I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Buzz Killington skrev:Gnu skrev:Buzz Killington skrev:Hanga skrev:Gnu skrev:
Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.
Enig - historisk set har vi fået mig lidt ud af videresalgsklausuler! Spalvis må naturligvis gerne bryde den tendens.
Jeg kan ikke komme paa andre eksempler end Lucas, som vi bestemt stadig kan naa at blive rige paa. Er der andre jeg overser?
Hvis du spørger om, hvem vi har haft videresalgsklausuler på, så ved jeg det ikke, men antallet af ex-AaB'ere, hvis udlandseventyr er blevet en succes, er bestemt til at overse.
I en lidt anden boldgade, så havde vi også en klausul på Daniel Holm om en pose penge, hvis han rundede et bestemt antal kampe for Rosenborg. Så stoppede de da bare med at bruge ham, da han nærmede sig grænsen, og skibede ham videre.
Jeg foretrækker i langt højere grad pengene i hånden frem for klausuler om dit og dat.
Jep, den med Daniel var maaske ikke saa smart, specielt det ikke var en helt vanvittig formodning at han nok ikke ville slaa igennem alligevel, selv hvis han kunne have undgaaet skader.
Men i forhold til videresalg, saa skal man se paa spillerne lidt mere isoleret set i mine oejne, med mindre vi skal til at antage at vore klus spillere er forheksede eller noget i den stil. Derudover, hvis vi f.eks. vurderer at det er usandsynligt at Spalvis slaar igennem, saa foelger det jo ogsaa at han slet ikke er god nok til at vi kan forvente et stoerre millionbeloeb for ham, og saa skal vi heller ikke blive skuffede over et mindre salg.
Men nu gaar de fleste af os nok alligevel rundt med fornemmelsen af at faktisk er en fantastisk spiller, som er pengene vaerd, og som kan slaa igennem i en liga paa niveau med den Portugisiske. Saa har vi nogen grunde til at tro et videresalg er usandsynligt? En anden ting der er vaerd at tage med her, er at hvis vi koeber ham tilbage, som vi har for vane, saa vil en videresalgsklausul vaere ligmed en rabat paa det beloeb, da de penge kommer tilbage i vores kasse.
Kasper Kusk lignede også en mand, der ville tage Æresdivisionen med storm, men sådan gik det som bekendt - overhovedet - ikke. Jeg aner selvfølgelig ikke, om det vil gå sådan for Spalvis, men sporene skræmmer. I hvert fald for mig.
En anden ting er, at hvis Sporting skal aflevere 30-40 procent af en salgssum til AaB ved et videresalg, vil de måske skrue prisen op til det urealistiske, hvis et salg skal give mening for dem.
Tilbagekøb er selvfølgelig en mulighed, men er det værd at stræbe efter? Og tror vi på, at Spalvis ville vælge AaB en anden gang? Vores tilbagekøb har hovedsageligt - hvis ikke udelukkende - været af nordjyske drenge og ikke udlændinge. Det er lige lovlig hypotetisk til min smag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
birk
- Allstar

Allan P, du snakker om store salg osv
Hvad røg Helenius for og til en engelsk klub ?
Han røg da ikke for ret meget uden klausul , og til engelsk klub , som mange mener , betaler kassen
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Det kunne være rart, hvis man kunne koble hele debatten om "Er-der-mon-en-klausul-og-er-det-dårligt-af-Gaarde"-debatten over i en separat tråd og så koncentrere denne tråd til debat om, hvad der reelt sker nu. Den førstnævnte debat forekommer mig at køre lidt i ring.
-
mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
-
Kontakt:
Det er vel Spalvis selv der sætter proppen i i forhold til en stor salgspris, det afhænger jo af hvor han har lyst til at spille, det rygtes jo fra hestens mule "AG" at kineserne lagde et stort bud...hvad det så end måtte være, men nok en del over klausulpris. Men Spalvis prioriterer åbentbart ikke økonomien højest, meget fornuftigt syntes jeg, men trælst for os naturligvis.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
BoT skrev:Det kunne være rart, hvis man kunne koble hele debatten om "Er-der-mon-en-klausul-og-er-det-dårligt-af-Gaarde"-debatten over i en separat tråd og så koncentrere denne tråd til debat om, hvad der reelt sker nu. Den førstnævnte debat forekommer mig at køre lidt i ring.
Du har ingen sans for nuancerne
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Pastorius skrev:BoT skrev:Det kunne være rart, hvis man kunne koble hele debatten om "Er-der-mon-en-klausul-og-er-det-dårligt-af-Gaarde"-debatten over i en separat tråd og så koncentrere denne tråd til debat om, hvad der reelt sker nu. Den førstnævnte debat forekommer mig at køre lidt i ring.
Du har ingen sans for nuancerne
Jeg erkender blankt, at jeg har scrollet lynhurtigt ned forbi indlæg, der har handlet om netop den diskussion. Dermed har jeg muligvis misset de sikkert ganske fine nuancer, der kunne gemme sig deri.
-
Cx
- Allstar

Har du lyst til at uddybe hvad du mener? Jeg fanger det i hvert fald ikke...
/Cx
"Vi vinder guld i år...."
-
Cx
- Allstar

Gnu skrev:Buzz Killington skrev:Jep, den med Daniel var maaske ikke saa smart, specielt det ikke var en helt vanvittig formodning at han nok ikke ville slaa igennem alligevel, selv hvis han kunne have undgaaet skader.
Men i forhold til videresalg, saa skal man se paa spillerne lidt mere isoleret set i mine oejne, med mindre vi skal til at antage at vore klus spillere er forheksede eller noget i den stil. Derudover, hvis vi f.eks. vurderer at det er usandsynligt at Spalvis slaar igennem, saa foelger det jo ogsaa at han slet ikke er god nok til at vi kan forvente et stoerre millionbeloeb for ham, og saa skal vi heller ikke blive skuffede over et mindre salg.
Men nu gaar de fleste af os nok alligevel rundt med fornemmelsen af at faktisk er en fantastisk spiller, som er pengene vaerd, og som kan slaa igennem i en liga paa niveau med den Portugisiske. Saa har vi nogen grunde til at tro et videresalg er usandsynligt? En anden ting der er vaerd at tage med her, er at hvis vi koeber ham tilbage, som vi har for vane, saa vil en videresalgsklausul vaere ligmed en rabat paa det beloeb, da de penge kommer tilbage i vores kasse.
Kasper Kusk lignede også en mand, der ville tage Æresdivisionen med storm, men sådan gik det som bekendt - overhovedet - ikke. Jeg aner selvfølgelig ikke, om det vil gå sådan for Spalvis, men sporene skræmmer. I hvert fald for mig.
En anden ting er, at hvis Sporting skal aflevere 30-40 procent af en salgssum til AaB ved et videresalg, vil de måske skrue prisen op til det urealistiske, hvis et salg skal give mening for dem.
Tilbagekøb er selvfølgelig en mulighed, men er det værd at stræbe efter? Og tror vi på, at Spalvis ville vælge AaB en anden gang? Vores tilbagekøb har hovedsageligt - hvis ikke udelukkende - været af nordjyske drenge og ikke udlændinge. Det er lige lovlig hypotetisk til min smag.
Selvfølgelig skræmmer sporene - men de spillere der er solgt på det seneste, har reelt alle også haft en uheldig historik. Eks. Kusk der røg af holdet efter en skadesperiode - eller Helenius der blev syg! Men talentet var der uomtvisteligt - og det har Spalvis også - og tænker han ude fra set (min objektive mening) nok er den mentalt stærkeste.
Men hvor om alting er - så kender vi jo ikke aftalen om salget, der selvfølgelig også kan indeholde andre præstationsbetingede elementer, som AaB traditionelt (i modsætning til andre) ikke melder ud ift. salgsprisen!
/Cx
"Vi vinder guld i år...."
-
Popnizzen
- Landshold

- Geografisk sted: Fredericia
Fuck it!
Hvis vi er ude i 12 mill. og noget videresalgs halløj, som vi nærmest er vant til, giver røv og nøgler, så afskib ham da gratis. Det her er jo latterligt!
Det hotteste navn i ligaen pt. Har bombet løs og så går han for snollede 12 mill.
„The less you care, the happier you will be.“
-
YesAaBcan
- 1. div

- Geografisk sted: her - hvor ellers?
Yankee skrev:hje1980 skrev:
Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Nej, det er det ikke - sikke dog noget vrøvl at skrive.
30-40 millioner er den prisklasse hvor vi finder Winston Reid, Djiby Fall, Bryan Oviedo, og Jores Okore. Det er hylden for spillere, der i en ung alder har etableret sig som Superliga-stjerner og har fremvist et meget stort potentiale. Det er faktisk lige præcis på den hylde, jeg ville placere Lukas Spalvis, hvis ikke han havde en klausul.
Når Sporting Lissabon og Galatasaray er ude efter en spiller, så skal han aldrig koste under 30 millioner kroner.
Men er det efterhånden ikke snart klart for enhver, at vi står ret alene med vores forventning/drøm om en Spalvis pris på 20 - 30 - 40 mill. Hvis interesserede så det sådan og interessen var stor nok, så var det nok i det leje rygtestrømmen pegede.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
-
Hovedet
- Allstar

Popnizzen skrev:Fuck it!
Hvis vi er ude i 12 mill. og noget videresalgs halløj, som vi nærmest er vant til, giver røv og nøgler, så afskib ham da gratis. Det her er jo latterligt!
Det hotteste navn i ligaen pt. Har bombet løs og så går han for snollede 12 mill.
Nu er det vel ikke officielt endnu? Forhåbentlig ikke da. Hvis de nævnte beløb holder stik, svarer det økonomisk nogenlunde til salget af Helenius i sommeren 2013; på det tidspunkt var AaB helt på spanden økonomisk, og Helenius havde et år tilbage af sin kontrakt.
Det her vil være et i særklasse dårligt, ja helt uforståeligt salg, AaBs økonomiske og sportslige situation taget i betragtning.
-
gravballe
- Allstar

Hvis det er et salg nu for under 20m bør man sige nej tak og beholde ham til sommer og gå efter en top placering. Alt andet er håbløst. Videresalg klausuler kan man næppe regne med giver noget.
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
gravballe skrev:Hvis det er et salg nu for under 20m bør man sige nej tak og beholde ham til sommer og gå efter en top placering. Alt andet er håbløst. Videresalg klausuler kan man næppe regne med giver noget.
Fedt - så kan vi også holde bitterheden i live i næste vindue. Skulle vi have vundet The double igen til sommer vil det eneste fokus stadigvæk være Spalvis' klausul og alle gisninger om forhandlinger mellem Gaarde og Spalvis kan bringes frem igen...
Ska' vi hak'?
-
gravballe
- Allstar

MrBangDK skrev:gravballe skrev:Hvis det er et salg nu for under 20m bør man sige nej tak og beholde ham til sommer og gå efter en top placering. Alt andet er håbløst. Videresalg klausuler kan man næppe regne med giver noget.
Fedt - så kan vi også holde bitterheden i live i næste vindue. Skulle vi have vundet The double igen til sommer vil det eneste fokus stadigvæk være Spalvis' klausul og alle gisninger om forhandlinger mellem Gaarde og Spalvis kan bringes frem igen...
Jeg vil hellere se ham smutte til sommer efter vi har haft mulighed for at spille med om top placering, end sælge ham nu og se endnu engang en ligedeling helenius jokke rundt på banen i et halvt år. Jeg ved godt det at han ikke bliver ikke betyder vi får en top placering men det øger chancen. Som det er nu påvirker han jo ikke vores økonomi negativt og det er altså resultater i ligaen en fodbold klub bliver målt på.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Cx skrev:Gnu skrev:Buzz Killington skrev:Jep, den med Daniel var maaske ikke saa smart, specielt det ikke var en helt vanvittig formodning at han nok ikke ville slaa igennem alligevel, selv hvis han kunne have undgaaet skader.
Selvfølgelig skræmmer sporene - men de spillere der er solgt på det seneste, har reelt alle også haft en uheldig historik. Eks. Kusk der røg af holdet efter en skadesperiode - eller Helenius der blev syg! Men talentet var der uomtvisteligt - og det har Spalvis også - og tænker han ude fra set (min objektive mening) nok er den mentalt stærkeste.
Men hvor om alting er - så kender vi jo ikke aftalen om salget, der selvfølgelig også kan indeholde andre præstationsbetingede elementer, som AaB traditionelt (i modsætning til andre) ikke melder ud ift. salgsprisen!
/Cx
Altså mere hvis-og-hvis. Hvem er den sidste spiller, vi realistisk set har tjent noget videre på ved videresalg? Jesper Grønkjær, som skiftede fra Ajax til Chelsea for over 15 år siden, måske? Med den track-record vil jeg til hver en tid foretrække pengene i hånden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Debatsidens egen Dolkestødslegende, det bliver stort. Mere bitterhed. Gaarde er 5. Kolonne for Herning eller Odense
In verbis simus faciles
-
Gamen
Rams skrev:Debatsidens egen Dolkestødslegende, det bliver stort. Mere bitterhed. Gaarde er 5. Kolonne for Herning eller Odense
Det er lidt enerverende, at Allan P. tilsyneladende har fået følgeskab af 5+ brugere som bliver ved med at køre ud af samme tangent.
Der er ellers basis for en vigtig diskussion, al den stund at transferindtægter er et af de indtjeningsområder hvor AaB skal (og kan) optimere, hvis man vil gøre sig forhåbninger om på sigt kontinuerligt at være blandt de 4 bedste klubber i Danmark.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
BoT skrev:
Jeg erkender blankt, at jeg har scrollet lynhurtigt ned forbi indlæg, der har handlet om netop den diskussion. Dermed har jeg muligvis misset de sikkert ganske fine nuancer, der kunne gemme sig deri.
Jeg vil forbarme mig over dig, så du ikke ligger søvnløs over måske at være gået glip af noget.
Det er overvejende sandsynligt at du ikke var faldet over et ledigt synspunkt i debatten du kunne have smidt med i gryden.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Det er fredag - slap af
In verbis simus faciles
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 22. jan 2016, 17:43
Gamen skrev:Rams skrev:Debatsidens egen Dolkestødslegende, det bliver stort. Mere bitterhed. Gaarde er 5. Kolonne for Herning eller Odense
Det er lidt enerverende, at Allan P. tilsyneladende har fået følgeskab af 5+ brugere som bliver ved med at køre ud af samme tangent.
Der er ellers basis for en vigtig diskussion, al den stund at transferindtægter er et af de indtjeningsområder hvor AaB skal (og kan) optimere, hvis man vil gøre sig forhåbninger om på sigt kontinuerligt at være blandt de 4 bedste klubber i Danmark.
Sponsorindtægterne er et andet område der skal optimeres hvis vi skal have et større spillerbudget, men det er svært når vores retorik er som 'de grå mus fra Viborg' og vi har nul appel til landsdækkende sponsorer placeret udenfor Nordjylland