Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)
Nu er jeg ikke enig med Telefonnummeret eller Allan, men jeg synes godt nok også det er farligt at tro på Bust, Kateeko, Abildgård og muligvis Blomqvist skulle være nok gardering for Würtz og Risgård, især når førstnævnte jo får de gule kort han skal, og med tanke på Risgårds lyskeproblemer.
Jeg elsker at vi bruger vores unge spillere, og det skal vi fortsætte med. Men det synes jeg godt nok virker lige tyndt nok til vores centrale midtbane.
Jeg elsker at vi bruger vores unge spillere, og det skal vi fortsætte med. Men det synes jeg godt nok virker lige tyndt nok til vores centrale midtbane.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Ja det ser tyndt - men spørgsmålet om vi umiddelbart kan få noget bedre end vores egne PK Abildgård og Børsting som vikarer når de to ikke kan.Frygah skrev:Nu er jeg ikke enig med Telefonnummeret eller Allan, men jeg synes godt nok også det er farligt at tro på Bust, Kateeko, Abildgård og muligvis Blomqvist skulle være nok gardering for Würtz og Risgård, især når førstnævnte jo får de gule kort han skal, og med tanke på Risgårds lyskeproblemer.
Næsten uanset hvem vi vil signe til cm ved at de kommer bag i køen. Så det bliver uanset et 3 valg og hvem med høj kvalitet siger ja til en reserveplads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Gamen
Kvalitetsmæssigt er der et meget, meget stort spring. Vi har absolut ingen anelse om hvorvidt en som Bust f.eks. har niveauet. Abildgaard mangler også meget, og Robert Kakeeto er jo heller ikke i nærheden af at være en Superliga-spiller endnu. Vi er nødt til at forholde os til, at der skal være nogen der også skal kunne udfordre Würtz og Risgård for alvor. Ikke bare fordi de er trupmedlemmer, eller har en smule talent.Maglau skrev: Ja det ser tyndt - men spørgsmålet om vi umiddelbart kan få noget bedre end vores egne PK Abildgård og Børsting som vikarer når de to ikke kan.
Næsten uanset hvem vi vil signe til cm ved at de kommer bag i køen. Så det bliver uanset et 3 valg og hvem med høj kvalitet siger ja til en reserveplads.
Og at nævne Patrick Kristensen til den centrale midtbane - han har ikke kvalitet til at spille andre steder end backen.
-
Gamen
Jeg synes det er lidt komisk at læse, at ikke én bekymrer sig for balancen på holdet. Når vores erfarne spillere råber vagt i gevær, så er flere debattørers svar bare at vi kan erstatte alle afgange med ungdomsspillere. Lige så vel som det kan være en god årgang vi får op nu, så kan det også være en dårlig årgang hvor kun én viser sig at have Superliga-niveau. Og det værste vi kan gøre er at kaste unge spillere ud i opgaver og ansvar for tidligt. Det var ikke ligefrem fordi Abildgaard udmærkede sig i dette halvår - han var anonym i langt de fleste indsatser, krydret med bl.a. et par store fejl i Parken. Hans statur indbyder dog til at vi kan arbejde videre på ham som en god robust spillertype på sigt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvor kan du læse det ?Gamen skrev:Jeg synes det er lidt komisk at læse, at ikke én bekymrer sig for balancen på holdet. Når vores erfarne spillere råber vagt i gevær, så er flere debattørers svar bare at vi kan erstatte alle afgange med ungdomsspillere.
Mig bekendt referer du til en artikel omkring de rutinerede spilleres bekymring(eller en) vistnok lige før jul. Som på ingen måde kritiserede AaB, men gjorde opmærksom på problematikken.
Endelig hvem af os andre siger, at vi ikke også skal se på erfarne spillere ind på holdet ? Nogle gør vel opmærksom på, at det er meget talenti underskoven og det udvikler sig ikke ved at sidde på bænken. Spalvis var vel et godt eksempel herpå.
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Fornuftig gennemgang. Her i lyset af dit inlaeg kun et par ting at tilfoeje omkring midtbanen. Jeg havde egentlig paa fornemmelsen af at vi havde flere paa vej nedefra til vores floeje. Spiller Magnus Christensen og Joakim Maehle ikke ogsaa floej til tider? Saa som saa mange andre herinde dem i den traeningskamp Kanalsport transmiterede mod AGF for nogle maaneder siden, og her imponerede de begge.Arendt skrev:Dejligt med et nuanceret, fornuftigt indlæg. Tak for det. Jeg er meget enig i dit indlæg og vil tilføje noget til det.Buzz Killington skrev:Naa, med Spalvis til laegecheck ser det ud til vi skal til at snakke indkoeb og strategi igen.
Saa tillad mig at komme med et upopulaert forslag: vi tilfoerer ikke spillere til startelveren med mindre vi faar tilbudt en ekstraordinaer spiller vi bare ikke kan sige nej til.
AaB har udstukket en kurs, og det ser ud til den hedder at vi ikke koeber nye spillere med mindre der er et difts- og transferoverskud at tage fra. Hvis det er kursen, saa kan man diskutere om den er fornuftig eller ej, men uanset, saa virker det til at det er en omstaendighed vi skal tage udgangspunkt i. I lyset af dette, er jeg fortaler for at vi fortsaetter med at forstaerke foersteholdets foedekaede, ved at hente spillere u19 spillere til pladser hvor vi kan se vi ikke umiddelbart har nogen paa vej nedefra. Undtagelsen er at vi henter spillere der enten har helt saerlige spidskompetener end vores egne (e.g. som Spalvis), eller spillere der bare er et par niveauer over dem vi har selv paa vej.
Hvad vi ikke boer goere, er at tro at vi kan konkurrere med FCM, BIF og FCK, med en strategi hvor vi henter faerdigudviklede spillere, der generelt koster mere i transfer, sign-on, og loen, og som grundet deres alder som hovedregel giver mindre i kassen ved salg.
De unge spillere derimod skal ikke have ret meget i loen etc. og alt andet lige er salgsprisen hoejere grundet udviklingspotentialet.
Mangler i foedekaeden:
Maalmand - Jeg mindes ikke vi har haft noget der ligner et maalmandstalent med potentiale siden Stenild i 2008, som naar alt kom til alt nok heller ikke var det. Nikolaj sidder tungt paa pladsen, men han skal ikke rykke sig ret meget foer der vil komme tilbud paa ham. Han bliver ogsaa 25 til Marts, saa han er formentlig en spiller der begynder at taenke paa udlandet snart. Derfor er dette en plads hvor vi for laengst burde ha' set os omkring.
Forsvar - det lyder til vi har et par fine talenter paa vej her, men paa back-pladserne lyder det til vi kun har Rokkedal, som mig bekendt primaert spiller centralt. Vi er dog afhaengige af rigtige wing-backs, der ikke kun er defensivt orienteret. Hvis de endda kan udfordre som f.eks. Dalle, og i mindre grad Ahlmann, er det bare et plus. Her er Sydamerika specielt beroemt for at udvikle denne type spillere, saa man kunne evt. tage et kig her.
Midtbane - det lyder til vi har en del paa vej her, baade centralt, og paa floejene. Noget alle hold altid skriger paa, er den typiske 6'er, som vinder bolde, fjerner presset fra forsvar, og tildels styrer tempo. Specielt i DK laver vi ikke mange af den slags spillere laengere. Vi har eftersigende Kaketo paa vej, og Abildgaard har maaske ogsaa lidt af det der skal til. Men det er et sted vi boer holde oeje.
Angreb - Det lyder til vi har mange her (Opondo, Sebestian A. og Wessam) men naar man kigger paa topscorerlisterne, og DK's historie for at udvikle denne slags spillere, syntes jeg det lugter af at vi skal vente mange aar foer vi har en spiller med et rigtigt killer-instinkt. Maaske har det noget med den danske mentalitet at goere, men det virker til at denne type spiller er mere hyppig i oesteuropa og sydamerika. Jeg tror ikke et oejeblik vores scouting-netvaerk tillader os at hente spillere fra de omraader, men igen, hvis man skal ud og finde en wing-back, kunne man jo lige saa godt holde oejnene aabne efter en angriber. Jeg mindes Lynge og Pylle tog paa et par ture til Brazil, saa maaske Gaarde kunne gentage den manoevre.
Hvor er Oldager forresten? Han plejer at ha' styr paa de unge.
Du har fuldstændig ret i, at Nikolai Larsen sidder tungt på keeperpositionen. I forhold til et målmandstalent, så har vi Nicolaj Jørgensen, som sidste gang blev udtaget til U18-landsholdet. Han bliver seniorspiller om to år i 2017, og Carsten Christensen kontrakt udløber den 12.31.2017. Jeg tror på en udskiftning af Carsten Christensen på det her tidspunkt, medmindre vi har solgt Nikolai Larsen. Så står vi i en anden situation.
I forhold til forsvaret har vi J. Ahlmann og Blåbjerg til venstre back og PK og Gilli på højre back. Dette er meget fornuftigt. I midterforsvaret har vi Kasper P, KEP og Blåbjerg, hvoraf KEP skifter til OB til sommer. Morten Rokkedal bliver rykket op i seniortruppen til sommer, og Gaarde har udtalt, at vi får en ny forsvarsspiller i stedet for. Til sommer vil vi således have 4 midterforsvarer, to højre back og to venstre backs. Det synes jeg er meget fornuftigt. Ift. en centralforsvarsspiller kunne det være Niels Bisp eller en rutineret styrmand. Vi må se, hvad der sker.
På den centrale midtbane har vi pt. Würtz, Asger Bust, Kakeeto og Augo på 6'eren og Abildgaard, Blomqvist og Risgård på 8'eren. Vi mister sandsynligvis Augo til sommer, da han er blevet ansat i AaB som civilt arbejde. Herudover får vi Magnus Christensen op, som er U19-landsholdsspiller og er 8'er. Mit bud er, at vi har Bust, Kakeeto og Würtz på 6'eren og Abildgaard, Risgård og Magnus Christensen på 8'eren til sommer. Blomqvist bliver nok solgt i dette vindue. Igen meget fornuftigt.
På kanterne har vi på højre side Børsting som fast mand, mens Mathias Thrane, Andreas Bruhn, Bassogog og Rasmus Jönsson endvidere kan spille der. På venstre side har vi Nicolaj Thomsen, mens Andreas Bruhn, Bassogog og Mathias Thrane desuden kan spille her. Rasmus Thellufsen som spiller venstre kant og er på U-19-landsholdet bliver herudover rykket op til sommer. Vi mister nok Thomsen til sommer, eller senest til vinter 2016, men Børsting har vist lovende takter på højre kant og med vores nuværende filosofi, så stoler AaB på at en anden overtager hans plads. Dette er på den korte bane en svækkelse, men jeg tror, at enten Andreas Bruhn eller Mathias Thrane kan overtage kanten. Måske overrasker Bassogog. Vi har dog i alt 7 kantspillere, og dette synes jeg er fornuftigt. Også kvalitetsmæssigt.
I angrebet mister vi sandsynligvis Spalvis i morgen, men vi har stadig Enevoldsen, Jönsson, Helenius, V. Ahlmann og Pohl. Sebastian Grønning bliver måske rykket op til sommer, og han er både afslutningsstærk med fødderne og med hovedet. Vi vil derfor have 6 angribere, hvis vi forlænger aftalen med Jönsson og Sebastian Grønning. Dette synes jeg endvidere kvalitetsmæssigt er godt, når vi arbejder indenfor vores lønbudget til en 6. plads.
Der var en, som havde 'hørt', at vi fik 6 spillere op til sammen. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men nu prøver jeg at ligge det til grund.
Med vores nuværende 25 spillere + 3 U19-landsholdsspilere + 3 andre U-19 spillere + en ny midtforsvar - Lukas Spalvis, Andreas Blomqvist og KEP = 29 spillere.
Spørgsmålet er, hvor vi skal optimeres. Hvad tænker du i forhold til vores potentielle 29 spillere?
Derudover syntes jeg ikke vi har set nok fra Bruhn eller Thrane, selvom traenerteamet muligvis kan se noget jeg ikke kan, saa jeg er usikker paa om de er vaerd at bruge flere kostbare foersteholdsminutter paa. Joensson er jeg stadig i tvivl om. Selvom han har vist glimt af klasse, virker det sommetider som om han har problemer med tempoet. Han har i loebet af sidste uge udtalt sig positiv mht. kontraktforlaengelse, men jeg tvivler paa klubben er villige til at fortsaette paa samme loenniveau som tidligere, og saa kan han hurtigt begynde at soege andre steder hen. Han er heller ikke saa ung laengere, saa en evt. investering i ham, baade oekonomisk og i spilminutter, skal vaere fordi man tror han kan bidrage med noget kvalitet paa banen.
Bassogog er spaendende, men siden vi ikke har set ham paa foersteholdet endnu, maa man gaa ud fra han har nogle mangler, saa han er svaer at regne med. Uomtvisteligt er det i hvert fald at vi ikke har nogen der pt. er i naerheden af Thomsens niveau. Boersting er paa vej, og med den udvikling han er gaaet igennem det sidste aars tid, tror jeg han kan blive en stor profil. Han skal dog laere at blive mere beslutsom. Han kan foere bolden frem som Thomsen, men det virker ofte ikke som om han ved hvor han skal goere af den naar han naermer sig modstanderfeltet. Men man maa vurdere kvaliteten af dem der er paa vej, og evt. investere nogle penge hvis man kan finde et stort talent til pladsen.
Angaaende den centrale midt, saa er det en skam Blomquist-eksperimentet ser ud til at fejle. For udover Abildgaard, ser det lidt tyndt ud. Bust har f.eks. ikke faa kampe paa foersteholdet endnu. Meget afhaenger dog af hvordan han og de naevnte talenter udvikler sig. Men alt i alt syntes jeg ikke det ser kritisk ud, men det er svaert at vurdere hvor stort et hul Dalsgaard og Spalvis efterlader nu, og KEP og sikkert Thomsen til sommer. Thomsen er der maaske mening i at beholde kontrakten ud, for han er vel vores vigtigste spiller. Det giver ogsaa lidt ekstra tid at faa de unge koert i stilling.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Jeg refererer til at KEP, Würtz og Risgård alle i forskellige interviews har nævnt problemet med mange unge spillere kontra ikke specielt meget rutine.FlæskeFrank skrev: Hvor kan du læse det ?
Mig bekendt referer du til en artikel omkring de rutinerede spilleres bekymring(eller en) vistnok lige før jul. Som på ingen måde kritiserede AaB, men gjorde opmærksom på problematikken.
Endelig hvem af os andre siger, at vi ikke også skal se på erfarne spillere ind på holdet ? Nogle gør vel opmærksom på, at det er meget talenti underskoven og det udvikler sig ikke ved at sidde på bænken. Spalvis var vel et godt eksempel herpå.
Og nu skal KEP erstattes af en ung spiller, de færreste mener at der skal tænkes i erfaring når der skal rustes op på midtbanen trods at den nærmest er historisk tyndt besat, når man ser på erstatningerne (særligt hvis Blomqvist ryger - og alt andet ville lige nu være ret overraskende, når der er blevet forhandlet gennem en periode).
Derudover er jeg mere end overordentlig bekymret for en midtbane der er blottet for kreative spillere, når først Thomsen ryger. Der kommer til at mangle fart, bevægelse og kreativitet på vores midtbane.
Der er ingen der har sagt at KEP skal erstattes af en ung spiller (i AaB i hvert fald).Gamen skrev:Jeg refererer til at KEP, Würtz og Risgård alle i forskellige interviews har nævnt problemet med mange unge spillere kontra ikke specielt meget rutine.FlæskeFrank skrev: Hvor kan du læse det ?
Og nu skal KEP erstattes af en ung spiller, de færreste mener at der skal tænkes i erfaring når der skal rustes op på midtbanen trods at den nærmest er historisk tyndt besat, når man ser på erstatningerne (særligt hvis Blomqvist ryger - og alt andet ville lige nu være ret overraskende, når der er blevet forhandlet gennem en periode).
Derudover er jeg mere end overordentlig bekymret for en midtbane der er blottet for kreative spillere, når først Thomsen ryger. Der kommer til at mangle fart, bevægelse og kreativitet på vores midtbane.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
4 spillere fra start 11 er snart fortid og der er ingen tegn på at de skal erstattes med spiller udefra kun KEP og Thomsen erstatning tænker man at finde en udefra , vi skal passe rigtig meget på med at bare blive ved med at kaste u 19 spillere ind når vi har afgang fra truppen
vi skal have en vis erfaring på holdet især på vores midteakse lige nu gør Risgård og Wurtz det rigtig godt men de er begge over de 30 og de spiller jo ikke forevig på den midtbane, her synes jeg man skulle begynde at finde ud af hvem der skal overtage , jeg mener man burde finde en eller to udefra så kunne der køres et rotations system så længe wurtz og Risgård spiller og så langsomt lade de nye overtage
men hver gang der bliver nævnt et navn så bliver det med det samme skudt ned med beskeden at ham har vi ikke råd til og han nok ikke vil sidde på bænken , det kommer de jo heller ikke til når planen er de skal overtage på sigt.
jeg spørger hvad kender folk egentlig til det ?? vi bliver altså nødt til at åbne for læderet hvis vi vil kalde os for superligahold også i fremtiden.
Hvad angår erstatningen for KEP ´så henter man dæleme en kenyaner ind , ikke fordi han ser da fin ud på de billeder vi har set ,men det jo ikke det vi har brug for ,vi har brug for en styrmand som jeg ser det en rutineret svensker eller normand der kender den europæiske spillestil
ikke en afrikaner der aldrig har været på disse breddegrader før.
vi skal have en vis erfaring på holdet især på vores midteakse lige nu gør Risgård og Wurtz det rigtig godt men de er begge over de 30 og de spiller jo ikke forevig på den midtbane, her synes jeg man skulle begynde at finde ud af hvem der skal overtage , jeg mener man burde finde en eller to udefra så kunne der køres et rotations system så længe wurtz og Risgård spiller og så langsomt lade de nye overtage
men hver gang der bliver nævnt et navn så bliver det med det samme skudt ned med beskeden at ham har vi ikke råd til og han nok ikke vil sidde på bænken , det kommer de jo heller ikke til når planen er de skal overtage på sigt.
jeg spørger hvad kender folk egentlig til det ?? vi bliver altså nødt til at åbne for læderet hvis vi vil kalde os for superligahold også i fremtiden.
Hvad angår erstatningen for KEP ´så henter man dæleme en kenyaner ind , ikke fordi han ser da fin ud på de billeder vi har set ,men det jo ikke det vi har brug for ,vi har brug for en styrmand som jeg ser det en rutineret svensker eller normand der kender den europæiske spillestil
Vi har ikke hentet en kenyaner ind - vi har haft ham til prøvetræning i en kort periode.nj27 skrev:4 spillere fra start 11 er snart fortid og der er ingen tegn på at de skal erstattes med spiller udefra kun KEP og Thomsen erstatning tænker man at finde en udefra , vi skal passe rigtig meget på med at bare blive ved med at kaste u 19 spillere ind når vi har afgang fra truppen
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg ved det faktisk ikke, om de ligeledes kan spille fløje. Hvis de kan, er det uden tvivl et plus. Jeg ved kun, at Magnus Christensen spiller 8'er for AaB U-19 og U-19-landsholdet.Buzz Killington skrev:Fornuftig gennemgang. Her i lyset af dit inlaeg kun et par ting at tilfoeje omkring midtbanen. Jeg havde egentlig paa fornemmelsen af at vi havde flere paa vej nedefra til vores floeje. Spiller Magnus Christensen og Joakim Maehle ikke ogsaa floej til tider? Saa som saa mange andre herinde dem i den traeningskamp Kanalsport transmiterede mod AGF for nogle maaneder siden, og her imponerede de begge.Arendt skrev:Dejligt med et nuanceret, fornuftigt indlæg. Tak for det. Jeg er meget enig i dit indlæg og vil tilføje noget til det.Buzz Killington skrev:Naa, med Spalvis til laegecheck ser det ud til vi skal til at snakke indkoeb og strategi igen.
Saa tillad mig at komme med et upopulaert forslag: vi tilfoerer ikke spillere til startelveren med mindre vi faar tilbudt en ekstraordinaer spiller vi bare ikke kan sige nej til.
AaB har udstukket en kurs, og det ser ud til den hedder at vi ikke koeber nye spillere med mindre der er et difts- og transferoverskud at tage fra. Hvis det er kursen, saa kan man diskutere om den er fornuftig eller ej, men uanset, saa virker det til at det er en omstaendighed vi skal tage udgangspunkt i. I lyset af dette, er jeg fortaler for at vi fortsaetter med at forstaerke foersteholdets foedekaede, ved at hente spillere u19 spillere til pladser hvor vi kan se vi ikke umiddelbart har nogen paa vej nedefra. Undtagelsen er at vi henter spillere der enten har helt saerlige spidskompetener end vores egne (e.g. som Spalvis), eller spillere der bare er et par niveauer over dem vi har selv paa vej.
Hvad vi ikke boer goere, er at tro at vi kan konkurrere med FCM, BIF og FCK, med en strategi hvor vi henter faerdigudviklede spillere, der generelt koster mere i transfer, sign-on, og loen, og som grundet deres alder som hovedregel giver mindre i kassen ved salg.
De unge spillere derimod skal ikke have ret meget i loen etc. og alt andet lige er salgsprisen hoejere grundet udviklingspotentialet.
Mangler i foedekaeden:
Maalmand - Jeg mindes ikke vi har haft noget der ligner et maalmandstalent med potentiale siden Stenild i 2008, som naar alt kom til alt nok heller ikke var det. Nikolaj sidder tungt paa pladsen, men han skal ikke rykke sig ret meget foer der vil komme tilbud paa ham. Han bliver ogsaa 25 til Marts, saa han er formentlig en spiller der begynder at taenke paa udlandet snart. Derfor er dette en plads hvor vi for laengst burde ha' set os omkring.
Forsvar - det lyder til vi har et par fine talenter paa vej her, men paa back-pladserne lyder det til vi kun har Rokkedal, som mig bekendt primaert spiller centralt. Vi er dog afhaengige af rigtige wing-backs, der ikke kun er defensivt orienteret. Hvis de endda kan udfordre som f.eks. Dalle, og i mindre grad Ahlmann, er det bare et plus. Her er Sydamerika specielt beroemt for at udvikle denne type spillere, saa man kunne evt. tage et kig her.
Midtbane - det lyder til vi har en del paa vej her, baade centralt, og paa floejene. Noget alle hold altid skriger paa, er den typiske 6'er, som vinder bolde, fjerner presset fra forsvar, og tildels styrer tempo. Specielt i DK laver vi ikke mange af den slags spillere laengere. Vi har eftersigende Kaketo paa vej, og Abildgaard har maaske ogsaa lidt af det der skal til. Men det er et sted vi boer holde oeje.
Angreb - Det lyder til vi har mange her (Opondo, Sebestian A. og Wessam) men naar man kigger paa topscorerlisterne, og DK's historie for at udvikle denne slags spillere, syntes jeg det lugter af at vi skal vente mange aar foer vi har en spiller med et rigtigt killer-instinkt. Maaske har det noget med den danske mentalitet at goere, men det virker til at denne type spiller er mere hyppig i oesteuropa og sydamerika. Jeg tror ikke et oejeblik vores scouting-netvaerk tillader os at hente spillere fra de omraader, men igen, hvis man skal ud og finde en wing-back, kunne man jo lige saa godt holde oejnene aabne efter en angriber. Jeg mindes Lynge og Pylle tog paa et par ture til Brazil, saa maaske Gaarde kunne gentage den manoevre.
Hvor er Oldager forresten? Han plejer at ha' styr paa de unge.
Du har fuldstændig ret i, at Nikolai Larsen sidder tungt på keeperpositionen. I forhold til et målmandstalent, så har vi Nicolaj Jørgensen, som sidste gang blev udtaget til U18-landsholdet. Han bliver seniorspiller om to år i 2017, og Carsten Christensen kontrakt udløber den 12.31.2017. Jeg tror på en udskiftning af Carsten Christensen på det her tidspunkt, medmindre vi har solgt Nikolai Larsen. Så står vi i en anden situation.
I forhold til forsvaret har vi J. Ahlmann og Blåbjerg til venstre back og PK og Gilli på højre back. Dette er meget fornuftigt. I midterforsvaret har vi Kasper P, KEP og Blåbjerg, hvoraf KEP skifter til OB til sommer. Morten Rokkedal bliver rykket op i seniortruppen til sommer, og Gaarde har udtalt, at vi får en ny forsvarsspiller i stedet for. Til sommer vil vi således have 4 midterforsvarer, to højre back og to venstre backs. Det synes jeg er meget fornuftigt. Ift. en centralforsvarsspiller kunne det være Niels Bisp eller en rutineret styrmand. Vi må se, hvad der sker.
På den centrale midtbane har vi pt. Würtz, Asger Bust, Kakeeto og Augo på 6'eren og Abildgaard, Blomqvist og Risgård på 8'eren. Vi mister sandsynligvis Augo til sommer, da han er blevet ansat i AaB som civilt arbejde. Herudover får vi Magnus Christensen op, som er U19-landsholdsspiller og er 8'er. Mit bud er, at vi har Bust, Kakeeto og Würtz på 6'eren og Abildgaard, Risgård og Magnus Christensen på 8'eren til sommer. Blomqvist bliver nok solgt i dette vindue. Igen meget fornuftigt.
På kanterne har vi på højre side Børsting som fast mand, mens Mathias Thrane, Andreas Bruhn, Bassogog og Rasmus Jönsson endvidere kan spille der. På venstre side har vi Nicolaj Thomsen, mens Andreas Bruhn, Bassogog og Mathias Thrane desuden kan spille her. Rasmus Thellufsen som spiller venstre kant og er på U-19-landsholdet bliver herudover rykket op til sommer. Vi mister nok Thomsen til sommer, eller senest til vinter 2016, men Børsting har vist lovende takter på højre kant og med vores nuværende filosofi, så stoler AaB på at en anden overtager hans plads. Dette er på den korte bane en svækkelse, men jeg tror, at enten Andreas Bruhn eller Mathias Thrane kan overtage kanten. Måske overrasker Bassogog. Vi har dog i alt 7 kantspillere, og dette synes jeg er fornuftigt. Også kvalitetsmæssigt.
I angrebet mister vi sandsynligvis Spalvis i morgen, men vi har stadig Enevoldsen, Jönsson, Helenius, V. Ahlmann og Pohl. Sebastian Grønning bliver måske rykket op til sommer, og han er både afslutningsstærk med fødderne og med hovedet. Vi vil derfor have 6 angribere, hvis vi forlænger aftalen med Jönsson og Sebastian Grønning. Dette synes jeg endvidere kvalitetsmæssigt er godt, når vi arbejder indenfor vores lønbudget til en 6. plads.
Der var en, som havde 'hørt', at vi fik 6 spillere op til sammen. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men nu prøver jeg at ligge det til grund.
Med vores nuværende 25 spillere + 3 U19-landsholdsspilere + 3 andre U-19 spillere + en ny midtforsvar - Lukas Spalvis, Andreas Blomqvist og KEP = 29 spillere.
Spørgsmålet er, hvor vi skal optimeres. Hvad tænker du i forhold til vores potentielle 29 spillere?
Derudover syntes jeg ikke vi har set nok fra Bruhn eller Thrane, selvom traenerteamet muligvis kan se noget jeg ikke kan, saa jeg er usikker paa om de er vaerd at bruge flere kostbare foersteholdsminutter paa. Joensson er jeg stadig i tvivl om. Selvom han har vist glimt af klasse, virker det sommetider som om han har problemer med tempoet. Han har i loebet af sidste uge udtalt sig positiv mht. kontraktforlaengelse, men jeg tvivler paa klubben er villige til at fortsaette paa samme loenniveau som tidligere, og saa kan han hurtigt begynde at soege andre steder hen. Han er heller ikke saa ung laengere, saa en evt. investering i ham, baade oekonomisk og i spilminutter, skal vaere fordi man tror han kan bidrage med noget kvalitet paa banen.
Bassogog er spaendende, men siden vi ikke har set ham paa foersteholdet endnu, maa man gaa ud fra han har nogle mangler, saa han er svaer at regne med. Uomtvisteligt er det i hvert fald at vi ikke har nogen der pt. er i naerheden af Thomsens niveau. Boersting er paa vej, og med den udvikling han er gaaet igennem det sidste aars tid, tror jeg han kan blive en stor profil. Han skal dog laere at blive mere beslutsom. Han kan foere bolden frem som Thomsen, men det virker ofte ikke som om han ved hvor han skal goere af den naar han naermer sig modstanderfeltet. Men man maa vurdere kvaliteten af dem der er paa vej, og evt. investere nogle penge hvis man kan finde et stort talent til pladsen.
Angaaende den centrale midt, saa er det en skam Blomquist-eksperimentet ser ud til at fejle. For udover Abildgaard, ser det lidt tyndt ud. Bust har f.eks. ikke faa kampe paa foersteholdet endnu. Meget afhaenger dog af hvordan han og de naevnte talenter udvikler sig. Men alt i alt syntes jeg ikke det ser kritisk ud, men det er svaert at vurdere hvor stort et hul Dalsgaard og Spalvis efterlader nu, og KEP og sikkert Thomsen til sommer. Thomsen er der maaske mening i at beholde kontrakten ud, for han er vel vores vigtigste spiller. Det giver ogsaa lidt ekstra tid at faa de unge koert i stilling.
I forhold til Thrane, Bruhn og Bassogog er det for mig 3 forskellige cases. Første gang jeg så Thrane spille for AaB var mod Strømsgodset i sommeren 2014, og her var han virkelig god. Han scorede også et mål i den kamp. Han har desværre været ramt af skader og kyssesyge, men var i efteråret skadesfri og har spillet sig tættere på holdet, hvor han har slået Bruhn af. Forskellen på Thrane og Thomsen er, at Thomsen laver mange assists, mens Thrane er målfarlig. Jeg tror, at grunden til at AaB ikke har forlænget endnu er hans skadeshistorik. Hvis han fortsætter samme takter i foråret, så ser jeg en forlængelse i hans retning.
Bruhn derimod er noget helt andet, da han sjældent er skadet. Han er virkelig en god tekniker, og hans topniveau er rigtig højt. Han er en type, der kan lave det ekstraordinære og sætte en mand af. Han har dog et meget lavt bundniveau, og det er meget lavt i modgang. Han skal blive stærkere, have mere hårdhed og hæve sit bundniveau, hvis han skal blive en profil for AaB.
Bassogog er meget ny i AaB regi, og det er naturligt, at han skal have en tilvænningsperiode. Jeg synes også, at han er spændende, da han også kan lave det ekstraordinære, og så er han venstrebenet. Når han har vænnet sig til Danmark, vores spillestil og får mere slutprodukt, så bliver han en profil. Jeg ser to scenarier, når Thomsen skifter klub. Thrane holder sig skadesfri, så kan han blive Thomsens afløser, da vi ikke kan erstatte 1:1. Vi forlænger med Rasmus Jönsson, Børsting bliver flyttet over på venstre kant, således at Rasmus Jönsson kommer derover. Senest mod Viborg var han meget afgørende.
Jönsson har scoret 4 mål og lavet 2 assist i 18 kampe i dette efterår. I mesterskabssæsonen lavede han 6 mål og 4 assist i 19 kampe, men var også meget skadet. Han udtalte i sit sidste interview, at han var utrolig glad for at have været skadesfri hele efteråret og kunne få en hel opstart skadesfri med AaB. Det er første gang, imens han har spillet i AaB. Når Spalvis ryger, så ville jeg give Jönsson chancen, da jeg tror, at han kommer tættere og tættere på sit gamle topniveau. Hvis vi kan få ham på gode vilkår, så kan han blive rigtig god for os, da hans drev med bolden igennem midten, når han finder mellemrummet på modstanderens halvdel, er eminent.
Ja det er ærgerligt, men mit bud er, at Blomqvist' spillestil ikke passer ind i konceptet. Han har virkelig svært ved det defensive arbejde, som en 8'er skal varetage. Han havde en mere fri rolle i Mjällby, da vi hentede ham i sin tid. Hvis vi kan få en fornuftig transfer for ham, så synes jeg, at vi skal slå stil. Magnus Christensen kommer op til sommer, og Abildgaard bliver kun bedre på positionen. Han skal nok blive rigtig god, når han ikke slår lange bolde fremad i blinde og bliver mere fysisk stærk.
Ja det er meget svært at vurdere, det vil jeg give dig ret i. Min trøst er, at Patrick spillede højre back i vores mesterskabssæson og gjorde det fornuftigt. For det andet synes jeg ikke, at Jönsson mangler kvalitet. Helenius er et spørgsmålstegn, men hvis han får puttet et par stykker ind, så er Spalvis meget hurtigt glemt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Jeg er meget enig, Arendt. Jeg synes dog Gaarde burde smide nogle af Spalvis/Blomqwist millionerne efter en spiller som AC eller Casper Sloth, og så en midterforsvarer til sommer. Jeg har dog ikke de store forhåbninger til at det er sådanne forstærkninger vi ser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg kan godt følge dig, men AC skal slå Risgård af på 8'eren eller Würtz på 6'eren. Casper Sloth skal endvidere slå Risgård af på 8'eren, eller slå Børsting af på højre kant.jonas386 skrev:Jeg er meget enig, Arendt. Jeg synes dog Gaarde burde smide nogle af Spalvis/Blomqwist millionerne efter en spiller som AC eller Casper Sloth, og så en midterforsvarer til sommer. Jeg har dog ikke de store forhåbninger til at det er sådanne forstærkninger vi ser.
Børsting kun bliver bedre i fremtiden og er en profil i svøb. Hvis han bliver ved med at udvikle sig, så bliver han rigtig god. Han skal blive ved med at spille fast.
Kasper Risgård har kontrakt til 31.12.2016, mens Würtz har til 30.6.2018. Hvis dette skal ske, så skal det ske til sommer, hvor Risgård har et halvt år tilbage af sin kontrakt. De ville i hvert fald begge kunne blive profiler på vores hold.
-
Gamen
Bassogog bliver en profil, siger du. Skal vi nu ikke lige lade ham få en førsteholdskamp, inden vi udtaler os om det. Hans store problem er at han kommer fra en helt anden kultur og anden spillestil hvor taktisk kunnen og defensivt arbejde er en by i Rusland. Ydermere har han aldrig spillet på højere niveau end amerikansk sekundabold. Inden da var han 1,5 år på et fusker-akademi i Cameroun.Arendt skrev: Bassogog er meget ny i AaB regi, og det er naturligt, at han skal have en tilvænningsperiode. Jeg synes også, at han er spændende, da han også kan lave det ekstraordinære, og så er han venstrebenet. Når han har vænnet sig til Danmark, vores spillestil og får mere slutprodukt, så bliver han en profil. Jeg ser to scenarier, når Thomsen skifter klub. Thrane holder sig skadesfri, så kan han blive Thomsens afløser, da vi ikke kan erstatte 1:1. Vi forlænger med Rasmus Jönsson, Børsting bliver flyttet over på venstre kant, således at Rasmus Jönsson kommer derover. Senest mod Viborg var han meget afgørende.
Hvordan gik det Marcus Tracy?
Thrane skal erstatte Thomsen. Igen en spiller som har spillet én god træningskamp, og scoret et kludemål i Superligaen. Lad os nu se om han overhovedet har niveau, før vi garanterer ham en startplads.
Og hvad angår Rasmus Jönsson, så skal en angriber til 1,2 mio./årligt ikke rende rundt på kanten og spille fandango. Han skal være kampafgørende og have et højere niveau end hans medspillere, og det er ikke ligefrem noget der har præget hans seneste 1,5 år i klubben.
Jeg kan godt forstå, hvis AaB er i tvivl om hvorvidt de skal forlænge med ham. De har ikke fået value for money indtil nu, slet ikke når man tænker på at man pungede en temmelig god løn ud over en lang periode, hvor man vidste han var skadet.
AaB er nødt til også at investere i nye, gode spillere. Spillere der tilfører det holdet mangler. Og jeg tror (desværre) vi kommer til at lede rigtig længe efter en spiller, der bare kan levere en brøkdel af det både Kusk og Thomsen gav vores hold, hvis vi kigger ned over vores egne talenter pt.
Haha. Okay du får det sidste indlæg fra mig nogensinde.Gamen skrev:Bassogog bliver en profil, siger du. Skal vi nu ikke lige lade ham få en førsteholdskamp, inden vi udtaler os om det. Hans store problem er at han kommer fra en helt anden kultur og anden spillestil hvor taktisk kunnen og defensivt arbejde er en by i Rusland. Hvordan gik det Marcus Tracy?Arendt skrev: Bassogog er meget ny i AaB regi, og det er naturligt, at han skal have en tilvænningsperiode. Jeg synes også, at han er spændende, da han også kan lave det ekstraordinære, og så er han venstrebenet. Når han har vænnet sig til Danmark, vores spillestil og får mere slutprodukt, så bliver han en profil. Jeg ser to scenarier, når Thomsen skifter klub. Thrane holder sig skadesfri, så kan han blive Thomsens afløser, da vi ikke kan erstatte 1:1. Vi forlænger med Rasmus Jönsson, Børsting bliver flyttet over på venstre kant, således at Rasmus Jönsson kommer derover. Senest mod Viborg var han meget afgørende.
Thrane skal erstatte Thomsen. Igen en spiller som har spillet én god træningskamp, og scoret et kludemål i Superligaen. Lad os nu se om han overhovedet har niveau, før vi garanterer ham en startplads.
Og hvad angår Rasmus Jönsson, så skal en angriber til 1,2 mio./årligt ikke rende rundt på kanten og spille fandango. Han skal være kampafgørende og have et højere niveau end hans medspillere, og det er ikke ligefrem noget der har præget hans seneste 1,5 år i klubben.
Jeg kan godt forstå, hvis AaB er i tvivl om hvorvidt de skal forlænge med ham. De har ikke fået value for money indtil nu, slet ikke når man tænker på at man pungede en temmelig god løn ud over en lang periode, hvor man vidste han var skadet.
AaB er nødt til også at investere i nye, gode spillere. Spillere der tilfører det holdet mangler. Og jeg tror (desværre) vi kommer til at lede rigtig længe efter en spiller, der bare kan levere en brøkdel af det både Kusk og Thomsen gav vores hold, hvis vi kigger ned over vores egne talenter pt.
Har du set Bassogog spille? Han er 20 år, men er rigtig hurtig og er en meget god dribler. Han er afrikaner, så han mangler rigtig meget taktisk, styrke og et slutprodukt. Hvis han ikke bliver skadet, så har han noget x-factor, som rigtig mange spillere i AaB og superligaen ikke har.
Marcus Tracy var god nok, men var konstant skadet. Det var ikke evner, men skaderne der ødelagde hans karriere. Igen er dine facts ikke korrekte. Jeg ser en tendens. Prøv at gå på youtube og søg på Marcus Tracy og FC Midtjylland. Den mand decideret flyver, da hans springkraft var helt vild.
Hvordan vidste vi om Lasse Nielsen, Nicklas Helenius, Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen havde niveau? Ved at bruge dem. Mathias Thrane kan lave mål, er en flow spiller og kan søge mellemrummene, som vi eftersøger i vores spillespil. Han har potentialet, men skaderne kan ødelægge det for ham. Hvis han holder sig skadesfri, så bliver han god.
Det her er faktisk min favorit ved dit indlæg. Hvordan ved du, at Rasmus Jönsson får 1.2 mio. kr. i årsløn? Er det en kilde fra EB eller BT igen? Sidste gang gav det lidt bagslag, da du ville dokumentere Lukas Spalvis' første seniorkontrakt, som faktisk var hans anden kontrakt.
Det næstbedste er, at min tese omkring dig igen holder. Du har ingen facts eller belæg for dine påstande. Du skyder rent faktisk med løst krudt. Spille fandango? Hvis din definition af fandango er mål og assist, jamen så lad ham dog. Var du også utilfreds mod Viborg?
Ja, det har du så åbenbart været. Jönsson har efter din påstand ikke været kampafgørende eller haft et højere niveau end sine modstandere i hans tid i AaB. Før du kommer med sådanne postulater, gider du så ikke se kampene i sæsonen 2013/2014? Jeg tænker helt specifikt på AaB-Viborg, hvor han laver to mål, FCM-AaB hvor han i første halvleg laver en assist til Thomsen og rykker hele FCM rundt og lad os se, ja da vi slår AGF 5-2, gjorde han det egentligt også ok. De er på youtube.
Han scorede 6 mål og lavede 4 assist i den sæson. Ikke kampafgørende? Kasper Kusk var bedre, men come on, så er du bedre end det her.
Du får virkelig meget kærlighed herfra.
Ses på ignore, homie.
Thrane skal erstatte Thomsen? Nej, hold nu.
AaB har meldt klart ud, at:
1) Højrebacken overtages af Gilli/Paddy. Deres kvalitet kan diskuteres, og måske må pladsen revurderes til sommer. Vi er dog før blevet mestre med PK som højre back.
2) KEP skal erstattes udefra. Det er logisk. Så er vi godt besat med én etableret spiller, to på vej frem (KP/Blåbjerg) og én helt ung (Rokkedal).
3) Det samme skal ske på kanten. Thomsen erstattes udefra. Så vil vi have én etableret, én på vej frem (Børsting) og tre spørgsmålstegn (Bruhn/Thrane/Basso).
4) Spalvis skal ikke erstattes udefra. Vi har allerede 3 etablerede og to helt unge, hvoraf den ene lejes ud. Det er helt fint.
De to pladser, jeg ikke har nævnt, er central midt og venstre back. På central midt har vi tre aldrende og 3-4 helt unge. Der får vi stensikkert brug for en "brobygger" - men hvis vi hentede ham i det her vindue ville han jo være bænkevarmer, og det gider den rigtige spiller på pladsen næppe. På venstre back mangler vi helt klart en back-up - især fordi vi ikke kan regne med at Ahlmann spiller 33 kampe om året. Vores backups på pladsen er alle primært tiltænkt andre pladser og ingen af dem er i nærheden af at være en fuldgod erstatning for Ahlmann.
Derfor ser jeg fire transferønsker over de næste to-tre vinduer:
1) En centerforsvarer (til sommer)
2) En kantspiller (senest når Thomsen sælges)
3) En venstre back-reserve
4) En central midtbanespiller (tidligst til sommer)
Så må vi hen ad vejen vurdere hvor der opstår huller eller svagheder. Vi kan ikke ligesom FCM eller FCK have 100% sikre løsninger på alle pladser. Vores styrke er netop at få folk som PK og Helenius til at blomstre i andres fravær - og det er jeg overbevist om at vi kommer til at lykkes med i foråret.
1) Højrebacken overtages af Gilli/Paddy. Deres kvalitet kan diskuteres, og måske må pladsen revurderes til sommer. Vi er dog før blevet mestre med PK som højre back.
2) KEP skal erstattes udefra. Det er logisk. Så er vi godt besat med én etableret spiller, to på vej frem (KP/Blåbjerg) og én helt ung (Rokkedal).
3) Det samme skal ske på kanten. Thomsen erstattes udefra. Så vil vi have én etableret, én på vej frem (Børsting) og tre spørgsmålstegn (Bruhn/Thrane/Basso).
4) Spalvis skal ikke erstattes udefra. Vi har allerede 3 etablerede og to helt unge, hvoraf den ene lejes ud. Det er helt fint.
De to pladser, jeg ikke har nævnt, er central midt og venstre back. På central midt har vi tre aldrende og 3-4 helt unge. Der får vi stensikkert brug for en "brobygger" - men hvis vi hentede ham i det her vindue ville han jo være bænkevarmer, og det gider den rigtige spiller på pladsen næppe. På venstre back mangler vi helt klart en back-up - især fordi vi ikke kan regne med at Ahlmann spiller 33 kampe om året. Vores backups på pladsen er alle primært tiltænkt andre pladser og ingen af dem er i nærheden af at være en fuldgod erstatning for Ahlmann.
Så må vi hen ad vejen vurdere hvor der opstår huller eller svagheder. Vi kan ikke ligesom FCM eller FCK have 100% sikre løsninger på alle pladser. Vores styrke er netop at få folk som PK og Helenius til at blomstre i andres fravær - og det er jeg overbevist om at vi kommer til at lykkes med i foråret.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Kenya bliver måske tilknyttet i dette vindue og så set an som afløser. Ellers tror jeg man går en anden vej.
- FlæskeFrank
-
Gamen
Det er vist ikke studenterhuen der trykker hos dig, og så er det jo nemmest at undvige fremfor at blive konfronteret med sine meninger.Arendt skrev: Haha. Okay du får det sidste indlæg fra mig nogensinde.
Har du set Bassogog spille? Han er 20 år, men er rigtig hurtig og er en meget god dribler. Han er afrikaner, så han mangler rigtig meget taktisk, styrke og et slutprodukt. Hvis han ikke bliver skadet, så har han noget x-factor, som rigtig mange spillere i AaB og superligaen ikke har.
Marcus Tracy var god nok, men var konstant skadet. Det var ikke evner, men skaderne der ødelagde hans karriere. Igen er dine facts ikke korrekte. Jeg ser en tendens. Prøv at gå på youtube og søg på Marcus Tracy og FC Midtjylland. Den mand decideret flyver, da hans springkraft var helt vild.
Hvordan vidste vi om Lasse Nielsen, Nicklas Helenius, Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen havde niveau? Ved at bruge dem. Mathias Thrane kan lave mål, er en flow spiller og kan søge mellemrummene, som vi eftersøger i vores spillespil. Han har potentialet, men skaderne kan ødelægge det for ham. Hvis han holder sig skadesfri, så bliver han god.
Det her er faktisk min favorit ved dit indlæg. Hvordan ved du, at Rasmus Jönsson får 1.2 mio. kr. i årsløn? Er det en kilde fra EB eller BT igen? Sidste gang gav det lidt bagslag, da du ville dokumentere Lukas Spalvis' første seniorkontrakt, som faktisk var hans anden kontrakt.
Det næstbedste er, at min tese omkring dig igen holder. Du har ingen facts eller belæg for dine påstande. Du skyder rent faktisk med løst krudt. Spille fandango? Hvis din definition af fandango er mål og assist, jamen så lad ham dog. Var du også utilfreds mod Viborg?![]()
Ja, det har du så åbenbart været. Jönsson har efter din påstand ikke været kampafgørende eller haft et højere niveau end sine modstandere i hans tid i AaB. Før du kommer med sådanne postulater, gider du så ikke se kampene i sæsonen 2013/2014? Jeg tænker helt specifikt på AaB-Viborg, hvor han laver to mål, FCM-AaB hvor han i første halvleg laver en assist til Thomsen og rykker hele FCM rundt og lad os se, ja da vi slår AGF 5-2, gjorde han det egentligt også ok. De er på youtube.
Han scorede 6 mål og lavede 4 assist i den sæson. Ikke kampafgørende? Kasper Kusk var bedre, men come on, så er du bedre end det her.
Du får virkelig meget kærlighed herfra.
Ses på ignore, homie.
Jacob Taz Sørensen havde også masser af hurtighed, og på sine bedste dage fine driblinger. Men han blev jo aldrig en profil, fordi han manglede så meget andet. Nøjagtig det samme gør sig gældende for Bassogog. Det er fuldstændig umuligt at vide, om han bliver en profil - lige nu ved vi bare at han mangler så meget andet, som man arbejder hårdt på. Men det er jo med til at afgøre, hvornår han overhovedet kommer i spil til førsteholdsfodbold.
At Marcus Tracy kunne hoppe højt gjorde ham ikke til nogen god fodboldspiller. Han kunne ikke specielt meget andet. INGEN taktisk sans, whatsoever, og hans helt store svaghed var hans positionering. Han løb ofte i vejen for sine medspillere eller tog de forkerte løb. Den taktiske skoling, som er så vigtig (og særligt i vores system, når det kommer til presspillet) havde han nul og niks af og han lærte det aldrig.
Mathias Thrane har intet vist (endnu). De andre havde vi derimod en god formodning om kunne være med efter det første halve år på førsteholdet.
Jeg viderebringer sådan set blot de tal som både Tipsbladet og EB har bragt, og som virker meget rimelige når man ser på hvor vi hentede ham fra, og at vi hentede ham i konkurrence med andre.
Lukas Spalvis' første rigtige senior-kontrakt var den kontrakt der blev underskrevet i 2014. Du kan ikke kalde en lærlinge-kontrakt for en seniorkontrakt, når den ikke sidestiller dig med de andre på holdet. I opfandt så en kontrakt der skulle være underskrevet i al hemmelighed året før, men indtil det nogensinde bliver bekræftet er det jo spekulation af uhørt grad for at redde sit eget skind.
Rasmus Jönsson laver ikke specielt mange mål og assists for en spiller af hans kaliber. Og de 4 mål fortæller heller ikke helt historien om et halvår, hvor han i de første kampe næsten blev buhet fra banen pga. ringe præstationer. Han er næsten lønførende i truppen, og det skal hans præstationer afspejle.
Jeg hentyder til det sidste halvandet år, hvor han har været på kontrakt. Og nej, jeg mener ikke at han har været i nærheden af det niveau han viste i mesterskabssæsonen. Det er trods alt det nuværende niveau vi skal bedømme manden på.
Jeg ville heller ikke beskrive Jeppe Curth som kampafgørende i slutningen af hans AaB-karriere, bare fordi han nogle år inden var blevet topscorer i en sæson.
Og ja, held og lykke med at sætte mig på ignore. Så er dit spillerum til fortsat at opfinde halvdelen af hvad du skriver, uden at blive konfronteret, noget større.
Er enig hele vejen... vi må også have en tro på de spillere vi har, samt også en realisme i hvem det er de skal ersatte... og hvilke spillere der skal ersatte dem.Yankee skrev:Thrane skal erstatte Thomsen? Nej, hold nu.
Vi har INGEN i truppen der kan erstatte KEP eller Thomsen.
ang. punkt 4. Enig... vi skal til at finde en spiller til central midt som kan erstatte de 2 ældre folk vi har... i mine øjne vil en Casper Sloth eller Jens Jønsson være PERFEKT i mine øjne.
Gode spillere, har fået en vis rutine og vi vil stadig have mulighed for at sælge videre.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Leon Andreasen er den mest spændende midtbanespiller, som kommer i spil det næste halve år. Ligeså dygtig han er, ligeså skadet er han.
Mht. kantspillere, så tror jeg ikke I skal regne med Børsting "som en spiller på vej". Jeg tror, at han er tæt på flyvefærdig særligt i foråret.
Mht. kantspillere, så tror jeg ikke I skal regne med Børsting "som en spiller på vej". Jeg tror, at han er tæt på flyvefærdig særligt i foråret.
- FlæskeFrank