Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Brøndby

Indlæg af Hovedet » 25. sep 2015, 14:04

Kristian60 skrev:
Lomaha skrev:
Kristian60 skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg ved godt, at aktieemissionen har været på tegnebrættet længe.

Men dagens detaljer gør nok, at de ikke helt selv er herre over, hvornår den kommer. Typisk er der nogle skeletter, som skal fjernes før man lokker nye folk ind og en øvelse som i dag erstatter blot et gammelt skelet med et nyere.
Det ændrer ikke noget. Deres likviditet har været kritisk lav længe og de har jo lånt penge for at dække hullet - havde de haft brug for 20 mere, havde de også kunnet låne dem.
Ah, jeg mener bestemt ikke, det har ligget i kortene, at Brøndby i september 2015 skulle låne 14 millioner kr. for at dække udgifterne til den daglige drift, da klubben blev tilført omkring 230 millioner for mindre end 2½ år siden. Det blev ladet antyde ved offentliggørelsen af kvartalsregnskabet i august og er under alle omstændigheder et kæmpe prestigetab for klubben. Brøndby er med andre ord allerede nu så tæt ved afgrunden, som AaB var, da klubben lånte 6 millioner af moderklubben. Selvfølgelig ligger aben hos Palermo, der ikke har overholdt sine forpligtelser, men alligevel helt grotesk, at Brøndby har brug for det dobbelte af, hvad Palermo skylder for at dække den daglige drift. Det er dæleme heller ikke god reklame før endnu en kapitaludvidelse, der ganske rigtigt må være lige på trapperne.

Det er korrekt, at stigningen i sponsorindtægter på 10 millioner kr. bestemt ikke er at kimse ad. Det ville ganske rigtigt have massiv betydning for AaB - men mindre for Brøndby, der har brug for helt anderledes potente indtægter for at dække deres daglige budget. Desuden skal stigningen nok mest ses i lyset af, at klubben i 2014 omsider fandt sig en hovedsponsor. Det er også helt absurd, at klubben kunne gå i flere år uden hovedsponsor - jeg kan ikke mindes et tilsvarende tilfælde for en divisionsklub.

I øvrigt ville et sådant beløb ikke være det fjerneste problem for AaB. Det ville "blot" betyde, at egenkapital ville lyde på 78 millioner, hvoraf 65 millioner ville være likviditet. Faktisk skulle vi op i størrelsesordenen 60 - 70 millioner kr. for at nærme os en situation som Brøndbys nuværende.
Hvor har du fra at vi sidder på likviditet for 65 Mil.?
Man kan ikke rigtig sige "X Egenkapital, heraf x likvider", det ene er en aktiv post og det andet er en passiv post - bare for at være lidt regnskabs-flugeknepper ;)
Årsregnskabet 2014 :

"Den likvide beholdning udgjorde ved året begyndelse 2,2 mio. kr. Der har i årets løb være positive pengestrømme
fra driftsaktivitet på i alt 18,3 mio. kr. og der er i perioden tilbagebetalt lån for i alt 23,5 mio.
kr. Kapitaludvidelsen har bidraget positivt med 73,7 mio. kr.
Den likvide beholdning udgjorde således 70,5 mio. kr. ved årets afslutning."
:thumbsup:
Så er den ged vist barberet pr. stedfortræder :-) - ja, det lyder utroligt, men vi har faktisk små 70 millioner kr. i vores pengetank, vi kunne knalde af på hvad som helst omgående uden at være det fjerneste gældsat!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2015, 09:08

http://www.fyens.dk/erhverv/Sportslig-f ... ticlePopup

Jeg var overrasket over, at de havde klaret sig bedre økonomisk end jeg havde regnet med. Havde klart forventet en "vi har investeret i en sportslig succes, hvilket så har kostet lidt på kort sigt på den økonomiske bane...".

Nej de har meldt positivt ud. Om milde vinde.

Nu skal jeg finde noget negativt om det. De havde tidligere meldt minus 15-25 mio kr. ud(10 mio kr. spænd), nu melder de så minus 14-19 mio kr.(5 mio kr. spænd) ud. Det lyder positivt.

