Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-vil-sty ... 801/4/1513
Det ser ud til vi henter en mand ekstra ind. Det er dog ikke meget Gaarde afslører.
Det ser ud til vi henter en mand ekstra ind. Det er dog ikke meget Gaarde afslører.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ser ud til Blomqvist bliver.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sv ... ebig-i-AaB
Svært at vurdere det - har næsten ikke set ham. Den centrale midtbane har været utroligt tyndbenet de gange han har spillet. Nogen der ved om han kunne have en fremtid som en kant der trækker ind i banen ala. Thomsen? På RIsgårds plads har han ikke været god, men det udelukker jo ikke han kan være god i andre roller, men aner ikke hvad han kan.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sv ... ebig-i-AaB
Svært at vurdere det - har næsten ikke set ham. Den centrale midtbane har været utroligt tyndbenet de gange han har spillet. Nogen der ved om han kunne have en fremtid som en kant der trækker ind i banen ala. Thomsen? På RIsgårds plads har han ikke været god, men det udelukker jo ikke han kan være god i andre roller, men aner ikke hvad han kan.
FCK er tilsyneladende tæt på at sælge Amartey. Det gør i hvert fald ikke vores chancer i foråret mindre!
Med fare for at blive høvlet ned.. Men er han virkelig så god?9800 skrev:FCK er tilsyneladende tæt på at sælge Amartey. Det gør i hvert fald ikke vores chancer i foråret mindre!
Indrømmer blankt at jeg ikke sidder og glor FCK, hver uge. Men de gange jeg har set dem, har han da været temmelig ordinær.
Jeg er generelt ikke meget for at rose FCK og spillere derfra, men jeg synes godt nok, at Amartey er en sublim spiller. Essien-agtig, og selvom 60 mio. er mange penge, så er det ikke langt fra, hvad jeg forventede. Han er sgu dygtig. Og ung.Gaarde6 skrev:Med fare for at blive høvlet ned.. Men er han virkelig så god?9800 skrev:FCK er tilsyneladende tæt på at sælge Amartey. Det gør i hvert fald ikke vores chancer i foråret mindre!
Indrømmer blankt at jeg ikke sidder og glor FCK, hver uge. Men de gange jeg har set dem, har han da været temmelig ordinær.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Jeg ved godt, at de fleste herinde mener, at der altid lige har været et eller andet, som har gjort, at det på ingen måde kunne være gået anderledes med vores salg. Men sådan en pris for en forsvarsspiller på Heden giver vel grund til at tro, at prisen på både Spalvis og Thomsen kommet godt over 20 mio. Men igen skal der nok være nogen herinde, som mener, det er imod naturlovene med sådan et salg i AaB. Jeg hælder mere til, at det er amatøragtigt.
Jeg ved godt, at de fleste herinde mener, at der altid lige har været et eller andet, som har gjort, at det på ingen måde kunne være gået anderledes med vores salg. Men sådan en pris for en forsvarsspiller på Heden giver vel grund til at tro, at prisen på både Spalvis og Thomsen kommet godt over 20 mio. Men igen skal der nok være nogen herinde, som mener, det er imod naturlovene med sådan et salg i AaB. Jeg hælder mere til, at det er amatøragtigt.
Fodbold skal ses med hjertet!
Det tror jeg slet ikke der er nogen der er i tvivl om.Jeg hælder mere til, at det er amatøragtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Eksil, lad være med at svare AaB 85 95 99 08. Han/hun er noget, der kommer meget tæt på en troll....
Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

Hvis han kan indbringe mere, end vi har fået for Lasse N, Thelander og Kusk tilsammen, og folk stadig synes alt er fint, så er det sgu svært med bare snerten af en saglig debat.Hovedet skrev:Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Jeg ved godt, at der generelt bliver set skævt til mig herinde, fordi jeg ikke bare ukritisk roser alt, der kommer fra AaB. Sådan er det forum her bare. Jeg mener bare selv, at man bliver bedre af at arbejde med frem for at bortforklare fejl.
Se mig, se mig, jeg er den eneste der er har set lyset, og alle I andre er bare dumme lemminger, der roser klubben uanset hvad! Se mig, den store martyr på Debatsiden der er er saglig, mens alle I andre tumper slet ikke er med på samme niveau! Og nåja, AaB er igen i år nedrykningsfavoritter.
Jøsses mand, en absurd blanding af "Jeg ved bedst" og "Alle er i mod mig" offerrolle skal man lede længe efter.
Der er masser af kritik af klubben herinde. Langt de fleste herinde er bare ikke så ekstreme at de 3 sæsoner i træk erklærer AaB for nedrykningskandidater, og så forsvinder som dug for solen, når man katagorisk tager voldsomt meget fejl.
Jøsses mand, en absurd blanding af "Jeg ved bedst" og "Alle er i mod mig" offerrolle skal man lede længe efter.
Der er masser af kritik af klubben herinde. Langt de fleste herinde er bare ikke så ekstreme at de 3 sæsoner i træk erklærer AaB for nedrykningskandidater, og så forsvinder som dug for solen, når man katagorisk tager voldsomt meget fejl.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Fuldstændig enig - han er oven i købet landsholdsspiller og har scoret på landsholdet. Kan slet ikke se der noget fantastisk over det salg, og slet ikke noget der skal kunne relateres på nogen måde til salg af nogen art af vores spillere.Hovedet skrev:Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Men sådan er det jo - fjolset telenummeret troller igen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

Fjolset Maglau (det må man åbenbart godt kalde hinanden herinde, og de giver jo lige debatten et ekstra modent tvist) kan måske prøve at uddybe, hvor meget tættere han er på landsholdet, end Kusk var, da vi solgte ham.Maglau skrev:Fuldstændig enig - han er oven i købet landsholdsspiller og har scoret på landsholdet. Kan slet ikke se der noget fantastisk over det salg, og slet ikke noget der skal kunne relateres på nogen måde til salg af nogen art af vores spillere.Hovedet skrev:Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Gider du virkelig bringe Kusk op, når alle ved at han havde en klausul, og at alternativet til 5 mio kr. var 0 kr. og ingen Kusk i et år mere?AaB 85 95 99 08 skrev: Fjolset Maglau (det må man åbenbart godt kalde hinanden herinde, og de giver jo lige debatten et ekstra modent tvist) kan måske prøve at uddybe, hvor meget tættere han er på landsholdet, end Kusk var, da vi solgte ham.
Kusk havde en klausul - såvidt vi ved har ES ikke det eller også er den på 15 mio.AaB 85 95 99 08 skrev:Fjolset Maglau (det må man åbenbart godt kalde hinanden herinde, og de giver jo lige debatten et ekstra modent tvist) kan måske prøve at uddybe, hvor meget tættere han er på landsholdet, end Kusk var, da vi solgte ham.Maglau skrev:Fuldstændig enig - han er oven i købet landsholdsspiller og har scoret på landsholdet. Kan slet ikke se der noget fantastisk over det salg, og slet ikke noget der skal kunne relateres på nogen måde til salg af nogen art af vores spillere.Hovedet skrev:Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Ja måske kunne AaB have undgået kusk klausulen og lavet en tilsvarende kontrakt som den ES.
Men hvad tror du forskellen er i løn på kusk AaB løn og ES FCM løn? Den seneste opgørelser over lønninger i ligaen (avis gætterier selvfølgelig) viste at ES var på top 6 med en løn på over 200 pr mdr, noget jeg tvivler på kusk var i nærheden i sin seneste kontrakt.
Måske AaB kunne have opnået en højere eller ingen klausul på kusk ved sådan en størrelse kontrakt - men det er nok ikke lige AaB's game at tilbyde de lønninger.
