Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 18. jan 2016, 13:51

FlæskeFrank skrev:Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for om FCK er blevet styrket i dag. Amartey er solgt, men Erik Johannson er kommet ind i forsvaret.

Deres forsvar har vel altid været en akilleshæl og her køber de faktisk en god spiller. Det må være nyt for dem, sidste gang det skete var veæ Gravgaard.

Midtbanen mister noget tyngde, men Delaney har jo vist, at han vokser meget pt. Men hvis Kvist skal til at spille fast på midtbane i den tilstand har er pt. så må det være et skridt ned.
FC København har lukket færrest mål ind i syv ud af de sidste otte sæsoner. At deres forsvar skulle være en akilleshæl er godt nok noget vrøvl.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2016, 14:20

Yankee skrev:FC København har lukket færrest mål ind i syv ud af de sidste otte sæsoner. At deres forsvar skulle være en akilleshæl er godt nok noget vrøvl.
Fakta vil jeg ikke kæmpe imod. Men så sige, at jeg blot ikke har været imponeret over deres midterforsvarere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. jan 2016, 14:37

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:FC København har lukket færrest mål ind i syv ud af de sidste otte sæsoner. At deres forsvar skulle være en akilleshæl er godt nok noget vrøvl.
Fakta vil jeg ikke kæmpe imod. Men så sige, at jeg blot ikke har været imponeret over deres midterforsvarere.
Jeg synes nu Ragnar Sigurdsson, Mikael Antonsson og Brede Hangeland var ret imponerende - hvis vi bare kigger på perioden siden de hentede Gravgaard, som du selv nævner.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2016, 14:43

Synes nu også generelt FCK har været gode til midterforsvarere udover den uforståelige Zankta-fetish de har. Johansson kender jeg intet til. Hvis de satser på Kvist er det en svækkelse. Ser ikke Kvist som bedre end det niveau Augu er på.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2016, 14:51

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Jeg synes nu Ragnar Sigurdsson, Mikael Antonsson og Brede Hangeland var ret imponerende - hvis vi bare kigger på perioden siden de hentede Gravgaard, som du selv nævner.
Det som gør billedet af FCK's midterforsvarere mere broget er vel nærmere mængden af fejlskud, de har godt nok haft et stort forbrug på den plads.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 18. jan 2016, 15:03

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Det som gør billedet af FCK's midterforsvarere mere broget er vel nærmere mængden af fejlskud, de har godt nok haft et stort forbrug på den plads.
Gør det sig ikke gældende for alle tre kæder? Der er vel få der bliver veteraner på FCK fabrikken.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2016, 15:22

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gør det sig ikke gældende for alle tre kæder? Der er vel få der bliver veteraner på FCK fabrikken.
Det er vel egentlig en meget god pointe.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 19. jan 2016, 14:24

Nu må Superligaen godt snart starte op igen, mand...

Kan vi komme igennem de første tre runder (FCM ude, OB hjemme, FCK ude) med minimum fire point, så bliver det satme et spændende og potentielt perspektivrigt forår. Udover de to første udekampe, så er ude/hjemme-fordelingen umiddelbart skruet ret godt sammen for os resten af foråret.

http://www.aabsport.dk/kampkalender.aspx

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2016, 16:22

Kenneth K skrev:Nu må Superligaen godt snart starte op igen, mand...

Kan vi komme igennem de første tre runder (FCM ude, OB hjemme, FCK ude) med minimum fire point, så bliver det satme et spændende og potentielt perspektivrigt forår. Udover de to første udekampe, så er ude/hjemme-fordelingen umiddelbart skruet ret godt sammen for os resten af foråret.

http://www.aabsport.dk/kampkalender.aspx
Jeg har lige visualiseret de første tre runder - det bliver 9 point.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2016, 17:04

Var du ikke IT-mand og ikke spåkone ?

Men de tre første kampe må vel være:

0-2 point. Vi skal kæmpe røven ud af bukserne bare for bronze.
3-5 point. Det ligner medaljer.
6-9 point. FCK kan blive snydt igen.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jan 2016, 17:34

Brüchmann ser AaB som førsteudfordrer til FCK:

http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-01-19- ... favoritter

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2016, 17:59

FlæskeFrank skrev:Var du ikke IT-mand og ikke spåkone ?
Spådomme er en af disiplinerne ved IT-ledelse - en af de vigtigste endda.

...og man behøver ikke engang være særlig god til det, for at tjene mange penge:
http://www.version2.dk/artikel/fem-aar- ... one-552881
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2016, 18:06

Jesper Schmidt skrev:Brüchmann ser AaB som førsteudfordrer til FCK:

Jeg deler ikke visses benovelse af ham, selvom han da har opdaget at Brøndby måske ikke står først i køen til mesterskabet. Der er ikke noget nyt i at pressen dømmer Københavnerklubben til kæmpefavorit og de jyske klubber som outsidere - endda i god tid inden transfervinduet lukker.

Det er alt for tidligt at dømme FCM ude, og FCK inde. For vores vedkommende, bliver det (selv uden yderligere salg) udfordrende nok at holde os indenfor de europæiske pladser. Det er ikke givet at vi kan fastholde den form vi havde da vi sluttede - langt fra endda. Mit håb om FCM's fald ligger ikke i deres spillermateriale. De har rigelig gode spillere til at lave et slagkraftigt hold, også efter transfervinduet (næsten uanset hvad der sker). Jeg finder trøst i at Thorup nok skal nosse i det undervejs. Det samme kunne meget vel ske for Ståle, som ikke har imponeret de seneste fire-fem sæsoner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jan 2016, 18:47

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Brüchmann ser AaB som førsteudfordrer til FCK:

Jeg deler ikke visses benovelse af ham, selvom han da har opdaget at Brøndby måske ikke står først i køen til mesterskabet. Der er ikke noget nyt i at pressen dømmer Københavnerklubben til kæmpefavorit og de jyske klubber som outsidere - endda i god tid inden transfervinduet lukker.

Det er alt for tidligt at dømme FCM ude, og FCK inde. For vores vedkommende, bliver det (selv uden yderligere salg) udfordrende nok at holde os indenfor de europæiske pladser. Det er ikke givet at vi kan fastholde den form vi havde da vi sluttede - langt fra endda. Mit håb om FCM's fald ligger ikke i deres spillermateriale. De har rigelig gode spillere til at lave et slagkraftigt hold, også efter transfervinduet (næsten uanset hvad der sker). Jeg finder trøst i at Thorup nok skal nosse i det undervejs. Det samme kunne meget vel ske for Ståle, som ikke har imponeret de seneste fire-fem sæsoner.
Benovelse er måske lige voldsomt nok et ord at tage i brug, i hvert fald for mit vedkommende. Men der er afgjort sket meget med hans artikler siden han forlod BT, og pludselig viste sig at være i stand til at sætte sætninger sammen som ikke indeholder ordet "Brøndby"... som i parentes bemærket overhovedet ikke nævnes i den nævnte artikel.

FCK har i mine øjne hele tiden været ganske store mesterskabsfavoritter, og jeg er afgjort enig med ham i at de ikke er blevet mindre favoritter, set i forhold til FCM som er den eneste "logiske" medfavorit, efter at FCM har mistet en meget stor del af deres rygrad i form af Sviatchenko. Men du har da helt klart en pointe i at fremhæve vinduet endnu ikke er lukket, og at det er lidt tidligt for den slags forudsigelser. Jeg er enig ang. Thorup, det er FCMs største arkilleshæl, mens jeg tror at Ståle har for mange dygtige spillere på alle pladser til at han for alvor kan fucke det op i samme grad. For vores eget vedkommende er jeg også enig...meget, for ikke at sige alt, skal flaske sig før vi kan tage røven på dem igen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. jan 2016, 20:12

Efter min mening er de tre første kampe:

0-3 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.
4-6 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.
7-9 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.

Det er klassisk fodboldfan-snak at melde lige præcis den næste kamp op til at være altafgørende. Men når man ser tilbage på sæsonen er det jo ikke lige præcis dén og dén kamp, der var afgørende - i hvert fald ikke med over en tredjedel af sæsonen tilbage.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jan 2016, 20:28

Yankee skrev:

Efter min mening er de tre første kampe:

0-3 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.
4-6 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.
7-9 point: Der er stadig 36 point at spille om - alt kan ske.

Det er klassisk fodboldfan-snak at melde lige præcis den næste kamp op til at være altafgørende. Men når man ser tilbage på sæsonen er det jo ikke lige præcis dén og dén kamp, der var afgørende - i hvert fald ikke med over en tredjedel af sæsonen tilbage.
Det er jeg nu ikke enig i, jeg synes man som regel kan finde de kampe i en sæson som blev afgørende. I 2013/14 mener jeg at storsejren i efterårets sidste spillerunde over Viborg, og udesejren i Herning var ekstremt afgørende. Psykologien er en afgørende faktor i fodbold, og nogle sejre giver altså bare mere end andre på det parameter.

Om jeg vil tage OB kampen med som en afgørende kamp tror jeg ikke, men hvis spillerne skal tro for alvor på at vi kan blande os med FCM og FCK, så skal vi ikke starte med at tabe de to kampe mod dem. Til gengæld vil 2x uafgjort i min bog være glimrende - mit personlige mål er lidt at vi kan hænge på til der så kommer nogle rigtigt sjove hjemmekampe til sidst i sæsonen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. jan 2016, 08:46

Jesper Schmidt skrev:Det er jeg nu ikke enig i, jeg synes man som regel kan finde de kampe i en sæson som blev afgørende. I 2013/14 mener jeg at storsejren i efterårets sidste spillerunde over Viborg, og udesejren i Herning var ekstremt afgørende. Psykologien er en afgørende faktor i fodbold, og nogle sejre giver altså bare mere end andre på det parameter.
Men psykologien i fodbold er også enormt kortvarig. Lige så snart man sætter tre sejre sammen så er alt godt og alt kan lade sig gøre.

Selvfølgelig er der da en stor psykologisk værdi i at slå eller tabe til sine nærmeste konkurrenter, men med så mange kampe tilbage er de to kampe slet ikke afgørende for noget som helst.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 08:58

Jeg så gerne 4-5 nordjyske hold i Superligaen, hvis de havde niveauet. Det giver flere folk på stadion og mere lokal omtale af kampene, hvis AaB skal op imod Hobro eller Hjørring end hvis det er Slagelse eller Haderslev. Som jeg husker det, så var Hobrokampene nogen af de bedst besøgte på begge stadions.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2016, 11:19

Eksil skrev:Jeg så gerne 4-5 nordjyske hold i Superligaen, hvis de havde niveauet. Det giver flere folk på stadion og mere lokal omtale af kampene, hvis AaB skal op imod Hobro eller Hjørring end hvis det er Slagelse eller Haderslev. Som jeg husker det, så var Hobrokampene nogen af de bedst besøgte på begge stadions.
Lokalt mere opmærksomhed, men nationalt bliver AaB bare et blandt mange nordjyske klubber og dermed grå.

Så det er godt, når Hobro, Hjørring og Nørresundby dukker op en gang imellem. Men fast inventar er ikke godt for butikken.

Vi skal ikke være toppen af Nordjylland. Vi skal være toppen af Danmark.

Da Århus Fremad kom i den bedste række var det rigtig godt for AGF i den første sæson, men ret hurtig blev det uinteressant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2016, 12:35

FlæskeFrank skrev: Da Århus Fremad kom i den bedste række var det rigtig godt for AGF i den første sæson, men ret hurtig blev det uinteressant.
Jeg går udfra vi taler om en reel ligestillet konkurrent der rent faktisk holder niveau over tid i Superligaen. Det har Århus Fremad aldrig været.

Jeg tror ikke på der reelt vil være nogen som helst ulemper ved at få en stærk konkurrent i Nordjylland - heller ikke mht. til sponsorkroner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar