Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af swfc » 23. jan 2016, 08:25

Arendt skrev:
Yankee skrev:
Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:AGF meldes interesseret i den islandske angriber Vidar Örn Kjartansson der spiller i Kina. Den tidligere Vålerenga bomber ser jeg som en udmærket erstatning såfremt Spalvis bliver solgt. Jeg mener at vi skal ud på markedet hvis Spalvis bliver solgt da jeg ikke tror at Helenius har niveauet til AaB.
En spiller, som primært har sin erfaring fra den islandske og norske liga. Alle alarmklokker bimler.
Hans CV minder meget om Magnus Erikssons... bare ikke helt så godt.
Hvis vi sælger Lukas Spalvis, så tror jeg erstatningen bliver intern. Lige i øjeblikket har vi 6 angribere, hvoraf Viktor Ahlmann ligeledes er på vej til at blive udlejet.

Sebastian Grønning kommer sandsynligvis op på senioreholdet til sommer, så vi rent numerisk vil have 6 angribere i truppen. Måske kommer Moses Opondo også op i truppen, og han spiller også angriber på U19. Såfremt Rasmus Jönsson ikke forlænger, vil vi sandsynligvis hente en ny mand ind.
Har 'hørt' at der kommer seks unge på seniorkontrakt. Sebastian er en af dem
AaB i hjertet

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2016, 09:50

swfc skrev:
Arendt skrev:
Yankee skrev:
Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:AGF meldes interesseret i den islandske angriber Vidar Örn Kjartansson der spiller i Kina. Den tidligere Vålerenga bomber ser jeg som en udmærket erstatning såfremt Spalvis bliver solgt. Jeg mener at vi skal ud på markedet hvis Spalvis bliver solgt da jeg ikke tror at Helenius har niveauet til AaB.
En spiller, som primært har sin erfaring fra den islandske og norske liga. Alle alarmklokker bimler.
Hans CV minder meget om Magnus Erikssons... bare ikke helt så godt.
Hvis vi sælger Lukas Spalvis, så tror jeg erstatningen bliver intern. Lige i øjeblikket har vi 6 angribere, hvoraf Viktor Ahlmann ligeledes er på vej til at blive udlejet.

Sebastian Grønning kommer sandsynligvis op på senioreholdet til sommer, så vi rent numerisk vil have 6 angribere i truppen. Måske kommer Moses Opondo også op i truppen, og han spiller også angriber på U19. Såfremt Rasmus Jönsson ikke forlænger, vil vi sandsynligvis hente en ny mand ind.
Har 'hørt' at der kommer seks unge på seniorkontrakt. Sebastian er en af dem
Det er virkelig mange. Set meget bredt er årgang 97 meget stærk i Danmark, mens vi ligeledes har mange talentfulde spillere i denne årgang og på vores U19 hold.

Sidste gang vi havde et stort kuld var årgang 91, hvor Mathias Wichmann, Kasper Kusk, Nicklas Helenius, Jakob Ahlmann og Denis Dedovic blev tilknyttet førsteholdet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2016, 15:46

Naa, med Spalvis til laegecheck ser det ud til vi skal til at snakke indkoeb og strategi igen.

Saa tillad mig at komme med et upopulaert forslag: vi tilfoerer ikke spillere til startelveren med mindre vi faar tilbudt en ekstraordinaer spiller vi bare ikke kan sige nej til.

AaB har udstukket en kurs, og det ser ud til den hedder at vi ikke koeber nye spillere med mindre der er et difts- og transferoverskud at tage fra. Hvis det er kursen, saa kan man diskutere om den er fornuftig eller ej, men uanset, saa virker det til at det er en omstaendighed vi skal tage udgangspunkt i. I lyset af dette, er jeg fortaler for at vi fortsaetter med at forstaerke foersteholdets foedekaede, ved at hente spillere u19 spillere til pladser hvor vi kan se vi ikke umiddelbart har nogen paa vej nedefra. Undtagelsen er at vi henter spillere der enten har helt saerlige spidskompetener end vores egne (e.g. som Spalvis), eller spillere der bare er et par niveauer over dem vi har selv paa vej.

Hvad vi ikke boer goere, er at tro at vi kan konkurrere med FCM, BIF og FCK, med en strategi hvor vi henter faerdigudviklede spillere, der generelt koster mere i transfer, sign-on, og loen, og som grundet deres alder som hovedregel giver mindre i kassen ved salg.

De unge spillere derimod skal ikke have ret meget i loen etc. og alt andet lige er salgsprisen hoejere grundet udviklingspotentialet.

Mangler i foedekaeden:

Maalmand - Jeg mindes ikke vi har haft noget der ligner et maalmandstalent med potentiale siden Stenild i 2008, som naar alt kom til alt nok heller ikke var det. Nikolaj sidder tungt paa pladsen, men han skal ikke rykke sig ret meget foer der vil komme tilbud paa ham. Han bliver ogsaa 25 til Marts, saa han er formentlig en spiller der begynder at taenke paa udlandet snart. Derfor er dette en plads hvor vi for laengst burde ha' set os omkring.

Forsvar - det lyder til vi har et par fine talenter paa vej her, men paa back-pladserne lyder det til vi kun har Rokkedal, som mig bekendt primaert spiller centralt. Vi er dog afhaengige af rigtige wing-backs, der ikke kun er defensivt orienteret. Hvis de endda kan udfordre som f.eks. Dalle, og i mindre grad Ahlmann, er det bare et plus. Her er Sydamerika specielt beroemt for at udvikle denne type spillere, saa man kunne evt. tage et kig her.

Midtbane - det lyder til vi har en del paa vej her, baade centralt, og paa floejene. Noget alle hold altid skriger paa, er den typiske 6'er, som vinder bolde, fjerner presset fra forsvar, og tildels styrer tempo. Specielt i DK laver vi ikke mange af den slags spillere laengere. Vi har eftersigende Kaketo paa vej, og Abildgaard har maaske ogsaa lidt af det der skal til. Men det er et sted vi boer holde oeje.

Angreb - Det lyder til vi har mange her (Opondo, Sebestian A. og Wessam) men naar man kigger paa topscorerlisterne, og DK's historie for at udvikle denne slags spillere, syntes jeg det lugter af at vi skal vente mange aar foer vi har en spiller med et rigtigt killer-instinkt. Maaske har det noget med den danske mentalitet at goere, men det virker til at denne type spiller er mere hyppig i oesteuropa og sydamerika. Jeg tror ikke et oejeblik vores scouting-netvaerk tillader os at hente spillere fra de omraader, men igen, hvis man skal ud og finde en wing-back, kunne man jo lige saa godt holde oejnene aabne efter en angriber. Jeg mindes Lynge og Pylle tog paa et par ture til Brazil, saa maaske Gaarde kunne gentage den manoevre.

Hvor er Oldager forresten? Han plejer at ha' styr paa de unge.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 23. jan 2016, 15:54

Ledelsen sagde i sommer at alle penge vi fik ind fra Salg.. ville blive geninvesteret i truppen...
Nu har vi jo historisk set selvfølgelig ikke en garanti på vi holder hvad vi siger.

men det er altså hvad der blev sagt.
Jeg mener ikke længere kun det handler om hvad vi som fans synes..
Men også hvad spillerne synes.

Risgaard Wurtz og de gamle drenge, de efterlyste noget kvalitet og erfaring på holdet i sommers.
og sagde vi ikke kan være med mere, hvis vi sælger profiler fra uden at købe dygtige ind.

Nu ender vi med at miste vores halve start 11'er.
Dalle, Thomsen, Spalvis og KEP.. ryger på et halvt år (må vi gå ud fra)
Jeg tror de resterende AaB spillere vil forvente/forlange der også kommer noget seriøst tilbage for nogle af de penge.

ikke talent spillere.. men spillere der går direkte i start 11'erne.
Det handler også om holdets morale. Hvis de ser halvdelen af holdet blive erstattet af u19 spillere.
Når man har kæmpet med om mesterskabet (ligemeget om vi bliver 1-2-3-4)

Så kan jeg sku godt forstå de tænker 'okay.. måske skulle man prøve noget andet end AaB'

og vi taler ikke enten eller her. vi snakker ikke om vi skal holde vores talenter ude.
Vi snakker om halvdelen af vores hold er på vej væk (Enevoldsen vil jo også videre har han sagt)
Og Vi kan ikke følge med. ift til talenter.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2016, 16:11

AllanPedersen skrev:Ledelsen sagde i sommer at alle penge vi fik ind fra Salg.. ville blive geninvesteret i truppen...
Nu har vi jo historisk set selvfølgelig ikke en garanti på vi holder hvad vi siger.

men det er altså hvad der blev sagt.
Jeg mener ikke længere kun det handler om hvad vi som fans synes..
Men også hvad spillerne synes.

Risgaard Wurtz og de gamle drenge, de efterlyste noget kvalitet og erfaring på holdet i sommers.
Nu ender vi med at miste vores halve start 11'er.

Dalle, Thomsen, Spalvis og KEP.. ryger på et halvt år (må vi gå ud fra)
Jeg tror de resterende AaB spillere vil forvente/forlange der også kommer noget seriøst tilbage for nogle af de penge.

ikke talent spillere.. men spillere der går direkte i start 11'erne.
"Geninvesteres i truppen" kan betyde flere ting. Det kan endda straekkes saa langt at det kan omhandler staben og faciliteterne. Det kan ogsaa hentyde til styrke foedekaeden. Og naturligvis skal spillerne ogsaa goeres glade, men en del af dette handler ogsaa om at vaere tydelig omkring strategien og ambitionerne. Hvis vi kan blive ved med at erstatte spillerne indefra, er vil det vel ogsaa goere de mere garvede spillere mere rolige omkring fremtiden. Ellers skal de jo naturligvis overveje om AaB er klubben for dem.

Nu snakker klubben om at erstatte KEP, og den erstatning kommer vel, enten i dette vindue, eller i det naeste. Men paa de fleste andre pladser ser det jo ok ud, og jeg syntes ikke det kan forsvares at forstaerke truppen paa ret mange af pladserne, og da slet ikke naar man har i sinde at hive en god haandfuld spillere op fra u19 naeste gang. Det eneste sted hvor vi virkelig er truet paa bredden er i centralforsvaret, og delvist paa backs, afhaengigt af om Ahlmann kommer i gear igen. Men de fleste andre steder er der spillere paa vej, og for store investeringer til foersteholdet vil undergrave mulighederne for at udvikle vores unge spillere.

Men hvor mener du vi boer styrke start-11'eren?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 23. jan 2016, 16:17

midtbanen... det er et helt kritisk sted hvis du spørger mig
Hvis nu vi har oppe foran.. Enevoldsen, Jønsson, Helenius og Pohl.
Så ryger Jønsson op igen som har vikarieret på midtbanen

Og gilli må vi forvente at se på backen, vores forsvar er også ret tyndt for at være ærlig.

Hvem er så på vores midtbane?

Wurtz, Risgaard og Børsting... så skal en eller anden hives ind i start 11'ern
Ando, eller Abildgaard? Det mener jeg ikke nogen af dem er klar til, og bænken vil
derudover været håbløs tynd i form af skader og rødekort.

Derudover hvis man tænker lidt frem så spiller wurtz og risgaard jo altså i deres efterår.
Jeg mener det er helt essentielt vi får hentet en kvalitetsspiller til midten.

mht. til at geninvestere i truppen, ja man kan jo sige så meget.
men nu håber jeg ikke vores ledelse er ligesom regeringen på den måde.
Der blev sagt ret klart hvis vi solgte en profil ville vi tilføre truppen (ikke klubben) men truppen.. de penge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 24. jan 2016, 10:15

Selvom Dalsgaard er røget, og spalvis med 99,9% sikkerhed også er fortid i klubben, og såfremt vi ikke sælger flere, så mener jeg stadig vi har et slagkraftigt hold efter vinterpausen, og jeg tror på vi slutter i top 3

Patrick og Gilli er jeg rolige ved nok skal passe den højreback, også går ahlmann forhåbentlig ikke i stykker igen.

Vi kommer til at mangle spalvis målnæse, men forhåbentlig kan ene fortsætte de gode takter, det jeg frygter mest er nok at det kommer til at gå meget ud over det presspil ls gerne vil praktisere, hverken jønne eller Helle løber særlig meget, og spalvis knoklede faktisk ret hårdt.

Til sommer er det dog en anden snak, der ryger kep og Thomsen, og flere spillere er tæt på kontraktudløb

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 24. jan 2016, 10:17

Hvad med ham Jens Odgaard fra Lyngby, dom scorede mod os?

Han er ikke klar til at tage over for Spalvis, men som udviklingsspiller har han noget, som jeg er af den opfattelse af, at andre af vores unge ikke har: højde. Han kunne blive vores nye skur efter Spalvis.

Bonus: han er AaB-fan.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 24. jan 2016, 10:34

Lucas Kuskenius skrev:Hvad med ham Jens Odgaard fra Lyngby, dom scorede mod os?

Han er ikke klar til at tage over for Spalvis, men som udviklingsspiller har han noget, som jeg er af den opfattelse af, at andre af vores unge ikke har: højde. Han kunne blive vores nye skur efter Spalvis.

Bonus: han er AaB-fan.
Stort talent som sagtens kunne være fremtidens mand på toppen, så jo kunne være fedt med ham i truppen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 24. jan 2016, 11:49

Bliver Spalvis solgt og vil AaB have en type lidt som Spalvis, så kan AaB kigge mod Hobro og Mayron George.

Som type minder de lidt om hinanden.

Prisen burde være meget lav og Hobro har gjort alt det "hårde" arbejde med at få George i form, integreret i Danmark, risikoen ved at hente ham osv.

George scorer "OK" med mål pr. minut(for fucking Hobro!!) og minder om Spalvis både fysisk og typemæssigt.
Uden Synd Ingen Frelse

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 24. jan 2016, 12:06

Halil skrev:Bliver Spalvis solgt og vil AaB have en type lidt som Spalvis, så kan AaB kigge mod Hobro og Mayron George.

Som type minder de lidt om hinanden.

Prisen burde være meget lav og Hobro har gjort alt det "hårde" arbejde med at få George i form, integreret i Danmark, risikoen ved at hente ham osv.

George scorer "OK" med mål pr. minut(for fucking Hobro!!) og minder om Spalvis både fysisk og typemæssigt.
Jeg så ham i kampen mod AGF i efteråret, der var han et monster. Ja, det var mod AGF, og ja, han er virkelig upoleret. Men han viste godt nok nogle kompetencer som kunne være spændende. I min verder er han mere en Drogba-type der ved hjælp af fysikken kan tromle forsvaret over og score mål, hvor Spalvis har nogle eminente løb og positionering i feltet, men derfor tror jeg også at George kunne blive god.

Jeg indrømmer dog jeg håber Pohl kan overraske os alle og i løbet af det kommende års tid få nogle indhop og vise han er ham vi skal satse på. Men det er mest fordi jeg er en sucker for angribere fra egne rækker, end at jeg har noget holdbart at bygge det på.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 24. jan 2016, 14:24

Spændende uge vi går ind i, og sagen er vel klar. Gaarde skal lande en angriber og en forsvarer fra tæt på øverste hylde plus måske have et par spillere udlejet.

Jeg nægter simpelthen at tro på ondsindede rygter om, at Spalvis går for de beløb under 20 mio, som nævnes, og som jo er langt under markedsværdien. Så det må være en pæn sjat penge at skyde med.
Fodbold skal ses med hjertet!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 24. jan 2016, 14:31

jeg er bange for at beløbet på de 20 millioner desværre er korrekte....

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 24. jan 2016, 14:43

LOL martinaalborg....

Du er tilsyneladende ikke bekendt med telefonnummeret :-)

seamann

Indlæg af seamann » 24. jan 2016, 14:53

AaB 85 95 99 08 skrev:Spændende uge vi går ind i, og sagen er vel klar. Gaarde skal lande en angriber og en forsvarer fra tæt på øverste hylde plus måske have et par spillere udlejet.

Jeg nægter simpelthen at tro på ondsindede rygter om, at Spalvis går for de beløb under 20 mio, som nævnes, og som jo er langt under markedsværdien. Så det må være en pæn sjat penge at skyde med.
Jeg vil foreslå at pengene bruges på at købe Helenius ud af hans klausuler.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. jan 2016, 15:01

AaB 85 95 99 08 skrev:Spændende uge vi går ind i, og sagen er vel klar. Gaarde skal lande en angriber og en forsvarer fra tæt på øverste hylde plus måske have et par spillere udlejet.
Vil det sige, at du ikke tror på Helenius?

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 24. jan 2016, 15:03

KJ skrev:LOL martinaalborg....

Du er tilsyneladende ikke bekendt med telefonnummeret :-)
Tro mig. Hesten og martinaalborg kender hinanden og har langt henad vejen den samme dagsorden.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 24. jan 2016, 15:05

Det er lidt af en åreladning vi har været udsat for på det seneste: Dalle, Kuhn og nu Spalvis. Hvis Blomquist også ryger, må der virkelig være rådrum til at hente noget kvalitet ind på holdet og det skal der tilføres. Gerne en yngre centerforsvarer, der kan blive spillet ind på holdet det næste halvr år inden KEP smutter. Også gerne en boksangriber, de typer vi har nu er mere den flagrende type, vi mangler en decideret hardhitter der kan tage nogle tæsk i feltet.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 24. jan 2016, 17:36

Buzz Killington skrev:Naa, med Spalvis til laegecheck ser det ud til vi skal til at snakke indkoeb og strategi igen.

Saa tillad mig at komme med et upopulaert forslag: vi tilfoerer ikke spillere til startelveren med mindre vi faar tilbudt en ekstraordinaer spiller vi bare ikke kan sige nej til.

AaB har udstukket en kurs, og det ser ud til den hedder at vi ikke koeber nye spillere med mindre der er et difts- og transferoverskud at tage fra. Hvis det er kursen, saa kan man diskutere om den er fornuftig eller ej, men uanset, saa virker det til at det er en omstaendighed vi skal tage udgangspunkt i. I lyset af dette, er jeg fortaler for at vi fortsaetter med at forstaerke foersteholdets foedekaede, ved at hente spillere u19 spillere til pladser hvor vi kan se vi ikke umiddelbart har nogen paa vej nedefra. Undtagelsen er at vi henter spillere der enten har helt saerlige spidskompetener end vores egne (e.g. som Spalvis), eller spillere der bare er et par niveauer over dem vi har selv paa vej.

Hvad vi ikke boer goere, er at tro at vi kan konkurrere med FCM, BIF og FCK, med en strategi hvor vi henter faerdigudviklede spillere, der generelt koster mere i transfer, sign-on, og loen, og som grundet deres alder som hovedregel giver mindre i kassen ved salg.

De unge spillere derimod skal ikke have ret meget i loen etc. og alt andet lige er salgsprisen hoejere grundet udviklingspotentialet.

Mangler i foedekaeden:

Maalmand - Jeg mindes ikke vi har haft noget der ligner et maalmandstalent med potentiale siden Stenild i 2008, som naar alt kom til alt nok heller ikke var det. Nikolaj sidder tungt paa pladsen, men han skal ikke rykke sig ret meget foer der vil komme tilbud paa ham. Han bliver ogsaa 25 til Marts, saa han er formentlig en spiller der begynder at taenke paa udlandet snart. Derfor er dette en plads hvor vi for laengst burde ha' set os omkring.

Forsvar - det lyder til vi har et par fine talenter paa vej her, men paa back-pladserne lyder det til vi kun har Rokkedal, som mig bekendt primaert spiller centralt. Vi er dog afhaengige af rigtige wing-backs, der ikke kun er defensivt orienteret. Hvis de endda kan udfordre som f.eks. Dalle, og i mindre grad Ahlmann, er det bare et plus. Her er Sydamerika specielt beroemt for at udvikle denne type spillere, saa man kunne evt. tage et kig her.

Midtbane - det lyder til vi har en del paa vej her, baade centralt, og paa floejene. Noget alle hold altid skriger paa, er den typiske 6'er, som vinder bolde, fjerner presset fra forsvar, og tildels styrer tempo. Specielt i DK laver vi ikke mange af den slags spillere laengere. Vi har eftersigende Kaketo paa vej, og Abildgaard har maaske ogsaa lidt af det der skal til. Men det er et sted vi boer holde oeje.

Angreb - Det lyder til vi har mange her (Opondo, Sebestian A. og Wessam) men naar man kigger paa topscorerlisterne, og DK's historie for at udvikle denne slags spillere, syntes jeg det lugter af at vi skal vente mange aar foer vi har en spiller med et rigtigt killer-instinkt. Maaske har det noget med den danske mentalitet at goere, men det virker til at denne type spiller er mere hyppig i oesteuropa og sydamerika. Jeg tror ikke et oejeblik vores scouting-netvaerk tillader os at hente spillere fra de omraader, men igen, hvis man skal ud og finde en wing-back, kunne man jo lige saa godt holde oejnene aabne efter en angriber. Jeg mindes Lynge og Pylle tog paa et par ture til Brazil, saa maaske Gaarde kunne gentage den manoevre.

Hvor er Oldager forresten? Han plejer at ha' styr paa de unge.
Dejligt med et nuanceret, fornuftigt indlæg. Tak for det. Jeg er meget enig i dit indlæg og vil tilføje noget til det.

Du har fuldstændig ret i, at Nikolai Larsen sidder tungt på keeperpositionen. I forhold til et målmandstalent, så har vi Nicolaj Jørgensen, som sidste gang blev udtaget til U18-landsholdet. Han bliver seniorspiller om to år i 2017, og Carsten Christensen kontrakt udløber den 12.31.2017. Jeg tror på en udskiftning af Carsten Christensen på det her tidspunkt, medmindre vi har solgt Nikolai Larsen. Så står vi i en anden situation.

I forhold til forsvaret har vi J. Ahlmann og Blåbjerg til venstre back og PK og Gilli på højre back. Dette er meget fornuftigt. I midterforsvaret har vi Kasper P, KEP og Blåbjerg, hvoraf KEP skifter til OB til sommer. Morten Rokkedal bliver rykket op i seniortruppen til sommer, og Gaarde har udtalt, at vi får en ny forsvarsspiller i stedet for. Til sommer vil vi således have 4 midterforsvarer, to højre back og to venstre backs. Det synes jeg er meget fornuftigt. Ift. en centralforsvarsspiller kunne det være Niels Bisp eller en rutineret styrmand. Vi må se, hvad der sker.

På den centrale midtbane har vi pt. Würtz, Asger Bust, Kakeeto og Augo på 6'eren og Abildgaard, Blomqvist og Risgård på 8'eren. Vi mister sandsynligvis Augo til sommer, da han er blevet ansat i AaB som civilt arbejde. Herudover får vi Magnus Christensen op, som er U19-landsholdsspiller og er 8'er. Mit bud er, at vi har Bust, Kakeeto og Würtz på 6'eren og Abildgaard, Risgård og Magnus Christensen på 8'eren til sommer. Blomqvist bliver nok solgt i dette vindue. Igen meget fornuftigt.

På kanterne har vi på højre side Børsting som fast mand, mens Mathias Thrane, Andreas Bruhn, Bassogog og Rasmus Jönsson endvidere kan spille der. På venstre side har vi Nicolaj Thomsen, mens Andreas Bruhn, Bassogog og Mathias Thrane desuden kan spille her. Rasmus Thellufsen som spiller venstre kant og er på U-19-landsholdet bliver herudover rykket op til sommer. Vi mister nok Thomsen til sommer, eller senest til vinter 2016, men Børsting har vist lovende takter på højre kant og med vores nuværende filosofi, så stoler AaB på at en anden overtager hans plads. Dette er på den korte bane en svækkelse, men jeg tror, at enten Andreas Bruhn eller Mathias Thrane kan overtage kanten. Måske overrasker Bassogog. Vi har dog i alt 7 kantspillere, og dette synes jeg er fornuftigt. Også kvalitetsmæssigt.

I angrebet mister vi sandsynligvis Spalvis i morgen, men vi har stadig Enevoldsen, Jönsson, Helenius, V. Ahlmann og Pohl. Sebastian Grønning bliver måske rykket op til sommer, og han er både afslutningsstærk med fødderne og med hovedet. Vi vil derfor have 6 angribere, hvis vi forlænger aftalen med Jönsson og Sebastian Grønning. Dette synes jeg endvidere kvalitetsmæssigt er godt, når vi arbejder indenfor vores lønbudget til en 6. plads.

Der var en, som havde 'hørt', at vi fik 6 spillere op til sammen. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men nu prøver jeg at ligge det til grund.
Med vores nuværende 25 spillere + 3 U19-landsholdsspilere + 3 andre U-19 spillere + en ny midtforsvar - Lukas Spalvis, Andreas Blomqvist og KEP = 29 spillere.

Spørgsmålet er, hvor vi skal optimeres. Hvad tænker du i forhold til vores potentielle 29 spillere?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. jan 2016, 17:47

Det bedste ved dig er hvordan du sætter dig op til at blive skuffet. Antager, at du også købe lottokuponner hvor uge, bare for at få et skud skuffelse :thumbsup:

Forresten så hvis AaB skal købe noget, så er det er alternativ på midten til de gamle drenge i Würtz og Risgaard.

Låst