AaB - BIF 13/4 2014
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

Bortset fra at du ikke svarer på mit spørgsmål, så bekræfter du den herskende opfattelse herinde af, at der altid er en eller anden grund til, at AaB ikke kunne lave et godt salg. Måske har det simpelthen bare noget at gøre med, hvordan stjernerne står over Nordjylland. For dårligt salgsarbejde - herunder tidlig i italesættelse af den rigtige pris på salgsobjekterne kan det jo ikke være.Maglau skrev:Kusk havde en klausul - såvidt vi ved har ES ikke det eller også er den på 15 mio.AaB 85 95 99 08 skrev:Fjolset Maglau (det må man åbenbart godt kalde hinanden herinde, og de giver jo lige debatten et ekstra modent tvist) kan måske prøve at uddybe, hvor meget tættere han er på landsholdet, end Kusk var, da vi solgte ham.Maglau skrev:Fuldstændig enig - han er oven i købet landsholdsspiller og har scoret på landsholdet. Kan slet ikke se der noget fantastisk over det salg, og slet ikke noget der skal kunne relateres på nogen måde til salg af nogen art af vores spillere.Hovedet skrev:Jeg sad tværtimod med det helt modsatte indtryk; at prisen virker temmelig lav i betragtning af, at manden er 24 med kontraktudløb i 2017. FCM har tidligere - uden en pengetank i ryggen - lavet betydeligt mere spektakulære salg af forsvarsspillere. Tænk på, at Winstod Reid i 2010 blev afhændet for angiveligt 31 millioner kr. til West Ham. I det lys virker Sviatchenko - handlen alt andet end imponerede.Eksil skrev:Han er deres bedste forsvarspiller og nok deres bedste spiller, som de får 15 mio kr. for. Det er et fint salg, men jeg er ikke så pisse imponeret over prisen. Tror de kommer til at savne ham i foråret, især hvis deres offensiv stadig er relativt blodfattig.AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis rygtet om, at Ikast sælger Erik S. for 15 mig kr., sætter det sgu endnu engang vores håbløse salg gennem tiden i relief. Vi har ladet væsentligt bedre spillere og spillere på samme niveau gå for peanuts ved siden af det beløb.
Ja måske kunne AaB have undgået kusk klausulen og lavet en tilsvarende kontrakt som den ES.
Men hvad tror du forskellen er i løn på kusk AaB løn og ES FCM løn? Den seneste opgørelser over lønninger i ligaen (avis gætterier selvfølgelig) viste at ES var på top 6 med en løn på over 200 pr mdr, noget jeg tvivler på kusk var i nærheden i sin seneste kontrakt.
Måske AaB kunne have opnået en højere eller ingen klausul på kusk ved sådan en størrelse kontrakt - men det er nok ikke lige AaB's game at tilbyde de lønninger.
Men for lige at blive lidt saglig igen. Med den lovprisning af Erik S., vil du så også seriøst mene, at hans objektive markedspris burde være højere end Spalvis' og Thomsens?
Jeg troede det var almen kendt at Sviatchenko havde en frikøbsklausul på 2 mio. Euro. Den blev lavet efter man havde afblæst hans skifte til København.
Hold op ......Yankee skrev:Jeg troede det var almen kendt at Sviatchenko havde en frikøbsklausul på 2 mio. Euro. Den blev lavet efter man havde afblæst hans skifte til København.
Vi ved jo godt at det kun er amatørerne i AaB der laver klausuler.
AaB - BIF 13/4 2014
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
FCM fans regner tilsyneladende med at den er på 1,5 mio. euro, de skriver i hvert fald om ca. 12 mio. på deres forum, hvilket vel også passer meget godt med at et engelsk medie har opsnappet et tal som hedder 1,5 mio. og går ud fra det er pund, som igen omregnes til 15 mio. kr.Yankee skrev:Jeg troede det var almen kendt at Sviatchenko havde en frikøbsklausul på 2 mio. Euro. Den blev lavet efter man havde afblæst hans skifte til København.