Har ikke besluttet mig for at købe det endnu, men hvis din egen opdatering var dækkende, kunne det være lysten kom :-)Hanga skrev:Nej... Men igen, hvis der er noget du mener bør være anderledes, kan du jo blot selv ændre det.Lucas Kuskenius skrev:Den vil jeg kigge på. Har du en liste over ændringerne?Hanga skrev:Her er den data-update jeg lavede til mig selv da spillet udkom:
http://www.speedyshare.com/aAAwb/AaB-up ... 9C0FEE.fmf
Beklager at jeg helt havde glemt at få den lagt op.
Den retter blandt andet ting som Gillis positioner og fod, og Ene som angriber.
Den oprindelige data blev afleveret i august og man må jo sige, at der er sket meget med AaBs niveau siden. Derfor er updaten også et generelt løft af en del spillere, herunder selvfølgelig særligt Spalvis.
FM
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Re: FM
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Kan det, på den ene eller anden måde, lade sig gøre at spille en tidligere FM version med den nyeste database? Jeg så på et tidpsunkt en fyr der spillede CM 01/02, men med en opdateret database. Det er nogle år siden jeg så det, så ved slet ikke om det kan lade sig gøre.
Grunden er at jeg efterhånden synes spillet er blevet alt for kompliceret, og jeg føler ikke jeg har tiden til at bruge den tid på spillet som man bør. Derfor ville jeg høre om det var muligt at spille, eks, FM09, eller FM12 bare med den nyeste database. Og i såfald, hvordan fungerer det helt præcis i praksis.
Grunden er at jeg efterhånden synes spillet er blevet alt for kompliceret, og jeg føler ikke jeg har tiden til at bruge den tid på spillet som man bør. Derfor ville jeg høre om det var muligt at spille, eks, FM09, eller FM12 bare med den nyeste database. Og i såfald, hvordan fungerer det helt præcis i praksis.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det kan det sikkert godt men ikke med officiel SI data... Så skal du ud og finde noget som private har lavet.jonas386 skrev:Kan det, på den ene eller anden måde, lade sig gøre at spille en tidligere FM version med den nyeste database? Jeg så på et tidpsunkt en fyr der spillede CM 01/02, men med en opdateret database. Det er nogle år siden jeg så det, så ved slet ikke om det kan lade sig gøre.
Men det er jo muligt at vælge FM Touch i de nye spil, som er en væsentlig forsimplet udgave. Det er jeg selv ret glad for.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg er vældig tilfreds med det nyeste FM!
Jeg starter selvfølgelig altid mit første save med AaB, og jeg må indrømme at det næsten er fornemt at vinde superligaen, AaB har så mange gode talenter i spillet at det næsten er et overflødighedshorn, kombineret med den perfekte rutine i form af Ene, Wurtz, Risgaard og KEP.
De fleste af spillerne har klart videresalgspotentiale.
Endvidere må det siges at være meget realistisk at Dalsgaard absolut ikke vil forlænge
Jeg starter selvfølgelig altid mit første save med AaB, og jeg må indrømme at det næsten er fornemt at vinde superligaen, AaB har så mange gode talenter i spillet at det næsten er et overflødighedshorn, kombineret med den perfekte rutine i form af Ene, Wurtz, Risgaard og KEP.
De fleste af spillerne har klart videresalgspotentiale.
Endvidere må det siges at være meget realistisk at Dalsgaard absolut ikke vil forlænge
Fm 12 med opdaterede
http://www.fm-base.co.uk/forum/transfer ... ch%5D.html
Fedt, fedt, fedt. Kigger lige på det når jeg er ved min stationære.birk skrev:Fm 12 med opdaterede
Har haft en del fritid den sidste måned, og startede et nyt AaB save op. Man går dog ret hurtigt død i det hele da superligaen alt for hurtigt bliver en walk-over, og niveauet fra superligaen til ChL er så kæmpestort at jeg har kvalificeret mig til ChL 3 gange i træk, med overlegne mesterskaber, for at havne i en gruppe med Napoli, Chelsea og Dortmund.. Det bliver en anelse kedeligt i længden.
Til sidst ville jeg forsøge at skabe det stærkest mulige hold, hvilket gjorde jeg hentede en italiensk målmand, fik fat i Lucas Piazon (Chelsea), lejede Martin Ødegaard og fik hentet Jere Uroenen (Helsingborg). Vandt uden problemer både ligaen og pokalen, men det virkede hurtigt for urealistisk, og så røg interessen. Igen.
Er det muligt at fifle med editoren, eller lignende, sådan at de danske klubber bliver bedre til at udvikle sig? Udover mit eget hold, så bliver det også ret hurtigt kedeligt når de andre klubber konsekvent henter spillere i mellemøsten, eller Egypten, og har et halvt hold bestående af spillere man aldrig har hørt om før.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Hvor mange af disse ændringer vil være med i opdateringen, som kommer nu her efter transfervinduet lukker?Hanga skrev:Her er den data-update jeg lavede til mig selv da spillet udkom:
http://www.speedyshare.com/aAAwb/AaB-up ... 9C0FEE.fmf
Beklager at jeg helt havde glemt at få den lagt op.
Den retter blandt andet ting som Gillis positioner og fod, og Ene som angriber.
Den oprindelige data blev afleveret i august og man må jo sige, at der er sket meget med AaBs niveau siden. Derfor er updaten også et generelt løft af en del spillere, herunder selvfølgelig særligt Spalvis.
Gilli's positioner og fod samt Enevoldsen's position gør spillet noget sjovere, og det er altså ikke helt det samme at spille med en ikke-officiel database.
Hvis du kan melde ændringer ind, som skal med i opdateringen, synes jeg også at din vurdering af Gilli's PA/CA (i din egen opdatering) svarer bedre end den som SI har lave i den oprindelige database.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Synes at Gillis PA virker lav - men på den anden side er det svært at vurdere, da han ikke har spillet specielt meget.Hanga skrev:Her er Gilli og Ene som de er afleveret af mig til dataupdaten.
- Kristian60
- 1. div

af ren nysgerrighed, hvornår of hvor ofte bruges negativ PA? Er der nogen i suppen der har det?
-
A_Strandfelt
- Allstar

Negativ PA bruges til at angive et interval. Jeg har ikke tabellen, så værdierne i nedenstående eksempel er tilfældige:Kristian60 skrev:af ren nysgerrighed, hvornår of hvor ofte bruges negativ PA? Er der nogen i suppen der har det?
Hvis en spiller har -8, bliver han ved spillets begyndelse tildelt en værdi i intervallet 140-160. Dvs. at det varierer fra spil til spil, præcist hvilket PA, spilleren har.
Og det er vist meget normalt, at det bruges til ungdomsspillere, så jeg kunne forestille mig, at unge spillere, der ikke har fået debut i Superligaen, har det.
-10: 170 – 200Kristian60 skrev:af ren nysgerrighed, hvornår of hvor ofte bruges negativ PA? Er der nogen i suppen der har det?
-95: 160 – 190
-9: 150 – 180
-85: 140 – 170
-8: 130 – 160
-75: 120 – 150
-7: 110 – 140
-65: 100 – 130
-6: 90 – 120
-55: 80 – 110
-5: 70 – 100
-45: 60 – 90
-4: 50 – 80
-35: 40 – 70
-3: 30 – 60
-25: 20 – 50
-2: 10 – 40
-15: 0 – 30
-1: 0 – 20
Benyttes primært til unge spillere hvor det endnu ikke er muligt at fastsætte en mere fast PA.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Fuck it. Jeg opgiver FM's 16 og gaar tilbage til 12'eren. Saa mange aandsvage ting man skal tage stilling til hele tiden (naa, er Allan Gaarde ved at sige op? Hvad fanden har det med mig at goere! ). SI har tilsyneladende ment at det at flere muligheder er = mere kontrol, men jeg har aldrig haft brugt saa meget unoedigt energi paa at goere saa lidt. Samtidig med menuerne er gjort helt uoverskuelige, og det originale "skin" goer at alle vinduer flyder sammen. Ovenikoebet har de fucket med taktikken-motoren endnu engang, saa supertaktikken fra 15'eren, ikke laengere er kombatibel, og det er tilsyneladende umuligt at faa sine "shadow strikers" til at spille bredt. Det eneste der kan rede 16'eren er hvis en eller anden har et fantastisk godt argument for spille med "touch"-udgaven, ellers har jeg kastet min sidste sparepenge efter SI.
Det er ren stagnation.
Og naa ja, saa ligner kampene stadig lort, selv paa hoejeste indstillinger. Eneste forskel fra tidligere er at mit grafikkort nu er ved at braende sammen. Det er aabenbart hvad der sker naar der ingen konkurrence er paa et marked.
Det er ren stagnation.
Og naa ja, saa ligner kampene stadig lort, selv paa hoejeste indstillinger. Eneste forskel fra tidligere er at mit grafikkort nu er ved at braende sammen. Det er aabenbart hvad der sker naar der ingen konkurrence er paa et marked.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Kan du ikke bare sætte bestyrelsesformanden til at klare alt vedr. personale? Så forlænger han og/eller finder nyt personale...Buzz Killington skrev:Fuck it. Jeg opgiver FM's 16 og gaar tilbage til 12'eren. Saa mange aandsvage ting man skal tage stilling til hele tiden (naa, er Allan Gaarde ved at sige op? Hvad fanden har det med mig at goere! ). SI har tilsyneladende ment at det at flere muligheder er = mere kontrol, men jeg har aldrig haft brugt saa meget unoedigt energi paa at goere saa lidt. Samtidig med menuerne er gjort helt uoverskuelige, og det originale "skin" goer at alle vinduer flyder sammen. Ovenikoebet har de fucket med taktikken-motoren endnu engang, saa supertaktikken fra 15'eren, ikke laengere er kombatibel, og det er tilsyneladende umuligt at faa sine "shadow strikers" til at spille bredt. Det eneste der kan rede 16'eren er hvis en eller anden har et fantastisk godt argument for spille med "touch"-udgaven, ellers har jeg kastet min sidste sparepenge efter SI.
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Buzz Killington
- Allstar

Problemet er at i modsaetning til tidligere, saa er den slags nu er et konkurrenceparameter, saa jeg kan faktisk vaere daarlig til det. Det betyder at for at optimere mit hold, skal jeg rent faktisk gaa op i den slags. Og hvis jeg bare saetter bestyrelsen til at ordne den slags, vaelger de maaske en elendig mand til jobbet, eller ud fra en strategi der ikke passer ind i hvordan jeg vil drive klubben. Problemet er delvist psykologisk, men jeg har altid spillet spillet ekstremt noerdet og micromanagement-agtigt, hvor det sjove netop er at finpudse alle detaljer. Det kan jeg ikke laengere, for det der er nu for mange detaljer at forholde mig til, saa det der har vaeret hovedfokus: taktik, og spillerkoeb/salg drukner i en masse ligegyldige ting.white splash skrev:Kan du ikke bare sætte bestyrelsesformanden til at klare alt vedr. personale? Så forlænger han og/eller finder nyt personale...Buzz Killington skrev:Fuck it. Jeg opgiver FM's 16 og gaar tilbage til 12'eren. Saa mange aandsvage ting man skal tage stilling til hele tiden (naa, er Allan Gaarde ved at sige op? Hvad fanden har det med mig at goere! ). SI har tilsyneladende ment at det at flere muligheder er = mere kontrol, men jeg har aldrig haft brugt saa meget unoedigt energi paa at goere saa lidt. Samtidig med menuerne er gjort helt uoverskuelige, og det originale "skin" goer at alle vinduer flyder sammen. Ovenikoebet har de fucket med taktikken-motoren endnu engang, saa supertaktikken fra 15'eren, ikke laengere er kombatibel, og det er tilsyneladende umuligt at faa sine "shadow strikers" til at spille bredt. Det eneste der kan rede 16'eren er hvis en eller anden har et fantastisk godt argument for spille med "touch"-udgaven, ellers har jeg kastet min sidste sparepenge efter SI.
Naa ja, og saa er spillerne ufatteligt naertagende, selv hvis man saetter helt rimelige graenser for dem. Jeg solgte Thomsen til 30 mio, med en 50% videresalgsklausul, og koebte en fornuftig erstatning. Alligevel brokkede KEP sig, uanset hvordan jeg svarede i det der aandsvage "the sims"-agtige minigame. Jeg kunne naturligvis ha' bedt Kuhn om at snakke med spillerne, men igen, saa havde jeg maaske bare staaet med en sur spiller uden at vide hvorfor, fordi intern kommunikation nu pludselig er blevet et konkurenceparameter. oev boev.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg er som tidligere skrevet i tråden ikke uenig i, at serien simpelthen trænger til at tage nogle års pause og genopfinde sig selv.Buzz Killington skrev:Fuck it. Jeg opgiver FM's 16 og gaar tilbage til 12'eren. Saa mange aandsvage ting man skal tage stilling til hele tiden (naa, er Allan Gaarde ved at sige op? Hvad fanden har det med mig at goere! ). SI har tilsyneladende ment at det at flere muligheder er = mere kontrol, men jeg har aldrig haft brugt saa meget unoedigt energi paa at goere saa lidt. Samtidig med menuerne er gjort helt uoverskuelige, og det originale "skin" goer at alle vinduer flyder sammen. Ovenikoebet har de fucket med taktikken-motoren endnu engang, saa supertaktikken fra 15'eren, ikke laengere er kombatibel, og det er tilsyneladende umuligt at faa sine "shadow strikers" til at spille bredt. Det eneste der kan rede 16'eren er hvis en eller anden har et fantastisk godt argument for spille med "touch"-udgaven, ellers har jeg kastet min sidste sparepenge efter SI.
Det er ren stagnation.
Jeg vil dog sige, at FM Touch netop er til det du efterspørger - rigtig meget er sorteret fra eller reduceret kraftigt, så det primært handle om at styre sin trup og spille kampe.
At der ikke er en "supertaktik" der bare fungerer uden videre, synes jeg sådan set er positivt.
3D er lort og vil aldrig blive godt, med mindre de kan få det til at ligne FIFA. 2D classic ftw.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg har aldrig spillet en udgave af FM hvor det ikke var muligt at kreere en plug-and-play taktik, og jeg tvivler paa fm16 er anderledes. Det var mere at jeg ikke kunne loade den gamle taktik op, men skulle til at bruge flere timer paa at genskabe den gamle i den nye udgave. Det er ikke i sig selv et problem med FM, bare endnu en grund til jeg ikke gad mere. 2012's taktikmotor er i mine oejne stadig den bedste. Deres forsoeg paa at goere taktik-delen mere realistisk uden sliders osv. har bare gjort det mindre gennemskueligt. Det er ogsaa blevet alt for tablet-agtigt til min smag, og jeg mister overblikket over de forskellige indstillinger.Hanga skrev:Jeg er som tidligere skrevet i tråden ikke uenig i, at serien simpelthen trænger til at tage nogle års pause og genopfinde sig selv.Buzz Killington skrev:Fuck it. Jeg opgiver FM's 16 og gaar tilbage til 12'eren. Saa mange aandsvage ting man skal tage stilling til hele tiden (naa, er Allan Gaarde ved at sige op? Hvad fanden har det med mig at goere! ). SI har tilsyneladende ment at det at flere muligheder er = mere kontrol, men jeg har aldrig haft brugt saa meget unoedigt energi paa at goere saa lidt. Samtidig med menuerne er gjort helt uoverskuelige, og det originale "skin" goer at alle vinduer flyder sammen. Ovenikoebet har de fucket med taktikken-motoren endnu engang, saa supertaktikken fra 15'eren, ikke laengere er kombatibel, og det er tilsyneladende umuligt at faa sine "shadow strikers" til at spille bredt. Det eneste der kan rede 16'eren er hvis en eller anden har et fantastisk godt argument for spille med "touch"-udgaven, ellers har jeg kastet min sidste sparepenge efter SI.
Det er ren stagnation.
Jeg vil dog sige, at FM Touch netop er til det du efterspørger - rigtig meget er sorteret fra eller reduceret kraftigt, så det primært handle om at styre sin trup og spille kampe.
At der ikke er en "supertaktik" der bare fungerer uden videre, synes jeg sådan set er positivt.
3D er lort og vil aldrig blive godt, med mindre de kan få det til at ligne FIFA. 2D classic ftw.
Angaaende "touch", saa syntes jeg efter at have researched det, at der mangler for meget, og stoerre mulighed for at slaa visse advancerede features til og fra efter behov. Hvis det var helt ligesom 2012'eren, havde jeg vaeret lykkelig. Vi taler naturligvis om personlig smag her.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg er sådan set enig i, at FM12 havde den bedste Match Engine, og jeg savner også sliders. Det nye taktik interface er hurtigere og nemmere at gå til, men for en som mig, der elsker at nørde taktikkerne, giver det ikke helt samme mulighed for finpudsning.
Det er muligt at der altid har været taktikker, der fungerer bedre end andre. I FM16 har det været ret tydeligt, at mange indlæg er at foretrække. Men ideelt set bør der arbejdes frem mod en så realistisk match engine som muligt, og i den verden, vil der ikke være en taktik der fungerer i alle scenarier.
Om det er manglende konkurrence der gør, at SI har stået stille med udviklingen, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Hvad angår match engine, er jeg ret sikker på, at 3D har gjort det væsentligt sværere.
Det bliver vanskeligt at lave en seriøs konkurrent til FM pga. den kvalitet der er i dataen. Det kræver et meget stort netværk af researchere at lave data af den kvalitet. Dataen er uden tvivl det største aktiv for spillet!
Det er muligt at der altid har været taktikker, der fungerer bedre end andre. I FM16 har det været ret tydeligt, at mange indlæg er at foretrække. Men ideelt set bør der arbejdes frem mod en så realistisk match engine som muligt, og i den verden, vil der ikke være en taktik der fungerer i alle scenarier.
Om det er manglende konkurrence der gør, at SI har stået stille med udviklingen, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Hvad angår match engine, er jeg ret sikker på, at 3D har gjort det væsentligt sværere.
Det bliver vanskeligt at lave en seriøs konkurrent til FM pga. den kvalitet der er i dataen. Det kræver et meget stort netværk af researchere at lave data af den kvalitet. Dataen er uden tvivl det største aktiv for spillet!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg mente nu heller ikke en taktik der virker for alle hold, bare for hold der har samme kvaliteter. Jeg spiller normalt med AaB, og naar jeg foerst har faaet banket en taktik sammen der tager hensyn til AaB's kompetencer, saa plejer den at vaere nogenlunde uaendret fra kamp til kampe. Det var det jeg mente med plug-and-play. Paa denne maade syntes jeg ogsaa det efterligner virkeligheden. Her har de fleste hold en basistaktik som passer til deres hold, hvor man saa vil justere enkelte variabler afhaengigt af modstanderen, med mindre vi taler om specielle kampe, som f.eks. i europa. Paa den maade syntes jeg det fungerer fint. Ved tidligere versioner af FM var der godt nok visse taktikker der bare virkede uanset om det saa var York City, eller Manchester United der spillede. Saa vidt jeg kan se er dette ikke laengere muligt i samme grad. Og godt for det. Har egentlig ikke de store problemer med taktikmotoren i den henseende. Det er blot at den foeles mindre fleksibel end tidligere med mindre plads til finjustering.Hanga skrev:Jeg er sådan set enig i, at FM12 havde den bedste Match Engine, og jeg savner også personligt sliders. Det nye er hurtigere at bruge og nemmere at gå til, men for en som mig, der elsker at nørde taktikkerne, giver det ikke helt samme mulighed for finpudsning.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus