribere, når vi kan tillade os at have folk som Helenius og Jönsson uden for startopstillingen. Eller man kan vælge at se situationen som en anledning til at rakke ned på Helenius og argumentere for at sende dygtige indhoppere væk fra bænken og til andre klubber. Det sidste kommer jeg aldrig til at forstå behovet for, men jeg ser så også stadig Helenius en potentiel topscorer i AaB, når Spalvis om meget snart er sendt videre.
Det er i øvrigt også en urimelig stramning at sige, at vi ikke har set skyggen af Jönssons niveau det seneste halvandet år. Han har ikke været på forår 2014-niveauet, som også var helt vildt. Men han har altså leveret fire mål og to assist i efteråret - og alene hans indhop og 17 minutter mod Randers var i den grad medvirkende til, at AaB kunne lægge det vilde pres og spille Randers ud af banen de sidste minutter med et sejrsmål i 96. minut som resultat.
Både Helenius og Jönsson er dygtige spillere, og det er fedt at have den slags i truppen. I perioder på bænken, i perioder på banen.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Du kom mig i forkøbet. Javist, der var allerede folk, der bandede Helenius væk i de første kampe, men jeg synes klart han så skarpere ud end længe set. Ingen af vores angribere - hverken Helenius, Jönsson eller Enevoldsen - nettede i de første fire kampe, og med en vaklende start og en AK på tribunen var der pres på Søndergaard for ændringer. Spalvis greb så chancen fra 5. runde, hvor han startede inde sammen med Jönsson. Og siden 6. runde har Superligaens skarpeste angrebsduo ellers været det foretrukne valg i front. Jeg kan sagtens lade mig irritere over Helenius iver efter at diskutere hans situation i medierne, men at han skulle have spillet decideret dårligt og forseglet sin skæbne i starten af sæsonen, mener jeg, er forkert.sulakvelidze skrev:Helenius var ikke dårlig i sæsonens to første kampe mod Esbjerg og Hobro. Især mod Esbjerg havde han kvalificerede afslutninger og gode aktioner. Der blev jo også begået et straffespark imod tæt under mål, som så bare ikke blev dømt. Og han har jo også forsøgt at gribe chancen ved at levere på reserveholdet. Dermed ikke sagt, at han har fået for lidt spilletid i forhold til præstationerne. Spalvis bombede bare løs, da han fik chancen, og siden fulgte Enevoldsen trop.Gamen skrev:Det handler nu engang om at gribe chancen. Det har han efterspurgt, og den fik han i starten af sæsonen med 3 starter i træk. Dårlige præstationer i alle kampene, og et par store afbrændere mod Hobro (ligesom Ene, der dog var langt mere tilstedeværende i feltet), og så kunne han jo stadig gøre sit for at overbevise Søndergaard til træning. Ene ramte jo først storformen omkring vores 6. kamp i denne sæson, eller sådan noget.FlæskeFrank skrev:
Det kan man så vælge at være glad over - og man kan glæde sig over, at AaB aldrig har været bedre stillet med angribere, når vi kan tillade os at have folk som Helenius og Jönsson uden for startopstillingen. Eller man kan vælge at se situationen som en anledning til at rakke ned på Helenius og argumentere for at sende dygtige indhoppere væk fra bænken og til andre klubber. Det sidste kommer jeg aldrig til at forstå behovet for, men jeg ser så også stadig Helenius en potentiel topscorer i AaB, når Spalvis om meget snart er sendt videre.
Det er i øvrigt også en urimelig stramning at sige, at vi ikke har set skyggen af Jönssons niveau det seneste halvandet år. Han har ikke været på forår 2014-niveauet, som også var helt vildt. Men han har altså leveret fire mål og to assist i efteråret - og alene hans indhop og 17 minutter mod Randers var i den grad medvirkende til, at AaB kunne lægge det vilde pres og spille Randers ud af banen de sidste minutter med et sejrsmål i 96. minut som resultat.
Både Helenius og Jönsson er dygtige spillere, og det er fedt at have den slags i truppen. I perioder på bænken, i perioder på banen.
Spot on, Sulakvelidze - som sædvanligt, fristes man til at sige. Det er simpelthen ubegribeligt, at vi er så hårde ved vores egne. Især angribere har så kort snor hos nogle AaB-fans, at man nærmest skal bombe som Spalvis for at være nogenlunde fredet. Sidste år var det Ene som var udbrændt og arrogant i sin spillestil, og så han gad desuden kun steppe op i de europæiske kampe (snak lige om en selvmodsigelse). Jönsson er også nærmest på vej på pension,og Helenius er nu så elendig, at ingen klubber i superligaen er interesseret i at leje ham. Ja, der er endda en debattør som en gang hed "Hesten" der i sidste transfervindue mente at vi havde en ufattelig smal angrebstrup og at det var bydende nødvendigt at købe nyt udefra.sulakvelidze skrev:Helenius var ikke dårlig i sæsonens to første kampe mod Esbjerg og Hobro. Især mod Esbjerg havde han kvalificerede afslutninger og gode aktioner. Der blev jo også begået et straffespark imod tæt under mål, som så bare ikke blev dømt. Og han har jo også forsøgt at gribe chancen ved at levere på reserveholdet. Dermed ikke sagt, at han har fået for lidt spilletid i forhold til præstationerne. Spalvis bombede bare løs, da han fik chancen, og siden fulgte Enevoldsen trop.Gamen skrev:Det handler nu engang om at gribe chancen. Det har han efterspurgt, og den fik han i starten af sæsonen med 3 starter i træk. Dårlige præstationer i alle kampene, og et par store afbrændere mod Hobro (ligesom Ene, der dog var langt mere tilstedeværende i feltet), og så kunne han jo stadig gøre sit for at overbevise Søndergaard til træning. Ene ramte jo først storformen omkring vores 6. kamp i denne sæson, eller sådan noget.FlæskeFrank skrev:
Heldigvis lader det til, at gammelt nag, af nogle, hurtigt glemmes igen. Jeppe Curth var i sine sidste år i AaB tæt på at være klodens ringeste angriber, og nu savnes han nærmest igen. Helenius vil i hvert fald under ingen omstændigheder kunne slå ham af i Viborg.
-
Gamen
Helenius lavede 1 regulært mål i de første 20-23 kampe han havde sidste sæson. Det er vist ikke topscorer-potentiale.sulakvelidze skrev: Det kan man så vælge at være glad over - og man kan glæde sig over, at AaB aldrig har været bedre stillet med angribere, når vi kan tillade os at have folk som Helenius og Jönsson uden for startopstillingen. Eller man kan vælge at se situationen som en anledning til at rakke ned på Helenius og argumentere for at sende dygtige indhoppere væk fra bænken og til andre klubber. Det sidste kommer jeg aldrig til at forstå behovet for, men jeg ser så også stadig Helenius en potentiel topscorer i AaB, når Spalvis om meget snart er sendt videre.
I bliver ved med at ignorere, at manden ikke har psyken til topfodbold. Han er god i medgang, men hovedrystende ringe i modgang. Et dårligt eksempel for de øvrige unge spillere i truppen. Jeg tror hans karriere er forbi i AaB, og han siger jo også selv, at er han ikke garanteret spilletid så bliver han ikke i AaB.
4 mål og 2 assists har Jönsson lavet, ja, men vi har så også været det mest scorende hold - overlegent endda. Han blev pebet ud i de første par hjemmekampe.
Hvis du gerne vil betale mere end 1,2 mio. årligt for en spiller der i perioder er på banen, og i perioder på bænken, så lader det til at AaB har rigeligt med penge. Faktum er at han har underpræsteret i en periode, hvor han nu har været i topform i 1 år. Han får en topløn, og leverer ikke toppræstationer - længere er den ikke.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Så kan jeg næsten ikke vente til din anmeldelse af Nikolaj Thomsen, som spillede 29 kampe sidste sæson med en offensiv tilgang på midtbanen. For han scorede nul mål den sæson. I en periode af 1 år og fire måneder fik vi nul mål fra en kantspiller.Gamen skrev:Helenius lavede 1 regulært mål i de første 20-23 kampe han havde sidste sæson. Det er vist ikke topscorer-potentiale.
Thomsen er vist ikke offensiv midtbanespiller.
- FlæskeFrank
Man ved man er på debatsiden når der bliver snakket om reelle og ikke-reelle mål! I love it!
Det er i øvrigt et historisk transfervindue vi har gang i. Ingen har endnu krævet, at Prica hentes tilbage.
Men ellers er der vel enighed om, at vi altid kan bruge et stort sort skur oppe foran
Men ellers er der vel enighed om, at vi altid kan bruge et stort sort skur oppe foran
In verbis simus faciles
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Er han ikke lige blevet solgt? Jeg er overbevist om at det må være grunden.Rams skrev:Det er i øvrigt et historisk transfervindue vi har gang i. Ingen har endnu krævet, at Prica hentes tilbage.
Jeg er i øvrigt også sikker på at vi mangler et dumt svin...
Jo, han er lige røget tilbage til Israel, efter hjemkosten til Helsingborg ikke blev den store succes.Jesper Schmidt skrev:Er han ikke lige blevet solgt? Jeg er overbevist om at det må være grunden.Rams skrev:Det er i øvrigt et historisk transfervindue vi har gang i. Ingen har endnu krævet, at Prica hentes tilbage.
Jeg er i øvrigt også sikker på at vi mangler et dumt svin...
-
Gamen
Han stod lidt for meget i skyggen af Robin Simovic, der nu er solgt. Udover det gjorde han det faktisk hæderligt.Dot Bot skrev: Jo, han er lige røget tilbage til Israel, efter hjemkosten til Helsingborg ikke blev den store succes.
-
Gamen
Jamen, det er da også fint at kunne score fra 11-meter pletten, men det fortæller ikke specielt meget om ens målfarlighed.Yankee skrev:Man ved man er på debatsiden når der bliver snakket om reelle og ikke-reelle mål! I love it!
-
Gamen
Mig bekendt blev Thomsen også kritiseret for i dén grad at mangle slutprodukt sidste sæson. Det var som at se en (for at bruge et Yankee-udtryk) fattigmands-Falk for et par sæsoner siden. Masser af fine ting ind i mellem, men alt for lidt produktivt når det kommer til afslutninger, assists og mål.FlæskeFrank skrev: Så kan jeg næsten ikke vente til din anmeldelse af Nikolaj Thomsen, som spillede 29 kampe sidste sæson med en offensiv tilgang på midtbanen. For han scorede nul mål den sæson. I en periode af 1 år og fire måneder fik vi nul mål fra en kantspiller.
Thomsen er vist ikke offensiv midtbanespiller.
Selvfølgelig kan man ikke på den måde snakke om reelle og ikke-reelle mål, men det giver da stadig enormt meget mening at se på hvordan Helenius har scoret sine mål og det har primært været på straffe. Det afspejler meget godt hans spillemæssige præstationer 90% af tiden har været forfærdelige. At han scorer på straffespark er da næsten det mindste vi kan forlange.
-
Gamen
Forfærdelige er måske for meget sagt, men han render for meget rundt ude i banen. Måske det har noget at gøre på den måde vi spiller nu, men i min optik så passer hans flagrende stil ikke specielt godt sammen med nogen af de andre angribere (udover Spalvis). De er for ens, og han bliver ikke farlig nok.thomasjn skrev:Selvfølgelig kan man ikke på den måde snakke om reelle og ikke-reelle mål, men det giver da stadig enormt meget mening at se på hvordan Helenius har scoret sine mål og det har primært været på straffe. Det afspejler meget godt hans spillemæssige præstationer 90% af tiden har været forfærdelige. At han scorer på straffespark er da næsten det mindste vi kan forlange.
Nu har jeg kun set én reserveholdskamp, men der var billedet det samme. Kuhn der konstant opfordrede ham til at tage løbene, i stedet for at lunte rundt i områder hvor han ikke bliver farlig.
Og så er der altså også den væsentlige forskel, at han afslutningsteknisk er MILEVIDT fra det niveau han havde, før han rejste til Aston Villa. Når man ser på hvor mange kampe han havde sidste sæson, og hvor ringe hans afslutninger var, så er det svært at tro at det er samme spiller. Ser man tilbage på hans mål i 12-13 sæsonen og så nu, så ligner han altså en skygge af sig selv.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Det påstår jeg heller ikke. Jeg påstår, at hans topniveau er det, og jeg tror på, at vi kan få det at se igen. Der var heller ikke meget topscorerpotentiale i Enevoldsen i starten af sæsonen. Men kritikken af ham er vist ikke så markant mere.Gamen skrev:Helenius lavede 1 regulært mål i de første 20-23 kampe han havde sidste sæson. Det er vist ikke topscorer-potentiale.
Siden hvornår er du blevet hans psykolog og har fået evner til at fælde sådan en dom? Hvis Helenius er svag i modgang, kan det godt nok undre, at han i efteråret 2010, AaB's mest modgangsfyldte siden 1980, scorede fem mål og lavede to assists i hvad der svarede til otte-ni kampes spilletid for et hold så dårligt, at det overvintrede på sidstepladsen. Hans to mål i 2-2-kampen Herning, mens AaB var sidst og FCM nummer to, bakker vel ikke ligefrem din psykoanalyse af manden som "hovedrystende ringe i modgang" op?Gamen skrev:I bliver ved med at ignorere, at manden ikke har psyken til topfodbold. Han er god i medgang, men hovedrystende ringe i modgang.
Ja, han (eller hans agent) snakker for meget. Men det er ikke nok til at afskrive ham i min bog.Gamen skrev:Et dårligt eksempel for de øvrige unge spillere i truppen. Jeg tror hans karriere er forbi i AaB, og han siger jo også selv, at er han ikke garanteret spilletid så bliver han ikke i AaB.
Så er det sgu også svært at overbevise. Når fire mål og to assist skal bortforklares med, at holdet jo også har været godt, er det op ad bakke.Gamen skrev:4 mål og 2 assists har Jönsson lavet, ja, men vi har så også været det mest scorende hold - overlegent endda. Han blev pebet ud i de første par hjemmekampe.
Det er den for mig. Jeg vil nemlig gerne have, at AaB bruger penge på en stor bredde og kvalitet til bænken. Så længe økonomien løber rundt, og det gør den jo ganske godt endda, så gider jeg ikke bekymre mig om, hvad spillerne i truppen får i løn. Når bare jeg er tryg ved, at de i løbet af sæsonen er med til at skrabe vigtige point sammen. Og det har Jönsson været.Gamen skrev:Hvis du gerne vil betale mere end 1,2 mio. årligt for en spiller der i perioder er på banen, og i perioder på bænken, så lader det til at AaB har rigeligt med penge. Faktum er at han har underpræsteret i en periode, hvor han nu har været i topform i 1 år. Han får en topløn, og leverer ikke toppræstationer - længere er den ikke.
Jamen, præcis. Det så rigtig skidt ud med Thomsen, men han fandt jo niveauet igen. Helenius kan gøre det samme.Gamen skrev:Mig bekendt blev Thomsen også kritiseret for i dén grad at mangle slutprodukt sidste sæson. Det var som at se en (for at bruge et Yankee-udtryk) fattigmands-Falk for et par sæsoner siden. Masser af fine ting ind i mellem, men alt for lidt produktivt når det kommer til afslutninger, assists og mål.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV