De er meget imponeret over prøvespilleren fra i går, men der skulle efter sigende være langt til en kontrakt. De vil have en som kan gå direkte ind på holdet, og de er bange for at der går for lang tid før han er 100 % spillet ind. Men en spændende spiller som på sigt kan blive rigtig god! Ellers er der ikke andet på vej ind.Sauer skrev:Ved du noget om, hvorvidt man vil geninvestere nogle af pengene i truppen? Foruden den midterforsvarer man leder efter.Tyskeren skrev:Der snakkes en salgspris på omkring 14 millioner og en god klausul - kan ikke få mere info om selve klausulen, men den skulle være ekstraordinær god.Rams skrev:Og "fint" er 12 mio. kr. og så 20 pct i videresalg eller? Havde håbet på at vi havde sneget os op på i hvert fald de 2 mio. euro og så noget videresalgTyskeren skrev:Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på pladsMartino skrev:Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.
I want to believe![]()
Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
De kan lige så godt spare Dem, hr. Pedersen. Pastorius er jo notorisk kendt på dette forum som både usaglig og konstant leverandør af korte tilsviningssvar. Næh, så er der anderledes format over debattører som Dem selv. Var der dog bare flere af Deres slags.AllanPedersen skrev:Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
http://www.record.xl.pt/futebol/futebol ... alvis.html
12-14m er for lidt.. frem for at vente til sommer, også selv om vi så får 50% af næste salg, da det på ingen måde er garanteret penge. Så heller satse efter en top placering og skyde ham af for 10 til sommer.. Kunne da også være sjovt at se hvor mange mål han kan ende på..
12-14m er for lidt.. frem for at vente til sommer, også selv om vi så får 50% af næste salg, da det på ingen måde er garanteret penge. Så heller satse efter en top placering og skyde ham af for 10 til sommer.. Kunne da også være sjovt at se hvor mange mål han kan ende på..
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvis min google translate er nogen indikation, saa virker de ret positive for denne signing paa Sportings forum http://www.forumscp.com/, og nogle ser ham som den naturlige arvtager for deres nuvaerende topscorer, Slimani (som paa Spalvis paa papiret ligner en klon af).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er jo ikke korrekt... du forholder dig også til hvad der KUNNE ske hvis en benhård forretningsmand var der istede for Gaarde med hensyn til kontrakt med Kusk (som VILLE have en klausul), Dalsgaard som VILLE prøve noget andet end AaB, AK som ikke ville forlænge for at prøve udlandet (at det så blev OB er en anden sag - men er han savnet, næææ).AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..
Er du forholder dig til hvad der muligvis kan ske
Jeg forholder mig til hvad der sker.
Spalvis er den bedste angriber pt. i superligaen.
Der er intet der peger på det ikke skulle fortsætte resten af sæsonnen.
Ergo er han for os mere værd end 3 millioner.
Både i tv penge, pokalen, præmie penge, og specielt ift. til europæisk placering.
de ting du argumentere for, er ulogiske teorier.. som at SPalvis pludselig ikke kan score mål for os mere.
Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
Og nu siger du Spalvis bliver solgt til en 1/3 af hans værdi... tvivler på vi kan få mellem 30-40 mio for Spalvis. Tvivler på at Gaarde er SÅ dårlig til at sælge hvis det var hans reele værdi...
Det er det mest tragikomiske jeg har læst herinde.AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..
Både i tv penge, pokalen, præmie penge, og specielt ift. til europæisk placering.
de ting du argumentere for, er ulogiske teorier.. som at SPalvis pludselig ikke kan score mål for os mere.
Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
Kan du ikke selv se det - det er dig der snakker hvis' er - Pastoren forholder sig til fakta og konkrete tilbud.
Du snakker om ting der er sket -ja - og deraf konkluderer at HVIS de fortsætter så bliver det godt/bedre.
Faktum (så vidt vi ved og som grundlaget for denne debat bygger på) er at der står nogen der, nu og her, er parat til at sætte penge ind på AaBs konto for Spalvis. Det er eneste konkrete.
Om det går op og ned sportslig efterfølgende er et kæmpe måske/hvis spekulation.
Om det var gået op eller ned sportslig med Spalvis på holdet er en lige så kæmpe måske/hvis spekulation.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
PS jeg vil lige sige at jeg er også pissetræt af at han bliver solgt fordi jeg frygter vi muligvis svækker holdet og de sportslige resultater og om vi får 10-20-50 mio rager mig langsomt.
Jeg så i bund og grund helst at både ham og Thomsen blev til kontrakt udløb eller til de selvfølgelig ikke længere var gode nok til at spille på holdet.
Jeg så i bund og grund helst at både ham og Thomsen blev til kontrakt udløb eller til de selvfølgelig ikke længere var gode nok til at spille på holdet.
AaB - BIF 13/4 2014
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
hje1980 skrev:Det er jo ikke korrekt... du forholder dig også til hvad der KUNNE ske hvis en benhård forretningsmand var der istede for Gaarde med hensyn til kontrakt med Kusk (som VILLE have en klausul), Dalsgaard som VILLE prøve noget andet end AaB, AK som ikke ville forlænge for at prøve udlandet (at det så blev OB er en anden sag - men er han savnet, næææ).AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..
Og nu siger du Spalvis bliver solgt til en 1/3 af hans værdi... tvivler på vi kan få mellem 30-40 mio for Spalvis. Tvivler på at Gaarde er SÅ dårlig til at sælge hvis det var hans reele værdi...
Du tvivler på 10-12 mill er en 1/3 af hans værdi.. i forhold til hvad.. Bruninho?
Swartz? Makienok? .. hvem må jeg sammenligne ham med .. hvis vi snakker kvalitet..
For så vil jeg sammenligne på den pris andre har fået efterfølgende.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Det er det godt nok ikke Maglau.Maglau skrev:Det er det mest tragikomiske jeg har læst herinde.AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..
Kan du ikke selv se det - det er dig der snakker hvis' er - Pastoren forholder sig til fakta og konkrete tilbud.
Du snakker om ting der er sket -ja - og deraf konkluderer at HVIS de fortsætter så bliver det godt/bedre.
Faktum (så vidt vi ved og som grundlaget for denne debat bygger på) er at der står nogen der, nu og her, er parat til at sætte penge ind på AaBs konto for Spalvis. Det er eneste konkrete.
Om det går op og ned sportslig efterfølgende er et kæmpe måske/hvis spekulation.
Om det var gået op eller ned sportslig med Spalvis på holdet er en lige så kæmpe måske/hvis spekulation.
seriøst hæv dit plan lidt.
Spalvis er vores topscorer.. han er ligaens topscorer.. det er godt nok ikke rocket science at når du piller et hold fra hinanden midt i en sæson så falder placeringen.. Husk lige vi allerede har mistet Dalle fra vores start 11'er det her vindue.
Come on altså.. du taler som om at det at skifte sine bedste spillere væk får en helt tilfældig konsekvens.. enten godt eller skidt.
Selvfølgelig er det primært skidt at sælge sine bedste spillere fra, midt i en sæson.
Det da ren historik og fakta fra fodbold i alle ligaer at det er sådan..
Kan du ikke bare hæve dig en smule altså.
Spalvis har jo ikke bare leveret nogenlunde.. han har været den bedste i hele ligaen.
og så vil du argumentere som om det ikke er til at vide om det er en god eller dårlig ting hvis han ryger?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Vil gerne sammenligne med Bruninho som blev solgt for ca. 20 mio... og i den pris ligger måske også noget pr. værdi I at han kommer fra Brasilien som normalt gør en spiller mere spændende end Litauen. Det afspejler altså også på prisen.AllanPedersen skrev:hje1980 skrev:Det er jo ikke korrekt... du forholder dig også til hvad der KUNNE ske hvis en benhård forretningsmand var der istede for Gaarde med hensyn til kontrakt med Kusk (som VILLE have en klausul), Dalsgaard som VILLE prøve noget andet end AaB, AK som ikke ville forlænge for at prøve udlandet (at det så blev OB er en anden sag - men er han savnet, næææ).AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..
Du tvivler på 10-12 mill er en 1/3 af hans værdi.. i forhold til hvad.. Bruninho?
Swartz? Makienok? .. hvem må jeg sammenligne ham med .. hvis vi snakker kvalitet..
For så vil jeg sammenligne på den pris andre har fået efterfølgende.
Solgt til Kina, som AaB også havde bud fra og accepteret og som også var ca. 20 mio.
Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Så hvis Gaarde lander en handle nu på ca. 2 mio EUR + nogle vilde klausuler (som Tyskeren har oplyst) så tror jeg vi skal være glade.
Så kan man altid til sommer diskutere - afhængig af vores placering til den tid - om det var bedre at have ventet. Men det er kun noget man kan gætte sig til... ingen ved det.
Og nu har vi jo solgt spillere før i vinterpausen, hvor medierne og også herinde har sagt at nu vinder vi da slet ikke noget, og alligevel stået med pokalen til sidst.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Hvis det stemmer at prisen er 12-14 mio. kr. så synes jeg at vi skal beholde Spalvis til sommer. Det vil være en voldsom svækkelse at miste Superligaens bedste angriber og den beskedne merpris ift. klausulen berettiger ikke et salg nu. At klubben tilmed er så uambitiøs at satse på Helenius som intet har vist i årevis som afløser gør det absolut ikke bedre.
I øvrigt så tegner det til at der bliver ryddet godt og grundigt ud i truppen. Raitala og Dalsgaard er væk, Spalvis, Blomquist og Ahlmann meldes også på vej væk. Sker det så er truppen reduceret til 22 spillere
I øvrigt så tegner det til at der bliver ryddet godt og grundigt ud i truppen. Raitala og Dalsgaard er væk, Spalvis, Blomquist og Ahlmann meldes også på vej væk. Sker det så er truppen reduceret til 22 spillere
Et salg til Sporting vil være fantastisk... de ligger pt. 1'er - sidste år 3'er. Champions League i 2014/15 og Europa League i år, hvor de skal møde Leverkusen!
Kunne Spalvis spille sig på holdet dernede - og blive en profil, så er der for alvor åbnet op for væsentlig flere penge ift. videresalg. De portugisiske topklubber sælger rigtig dyre spillere - mere end vi nogensinde kan komme i nærheden af! Klasser over et salg til enten Kina, Galatasaray eller eks. ligegyldige Celtic!
/Cx
Kunne Spalvis spille sig på holdet dernede - og blive en profil, så er der for alvor åbnet op for væsentlig flere penge ift. videresalg. De portugisiske topklubber sælger rigtig dyre spillere - mere end vi nogensinde kan komme i nærheden af! Klasser over et salg til enten Kina, Galatasaray eller eks. ligegyldige Celtic!
/Cx
"Vi vinder guld i år...."
Flere tyrkiske medier meddeler også at Spalvis skulle være tæt på Galatasaray, jeg ved den også blev bragt igår, men han er på forsiden af ekstremt mange aviser i dag.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hvad med Jønsson? Det kan godt være, at han ikke har samme aura som Spalvis lige pt. Men han er da tættere på Spalvis' niveau end Helenius er.frederikshavneren skrev:...At klubben tilmed er så uambitiøs at satse på Helenius som intet har vist i årevis som afløser gør det absolut ikke bedre....
Ifølge min kilde er han solgt til sporting for 1,2 mio euro og en videresalgsklausul på 2%, super arbejde af gaarde

AaB - the Nordic gateway to Europe
Men smider de så ikke en somalier oveni handlen den anden vej?Brent skrev:Ifølge min kilde er han solgt til sporting for 1,2 euro og en videresalgsklausul på 2%
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Brent skrev:Ifølge min kilde er han solgt til sporting for 1,2 mio euro og en videresalgsklausul på 2%, super arbejde af gaarde![]()
![]()
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.Cx skrev:Et salg til Sporting vil være fantastisk... de ligger pt. 1'er - sidste år 3'er. Champions League i 2014/15 og Europa League i år, hvor de skal møde Leverkusen!
/Cx
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022