Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Ham der Emil » 19. jan 2016, 14:25

Silkeborg kunne være aktuelt i form af en leje aftale.
De udtaler på bold i dag, at de søger en forstærkning til offensiven ; en spiller som har noget på CV'et.

Dette er selvfølgelig kun hvis Skal vis ikke bliver solgt.
Et Hjerte - En Klub

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 19. jan 2016, 17:03

Ham der Emil skrev:Silkeborg kunne være aktuelt i form af en leje aftale.
De udtaler på bold i dag, at de søger en forstærkning til offensiven ; en spiller som har noget på CV'et.

Hvis han skal en tur til 1. division så ser jeg ham hellere bombe Vendsyssel FF op i Superligaen.
Jeg tror at det er mere sandsynligt hvis han udlejes, at det bliver til en klub som Hobro eller Viborg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2016, 17:06

Jeg vil ikke være forbløffet, hvis både Helenius og V.Ahlmann udlejes.

Hvis Helenius vil tage et ½ år i Silkeborg, så kunne det godt være et match(jeg tror dog ikke Helenius vil mindre end superligaen, så Viborg er nok et bedre bud).

V.Ahlmann bliver udlejet en af de sidste dage til en potentiel oprykker, som gerne vil have lidt mere bredde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar

Indlæg af Ham der Emil » 19. jan 2016, 20:18

frederikshavneren skrev:

Hvis han skal en tur til 1. division så ser jeg ham hellere bombe Vendsyssel FF op i Superligaen.
Jeg tror at det er mere sandsynligt hvis han udlejes, at det bliver til en klub som Hobro eller Viborg.
Så hellere Viborg. Vi skal ikke have flere nordjyske hold op i Superligaen; det er bad for business.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. jan 2016, 20:24

Ham der Emil skrev:
frederikshavneren skrev:

Så hellere Viborg. Vi skal ikke have flere nordjyske hold op i Superligaen; det er bad for business.
Intet kunne være mere forkert. En stærk, lokal konkurrent vil øge omtale og interesse ganske betragteligt. Det er kun godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 19. jan 2016, 21:08

Helenius' agent har udtalt, at 1. div. er udelukket.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 01:04

Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev:
frederikshavneren skrev:

Intet kunne være mere forkert. En stærk, lokal konkurrent vil øge omtale og interesse ganske betragteligt. Det er kun godt.
Det er vist ikke saa ligetil. F.eks. hvis vi bare ser paa et enkelt parameter, saa sidder AaB paa talentudviklingen i nordjylland. Hvis der vokser en oekonomisk staerk konkurent op i nord, saa kan AaB ophoere med at vaere go-to stedet for flere unge spillere. Der er langt kortere fra f.eks. Skagen til Hjoerring, end til Aalborg.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2016, 07:01

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev:
frederikshavneren skrev:

Det er vist ikke saa ligetil. F.eks. hvis vi bare ser paa et enkelt parameter, saa sidder AaB paa talentudviklingen i nordjylland. Hvis der vokser en oekonomisk staerk konkurent op i nord, saa kan AaB ophoere med at vaere go-to stedet for flere unge spillere. Der er langt kortere fra f.eks. Skagen til Hjoerring, end til Aalborg.
Jo, det er så ligetil. En anden superligaklub i Nordjylland bliver ikke bare automatisk en talentfabrik med kvalitet, og på den anden side er det heller ikke givet at AaB holder niveauet fremover - lidt konkurrence kunne holde os skarpe. Desuden er AaB's historie ikke historien om at vi har tiltrukket de bedste og fleste talenter. Det er historien om at vi har været rigtig gode til at få det maksimale ud af de talenter vi så har fået lov til at arbejde med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 07:17

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev:
frederikshavneren skrev:

Jo, det er så ligetil. En anden superligaklub i Nordjylland bliver ikke bare automatisk en talentfabrik med kvalitet, og på den anden side er det heller ikke givet at AaB holder niveauet fremover - lidt konkurrence kunne holde os skarpe. Desuden er AaB's historie ikke historien om at vi har tiltrukket de bedste og fleste talenter. Det er historien om at vi har været rigtig gode til at få det maksimale ud af de talenter vi så har fået lov til at arbejde med.
Nej Automatisk? Den skal lige vokse op som jeg skrev. Hvis vi gennem en aarraekke ser en oekenomisk staert lillebror fra f.eks. Hjoerring, saa er det da givet at de begynder at smide penge i talentudvikling, i stedet for som i dag, at agere satelitklub.

Og angaaende den gode historie om vores talentudvikling, saa er det altsaa ogsaa histoeien om et rekrutteringsgrundlag paa 500.000 indbyggere, hvor vi overgaar de fleste klubber i DK. Vores spillere kommer som bekendt fra hele Nordjylland, saa hvis det omraade afgraenses, saa vil dette naturligvis paavirke udviklingen, og indtjeningen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2016, 07:49

Buzz Killington skrev: Nej Automatisk? Den skal lige vokse op som jeg skrev. Hvis vi gennem en aarraekke ser en oekenomisk staert lillebror fra f.eks. Hjoerring, saa er det da givet at de begynder at smide penge i talentudvikling, i stedet for som i dag, at agere satelitklub.

Og angaaende den gode historie om vores talentudvikling, saa er det altsaa ogsaa histoeien om et rekrutteringsgrundlag paa 500.000 indbyggere, hvor vi overgaar de fleste klubber i DK. Vores spillere kommer som bekendt fra hele Nordjylland, saa hvis det omraade afgraenses, saa vil dette naturligvis paavirke udviklingen, og indtjeningen.
Prøvnuligeathørher...

Vi måler os pt. mod pengetanke fra FCK, BIF, FCN, OB og FCM. Det er da rigtigt at hvis der kommer en klub med flere penge end os, som også samtidig er dygtigere til alt det vi er gode til nu, så kan vi da få problemer med at fastholde vores position. Men selv i den situation vil det være en fordel at denne konkurrent ligger i Nordjylland fremfor på heden eller øerne.

Under alle omstændigheder er det er ret teoretisk diskussion og sandsynligheden for at Hjørring skulle blive sådan en klub fordi de lejer Helensius og skulle rykke op i superligaen er ikke overvældende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 08:04

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev: Nej Automatisk? Den skal lige vokse op som jeg skrev. Hvis vi gennem en aarraekke ser en oekenomisk staert lillebror fra f.eks. Hjoerring, saa er det da givet at de begynder at smide penge i talentudvikling, i stedet for som i dag, at agere satelitklub.

Prøvnuligeathørher...

Vi måler os pt. mod pengetanke fra FCK, BIF, FCN, OB og FCM. Det er da rigtigt at hvis der kommer en klub med flere penge end os, som også samtidig er dygtigere til alt det vi er gode til nu, så kan vi da få problemer med at fastholde vores position. Men selv i den situation vil det være en fordel at denne konkurrent ligger i Nordjylland fremfor på heden eller øerne.

Under alle omstændigheder er det er ret teoretisk diskussion og sandsynligheden for at Hjørring skulle blive sådan en klub fordi de lejer Helensius og skulle rykke op i superligaen er ikke overvældende.
Det er en teoretisk diskussion, og den afhaenger ikke af et Helenius-lejemaal som saadan. Jeg forholder mig udelukkende til din ret fritstaaende paastand om at "det er kun godt" hvis en nordjysk klub kommer op i suppen. Hvis du ikke syntes det er interessant at diskutere selvstaendigt, saa fred vaere med det. Men naar du alligevel snakker med, saa er det da paa sin plads at jeg udtrykker min uenighed.

Angaaende pointen:

Det er ikke et alt-eller-intet-scenarie det her, det er et spoergsmaal om hvorvidt det kun er positivt at faa en nordjysk modspiller. Vi har i oejeblikket fuld adgang til hele det nordjyske marked og det eneste vi giver klubberne igen (mig bekendt) er udviklingspenge hvis vi saelger en spiller, og saa klubbesoeg med autografer og goodiebags. Hvis en anden nordjysk klub slaar sig op paa talentudvikling i lyset af at nu vaere en etableret superligaklub, saa giver det sig selv, at den frie adgang til samarbejdsklubber og talenter, vil blive mindre smidig. Hvis man som nordjysk talent f.eks. kun kan spille fodbold paa andetungdomsholdet i AaB, vaelger man maaske foersteungdomsholdet i VFF, specielt hvis man som Thomsen kommer helt fra Skagen og er blevet overset, eller hvis man som Kusk ikke har fysikken.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar

Indlæg af Ham der Emil » 20. jan 2016, 08:10

Pastorius skrev:

Prøvnuligeathørher...

Jeg tror personligt, at det vil koste os dyrt på talent siden, hvis endnu en nordjysk klub kommer op. Jeg har personligt lige hørt om mange fra mit lokal område, som har valgt Hobro frem for AaB. Mange "fans" har ligeså valgt AaB fra frem for Hobro. Kommer endnu en nordjysk klub op, vil vi tabe flere.
Et Hjerte - En Klub

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 20. jan 2016, 09:12

Hjørring skal ikke have nogen som helst succes, ene og alene fordi, det er en klub, jeg simpelthen ikke kan finde sympati for. Den har haft 100 navne, skiftende farver på trøjerne og man aner ikke hvilke byer eller klubber, der er en del af Vendsyssel forenede fodboldklubber. Det er en glidebane for dansk fodbold og jeg ser dem hellere gå konkurs og starte op som HI igen.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2016, 09:18

Buzz Killington skrev:[
Det er en teoretisk diskussion, og den afhaenger ikke af et Helenius-lejemaal som saadan. Jeg forholder mig udelukkende til din ret fritstaaende paastand om at "det er kun godt" hvis en nordjysk klub kommer op i suppen. Hvis du ikke syntes det er interessant at diskutere selvstaendigt, saa fred vaere med det. Men naar du alligevel snakker med, saa er det da paa sin plads at jeg udtrykker min uenighed.

Angaaende pointen:

Det er ikke et alt-eller-intet-scenarie det her, det er et spoergsmaal om hvorvidt det kun er positivt at faa en nordjysk modspiller. Vi har i oejeblikket fuld adgang til hele det nordjyske marked og det eneste vi giver klubberne igen (mig bekendt) er udviklingspenge hvis vi saelger en spiller, og saa klubbesoeg med autografer og goodiebags. Hvis en anden nordjysk klub slaar sig op paa talentudvikling i lyset af at nu vaere en etableret superligaklub, saa giver det sig selv, at den frie adgang til samarbejdsklubber og talenter, vil blive mindre smidig. Hvis man som nordjysk talent f.eks. kun kan spille fodbold paa andetungdomsholdet i AaB, vaelger man maaske foersteungdomsholdet i VFF, specielt hvis man som Thomsen kommer helt fra Skagen og er blevet overset, eller hvis man som Kusk ikke har fysikken.
Jeg har ikke gjort andet end at diskutere det, og jeg fastholder min pointe. Det er kun godt, hvis vi får en stærk konkurrent i Nordjylland.

De (økonomisk) stærke konkurrenter har vi allerede andre steder, og dem skal vi alligevel kunne måle os med. Kommer der også konkurrence på talentområdet. Det er fint hvis nogle af dem bliver kompetent uddannet i Hobro eller Hjørring. Det vil under alle omstændigheder øge udbuddet af potentielle topspillere vi kan tiltrække, og den "udveksling" af talenter der kommer til at foregå, kommer jo ikke kun til at gå én vej.

Det er selvfølgelig muligt at AaB knækker i konkurrence - men det er en lige så stor mulighed selvom der ikke er nordjyske konkurrenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 11:05

"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 11:19

Foruden talenter er det vel også et spørgsmål om sponsorkroner. De skal da helst lægges i AaB's pengekasse og ikke hos en lokal konkurrent.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 11:28

Når danske klubber låner, så betaler de vidst et kronebeløb, men ikke lønnen. Husker Per Ruud brændte nallerne på den, fordi det international er med løn. I den optik er en halv mio kr. ikke voldsomt meget, hvis AaB stadig hænger på lønnen indtil sommerferien.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2016, 13:25

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hele ... f-spalvis/

Hvis vi sælger Spalvis, så er Nicklas Helenius klar. Ja, han har ikke imponeret indtil videre og fremtiden er uvis, men det ville være helt fantastisk for os, hvis han kunne genvinde sit gamle niveau. Så vil vi hurtigt glemme Spalvis.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 23. jan 2016, 13:36

Arendt skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hele ... f-spalvis/

Hvis vi sælger Spalvis, så er Nicklas Helenius klar. Ja, han har ikke imponeret indtil videre og fremtiden er uvis, men det ville være helt fantastisk for os, hvis han kunne genvinde sit gamle niveau. Så vil vi hurtigt glemme Spalvis.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2016, 13:40

Sauer skrev:
Arendt skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hele ... f-spalvis/

Hvis vi beholder Spalvis, så er en lejeaftale for Helenius en god mulighed, synes jeg.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar