Alle spillere i Norden der netter 8 gange i 13-14 kampe vil da blive scoutet. Det er der ikke noget usædvanligt i. Men hvad havde de kunnet tilbyde en ung, uprøvet spiller dengang? Samme karriere som Seejou King måske, med reserveholdsfodbold en masse. Så tror jeg en startplads i AaB havde været mere attraktiv.Buzz Killington skrev:
Kan laese at Sporting allerede scoutede ham i 2013, foer han skrev/forlaengede kontrakt med os. Saa mon ikke andre ogsaa kiggede med?
Lukas Spalvis
-
Gamen
Re: Lukas Spalvis
Præcis. Vi de ender med en samlet udmelding omkring samme beløb som hidtil er det ok at de ikke sender en seperat børsmeddelelse nu.seamann skrev:Jo, jeg er med på den. Kurspåvirkningen skulle i givet fald komme fra ændrede forventninger til regnskabet for 2016, men er der i det hele taget meldt forventninger ud for 2016? Og hvis AaBs kalkule er den samme som herinde, skal de jo nærmest nedsætte forventningerne da vi nu misser både pokal og mesterskab.Pastorius skrev:Du ved det vist godt, men det er "kun" hvis et salg kan påvirke aktiekursen væsenligt at der skal en fondsbørsmeddelelse afsted på forhånd.seamann skrev:AaB har læst med herinde og fundet ud af at beløbet er så lille, at det ikke vil kunne ses i regnskabet for 2016.frederikshavneren skrev:Skal AaB ikke melde ud hvis et salg er oppe over, hvad der må være tilfældet når Spalvis er på vej til Lissabon?
Så længe der er lukket for aktiehandel, er det vel heller ikke så væsenligt om de melder ud med det samme, bare de har fået det gjort inden der åbnes for handel på mandag.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
seamann
Penge. Det ser generelt ud til at være en stor motivationsfaktor i fodbold.Gamen skrev: Men hvad havde de kunnet tilbyde en ung, uprøvet spiller dengang?
-
Gamen
Nå, vil du så forklare mig hvorfor Spalvis ikke tog til Kina, der kunne betale ham langt mere end nogen af de andre klubber der er på banen? Mit indtryk er, at det ikke er dét det handler om for ham. Men spilletid og et godt miljø at udvikle sig i.seamann skrev:
Penge. Det ser generelt ud til at være en stor motivationsfaktor i fodbold.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han ser da ikke paa det i retrospekt . Han naevner netop de facts der var tilgaengelige da kontraktunderskrivelsen fandt sted.Gamen skrev:Arendt skrev:
Prøv selv at forstå Lukas Spalvis aldrig har været fede, overvægtige Dorthe, da han tidligere end forventet bombede for os og var en stor medvirken til vores mesterskab i 14, det var ikke hans første seniorkontrakt, det var ikke en 5-årig forlængelse, og hvis du skal kommentere mine opslag med den nedladende tone, så hav da i det mindste facts på plads. Det andet er useriøst.
Undskyld, så 4-årig kontrakt. Big deal. Pointen er at det var en lang kontrakt, som under normale omstændigheder ville have stillet os bedre. Bl.a. ifht. at vi nogenlunde selv kunne bestemme, hvornår han ville skydes af, HVIS IKKE der havde været en klausul.
Og nej, hans første kontrakt var ikke en seniorkontrakt, men en ungdomskontrakt - hans første seniorkontrakt underskriver han i maj 2014, så prøv selv at have facts på plads. Det andet er useriøst.
EB havde allerede fat i det med klausulen i november, hvor de skriver: "AaB forlængede i maj 2014 med Lukas Spalvis frem til sommeren 2018, hvor man løftede ham fra en ungdomskontrakt til en bedre Superliga-løn.
Ekstra Bladet erfarer, at der i forlængelsen blev aftalt et beløb, som Spalvis senere kunne sælges for. Om det var en gentleman-aftale eller en decideret frikøbsklausul har ikke været muligt at få bekræftet."
Du begår samme fejl som alle andre, ser på hans AaB-karriere i retrospektiv. Han havde lavet 4 x 2 mål i det forår, og derudover præsteret en række kampe, hvor han var so-so i sine præstationer. Selvfølgelig spillede han en rolle i mesterskabsssæsonen, men han havde trods alt kun knap 10 hele kampe under bæltet, da sæsonen sluttede. Han kunne ligeså godt være et one-hit wonder, som en klasseangriber.
Han var ikke på vej væk heller, for han har hele tiden understreget at han hellere end gerne ville fortsætte med at blomstre i AaB, hvor han på daværende tidspunkt først lige havde etableret sig som en del af start-11'eren. Som han selv udtalte efter sejren mod Brøndby: "Jeg er sikker på, at min agent og AaBs ledelse nok skal finde ud af noget", sagde Lukas Spalvis og tilføjede: "Jeg stortrives i AaB og vil gerne blive her, når min kontrakt udløber næste sommer."
Det lyder i mine øjne ikke som en spiller der gerne vil væk, men OK.
Derudover, saa fandt Lukas og AaB ogsaa ud af noget. Han blev ogsaa i AaB. Men Arendt argumenterer da fremragende og nuanceret for at Spalvis-lejren alligevel var i stand til at at laegge lidt pres paa AaB, og dermed faa indfoert en klausul som alligevel gav AaB mulighed for at saelge Spalvis til stor fortjeneste.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
seamann
Fordi han forventer at kunne optimere den samlede indtjening over karrieren ved at blive i Vesteuropa. Jeg siger iøvrigt ikke at penge er den eneste motivationsfaktor for fodboldspillere, men det ser dog generelt set ud til at være den væsentligste.Gamen skrev:Nå, vil du så forklare mig hvorfor Spalvis ikke tog til Kina, der kunne betale ham langt mere end nogen af de andre klubber der er på banen? Mit indtryk er, at det ikke er dét det handler om for ham. Men spilletid og et godt miljø at udvikle sig i.seamann skrev:
Penge. Det ser generelt ud til at være en stor motivationsfaktor i fodbold.
Jeg er bare træt af vi har solgt ham i foråret, og svækker vores mulighed for at spille med i toppen. Magter ikke at se Helenius løbe umotiveret rundt endnu engang.
Nej, Gamen. Lukas Spalvis var på en lærlingekontrakt, som alle vores unge spillere underskriver, når de får at vide, at de bliver indlemmet i seniortruppen. Deres første seniorkontrakt. Det har Jannik Pohl, Oliver Abildgaard og Asger Bust gjort i sommers.Buzz Killington skrev:Han ser da ikke paa det i retrospekt . Han naevner netop de facts der var tilgaengelige da kontraktunderskrivelsen fandt sted.Gamen skrev:Arendt skrev:
Prøv selv at forstå Lukas Spalvis aldrig har været fede, overvægtige Dorthe, da han tidligere end forventet bombede for os og var en stor medvirken til vores mesterskab i 14, det var ikke hans første seniorkontrakt, det var ikke en 5-årig forlængelse, og hvis du skal kommentere mine opslag med den nedladende tone, så hav da i det mindste facts på plads. Det andet er useriøst.
Undskyld, så 4-årig kontrakt. Big deal. Pointen er at det var en lang kontrakt, som under normale omstændigheder ville have stillet os bedre. Bl.a. ifht. at vi nogenlunde selv kunne bestemme, hvornår han ville skydes af, HVIS IKKE der havde været en klausul.
Og nej, hans første kontrakt var ikke en seniorkontrakt, men en ungdomskontrakt - hans første seniorkontrakt underskriver han i maj 2014, så prøv selv at have facts på plads. Det andet er useriøst.
EB havde allerede fat i det med klausulen i november, hvor de skriver: "AaB forlængede i maj 2014 med Lukas Spalvis frem til sommeren 2018, hvor man løftede ham fra en ungdomskontrakt til en bedre Superliga-løn.
Ekstra Bladet erfarer, at der i forlængelsen blev aftalt et beløb, som Spalvis senere kunne sælges for. Om det var en gentleman-aftale eller en decideret frikøbsklausul har ikke været muligt at få bekræftet."
Du begår samme fejl som alle andre, ser på hans AaB-karriere i retrospektiv. Han havde lavet 4 x 2 mål i det forår, og derudover præsteret en række kampe, hvor han var so-so i sine præstationer. Selvfølgelig spillede han en rolle i mesterskabsssæsonen, men han havde trods alt kun knap 10 hele kampe under bæltet, da sæsonen sluttede. Han kunne ligeså godt være et one-hit wonder, som en klasseangriber.
Han var ikke på vej væk heller, for han har hele tiden understreget at han hellere end gerne ville fortsætte med at blomstre i AaB, hvor han på daværende tidspunkt først lige havde etableret sig som en del af start-11'eren. Som han selv udtalte efter sejren mod Brøndby: "Jeg er sikker på, at min agent og AaBs ledelse nok skal finde ud af noget", sagde Lukas Spalvis og tilføjede: "Jeg stortrives i AaB og vil gerne blive her, når min kontrakt udløber næste sommer."
Det lyder i mine øjne ikke som en spiller der gerne vil væk, men OK.
Derudover, saa fandt Lukas og AaB ogsaa ud af noget. Han blev ogsaa i AaB. Men Arendt argumenterer da fremragende og nuanceret for at Spalvis-lejren alligevel var i stand til at at laegge lidt pres paa AaB, og dermed faa indfoert en klausul som alligevel gav AaB mulighed for at saelge Spalvis til stor fortjeneste.
http://www.b.dk/sport/spalvis-fortsaetter-i-AaB
Allerede før det var han på en ungdomskontrakt. Du hopper med på hysteriet omkring Lukas Spalvis, hans potentielle klausul og et salg af ham. Vi har før solgt Prica og vundet mesterskabet efterfølgende. Vi solgte Lasse Nielsen sidste gang og vandt mesterskabet efterfølgende. Hvorfor skulle Rasmus Jönsson eller Nicklas Helenius ikke kunne steppe op, såfremt vi sælger ham?
Hvis vi sælger Lukas Spalvis til 2.5 mio. euro og en videresalgsklausul, så vil jeg igen pointere, at det objektivt er et rigtig flot salg.
Herudover er jeg fuldstændig enig med dig, Buzz.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
Gamen
Okay. Så siger vi det.Buzz Killington skrev: Han ser da ikke paa det i retrospekt . Han naevner netop de facts der var tilgaengelige da kontraktunderskrivelsen fandt sted.
Ja, en klausul som er meget sjældent set i dansk fodbold på det her tidspunkt af en spillers karriere. Men det er selvfølgelig også AaB.
-
Gamen
Og hvad er forskellen? Lønnen er stadigt latterligt lav. Når jeg mener senior-kontrakt, så hentyder jeg selvfølgelig til en kontrakt der sidestiller ham med de andre spillere i truppen med samme niveau. En lærlingekontrakt er dét den er - en prøveperiode for at se om man kan tage springet. Okore's lærlingekontrakt i FCN lød f.eks. på 25.000 månedligt, så lad være med at sammenligne det med en normal kontrakt på seniorniveau.Arendt skrev: Nej, Gamen. Lukas Spalvis var på en lærlingekontrakt, som alle vores unge spillere underskriver, når de får at vide, at de bliver indlemmet i seniortruppen. Deres første seniorkontrakt. Det har Jannik Pohl, Oliver Abildgaard og Asger Bust gjort i sommers.
Allerede før det var han på en ungdomskontrakt. Du hopper med på hysteriet omkring Lukas Spalvis, hans potentielle klausul og et salg af ham. Vi har før solgt Prica og vundet mesterskabet efterfølgende. Vi solgte Lasse Nielsen sidste gang og vandt mesterskabet efterfølgende. Hvorfor skulle Rasmus Jönsson eller Nicklas Helenius ikke kunne steppe op, såfremt vi sælger ham?
Hvis vi sælger Lukas Spalvis til 2.5 mio. euro og en videresalgsklausul, så vil jeg igen pointere, at det objektivt er et rigtig flot salg.
Jeg hopper ikke med på noget hysteri. Jeg opponerer mod vores defensive måde at forhandle på. Du er velkommen til at se på Helenius' præstationer sidste sæson, og Rasmus Jönsson's denne sæson (hvor han efter eget udsagn har været i topform), og så fortælle mig om det ligner nogen der kan udfylde skoene efter en af europæisk fodbolds mest træfsikre angribere (målt på skud pr. mål).
Det synes jeg ikke de er - det synes du. Og deri består forskellen på os to.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er ikke specielt relevant. Det relevante er om en klausul er plausibel med det vi ved om den paagaeldende spillers unikke situation som vi kender den. Der hvor jeg syntes der er plads til at kritisere Gaarde et al, er i forhold til hvorfor pokker man ikke smed en ekstra million i kufferten mod at fjerne, eller forhoeje klausulen. Men saa er det emisionen, den oekonomisk strategi, og trovaerdigheden overfor investorerne forstyrer billedet en smule.Gamen skrev:Okay. Så siger vi det.Buzz Killington skrev: Han ser da ikke paa det i retrospekt . Han naevner netop de facts der var tilgaengelige da kontraktunderskrivelsen fandt sted.
Ja, en klausul som er meget sjældent set i dansk fodbold på det her tidspunkt af en spillers karriere. Men det er selvfølgelig også AaB.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det gør Arendt. AaB ønskede at forlænge, det gjorde Spalvis ikke nødvendigvis. Derfor var det let og enkelt for Spalvis' forhandler at lægge det pres på AaB, og derfor fandt man frem til det kompromis vi kender. Afgørende i den slags forhandlinger er hvem der helst vil nå slutmålet, og det ville AaB tydeligvis. Det har intet med alder at gøre. Det har noget at gøre med det slutmål man har. AaB ville have en forlængelse, Spalvis ville sådan set også, men han havde sin pris.Buzz Killington skrev:
Han ser da ikke paa det i retrospekt . Han naevner netop de facts der var tilgaengelige da kontraktunderskrivelsen fandt sted.
Det ser jo også ud til at forhandlingerne er endt med succes for begge parter. Spalvis har levet op til forventningerne og mere til, og AaB får et fornuftigt, tenderende til godt, salg.
Vi ligger perfekt i både ligaen og pokalen og vi har alletiders mulighed for at få Helenius i gang igen. Hvis det eventuelle salg af Spalvis oven i købet betyder, at Thomsen må tage en halv sæson længere i AaB, kan vi se frem til en spændende halvsæson, hvor vores chanceskaber nummer 1 stadig er klubben, og hvor alle muligheder stadig er åbne.
For øvrigt er det ikke sikkert at EB har ret i den om kontraktforlængelserne. Efter mine informationer, og de er gode, forlængede han også samtidig med, at han rykkede op fra U19-afdelingen hvilket var i sommeren 2013.
-
Gamen
Og ja, isoleret set er 2,5 mio. euro + videresalg fint for AaB.
Det jeg opponerer mod at vi nu, midt i en sæson, står og er tvunget til at sælge pga. af en klausul der ville have stillet os miserabelt til sommer. Og fra at have været udfordrere i mesterskabsræset, så må vi nok sætte barren lidt lavere når vi ser på forventningerne frem mod den kommende halvsæson - det gør jeg i hvert fald. Der er ingen tegn på, at hverken Helenius eller Jönsson skulle have Spalvis' niveau.
Det spændende bliver, om det får Gaarde på markedet, hvis han får det AaB vil have for Spalvis. Allerede til sommer kan vi stå i en knibe igen, hvor vores kvalificerede angribere kan tælles på én finger.
Det jeg opponerer mod at vi nu, midt i en sæson, står og er tvunget til at sælge pga. af en klausul der ville have stillet os miserabelt til sommer. Og fra at have været udfordrere i mesterskabsræset, så må vi nok sætte barren lidt lavere når vi ser på forventningerne frem mod den kommende halvsæson - det gør jeg i hvert fald. Der er ingen tegn på, at hverken Helenius eller Jönsson skulle have Spalvis' niveau.
Det spændende bliver, om det får Gaarde på markedet, hvis han får det AaB vil have for Spalvis. Allerede til sommer kan vi stå i en knibe igen, hvor vores kvalificerede angribere kan tælles på én finger.
-
Gamen
Så de har altså hemmeligholdt forlængelsen i et år... http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -2018.aspxFreddie skrev: For øvrigt er det ikke sikkert at EB har ret i den om kontraktforlængelserne. Efter mine informationer, og de er gode, forlængede han også samtidig med, at han rykkede op fra U19-afdelingen hvilket var i sommeren 2013.
Nej, han fik sikkert en lærlingekontrakt til lorteløn da han blev rykket op, men det ændrer ikke på at hans første kontrakt (hvor hans rolle i Superliga-truppen også mere eller mindre fastsættes ifht. lønniveau mm.) forhandles på plads i maj 2014.
Re:
Nordjyske journalister skrev i går på Twitter, at buddet var 1.8 mio., men at Gaarde ville have mere, hvilket selvfølgelig kan forstås som flere klausuler eller flere penge nu. Mon ikke vi bliver klogere inden mandag?Hanga skrev:Spørgsmålet er om de 2,5 millioner euro er inklusiv værdien af klausuler, sign-on til Spalvis eller lign... Tænker bare sådan når alle andre forlydner om beløb har heddet omkring 14...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
At det ikke var hans første seniorkontrakt. Det medførte, at Lukas Spalvis og hans agent kunne ligge pres på AaB, da de allerede godt kunne se, at han var noget særligt i forhold til at lave mål. Du udlægger det som om, at Gaarde havde alle kort på hånden. Det havde han ikke, og det overser du. Du har åbenbart et lille beef på Buzz og Freddie, men de og swfc er jo enige med mig. Handler det om at få ret nu?Gamen skrev:Og hvad er forskellen? Lønnen er stadigt latterligt lav. Når jeg mener senior-kontrakt, så hentyder jeg selvfølgelig til en kontrakt der sidestiller ham med de andre spillere i truppen med samme niveau. En lærlingekontrakt er dét den er - en prøveperiode for at se om man kan tage springet. Okore's lærlingekontrakt i FCN lød f.eks. på 25.000 månedligt, så lad være med at sammenligne det med en normal kontrakt på seniorniveau.Arendt skrev: Nej, Gamen. Lukas Spalvis var på en lærlingekontrakt, som alle vores unge spillere underskriver, når de får at vide, at de bliver indlemmet i seniortruppen. Deres første seniorkontrakt. Det har Jannik Pohl, Oliver Abildgaard og Asger Bust gjort i sommers.
Jeg hopper ikke med på noget hysteri. Jeg opponerer mod vores defensive måde at forhandle på. Du er velkommen til at se på Helenius' præstationer sidste sæson, og Rasmus Jönsson's denne sæson (hvor han efter eget udsagn har været i topform), og så fortælle mig om det ligner nogen der kan udfylde skoene efter en af europæisk fodbolds mest træfsikre angribere (målt på skud pr. mål).
Det synes jeg ikke de er - det synes du. Og deri består forskellen på os to.
Læs nu hvad der står. Jeg har aldrig sagt, at Rasmus Jönsson og Nicklas Helenius er ligeså gode, men jeg tror på, at dette er Jönssons forår. Især efter hans udtalelser om, at det er hans første opstart, hvor han er skadesfri.
Jeg er sikker på, at hvis vi sælger Lukas Spalvis, så er mesterskabet og pokalturneringen stadig indenfor rækkevidde, da AaB er mere end én spiller. Det har vi vist før, at andre spillere kan tage over, når nogle bliver solgt.
Herudover vil de 19 mio. kr. bliver geninvesteret i truppen. Helst ikke en angriber, da vi har 5 og sandsynligvis får en mere op.
-
Gamen
Det var jo ikke Lucas Andersen eller Rasmus Falk vi sad og forhandlede første senior-kontrakt med. AaB havde fine kort på hånden, om man vil det eller ej.Buzz Killington skrev: Det er ikke specielt relevant. Det relevante er om en klausul er plausibel med det vi ved om den paagaeldende spillers unikke situation som vi kender den. Der hvor jeg syntes der er plads til at kritisere Gaarde et al, er i forhold til hvorfor pokker man ikke smed en ekstra million i kufferten mod at fjerne, eller forhoeje klausulen. Men saa er det emisionen, den oekonomisk strategi, og trovaerdigheden overfor investorerne forstyrer billedet en smule.
Selvfølgelig er det ikke irrelevant, om vi er de eneste der laver en klausul i stedet for at skrue på andre knapper. Og man HAR knapper man kan skrue på: Spillerens andel ved videresalg, en sign-on fee ved kontraktforlængelse, lønhop i perioden, individuel bonusordning, øgning af månedslønnen osv. osv.
Emissionen var jo forberedt på daværende tidspunkt, man var blevet mestre osv. - og senere på sommeren forpligtede vi andre spillere på dyre kontrakter/engangsudbetalinger for lejemål, ligesom der var et par ret dyre kontrakter der udløb. Så råderummet var der, det er indiskutabelt.
Måske er det ikke blevet offentliggjort dengang. Ikke desto mindre er det sandt. Min kilde er den bedste, men i forhold til debatten anonym.Gamen skrev:
Så de har altså hemmeligholdt forlængelsen i et år... http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -2018.aspx
Nej, han fik sikkert en lærlingekontrakt til lorteløn da han blev rykket op, men det ændrer ikke på at hans første kontrakt (hvor hans rolle i Superliga-truppen også mere eller mindre fastsættes ifht. lønniveau mm.) forhandles på plads i maj 2014.
Herunder er hvad Frederikshavneren skrev på debatten da Lukas Spalvis startede som senior, mens forhandlingerne stod på med Aston Villa.
Hvis Helenius bliver solgt i dette transfervindue så tvivler jeg godt nok på, at Lukal Spalvis kan overtage Helenius´plads i front. Spalvis er altså kun 17-18 år gammel (ud fra en bold.dk artikel hvor han var 17 år i april). Spalvis har gjort det godt under prøvetræning, men at formode at en så ung angriber umiddelbart vil kunne overtage efter en af superligaens mest spændende unge angribere, det vil godt nok være noget af en gambling.
Det er muligt at Spalvis kan overraske positivt, jeg må indrømme at jeg aldrig har set ham. Hvis Helenius bliver solgt så håber jeg godt nok at der vil være økonomi til at hente en mere etableret angriber. Spalvis er muligvis et stort talent på sigt, men her og nu tvivler jeg på at han kan gå direkte ind i startopstillingen hvis Helenius bliver solgt.
Har du hørt i medierne, at Rasmus Thellufsen har fået sin første kontrakt? Nej, det har du ikke.Gamen skrev:Så de har altså hemmeligholdt forlængelsen i et år... http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -2018.aspxFreddie skrev: For øvrigt er det ikke sikkert at EB har ret i den om kontraktforlængelserne. Efter mine informationer, og de er gode, forlængede han også samtidig med, at han rykkede op fra U19-afdelingen hvilket var i sommeren 2013.
Vi kommer ikke længere, før du forstår, at det ikke var hans første kontrakt, og han havde fine kort at spille.