Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 09:07

Popnizzen skrev:Uanset om han vil gøre alt hvad han kan for AaB i den periode, så begynder han psykisk helt naturligt at være et andet sted. Man så det også med Kent Nielsen. Det bedste for alle i en lortesituation, vil være at han røg til OB med det samme, og at vi gik ud og fandt en anden "profil" til start 11'eren. Alle de her spekulationer som der pt foregår med AaB's spillere gavner på ingen måde vores chancer for et godt forår :(
Hvis vi ligger med hvor det er sjovt i starten af april i ligaen og samtidig kan se frem til to spændende pokalsemifinaler, så kan jeg slet ikke forestille mig, at KEP ikke er fuldt motiveret for at det hele skal gå op i en højre enhed igen. Så er han ikke psykisk andre steder. Det er selvfølgelig noget helt andet, hvis vi ligger og roder rundt omkring 6. pladsen og er ude af pokalen, så begynder hans tanker måske, at være et andet sted. I den sammenhæng giver det også god mening for os, hvis vi overlader midterforsvaret til Blåbjerg og Kasper P. resten af sæsonen.

Uden øvrig sammenligning overhovedet, skulle United så i 98/99 have smidt Schmeichel på bænken fordi han ikke ønskede at forlænge med klubben og i stedet ønskede en ny udfordring efter sæsonen? Selvfølgelig ikke!

Det vigtigste i dette vindue, er at vi holder sammen på den nuværende trup - det gælder også KEP selvom han er væk til sommer. Vi skal ikke til at bruge unødvendige ressourcer på at spille et nyt midterforsvar sammen. Vi skal gå benhårdt efter titlerne når vi har chancerne for det!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 13. jan 2016, 09:07

Popnizzen m.fl.: Jeg er ikke urolig ved tanken om, at KEP skal spille foråret for os trods kommende skifte til OB. KEP må have vidst i ganske lang tid, at der var en meget stor sandsynlighed for, at han ville være OB-spiller fra sommeren 2016. Transfer-regler eller ej, så nægter jeg at tro på, at KEP først har kendt til OB's interesse da der var 6 måneder tilbage af kontrakten. Min pointe er, at KEP har spillet fint i efteråret desuagtet.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. jan 2016, 09:08

frederikshavneren skrev:OB har som forventet endnu engang overtrumfet os økonomisk og ventes senere i dag at præsentere KEP http://m.bt.dk/superligaen/bt-afsloerer ... nt-nielsen

BT spekulerer i at de fynboerne vil forsøge at hente KEP med øjeblikkelig virkning, men det er vist mest af alt spekulationer.
ikke helt overraskende hvis OB skriver kontrakt med KEP.... Jeg tvivler på at det vil betyde at KEP ikke er fokuseret på AaB...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jan 2016, 09:16

Mon Malmø FF også begynder at plukke spillere i AaB?

Vil OB betale et rimeligt beløb for KEP nu, så synes jeg han skal sendes afsted.

Alt over 1 million er rimelig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 09:23

Provst i Brovst skrev:Mon Malmø FF også begynder at plukke spillere i AaB?

Vil OB betale et rimeligt beløb for KEP nu, så synes jeg han skal sendes afsted.

Alt over 1 million er rimelig.
Det er fuldstændig hul i hovedet det der!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 13. jan 2016, 09:29

Det er vel forventet han skriver med OB, det har været offentligt kendt siden udmeldingen om bruddet til sommer.

Jeg går ud fra at Gaarde er ved at kigge efter en erstatning. Hvis det er en ny general han henter allerede nu, kan man lade KEP gå. Men satser man på en yngre model til at supplere Blåbjerg/Kasper P, så giver det god mening at holde på KEP og starte ham i foråret, og så efterhånden som Blåbjerg udvikler sig, lade ham tage over frem mod sommer. Jeg stemmer på man ikke sender ham videre, jo mindre vores egen situation er afklaret - er ikke så bange for, at KEP ikke skulle være motiveret.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. jan 2016, 10:33

Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2016, 10:36

frederikshavneren skrev:OB har som forventet endnu engang overtrumfet os økonomisk og ventes senere i dag at præsentere KEP
Jeg ser ikke, at OB har overtrumfet os økonomisk. Vi ville formentlig ikke give en treårs kontrakt, men nok kun en 2 års kontrakt. Det er kulturforskel og meget lidt økonmisk årsag. Nu står KEP som 30 årig, han fylder i morgen 31 år, altså har de skrevet kontrakt til han er 34½ år - der kan han formentlig godt spille, men f.eks. Augu på 34 år har kun spillet 6 kampe i efteråret, det er lidt, hvis man f.eks. får 1 mio kr om året.

KEP har været i AaB i 7 år!!! Så det er vel rimeligt, at han vil prøve noget nyt.
Popnizzen skrev:Uanset om han vil gøre alt hvad han kan for AaB i den periode, så begynder han psykisk helt naturligt at være et andet sted. Man så det også med Kent Nielsen.
Nu er der altså meget forskel på forsvarsdirigenten og cheftræneren. Cheftræneren skal have holdet klar til sommer, forsvarsdirigenten skal sikre sig et skab i omklædningsrummet. Selvfølgelig kan han have fuldt fokus på AaB.
- FlæskeFrank

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 13. jan 2016, 10:39

Er jeg den eneste som gerne tager Jeppe Tverskov fra Randers?

Han har kontraktudløb til sommer, hvilket vil sige at vi kan skrive med ham nu. Til den tid har vi mistet KEP, hvilket vil sige vi kun råder over Kasper P, Blåbjerg og Rokkedal til midterforsvaret. Ydermere kan han spille en defensive midtbane; en plads som Würtz dækker nu, men som vi ingen reserve har til, efter Augu er stoppet.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 10:42

Lucas Kuskenius skrev:Er jeg den eneste som gerne tager Jeppe Tverskov fra Randers?

Han har kontraktudløb til sommer, hvilket vil sige at vi kan skrive med ham nu. Til den tid har vi mistet KEP, hvilket vil sige vi kun råder over Kasper P, Blåbjerg og Rokkedal til midterforsvaret. Ydermere kan han spille en defensive midtbane; en plads som Würtz dækker nu, men som vi ingen reserve har til, efter Augu er stoppet.
Synes også han er spændende, men ser ham ikke som erstatning for KEP. Er han i øvrigt ikke lige blevet langtidsskadet?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jan 2016, 10:43

Der er ingen tvivl om at det er økonomi, kontraktlængde eller en kombination af begge dele, der får KEP til at skifte.

Jeg er fortrøstningsfuld og tror bestemt vi kan finde en afløser, men det begynder at bliver meget irriterende, konstant at miste profiler til Odense, der ikke har en skid mere at byde på sportsligt.

Jeg ville dog også som OB fan være en smule lunken ved tanken om en dyr 3-årig kontrakt til KEP.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 13. jan 2016, 10:45

Spanky skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Er jeg den eneste som gerne tager Jeppe Tverskov fra Randers?

Synes også han er spændende, men ser ham ikke som erstatning for KEP. Er han i øvrigt ikke lige blevet langtidsskadet?
Han er ikke en 1:1-erstatning for KEP, nej, men et midterforsvar bestående af Kasper P, Blåbjerg, Tverskov og Rokkedal, fra næste sæson, synes jeg er tilstrækkeligt.

Han er desuden skadet, ja, men han er tilbage om seks uger.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jan 2016, 12:13

Altså, medmindre man gerne vil se AaB spille med om pladserne 6-8 er der absolut ingen logik i at have 4 relativt unge spillere til pladserne dernede.

Det ville være dybt uambitiøst, al den stund at der kan være tvivl om hvordan Kasper Pedersen og Blåbjerg kan klare sig uden en erfaren stopper som makker. Og ikke uden grund. Vi er altså nødt til at huske på at der skal være den rigtige balance mellem spillere med rutine, og spillere med ungdommens mod. Hjulmand sagde det meget godt i en artikel i BT i går - at det er så godt som umuligt at opnå resultater på den lange bane hvis ikke man sørger for at have det rette mix. Og lige pt. har vi altså ikke specielt mange ledertyper i truppen.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 13. jan 2016, 12:27

Er jeg den eneste der sidder og tænker det kan blive ret svært at finde en erstatning fra KEP?

Hvis Sviatchenko ryger, så er FCM vel på jagt efter en forsvarsgeneral? Jeg er med på vi nok ikke bevæger os i samme lag af spillere rent økonomisk, but still. BIF kommer også på jagt efter minimum 1 central forsvarsspiller, ligesom EfB vel nærmest er NØDT til at finde en? Og med Fenger der har ønske om udlandet, og OB der måske stadig ikke er færdig med at styrke en håbløs defensiv, så kan centrale forsvarsspillere da blive varme emner i mange af klubberne.

Derfor kunne det virkelig vær fedt hvis vi fandt en erstatning allerede nu, og ikke ventede til sommer. Om det så kom til at koste Blåbjerg, Kasper P. eller KEP pladsen, er bare ærgerligt. Også selvom jeg egentlig selv foretrækker vi bare kører med det nuværende KEP-Kasper P. setup frem til sommer.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2016, 14:34

Frygah skrev:Er jeg den eneste der sidder og tænker det kan blive ret svært at finde en erstatning fra KEP?
Jeg synes også de manglende navneforslag i den gruppe gør det lidt til en udfordring. Men her må Gaarde jo vise sin snuhed.

Måske der render en ny amerikaner a la Califf rundt og venter på en kontrakt med os. USA, USA.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 13. jan 2016, 17:14

Var det ikke noget med at Vestsjælland som er gået konkurs havde et ordentlig skur af en midterforsvar kender dog ikke særligt meget til hans evner, ved bare at AaB havde svært ved at score imod dem

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 13. jan 2016, 17:53

Silvermoon skrev:Var det ikke noget med at Vestsjælland som er gået konkurs havde et ordentlig skur af en midterforsvar kender dog ikke særligt meget til hans evner, ved bare at AaB havde svært ved at score imod dem
Vi sigter simpelthen for lavt, hvis vi vil erstatte en top 10 stopper med en fra røven af 1. division. - Selv inden deres konkurs lå de jo helt i bunden

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2016, 18:31

Silvermoon skrev:Var det ikke noget med at Vestsjælland som er gået konkurs havde et ordentlig skur af en midterforsvar kender dog ikke særligt meget til hans evner, ved bare at AaB havde svært ved at score imod dem
Jeg tror nu mere det var mængden af spillere som forsvarede for FCV, end niveauet hos den enkelte spiller som gjorde det så svært...

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 13. jan 2016, 19:41

FlæskeFrank skrev:
Frygah skrev:Er jeg den eneste der sidder og tænker det kan blive ret svært at finde en erstatning fra KEP?
Jeg synes også de manglende navneforslag i den gruppe gør det lidt til en udfordring. Men her må Gaarde jo vise sin snuhed.

Måske der render en ny amerikaner a la Califf rundt og venter på en kontrakt med os. USA, USA.
Aarets hold i MLS. Laurent Ciman kan vi ikke nappe. Har en fed kontrakt med Impacts, men Hedges og Waston er inden for raekkevidde:

http://www.mlssoccer.com/post/2015/11/2 ... ns-get-nod

Man kan ikke undervurdere MLS laengere. Ja der er stadig tonser-bold, men de fleste hold er begyndt at spille kontinentalt med hurtige omstillinger og hoejt pres
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jan 2016, 19:59

Gaarde udtaler paa bold at det er langt fra sikkert at Thomsen bliver solgt nu. Det er jo betryggende nok, men at udskyde salg kan ende med at ramme os mega haartd bagi til sommer, hvor - bl.a. afhaengigt af hvordan vi ender placeringsmaessigt - vi kan risikere at miste et halvt hold. Vi er afhaengige af kontinuitet, og men hvis vi siger farvel til Spalvis, Thomsen, KEP, maaske Enevoldsen og/eller flere, saa kan vi med en top-tre placering, men staa med et hold der ikke er klar til at spille om play-off. Worst case, saa ender vi som Esbjerg, der maa skifte det meste af holdet ud for dyre hovsa-loesninger, hvor vi ikke har fundamentet at bygge videre paa saa spillerne aldrig rigtig bliver spillet ind paa holdet.

Dette er ikke et argument for at koebe nye spillere nu, da loesningen ogsaa kunne vaere at spille yngre kraefter ind i stedet. Det vil givetvis koste placeringsmaessigt, men i det lange loeb vil det maaske vaere noedvendigt for at holde kontinuiteten i live.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst