Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 24. jan 2016, 13:46

mich1596 skrev:
Tyskeren skrev:Lægetjekket skulle eftersigende være på plads. Nu mangler de sidste detaljer (lidt personlige detaljer) og så skulle den være lukket. Galatasaray ER faktisk interesseret, men det er Spalvis selv som foretrækker Sporting.
Det kan være det trækker ud fordi spalvis er ved at forhandle en vidresalgsklausul på plads :cool:
I så fald vil det være anden gang at han røvrender os med en klausul (videresalgsprocenter) ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. jan 2016, 14:34

Pastorius skrev:
AaBs prioriteter er ret tydelige.
1) Der skal være balance i økonomien (det er slet ikke til diskussion, og her tæller kun 100% sikre indtægter).
2) Vi vil have en stor andel af egenudviklede spillere
3) Vi vil ikke være lønførende, så vi må finde andre parametre at lokke spillere til på.
4) Vi vil udvikle forretningen bæredygtigt.

Med vores nuværende vilkår, tror vi på det kan holde sammen til en 6. plads i ligaen. Det bliver spændende at se, hvordan AaB vil agere, hvis vi rammer et europæisk slutspil med 20-40 mill i overskud.

Indtil da kan vi trygt regne med at AaB prioriterer sikre indtægter (fx et slag nu til x millioner mere for Spalvis end et potentielt mesterskab og en transfer til sommer) over potentielle.
Nej, ledelsen siger, at for at økonomien skal løbe rundt skal vi have en 6. plads. Så det er den økonomiske målsætning. Den sportslige hedder toppen af dansk fodbold, og det er (mig bekendt) ikke en 6. plads. Det er også sådan jeg forstår Gaardes afvejning af sportslige og økonomiske hensyn - at de potentielle indtægter er man nødt til at have med i ligningen.
Jeg har selv hørt ham stå og sige det, så det synes jeg ikke man kan sætte de store spørgsmålstegn ved.
Vi har allerede en langt større andel af egenudviklede spillere, end man har skrevet ind i strategiplanen. Med de udmeldinger der er kommet fra de erfarne spillere i truppen, så tror jeg også de hentyder til at smertegrænsen er ved at være nået for hvornår der kommer en forkert balance i trupsammensætningen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2016, 14:53

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
1) Der skal være balance i økonomien (det er slet ikke til diskussion, og her tæller kun 100% sikre indtægter).
3) Vi vil ikke være lønførende, så vi må finde andre parametre at lokke spillere til på.

Med vores nuværende vilkår, tror vi på det kan holde sammen til en 6. plads i ligaen. Det bliver spændende at se, hvordan AaB vil agere, hvis vi rammer et europæisk slutspil med 20-40 mill i overskud.

Indtil da kan vi trygt regne med at AaB prioriterer sikre indtægter (fx et slag nu til x millioner mere for Spalvis end et potentielt mesterskab og en transfer til sommer) over potentielle.
Nej, ledelsen siger, at for at økonomien skal løbe rundt skal vi have en 6. plads. Så det er den økonomiske målsætning. Den sportslige hedder toppen af dansk fodbold, og det er (mig bekendt) ikke en 6. plads. Det er også sådan jeg forstår Gaardes afvejning af sportslige og økonomiske hensyn - at de potentielle indtægter er man nødt til at have med i ligningen.
Jeg har selv hørt ham stå og sige det, så det synes jeg ikke man kan sætte de store spørgsmålstegn ved.
Vi har allerede en langt større andel af egenudviklede spillere, end man har skrevet ind i strategiplanen. Med de udmeldinger der er kommet fra de erfarne spillere i truppen, så tror jeg også de hentyder til at smertegrænsen er ved at være nået for hvornår der kommer en forkert balance i trupsammensætningen.
Jeg fortolker det som at den bedre halvdel er toppen af superligaen (=top 6), og du kan trygt regne med at prioriteterne er i den rækkefølge jeg har skitseret. Økonomien skal hænge sammen, og det bliver der ikke slækket på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 24. jan 2016, 15:10

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... -18-mio-kr

Nu er det vel kun et spørgsmål om tid, før det er officelt..

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 24. jan 2016, 15:17

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:

Jeg fortolker det som at den bedre halvdel er toppen af superligaen (=top 6), og du kan trygt regne med at prioriteterne er i den rækkefølge jeg har skitseret. Økonomien skal hænge sammen, og det bliver der ikke slækket på.
Med den ny struktur er det lig med slutspil og kamp om europæiske pladser hvert år;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 24. jan 2016, 15:20

Silvermoon skrev:Jeg må indrømme at det skuffer mig helt vildt at vi kun kan få 18 mil for en ligatopscorer. Hvorfor skal vi altid sælge vores spillere for peanuts. Jeg er så træt af at vi så dårlige til at sælge spillere
Forhold dig lige til at det er en spiller der har haft en alvorlig korsbåndsskade. Hvor meget ville du bryde dig om at AaB betalte for sådan en spiller? .. Der er sgu også lidt lottokupon i det for Sporting... Ligatopscorer eller ej
AaB i hjertet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2016, 15:24

Salle17 skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... -18-mio-kr

Nu er det vel kun et spørgsmål om tid, før det er officelt..
Intet nyt der. Det er det samme medie som blev naevnt i gaar, som er meget tvivlsomt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. jan 2016, 15:24

Pastorius skrev:
Toppen af Superligaen er ikke en 6.plads. Det er midten af Superligaen. Top 6 er din definition af toppen af dansk fodbold. Når Gaarde siger at vi skal "kæmpe med i toppen af dansk fodbold", så mener han næppe om en 6. plads.

Da jeg hørte Gaarde fortælle om strategiplanen, så lød det utvivlsomt som om at toppen af dansk fodbold var mere lig top 4 i denne turneringsmodel, og altså ikke de ligegyldige pladser hvor europæisk deltagelse ikke er en mulighed. Men selvfølgelig, med to nye hold så kan den sagtens komme til at hedde slutspil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2016, 16:34

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Toppen af Superligaen er ikke en 6.plads. Det er midten af Superligaen. Top 6 er din definition af toppen af dansk fodbold. Når Gaarde siger at vi skal "kæmpe med i toppen af dansk fodbold", så mener han næppe om en 6. plads.

Da jeg hørte Gaarde fortælle om strategiplanen, så lød det utvivlsomt som om at toppen af dansk fodbold var mere lig top 4 i denne turneringsmodel, og altså ikke de ligegyldige pladser hvor europæisk deltagelse ikke er en mulighed. Men selvfølgelig, med to nye hold så kan den sagtens komme til at hedde slutspil.
Nej, det (hyber-)korrekte udtryk ville være "top 6 eller bedre". Uanset hvad er det detaljer, Vi er vel ikke i i tvivl om at for AaB går balance i økonomi og drift forud for alt andet. Det eneste tidspunkt hvor vi ser AaB bruge markante flere penge end driftsbudgettet er hvis vi ender dårligere end en 6. plads (så tror jeg man holder budgettet og æder af egenkapitalen) eller hvis der er akut nedrykningsfare. Jeg håber aldrig vi finder ud af om jeg har ret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2016, 17:30

swfc skrev:
Silvermoon skrev:Jeg må indrømme at det skuffer mig helt vildt at vi kun kan få 18 mil for en ligatopscorer. Hvorfor skal vi altid sælge vores spillere for peanuts. Jeg er så træt af at vi så dårlige til at sælge spillere
Forhold dig lige til at det er en spiller der har haft en alvorlig korsbåndsskade. Hvor meget ville du bryde dig om at AaB betalte for sådan en spiller? .. Der er sgu også lidt lottokupon i det for Sporting... Ligatopscorer eller ej
18 mill. kr. er ikke så dårligt når det sammenlignes med de beløb der ellers er blevet nævnt i forløbet. Er det fremme i medierne om beløbet er inklusiv eller eksklusiv diverse præstations afhængige klausuler?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2016, 18:16

swfc skrev:
Ingen tvinger Sporting til at købe, eller AaB til at sælge. Det handler ikke om hvad Sporting vil betale, men hvad AaB mener han er værd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 24. jan 2016, 18:18

jonas386 skrev:
swfc skrev:
Ingen tvinger Sporting til at købe, eller AaB til at sælge. Det handler ikke om hvad Sporting vil betale, men hvad AaB mener han er værd.
Og hvis det er en lottekupon for Sporting, har det vel også været et kæmpe gamble for AaB at skrive en lang kontrakt med ham? Eller hvad, swfc?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 24. jan 2016, 19:01

jonas386 skrev:
swfc skrev:
Du lyder da som den rette til at varetage spillersalg i AaB fremadrettet. Men inden jeg peger på dit kandidatur, så lad mig lige høre din plan B, hvis nu ingen købere henvender sig på din prissætning?
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jan 2016, 19:10

Bare det snart var overstået.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 24. jan 2016, 19:33

Provst i Brovst skrev:Bare det snart var overstået.
HØRT!
- så vi kan få noget reelt og brokke os over...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2016, 20:10

YesAaBcan skrev:
jonas386 skrev:
swfc skrev:
Du lyder da som den rette til at varetage spillersalg i AaB fremadrettet. Men inden jeg peger på dit kandidatur, så lad mig lige høre din plan B, hvis nu ingen købere henvender sig på din prissætning?
Så ville jeg beholde ham. Han skal ikke væk nu og her for enhver pris. Vi har stadig 2 turneringer med gode muligheder, og Spalvis har vist han kan afgøre kampe. Ham har jeg ikke noget imod at beholde et halvt år mere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jan 2016, 20:57

18 millioner og en videresalgsklausul der giver AaB 20% når han ryger videre. Eller nå nej, det er jo kun AaB der er dumme nok til at acceptere klausuler på deres spillere... Eller?
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. jan 2016, 21:09

Køllen I Møllen skrev:18 millioner og en videresalgsklausul der giver AaB 20% når han ryger videre. Eller nå nej, det er jo kun AaB der er dumme nok til at acceptere klausuler på deres spillere... Eller?
CB... Det er jo ikke beløbet der er problemet, men klausulen: at vi ikke selv kan bestemme hvornår vores spillere sælges, når vi nu har en 4-årig kontrakt med ham. At vi helt panisk skal markedsføre ham i dette vindue, selvom han er en stor del af vores chancer for at levere et topresultat til sommer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. jan 2016, 21:17

Gamen skrev:
Køllen I Møllen skrev:18 millioner og en videresalgsklausul der giver AaB 20% når han ryger videre. Eller nå nej, det er jo kun AaB der er dumme nok til at acceptere klausuler på deres spillere... Eller?
CB... Det er jo ikke beløbet der er problemet, men klausulen: at vi ikke selv kan bestemme hvornår vores spillere sælges, når vi nu har en 4-årig kontrakt med ham. At vi helt panisk skal markedsføre ham i dette vindue, selvom han er en stor del af vores chancer for at levere et topresultat til sommer.
Har AaB 'panisk markedsført' Spalvis? Vel har de da ej. Hvis AaB har foretaget sig noget panisk omkring Spalvis, så var det da at forsøge at forlænge (/ændre) hans kontrakt i efteråret, da man pludselig så, at han nærmest var endnu bedre efter sin skade end før. Det er så en panisk handling, jeg GODT kan forstå...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 24. jan 2016, 21:24

Frygah skrev:
jonas386 skrev:
swfc skrev:
Og hvis det er en lottekupon for Sporting, har det vel også været et kæmpe gamble for AaB at skrive en lang kontrakt med ham? Eller hvad, swfc?
Nej. 'Lidt en lottokupon' skriver jeg
AaB i hjertet

Besvar