Men reelt har de blot sagt, at de er i den gode ende af deres tidligere spænd(altså undtaget millionen fra 14 til 15).

Så spørgsmålet om det stadig blot er endnu en "positiv" historie inden kapitaludvidelsen. Eller reelt et lys for enden af tunnelen for dem.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2015, 15:28

FlæskeFrank skrev:http://www.fyens.dk/erhverv/Sportslig-f ... ticlePopup

Jeg var overrasket over, at de havde klaret sig bedre økonomisk end jeg havde regnet med. Havde klart forventet en "vi har investeret i en sportslig succes, hvilket så har kostet lidt på kort sigt på den økonomiske bane...".

Nej de har meldt positivt ud. Om milde vinde.

Nu skal jeg finde noget negativt om det. De havde tidligere meldt minus 15-25 mio kr. ud(10 mio kr. spænd), nu melder de så minus 14-19 mio kr.(5 mio kr. spænd) ud. Det lyder positivt.

Men reelt har de blot sagt, at de er i den gode ende af deres tidligere spænd(altså undtaget millionen fra 14 til 15).

Så spørgsmålet om det stadig blot er endnu en "positiv" historie inden kapitaludvidelsen. Eller reelt et lys for enden af tunnelen for dem.
Jeg kan såmænd sagtens finde noget negativt til dig. Klubbens likvide beredskab udgør 9,3 millioner kr. (sml. AaB 75 millioner kr.!), hvilket betyder, at endnu en kapitaludvidelse står for døren. Dertil kommer, at klubbens opjustering primært skyldes salget af Hradecky.

Der er ganske vist fremgang på de fleste parametre, men skal klubben fastholde et spillerbudget af den nuværende kaliber (rent økonomisk altså), vil det enten kræve fremgang af helt anderledes karakter eller fortsat tilførsel af privatmidler fra Jan Bech Andersen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. nov 2015, 19:08

Det "nye" Brøndby har købt sig vej ind i toppen af dansk fodbold igen, eller hvert fald subtoppen, men det har også været dyrt. Der er 10 mio. kr tilbage på bogen, hvilket vel lige er nok til at stå en vinter igennem, men til sommer står de med et nye problem. 6 mere eller mindre faste spillere der skal forlænges eller erstattes (forresten ikke ulig AaB). Vil gætte på at de får et økonomisk boost mere, så verdens bedste Troels kan forsøge at handle dem et skridt tættere på det forjættede mesterskab.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 24. nov 2015, 19:27

At de med den hast har smidt så mange penge væk er sindsygt, det er endnu mere sindsygt de højst sandsynlig uden problemer kan hente samme beløb igen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 24. nov 2015, 19:59

Det er endnu mere sindssygt, at medierne stadig synger med på Brøndby melodien. Goebbels vil have været stolt.

Jump they say!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 11:23

Så skal Brøndby til at komme igennem de dyre måneder. Det er nok ikke her, de betaler lånet til Jan Bech tilbage.

Jeg er virkelig spændt på om januar bliver business as usual. Hvor de handler ind uden skelen til økonomien eller de faktisk trimmer truppen og bedre økonomien.

Det er vel i dette vindue, at de skal beslutte sig for hvilke vej, de skal gå. Balance i 2017 eller mesterskab i 2018.

Det er svært at se, at de kan begge ting pt. Særligt med en del kontraktudløb til sommer, hvoraf en del nok gerne skulle forlænges(og her kan Agger blive en dyr omgang). Hvis ikke der forlænges, skal der jo hentes nyt og deres træfsikkerhed har ikke været imponerende her, ligesom det også koster.

Et af deres problemer til vinterens transfervindue er vel - udover trænerens mulige fyring - vel også at de stadig ikke ved, hvem de vil satse på i truppen. F.eks. Elmander - han får ikke startplads, men gør oftest en forskel. Forlæng/forlæng ikke. Dumic har ikke grebet chancerne og er muligvis på vej ud, men alternativet er ikke på plads. Her virkede det f.eks. til, at AaB sagde farvel til Thelander og man så ville give chancen til Kasper P/Blåbjerg. Ørnskov er vel på vej ud, men jeg er ikke sikker på, at træneren nødvendigvis mener Phiri er erstatningen, ligesom Chr. Nørgaard ikke har fundet sig helt til rette.

Så jeg kan godt forstå, hvis de køber ind i januarvinduet, men jeg er ikke sikker på, at det er det rette. Det gjorde de i sommers og står nu med tre venstrebacks, men bruger kun en(Durmisi, Da Silva og Juelsgaard).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. dec 2015, 12:29

Brøndby har et rigtig fint hold og en ret bred trup. Deres eneste mangel er sådan set at 1-2 offensivspillere rigtig brænder igennem - så kan de sagtens blive Danmarksmestre. Man valgte at bytte Szymanowski, Hasani og Nunez til Rashani, Eriksson og Schwartz og det har vist sig at være en kæmpe fejltagelse, selvom de tre førstnævnte heller ikke var prangende.

Det spændende bliver om de tør satse på deres to "generationer" af unge offensivspillere - Greko/Hjulsager og Corlu/Stücker - eller om man igen-igen vælger at hente et par dyre navne udefra.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. dec 2015, 13:55

Yankee skrev:Brøndby har et rigtig fint hold og en ret bred trup. Deres eneste mangel er sådan set at 1-2 offensivspillere rigtig brænder igennem - så kan de sagtens blive Danmarksmestre. Man valgte at bytte Szymanowski, Hasani og Nunez til Rashani, Eriksson og Schwartz og det har vist sig at være en kæmpe fejltagelse, selvom de tre førstnævnte heller ikke var prangende.

Det spændende bliver om de tør satse på deres to "generationer" af unge offensivspillere - Greko/Hjulsager og Corlu/Stücker - eller om man igen-igen vælger at hente et par dyre navne udefra.
Der snakkes meget om Thomas Frank, og om at det er kulturen i Brøndby den er gal med, men jeg synes faktisk ikke de har holdet til at ligge bedre end de gør. Bevares, de har gode spillere, men de fleste af de gode spillere de har, præsterer af den ene eller anden grund ikke specielt godt, og derudover har de positioner hvor jeg ærligt talt mener spillerne ikke er gode nok... det gælder pladsen ved siden af Agger, det gælder hele deres centrale midtbane minus Kahlenberg hvis han finder formen, og det gælder Schwartz, Eriksson og Rashani på kanterne. Jeg synes de mangler rigtigt meget for at kunne spille med om guld.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. dec 2015, 14:36

Undskyld mig, men
Yankee skrev:Brøndby har et rigtig fint hold og en ret bred trup.
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med det. Men så er der mange hold, som har et rigtigt fint hold og en ret bred trup.

Agger har været gudsjammerlig ordinær det seneste år, måske pånær de sidste par kampe. I kampen mod os var forsvarsgeneralen Agger ikke i nærheden af vores målscorere(selvfølgelig må de andre forsvarere også lave noget, men det er vel ham som burde styre forsvaret. KEP havde fået 17 hadetråde, hvis han havde spillet sådan en kamp.

Johan Larsson er altså mere spændende end god. Jeg ville ikke bytte Dalsgaard med ham. Pukki har lavet godt med mål, men forsvinder også rigtig meget ud i kampene. Og jeg kan blive ved. Nu tog jeg nogle af de bedre.

Jeg vil ikke bytte en fra vores startopstilling med en af deres. Eller en fra bænken med en af deres bænkfolk.

I øvrigt omkring Johan Larsson. Var det ikke også en af de ting, som Chanko blev rost for i stedet, nemlig at han løb overalt på banen. På et tidspunkt så bliver negativt at deres højreback aldrig er på højrebackpladsen.

Hvis det hold havde været AaB, så var det blevet dømt til ordinært, eller lidt over middel. Det er kun fordi, at vi har læst minimum tre artikler om hver Brøndbyspiller, at de gøres til et rigtig fint hold.

Og så er problemet vel, at de ikke har et hold. Mener at Tipsbladets gennemgang i december viste, at BIF lavede flest individuelle mål.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. dec 2015, 14:48

FlæskeFrank skrev:Undskyld mig, men
Yankee skrev:Brøndby har et rigtig fint hold og en ret bred trup.
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med det. Men så er der mange hold, som har et rigtigt fint hold og en ret bred trup.

Agger har været gudsjammerlig ordinær det seneste år, måske pånær de sidste par kampe. I kampen mod os var forsvarsgeneralen Agger ikke i nærheden af vores målscorere(selvfølgelig må de andre forsvarere også lave noget, men det er vel ham som burde styre forsvaret. KEP havde fået 17 hadetråde, hvis han havde spillet sådan en kamp.

Johan Larsson er altså mere spændende end god. Jeg ville ikke bytte Dalsgaard med ham. Pukki har lavet godt med mål, men forsvinder også rigtig meget ud i kampene. Og jeg kan blive ved. Nu tog jeg nogle af de bedre.

Jeg vil ikke bytte en fra vores startopstilling med en af deres. Eller en fra bænken med en af deres bænkfolk.

I øvrigt omkring Johan Larsson. Var det ikke også en af de ting, som Chanko blev rost for i stedet, nemlig at han løb overalt på banen. På et tidspunkt så bliver negativt at deres højreback aldrig er på højrebackpladsen.

Hvis det hold havde været AaB, så var det blevet dømt til ordinært, eller lidt over middel. Det er kun fordi, at vi har læst minimum tre artikler om hver Brøndbyspiller, at de gøres til et rigtig fint hold.

Og så er problemet vel, at de ikke har et hold. Mener at Tipsbladets gennemgang i december viste, at BIF lavede flest individuelle mål.
Overordnet er jeg meget enig i dine betragtninger, selvom jeg synes du er for hård ved Agger. Johan Larsson er piv-hamrende ringe og koster - ligesom sin back-makker Durmisi - konstant mål fordi de ikke evner at forsvare deres bagrum.

Jeg synes dog også at Brøndby har nogle udmærkede spillere. Kahlenberg spiller på rigtig højt niveau, Phiri er en stærk felt-til-felt-spiller og Pukki er en udmærket angriber. Albrechtsen er også en fin stopper og så har Rønnow udviklet sig enormt over det sidste halve år.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 23. dec 2015, 23:10

at man ikke for udløst spillernes potentiale, syntes jeg efterhånden er blevet et varetegn i Brøndby.

De har mange dygtige spillere jeg er sikker på ville kunne få mere ud af deres karriere andre steder. Pukki syntes jeg er en super god angriber efter Superliga standard, men han er blevet mere og mere anonym i hans Brøndby tid.
Hjulsager syntes jeg også har et enormt uforløst potentiale, og så ham da gerne i AaB hvis han skulle ryge helt ud i kulden.

Det er som om de mangler en gameplan og en rødtråd i deres spil, og har gjort mange år efter hånden

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. dec 2015, 09:56

Jeg synes Brøndby har et kedeligt, gråt og ligegyldigt mandskab og kan slet ikke få øje op profiler. Det er vist mest de danske medier der prøver at skrige kønsløse, ganske ordinære og middelmådige spillere op til noget de ikke er.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. dec 2015, 14:34

Køllen I Møllen skrev:Jeg synes Brøndby har et kedeligt, gråt og ligegyldigt mandskab og kan slet ikke få øje op profiler. Det er vist mest de danske medier der prøver at skrige kønsløse, ganske ordinære og middelmådige spillere op til noget de ikke er.
Sludder. Daniel Agger er fremragende. Brøndby er fremragende. Vi har brug for et fremragende Brøndby. Og glædelig jul :cheers:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. dec 2015, 22:11

Brøndby har givet gode spillere, men de har et helt forkert mix. De passer ganske enkelt ikke sammen. De har ingen gode kantspillere og deres bedste angriber Pukki passer ikke rigtigt med resten af holdet. Pukki skal enten bruges i en 4-4-2 man ikke har kanter til eller med en mere decideret offensiv midtbanespiller der kan fodre Pukki. Det er derfor vi ser Pukki eller Schwartz blive kastet ud på kantpladser. De har samme problem som før det for alvor gik galt for dem med, at de har købt lidt ind til højre og venstre og derfor er holdet ikke homogent.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 28. dec 2015, 23:12

thomasjn skrev:Brøndby har givet gode spillere, men de har et helt forkert mix. De passer ganske enkelt ikke sammen. De har ingen gode kantspillere og deres bedste angriber Pukki passer ikke rigtigt med resten af holdet. Pukki skal enten bruges i en 4-4-2 man ikke har kanter til eller med en mere decideret offensiv midtbanespiller der kan fodre Pukki. Det er derfor vi ser Pukki eller Schwartz blive kastet ud på kantpladser. De har samme problem som før det for alvor gik galt for dem med, at de har købt lidt ind til højre og venstre og derfor er holdet ikke homogent.
Meget enig og tror mange af deres problemer kunne løses ved at skifte til den 4-4-2, men heldigvis er Frank for DBU uddannet til at komme på så kætterske tankter. I virkeligheden synes jeg mange danske spillere er dårlige som side angriber i 4-3-3 og hvert fald er rene angribere derude ikke vejen frem. Det er vel kun i FCN hvor det rigtigt fungerer, fordi de laver dem fra unge til det, men måske om nogle år? Pukki og på Schwartz er dog ikke nogen oplagt duo i en 4-4-2, da ingen af dem naturligt søger ind i feltet og tager de tæsk der hører med. Det svarer lidt til når AaB spiller med Ene og Jønsson deroppe, der bliver for meget på ydresiden af feltet, hvilket er for nemt at dække op for.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. dec 2015, 10:32

Systemet synes at have mange mangler.

Tidligere fik de mange point ved at have Makienok i front og redde nogle point til dem. Men det kan afgjort ikke have været systemets målsætning. Men mere boldmongolen, som tonser den på trods af systemet(hermed ikke sagt, at Makienok ikke var god, men mere, at det var ikke systemet som gjorde ham godt).

Det er tit små rettelser som skal til for at spillere passer i systemet, men pt. skal Brøndby vel rette systemet på 7-8 pladser for så mange spillere er fejlcastet pt. Reelt passer Kahlenberg og så måske Rønnow i systemet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 21. jan 2016, 16:37

Så kom der bøde til BiF og FCK efter pyro i deres seneste opgør. Om det er retfærdigt og om pyro skal være forbudt forholder jeg mig ikke til. Men det er ikke tilladt pt. og BiF + fans blæser på det i så stor stil at det fører til spilafbrydelse.

Men det er da håløst af DBU. Endnu en gang 'straffes' BiF af disciplinærudvalget - endnu en gang med advarslen om at advarslen sidste gang var sidste advarsel inden sanktionerne bliver hårdere..... Og det sker ikke, man ligger 2 dages løn til Rasmus Falck oveni bøde og så er de virkelig straffet. Men næste gang de bryder reglerne bliver det alvor!
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. jan 2016, 11:36

Jeg kan se i nyhederne, at for 2016 bliver det i de LIGE uger BIF satser på egne talenter og i ULIGE uger de ikke gør.

Skal lige noteres da det var omvendt i 2015.

Sikken proces.
Bienvenu Bassogog!

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 23. jan 2016, 21:15

Hvad bif angår - og det er jo det tråden handler om - så bliver det spændende at se, hvordan bif vil klare sig uden Agger, hvis han tager til udlandet igen, hvilket meget let kan ske.

Niveauet har været meget svingende fra Aggers side, men jeg tror stadig ikke, at man skal underkende hans betydning på holdet samt det, at de unge har en som ham, at læne sig op ad og suge til af hans erfaring.

Hvad angår de nye køb, så viser det jo meget godt, at deres drøm at skabe egne spillere til 1. holdet er en illusion, som de næppe heller selv tror på. Faktum er da, at de har købt i hoved og røv og har sat masser af egne spillere bagerst i køen. Ikke mindst købet af juelsgaard virker helt skørt, da man i forvejen har to af landets største talenter på pladsen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar