Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2016, 23:25

Tobias Sana meldes helt ude i kulden i Malmö FF, han kan være en interessant afløser såfremt Thomsen smutter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 23:31

frederikshavneren skrev:Tobias Sana meldes helt ude i kulden i Malmö FF, han kan være en interessant afløser såfremt Thomsen smutter.
Taget i betragtning af hvor meget Gaarde snakkede med ham, forud for træningskampen mellem Ajax og AaB i sin tid, så er jeg ret sikker på at de har haft kontrakt før. Det helt store problem er hans mentalitet - han er en alt eller intet-spiller.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. jan 2016, 07:01

frederikshavneren skrev:Tobias Sana meldes helt ude i kulden i Malmö FF, han kan være en interessant afløser såfremt Thomsen smutter.
Han er efterhaanden blevet 26 aar, og maa siges at skulle vaere faerdigudviklet. Saa hvis han hverken kan slaa igennem i Holland eller Sverige paa dette tidspunkt, syntes jeg egentlig ikke der er den store grund til at satse paa ham. Best case er han den type spiller der skal bruge et aar paa at komme i omdrejninger, og maaske maaske endelig etablere sig som profil naar han er 28 hvor ene evt. salgspris vil vaere ret lav. Desuden har han samme problem som Thomsen i at han bare ikke er saerligt maalfarlig. Saa kan vi lige saa godt faa gang i en af de utalligt mange unge spillere vi har paa vej paa pladsen, som f.eks. Basso, Magnus C, Joakim Maehle, eller hvad pokker de nu hedder.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. jan 2016, 07:36

AGF meldes interesseret i den islandske angriber Vidar Örn Kjartansson der spiller i Kina. Den tidligere Vålerenga bomber ser jeg som en udmærket erstatning såfremt Spalvis bliver solgt. Jeg mener at vi skal ud på markedet hvis Spalvis bliver solgt da jeg ikke tror at Helenius har niveauet til AaB.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jan 2016, 08:44

frederikshavneren skrev:AGF meldes interesseret i den islandske angriber Vidar Örn Kjartansson der spiller i Kina. Den tidligere Vålerenga bomber ser jeg som en udmærket erstatning såfremt Spalvis bliver solgt. Jeg mener at vi skal ud på markedet hvis Spalvis bliver solgt da jeg ikke tror at Helenius har niveauet til AaB.
Det kunne jo været, at Helenius finder formen hen over vinteren? Vi har også Jønnsson, selvom han er en dårlig makker til Enevoldsen, da ingen af dem naturligt går ind i boksen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. jan 2016, 08:51

Hvor kommer den fra med at Jønsson og Enevoldsen ikke kan fungere sammen?

De kan begge løbe dybt, de kan begge spille i mellemrum og de er begge rigtig dygtige på flade indlæg. Sådan som vi har spillet i efteråret kunne de to altså blive en pivhamrende spændende duo.

Lige så farlige som Enevoldsen/Spalvis? Nej, selvfølgelig ikke - men hvem forventer også det?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jan 2016, 08:56

Yankee skrev:Hvor kommer den fra med at Jønsson og Enevoldsen ikke kan fungere sammen?

De kan begge løbe dybt, de kan begge spille i mellemrum og de er begge rigtig dygtige på flade indlæg. Sådan som vi har spillet i efteråret kunne de to altså blive en pivhamrende spændende duo.

Lige så farlige som Enevoldsen/Spalvis? Nej, selvfølgelig ikke - men hvem forventer også det?
Naturligvis kunne de måske fungere sammen, men iforhold til typen af spiller de er kunne det være et problem.

Det gode ved Enevoldsen og Spalvis er, at rollefordelingen er klar. Enevoldsen arbejder klart mere udenfor og Spalvis klart mere inde i feltet. Ved en Jønsson og Enevoldsen kombination ville vi, som du skriver, få to der er gode til meget af det samme - mellemrum, indlæg, stikninger osv., men så mangler der lidt en der kan tage imod dem. Det ville vel være Enevoldsen i den kombination, for Jønsson har mange kvaliteter, men nærkampe er ikke en af dem (hvis vi ser bort fra en Brøndby kamp). Personligt har jeg ikke opgivet ideen om, at Helenius kunne komme igang igen. Han var tæt på at ramme det tidligt i år, men fodboldguderne ville det ikke. Især i Hobrokampen tidligt havde han flere gode afslutninger, men Rask (?) sad på alt indtil helt sent i kampen. Jeg tror, at hvis han får hul på bylden, så kan han blive god igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 08:56

Yankee skrev:Hvor kommer den fra med at Jønsson og Enevoldsen ikke kan fungere sammen?

Det man mangler fra Spalvis kan man i hvert fald kompensere for på holdet. Det kunne fx være med endnu flere dybdeløb fra de fire midtbanespillere og backerne. Jeg er i hvert fald helt enig i at det ikke er en naturlov man skal have en boksspiller som én af angriberne i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 22. jan 2016, 09:01

Pastorius skrev: Det man mangler fra Spalvis kan man i hvert fald kompensere for på holdet. Det kunne fx være med endnu flere dybdeløb fra de fire midtbanespillere og backerne. Jeg er i hvert fald helt enig i at det ikke er en naturlov man skal have en boksspiller som én af angriberne i AaB.
Nu skal du passe på der ikke går Hjulmand i den ;)
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 09:08

Rams skrev:
Pastorius skrev: Det man mangler fra Spalvis kan man i hvert fald kompensere for på holdet. Det kunne fx være med endnu flere dybdeløb fra de fire midtbanespillere og backerne. Jeg er i hvert fald helt enig i at det ikke er en naturlov man skal have en boksspiller som én af angriberne i AaB.
Nu skal du passe på der ikke går Hjulmand i den ;)
:-)

Pointen er bare at vi ikke kun skal eller kan spille på en måde. Da vi mistede Kusk var vi også nødt til at lave lidt om i hvordan vi byggede vores spil op, fordi vi ikke kunne erstatte hans kvaliteter direkte. Det tog lidt tid, men som efteråret sluttede så det da ud til at være lykkedes ret godt.

Den helt store forskel på AaB og FCN er at AaB i flere tilfælde med forskellige spilletyper og forskellige spillere har bevist at de kan lave topresultater. FCN har kun gjort det med et hold og et sæt spillere (og én træner). Begge har gjort det med små midler ift konkurrenterne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jan 2016, 09:43

Det med forskellige spilletyper er jo netop derfor at AaB har så godt gavn af f.eks. Børsting selvom han på ingen måde er Kusk af type.

Jeg er klart af den opfattelse at Kasper P og Børsting lige præcis kom med nogle af de kvaliteter som holdet manglede og som f.eks. Kusk ikke indgå(hovedstødsstærk og fysisk spiller). Grunden til at vi blev mestre uden dem, var så, at vi var så meget bedre
- FlæskeFrank

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 09:59

Eksil skrev:Det kunne jo været, at Helenius finder formen hen over vinteren?
Tror du selv på det? Pivringe og med en rygrad som en regnorm.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 22. jan 2016, 10:03

Jeg har en kedelig smag i munden..

Vi er ved endnu engang at sælge vores største profil for pebernødder, havde han spillet i en af de andre klubber var han solgt for mere, er det ikke vores allesammens opfattelse?

Samtidig med det henter vores konkurrenter potentielle profiler ind hver dag for tiden, mens vi som sædvanlig satser på en Kenyansk prøvespiller. Vores fordvarsgeneral har skiftet vores klub ud med try-hard klubben fra Odense, og det acceptere vi så bare istedet for at slå en streg i sandet og udskifte ham nu.

Det hænger mig lidt ud af halsen at vi altid er så pisse flinke! Mere business tak :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jan 2016, 10:29

Lindvang skrev:
Ja, men jeg ved godt at jeg er lidt alene med den. Det er rigtigt at hans indstilling er dårlig og han ligner en ugidelig teenager til tider, men han haft topscorer potentiale før. Som en Bræmer og Ronnie Schwartz har AaB det med at uddanne nogle humørsyge angribere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. jan 2016, 10:35

Eksil skrev:
Lindvang skrev:
Ja, men jeg ved godt at jeg er lidt alene med den. Det er rigtigt at hans indstilling er dårlig og han ligner en ugidelig teenager til tider, men han haft topscorer potentiale før. Som en Bræmer og Ronnie Schwartz har AaB det med at uddanne nogle humørsyge angribere.
Jeg er heller ikke klar til at afskrive Helenius. Han virker som en spiller, der kræver lang snor. Det fik han vel egentlig også hos os, men det er ikke mange minutter han fik sidst på efteråret. På reserveholdet synes jeg da jævnligt, at han scorede. Skulle Spalvis blive solgt, vil det ikke overraske mig, hvis Helenius lige pludselig begynder at banke dem ind igen. Håbet har man da lov at have ;-)

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 22. jan 2016, 10:35

Eksil skrev:
Lindvang skrev:
Den er du såmænd ikke alene med. Ryger Spalvis har jeg fuld tillid til Helenius!

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 10:39

Eksil skrev:
Lindvang skrev:
Nu, du nævner dem, så synes jeg, at Bræmer anno 07-08 var væsentligt bedre end Helenius 14-16.
Men nej, jeg har ikke meget fidus til Helenius længere - han har simpelthen ikke den mentalitet og vilje, der skal til på et hold, der gerne vil kæmpe med om guldet. Han mangler cojones - AaB-style!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 22. jan 2016, 13:39

frederikshavneren skrev:AGF meldes interesseret i den islandske angriber Vidar Örn Kjartansson der spiller i Kina. Den tidligere Vålerenga bomber ser jeg som en udmærket erstatning såfremt Spalvis bliver solgt. Jeg mener at vi skal ud på markedet hvis Spalvis bliver solgt da jeg ikke tror at Helenius har niveauet til AaB.
En spiller, som primært har sin erfaring fra den islandske og norske liga. Alle alarmklokker bimler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. jan 2016, 13:41

Gnu skrev:
En spiller, som primært har sin erfaring fra den islandske og norske liga. Alle alarmklokker bimler.
Hans CV minder meget om Magnus Erikssons... bare ikke helt så godt.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2016, 02:29

Yankee skrev:
Gnu skrev:
Hans CV minder meget om Magnus Erikssons... bare ikke helt så godt.
Hvis vi sælger Lukas Spalvis, så tror jeg erstatningen bliver intern. Lige i øjeblikket har vi 6 angribere, hvoraf Viktor Ahlmann ligeledes er på vej til at blive udlejet.

Sebastian Grønning kommer sandsynligvis op på senioreholdet til sommer, så vi rent numerisk vil have 6 angribere i truppen. Måske kommer Moses Opondo også op i truppen, og han spiller også angriber på U19. Såfremt Rasmus Jönsson ikke forlænger, vil vi sandsynligvis hente en ny mand ind.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Låst