Ikke nødvendigvis.Pastorius skrev:Ok, så er jeg med. du vil konkurrere mod bla. udenlandske klubber om at signe Thomsen?Arendt skrev:
En sign-on fee kan også udbetales ved et køb. Der bliver ikke nødvendigvis kun udbetalt sign-on fee, når spilleren forlader klubben på en transfer. Et sign-on fee beløb udbetales, når der bliver underskrevet en ny kontrakt.
AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.
Jeg siger- eller ved ikke, om Gaarde tilbyder dette til Thomsen, men hvis jeg var sportsdirektør, så havde det være mit move. Om han takkede ja eller nej er jo hypotetisk, men jeg ville forsøge.
Den tror jeg ikke på.
AaB, Gaarde, Thomsen, hans agent, udenlandske klubber og vi ved, at Thomsen har kvalitet. han scorer ikke mange mål, men han har øje for sine medspillere og er kreativ.
Det jeg ville gøre, var at tilbyde en kontrakt til 2018, hvor Thomsen fået et sign on fee på 3-4 mio. kr. og en højere løn. Stadigvæk en gentleman aftale med 12 mio. kr. eller derover. Når Guingamp, Nantes og hvad de ellers hedder gerne vil købe Thomsen, så kan vi sælge ham. Vi får en transfer, og Thomsen får endnu et sign-on fee beløb af den nye klub og en endnu højere løn.
Klubben vil også være mere forpligtet til at bruge ham, når de har givet et million beløb for at hente ham.