Lukas Spalvis
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Re: Lukas Spalvis
Hvor har i fra, at buddet nu ligger på DKK 18-19 mio. ?
Twitter-rygter - tror ikke der er andet for at læne sig tilbage og vente på mere pålidelige oplysninger.Spanky skrev:Hvor har i fra, at buddet nu ligger på DKK 18-19 mio. ?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er det portugisiske medie Record, der mener at vide, at Sporting havde budt 1,8 mio. euro i første omgang, men at AaB havde krævet 2,5 mio. euro.Pastorius skrev:Twitter-rygter - tror ikke der er andet for at læne sig tilbage og vente på mere pålidelige oplysninger.Spanky skrev:Hvor har i fra, at buddet nu ligger på DKK 18-19 mio. ?
http://www.record.xl.pt/futebol/futebol ... isboa.html
Joe, men de citerer Nordjyske for det meste af indholdet, og så lægger de lidt til selv. Om det er virkelige tal, eller noget de har grebet ud af luften via google, debatside, twitter og Google Translate er jo ikke til at vide. Alt jeg har læst i dag er kogt ned fra Nordjyskes artikel.Sauer skrev:Det er det portugisiske medie Record, der mener at vide, at Sporting havde budt 1,8 mio. euro i første omgang, men at AaB havde krævet 2,5 mio. euro.Pastorius skrev:Twitter-rygter - tror ikke der er andet for at læne sig tilbage og vente på mere pålidelige oplysninger.Spanky skrev:Hvor har i fra, at buddet nu ligger på DKK 18-19 mio. ?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det var nu mest for at hæfte tallet op på det medie, som havde givet én af Nordjyskes journalister anledning til at nævne tallet € 2,5 mio. Om der er noget sandhed i det, er selvfølgelig ikke til at sige, men det er dér Nordjyske har fået tallet fra.Pastorius skrev:Joe, men de citerer Nordjyske for det meste af indholdet, og så lægger de lidt til selv. Om det er virkelige tal, eller noget de har grebet ud af luften via google, debatside, twitter og Google Translate er jo ikke til at vide. Alt jeg har læst i dag er kogt ned fra Nordjyskes artikel.Sauer skrev:Det er det portugisiske medie Record, der mener at vide, at Sporting havde budt 1,8 mio. euro i første omgang, men at AaB havde krævet 2,5 mio. euro.Pastorius skrev:Twitter-rygter - tror ikke der er andet for at læne sig tilbage og vente på mere pålidelige oplysninger.Spanky skrev:Hvor har i fra, at buddet nu ligger på DKK 18-19 mio. ?
Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
Informationen kommer fra italienske Calciomercato. Er nok tvivlsomt, at de er vildt opdaterede på Sporting, men Twitter går da godt nok amok.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
Det er lige før det der er fyringsgrundlag for Gaarde. Skulle der være en klausul på 10 - 12 millioner, så er det sådan det er, men en ting er at vi ikke sælger til store million beløb (25+), det kan jeg leve med. Men at man ikke jagter et potentielt mesterskab, eller om ikke andet så europa pladser når man har chancen, det forstår jeg ikke.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
Vi budgetterer ikke med salg, og netop derfor burde sportslige hensyn vægte mere end en kortsigtet gevinst på 6-8 millioner.
ØV!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Helt enig...jonas386 skrev:Det er lige før det der er fyringsgrundlag for Gaarde. Skulle der være en klausul på 10 - 12 millioner, så er det sådan det er, men en ting er at vi ikke sælger til store million beløb (25+), det kan jeg leve med. Men at man ikke jagter et potentielt mesterskab, eller om ikke andet så europa pladser når man har chancen, det forstår jeg ikke.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
Vi budgetterer ikke med salg, og netop derfor burde sportslige hensyn vægte mere end en kortsigtet gevinst på 6-8 millioner.
ØV!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Man kunne jo have forlænget på et senere tidspunkt, hvor den økonomiske virkelighed så anderledes overskuelig ud... man kunne endda også have forlænget tidligere, eller have skrevet en længere kontrakt end til 2016 hvis du har ret i dit scenarie.Freddie skrev:AaB er jo ikke dårligere stillet med den forlængelse. Hvis ikke den var blevet forlænget, ville han jo have været kontraktfri til sommeren 2016, hvilket ville have været kritisk situation. Med klausulen kunne AaB først og fremmest få glæde af ham helt til oprindeligt udløb uden problemer, og jeg tror man regnede med, at man havde sikret sig med en klausul 10 mio. I hvert fald, er det det, man er landet på.Jesper Schmidt skrev:
Hvis du siger at Spalvis inden kontraktforlængelsen i maj 2014 allerede havde kontrakt til sommeren 2016, efterlyser jeg i endnu højere grad end i forvejen en logisk forklaring på, hvorfor AaB valgte at indgå en kontrakt som ikke stillede dem særlig godt, på et tidspunkt hvor de IKKE var pressede til at få det på plads.
Timingen er i dén grad min største anke. Hvis man havde stået på den sidste dag før Spalvis var fri til at forhandle med andre klubber, og været presset til at tage hvad man kunne få... så havde jeg forståelse for det her.
Men faktum er altså at man vælger at forlænge med Spalvis på et tidspunkt hvor der som minimum er 6 uger til han må forhandle med andre (eller 2 år hvis du har ret), og på et tidspunkt hvor man får større og større overblik over den fremtidige økonomi dag for dag. DET giver for mig ingen mening, og det giver slet ingen mening hvis man på det tidspunkt havde over 1½ år til at få en forlængelse på plads.
Det var dengang ikke let at se, at han skulle få sådan et overbevisende efterår som han har haft. Det har været en glædelig kæmpeoverraskelse at han har høvlet ikke 14, men 15, vigtige mål ind, og derfor er klausulen med et blevet for lille. Spalvis er blevet spottet af klubber, der normalt ikke ville komme den her vej, og de har pengene.
Jeg mener ikke det er nogen kæmpe overraskelse at Spalvis bomber superligaen i stykker, jeg mener potentialet har været tydeligt meget længe...for os almindelige dødelige fra han begyndte at score med den største selvfølgelighed i foråret 2014, og for folkene med fingeren på pulsen i trænerteamet i AaB forhåbentlig før. Jeg er imponeret over Spalvis efterår, men overrasket over at det kom på et tidspunkt? Nej.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Paa Sportings forum mener de - til deres store ulykke - at vide han er endt i Tyrkiet, men om det bare er lidt Portugisisk humor jeg misforstaar, skal jeg ikke kunne sige.Sauer skrev:Informationen kommer fra italienske Calciomercato. Er nok tvivlsomt, at de er vildt opdaterede på Sporting, men Twitter går da godt nok amok.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Kan godt være enig med dig i det synspunkt.jonas386 skrev:Det er lige før det der er fyringsgrundlag for Gaarde. Skulle der være en klausul på 10 - 12 millioner, så er det sådan det er, men en ting er at vi ikke sælger til store million beløb (25+), det kan jeg leve med. Men at man ikke jagter et potentielt mesterskab, eller om ikke andet så europa pladser når man har chancen, det forstår jeg ikke.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
ØV!
Men for AaB som klub og som står overfor en renovering af truppen, så er 6-8 mio en del penge.
Så kan man sætte det op mod det sportslige. Vi er 100 % sikre på at få 6-8 mio mere nu og her og det andet scenarie er så at vi ved at beholde ham, vinder et mesterskab og henter pengene den vej "måske".
Kan også være Spalvis bliver skadet og vi må undvære han halvdelen af foråret. Ja det er hypotetisk.
Men for AaB's vedkommende nu og her og hvor vi står overfor at skal investere i truppen indenfor 1-2 år, så luner 6-8 mio altså godt på den konto og hvis de hensættes til truppen som der bliver snakket om, så forstår jeg dælme godt han skydes af nu.
Det er dog rimelig naivt at tro at de penge bliver investeret i truppen. Vi har ikke i mands minde haft muldvarpeskindet op af lommen for at erhverve os en spiller. Vi bliver helt sikkert spist af med at truppen ser rigtig fin ud og vi er rigtig godt besat på alle pladser. Skulle der blive brug for yderligere spillere, finder vi dem nede i junior-truppenKristian skrev:Kan godt være enig med dig i det synspunkt.jonas386 skrev:Det er lige før det der er fyringsgrundlag for Gaarde. Skulle der være en klausul på 10 - 12 millioner, så er det sådan det er, men en ting er at vi ikke sælger til store million beløb (25+), det kan jeg leve med. Men at man ikke jagter et potentielt mesterskab, eller om ikke andet så europa pladser når man har chancen, det forstår jeg ikke.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
ØV!
Men for AaB som klub og som står overfor en renovering af truppen, så er 6-8 mio en del penge.
Så kan man sætte det op mod det sportslige. Vi er 100 % sikre på at få 6-8 mio mere nu og her og det andet scenarie er så at vi ved at beholde ham, vinder et mesterskab og henter pengene den vej "måske".
Kan også være Spalvis bliver skadet og vi må undvære han halvdelen af foråret. Ja det er hypotetisk.
Men for AaB's vedkommende nu og her og hvor vi står overfor at skal investere i truppen indenfor 1-2 år, så luner 6-8 mio altså godt på den konto og hvis de hensættes til truppen som der bliver snakket om, så forstår jeg dælme godt han skydes af nu.
„The less you care, the happier you will be.“
Det kan du have ret i :-)Popnizzen skrev:Det er dog rimelig naivt at tro at de penge bliver investeret i truppen. Vi har ikke i mands minde haft muldvarpeskindet op af lommen for at erhverve os en spillerKristian skrev:Kan godt være enig med dig i det synspunkt.jonas386 skrev:Det er lige før det der er fyringsgrundlag for Gaarde. Skulle der være en klausul på 10 - 12 millioner, så er det sådan det er, men en ting er at vi ikke sælger til store million beløb (25+), det kan jeg leve med. Men at man ikke jagter et potentielt mesterskab, eller om ikke andet så europa pladser når man har chancen, det forstår jeg ikke.cwinn skrev:Har angiveligt skrevet under med Sporting. 2,4 mio euro
ØV!
Men jo ikke alene transfersum de penge går til i sådan et budget. Koster jo penge at skrive kontrakt med en spiller der f.eks. er fri på markedet eller løses af en kontrakt. Og det har vi tit hentet spillere på.
Jeg gider ikke diskutere hypotetiske scenarier såsom at han kan brænde inde i morgen sammen med Nicolai Larsen og Enevoldsen. For ja, det kan ske, men det er altså ikke sådan man driver en fodboldklub. Hvis vi konsekvent skal gå udfra worst-case, så kan man ligesågodt lade være med at stå op om morgenen.
Derudover er det jo ikke kun et mesterskab der kan give flere penge. Det er faktisk alle medaljepladserne der kan give os et større beløb. Enhver mulighed vi får for at kvalificere os til europa, er som minimum en potentiel gevinst på 40 millioner. Jeg er ikke nogen ørn til matematik, men er trodsalt klar over hvor mulighederne er bedst. Vi ligger nummer 2 i ligaen, er det mest scorende hold, og vores konkurrenter er altså ikke ligefrem voldsomt skræmmende. Hvorfor tror man ikke mere på det materiale man har? Og hvorfor går man ikke efter chancen når den er der?
6-8 millioner er da rigtigt nok rare penge at have, men fortæl mig gerne hvor man finder en målscorer i samme omfang til 6-8 millioner. Når du går udfra worst-case, så prøver jeg med best-case. Er 6-8 millioner nok til at man sælger et potentielt mesterskab, samt potentielt europæisk gruppespil? Jeg er med på at alt kan ske, og at vi også mistede profiler sidst vi blev mestre, men det er nok ikke noget man skal gå udfra. Især ikke når vi har mistet bået Kuhn og Dalsgaard allerede.
Jeg kan slet ikke se fornuften i at sælge til så lidt nu og her. For hvis ikke vi jagter muligheden når den er der, og vi ikke er pressede på økonomien, hvad er pointen så i at have en fodboldklub?
Derudover har jeg svært ved at se at pengene skulle blive investeret nu og her, hvilket jeg heller ikke går udfra de gør, og så er vi tilbage til vi egentlig bare har solgt en profil til pebernødder og får et lidt pænere regnskab.
Derudover er det jo ikke kun et mesterskab der kan give flere penge. Det er faktisk alle medaljepladserne der kan give os et større beløb. Enhver mulighed vi får for at kvalificere os til europa, er som minimum en potentiel gevinst på 40 millioner. Jeg er ikke nogen ørn til matematik, men er trodsalt klar over hvor mulighederne er bedst. Vi ligger nummer 2 i ligaen, er det mest scorende hold, og vores konkurrenter er altså ikke ligefrem voldsomt skræmmende. Hvorfor tror man ikke mere på det materiale man har? Og hvorfor går man ikke efter chancen når den er der?
6-8 millioner er da rigtigt nok rare penge at have, men fortæl mig gerne hvor man finder en målscorer i samme omfang til 6-8 millioner. Når du går udfra worst-case, så prøver jeg med best-case. Er 6-8 millioner nok til at man sælger et potentielt mesterskab, samt potentielt europæisk gruppespil? Jeg er med på at alt kan ske, og at vi også mistede profiler sidst vi blev mestre, men det er nok ikke noget man skal gå udfra. Især ikke når vi har mistet bået Kuhn og Dalsgaard allerede.
Jeg kan slet ikke se fornuften i at sælge til så lidt nu og her. For hvis ikke vi jagter muligheden når den er der, og vi ikke er pressede på økonomien, hvad er pointen så i at have en fodboldklub?
Derudover har jeg svært ved at se at pengene skulle blive investeret nu og her, hvilket jeg heller ikke går udfra de gør, og så er vi tilbage til vi egentlig bare har solgt en profil til pebernødder og får et lidt pænere regnskab.
- og for et halvt år siden hylede vi på samme måde over Anders K. Jacobsens skifte til OB. Han er glemt i dag. Lad os nu komme væk fra den tabermentalitet og ranke ryggen. Selvfølgelig har vi en ny topscorer parat om 45 dage.jonas386 skrev:Jeg gider ikke diskutere hypotetiske scenarier såsom at han kan brænde inde i morgen sammen med Nicolai Larsen og Enevoldsen. For ja, det kan ske, men det er altså ikke sådan man driver en fodboldklub. Hvis vi konsekvent skal gå udfra worst-case, så kan man ligesågodt lade være med at stå op om morgenen.
med alt ære og respekt så er der fanden galme forskel på en AK som bare vil til OB og så et kæmpe talent ikke set lignende, siden Grønkjær.Freddie skrev:- og for et halvt år siden hylede vi på samme måde over Anders K. Jacobsens skifte til OB. Han er glemt i dag. Lad os nu komme væk fra den tabermentalitet og ranke ryggen. Selvfølgelig har vi en ny topscorer parat om 45 dage.jonas386 skrev:Jeg gider ikke diskutere hypotetiske scenarier såsom at han kan brænde inde i morgen sammen med Nicolai Larsen og Enevoldsen. For ja, det kan ske, men det er altså ikke sådan man driver en fodboldklub. Hvis vi konsekvent skal gå udfra worst-case, så kan man ligesågodt lade være med at stå op om morgenen.
„The less you care, the happier you will be.“
Hvad er det for en tabermentalitet du snakker om? Jeg ser gerne man går efter de sportslige resultater, og ikke småbeløber der ser godt ud på bundlinjen. Du må gerne synes min mentalitet er taberagtig af den grund, men jeg forstår det ikke helt.Freddie skrev: - og for et halvt år siden hylede vi på samme måde over Anders K. Jacobsens skifte til OB. Han er glemt i dag. Lad os nu komme væk fra den tabermentalitet og ranke ryggen. Selvfølgelig har vi en ny topscorer parat om 45 dage.
Derudover, hvis det var så nemt at finde en topscorer, så kan det jo undre at det så tit er netop den rolle der er sværest at udfylde. Jeg tror, modsat mange andre, stadig på Helenius i AaB, jeg tror bare på det ville være godt hvis han fik spilletid et halvt år inden et andet sted, eks Esbjerg som der snakkes om. Og derfor synes jeg også det giver bedre mening at leje ham ud et halvt år indtil man kan satse på ham til sommer når Spalvis bliver sendt videre.
Det en angriber som Spalvis lever af, er at der skabes chancer til ham. Så skal han nok sparke dem i kassen. Så er 1.000 dollar spørgsmålet. Bliver vi ved med at skabe chancer? Det kan jeg ikke se, at der er pillet ved. Chancerne skal nok komme.jonas386 skrev: Hvad er det for en tabermentalitet du snakker om? Jeg ser gerne man går efter de sportslige resultater, og ikke småbeløber der ser godt ud på bundlinjen. Du må gerne synes min mentalitet er taberagtig af den grund, men jeg forstår det ikke helt.
Derudover, hvis det var så nemt at finde en topscorer, så kan det jo undre at det så tit er netop den rolle der er sværest at udfylde. Jeg tror, modsat mange andre, stadig på Helenius i AaB, jeg tror bare på det ville være godt hvis han fik spilletid et halvt år inden et andet sted, eks Esbjerg som der snakkes om. Og derfor synes jeg også det giver bedre mening at leje ham ud et halvt år indtil man kan satse på ham til sommer når Spalvis bliver sendt videre.
Spalvis var genial til at udnytte chancerne, men vi er dog blevet mestre tre gange uden ham, og i pokalfinalen 2014 spillede han stort set ingen rolle. Alligevel scorede vi 4 gange.
Jeg tror også på Helenius, og jeg glæder mig til at han tager den chance han nu får. Ellers må nogle af de andre steppe op.
Popnizzen:
Der er ingen sammenligning mellem Spalvis og Grønkjær. Spalvis er målscorer, mens Grønkjær er oplæggeren. Desuden blev vi mestre året efter Grønkjær forlod AaB.
Jeg tror ikke der kommer noget godt ud af at sammenligne trupper, eller spillere på tværs af sæsoner. Der er så meget der spiller ind at det ikke kan koges ned til "det er gået før, det går nok igen". Jeg mener man er nødt til at se på hver enkelt situation forskelligt, især i fodbold hvor der for det meste er langt flere nuancer der spiller ind ift det almindelige erhversliv.
Jeg mener eks ikke vi har en boksspiller af Spalvis kaliber i truppen, og så kan vi producere nok så mange chancer, men hvis ikke vi har nogen til at sparke den ind, så skal der pludselig produceres de flere chancer før vi får samme antal mål, og så må man overveje om det giver mening at sælge den spiller der kan sparke dem ind.
Derudover mener jeg også der ligger et problem i det signal der sendes til eventuelle forstærkninger. Hvorfor skulle udefra kommende profiler skifte til AaB hvis deres indtryk er at man ikke tør satse på sportslige resultater når muligheden opstår? Jeg tror på at sportslige resultater vægter mere end en god økonomi. Det er jo ikke fordi vi begynder at komme op i FCK/FCM kontrakter fordi Spalvis smutter. Vi ender heller ikke i en dårlig økonomisk situation såfremt han bliver, det er jo ikke fordi alternativet er at skrue ned, eller dreje nøglen om.
Netop af den grund, og AaBs strategi mener jeg at det er livsvigtigt at man tør stole på de spillere man har, og satse på resultaterne når man virkelig har muligheden.
Jeg mener eks ikke vi har en boksspiller af Spalvis kaliber i truppen, og så kan vi producere nok så mange chancer, men hvis ikke vi har nogen til at sparke den ind, så skal der pludselig produceres de flere chancer før vi får samme antal mål, og så må man overveje om det giver mening at sælge den spiller der kan sparke dem ind.
Derudover mener jeg også der ligger et problem i det signal der sendes til eventuelle forstærkninger. Hvorfor skulle udefra kommende profiler skifte til AaB hvis deres indtryk er at man ikke tør satse på sportslige resultater når muligheden opstår? Jeg tror på at sportslige resultater vægter mere end en god økonomi. Det er jo ikke fordi vi begynder at komme op i FCK/FCM kontrakter fordi Spalvis smutter. Vi ender heller ikke i en dårlig økonomisk situation såfremt han bliver, det er jo ikke fordi alternativet er at skrue ned, eller dreje nøglen om.
Netop af den grund, og AaBs strategi mener jeg at det er livsvigtigt at man tør stole på de spillere man har, og satse på resultaterne når man virkelig har muligheden.