Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Arendt » 25. jan 2016, 00:52

Pastorius skrev:
Arendt skrev:
En sign-on fee kan også udbetales ved et køb. Der bliver ikke nødvendigvis kun udbetalt sign-on fee, når spilleren forlader klubben på en transfer. Et sign-on fee beløb udbetales, når der bliver underskrevet en ny kontrakt.

AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.

Jeg siger- eller ved ikke, om Gaarde tilbyder dette til Thomsen, men hvis jeg var sportsdirektør, så havde det være mit move. Om han takkede ja eller nej er jo hypotetisk, men jeg ville forsøge.
Ok, så er jeg med. du vil konkurrere mod bla. udenlandske klubber om at signe Thomsen?
Den tror jeg ikke på.
Ikke nødvendigvis.

AaB, Gaarde, Thomsen, hans agent, udenlandske klubber og vi ved, at Thomsen har kvalitet. han scorer ikke mange mål, men han har øje for sine medspillere og er kreativ.

Det jeg ville gøre, var at tilbyde en kontrakt til 2018, hvor Thomsen fået et sign on fee på 3-4 mio. kr. og en højere løn. Stadigvæk en gentleman aftale med 12 mio. kr. eller derover. Når Guingamp, Nantes og hvad de ellers hedder gerne vil købe Thomsen, så kan vi sælge ham. Vi får en transfer, og Thomsen får endnu et sign-on fee beløb af den nye klub og en endnu højere løn.

Klubben vil også være mere forpligtet til at bruge ham, når de har givet et million beløb for at hente ham.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 00:53

Arendt skrev: AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.

Jeg siger- eller ved ikke, om Gaarde tilbyder dette til Thomsen, men hvis jeg var sportsdirektør, så havde det være mit move. Om han takkede ja eller nej er jo hypotetisk, men jeg ville forsøge.
Dit eksempel er fuldstændig ulogisk.

Thomsen vil i så fald:
- gøre sig selv mindre attraktiv
- risikere at han ikke kan komme afsted til sommer alligevel, fordi han pludselig ikke selv har selvbestemmelse over eget karriereforløb.
- aldrig nogensinde kunne score lige så meget i sign-on fee og forhøjet løn ved kontraktforlængelse med AaB, som ved et skifte til en udenlandsk klub til sommer eller senere, hvor klubben kun skal betale solidaritetsbetaling + træningskompensation.

Og så vil jeg lige minde om, at et evt. sign-on fee + forhøjet lønbudget går af det samme budget, som har banet vej for at vi ikke har kunnet holde på de øvrige profiler der er skiftet.
Man må derfor formode, at en sådan kontraktforlængelse inkl. sign-on fee vil være fuldstændig urealistisk.

Videre i teksten.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 00:56

Arendt skrev: Det jeg ville gøre, var at tilbyde en kontrakt til 2018, hvor Thomsen fået et sign on fee på 3-4 mio. kr. og en højere løn. Stadigvæk en gentleman aftale med 12 mio. kr. eller derover. Når Guingamp, Nantes og hvad de ellers hedder gerne vil købe Thomsen, så kan vi sælge ham. Vi får en transfer, og Thomsen får endnu et sign-on fee beløb af den nye klub og en endnu højere løn.

Klubben vil også være mere forpligtet til at bruge ham, når de har givet et million beløb for at hente ham.
Det er helt sort. 3-4 mio. i sign-on fee nu og her kan vi jo ikke tilbyde.

Thomsen vil blive stillet markant dårligere med sådan en kontraktforlængelse, og det vil være fuldstændig utopi. Som sagt, en købende klub der nupper ham til sommer skal stille med solidaritetsbetaling og træningskompensation og alt derudover er 'icing on the cake' for Thomsen for det kan sikre ham en fin sign-on bonus og løn. Som det så fint blev eksemplificeret i tilfældet Rasmus Falk.

Det er et fata morgana-forslag.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 25. jan 2016, 01:01

Gamen skrev:
Arendt skrev: AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.

Dit eksempel er fuldstændig ulogisk.

Thomsen vil i så fald:
- gøre sig selv mindre attraktiv
- risikere at han ikke kan komme afsted til sommer alligevel, fordi han pludselig ikke selv har selvbestemmelse over eget karriereforløb.
- aldrig nogensinde kunne score lige så meget i sign-on fee og forhøjet løn ved kontraktforlængelse med AaB, som ved et skifte til en udenlandsk klub til sommer eller senere, hvor klubben kun skal betale solidaritetsbetaling + træningskompensation.

Og så vil jeg lige minde om, at et evt. sign-on fee + forhøjet lønbudget går af det samme budget, som har banet vej for at vi ikke har kunnet holde på de øvrige profiler der er skiftet.
Man må derfor formode, at en sådan kontraktforlængelse inkl. sign-on fee vil være fuldstændig urealistisk.

Videre i teksten.
Læs lige mit sidste indlæg før du skyder hurtigere end Lucky Luke, når han skal fange sin skygge.

Hvis jeg ikke vidste alle de ting i forvejen, og jeg samtidig tilføjede, at vi med et Lukas Spalvis salg har likvide midler for 93 mio. kr., så havde jeg nok lært en masse af dine indlæg.

Edit: Det gjorde du rent faktisk. Med 93 mio. kr. i likvide midler hvorfor kan vi så ikke det?

Jeg kan godt følge dig i, at han ville stå dårligere, da klubberne skal afgive et beløb. Hvis Nantes ville lægge 2 mio. euro i sidste transfervindue, vil du så argumentere for, at det ikke ville ske igen? I mine øjne er Thomsen kun blevet bedre siden sommer.

Thomsen ville kunne få to sign on fees. Et af AaB og et af den udenlandske klub. TIlmed en bedre løn. I hans position er det ikke så dårligt, som du forsøger at gøre det til.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 01:23

Arendt skrev: Læs lige mit sidste indlæg før du skyder hurtigere end Lucky Luke, når han skal fange sin skygge.

Hvis jeg ikke vidste alle de ting i forvejen, og jeg samtidig tilføjede, at vi med et Lukas Spalvis salg har likvide midler for 93 mio. kr., så havde jeg nok lært en masse af dine indlæg.

Edit: Det gjorde du rent faktisk. Med 93 mio. kr. i likvide midler hvorfor kan vi så ikke det?

Jeg kan godt følge dig i, at han ville stå dårligere, da klubberne skal afgive et beløb. Hvis Nantes ville lægge 2 mio. euro i sidste transfervindue, vil du så argumentere for, at det ikke ville ske igen? I mine øjne er Thomsen kun blevet bedre siden sommer.

Thomsen ville kunne få to sign on fees. Et af AaB og et af den udenlandske klub. TIlmed en bedre løn. I hans position er det ikke så dårligt, som du forsøger at gøre det til.
Likvide midler for 93 mio. kr har da absolut intet med vores løn- og transferbudget at gøre.
Det løn og transferbudget der fastlægges op til sæsonen, og som Gaarde tildeles, er hans samlede råderum og det beløb har ikke ændret sig væsentligt de seneste par år. Det er jo ikke ligefrem 93 mio. kr.

Nantes vil da aldrig lægge 14 mio. kr. senere, når de alligevel kan få Thomsen gratis til sommer? Og hvad skulle Thomsens incitament til at forlænge være? Det ville være voldsomt uklogt, og han ville stille sig selv dårligt.
Det der med dobbelt sign-on fee er noget bullshit - det ville absolut ingen mening give, at AaB spekulerede i at fyre et større millionbeløb af på en forlængelse, for så at regne med at manden indbringer noget mere til sommer. Du må have suget lidt af Freddies logik-pulver.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 25. jan 2016, 02:39

Freddie skrev:
Arendt skrev:
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.
En fantastisk ide, men det kommer bare ikke til at ske. Thomsen vil væk så hurtigt som muligt.
For en sjælden gangs skyld er jeg 100% enig med Freddie.

Arendt, Thomsen ville gerne have skrevet kontrakt med Nantes i sommers. Han er altså klar på at rykke videre. Der er derfor ikke kinamands chance for han forlænger.

Alle dine spekulationer om at man kan forlænge med ham forekommer derfor håbløse.
AaB er jo ikke parat til at betale Rasmus Falk lønninger. Det burde stå helt klart for enhver. Og Thomsen vil væk NU, hvorfor det er helt absurd for ham at sætte sig i en situation, hvor han stadig spiller i AaB efter hans nuværende kontrakt er udløbet.

Gentleman aftaler hører fortiden til. I dag hedder det klausul. Mere naiv er spiller/agent trods alt ikke.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 25. jan 2016, 02:44

Patmand skrev:
Freddie skrev:
Arendt skrev:
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.
En fantastisk ide, men det kommer bare ikke til at ske. Thomsen vil væk så hurtigt som muligt.

Arendt, Thomsen ville gerne have skrevet kontrakt med Nantes i sommers. Han er altså klar på at rykke videre. Der er derfor ikke kinamands chance for han forlænger.

Alle dine spekulationer om at man kan forlænge med ham forekommer derfor håbløse.
AaB er jo ikke parat til at betale Rasmus Falk lønninger. Det burde stå helt klart for enhver. Og Thomsen vil væk NU, hvorfor det er helt absurd for ham at sætte sig i en situation, hvor han stadig spiller i AaB efter hans nuværende kontrakt er udløbet.

Gentleman aftaler hører fortiden til. I dag hedder det klausul. Mere naiv er spiller/agent trods alt ikke.
Jeg har aldrig sagt, at vi kunne forlænge med Thomsen.

Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg foreligge det for ham. At han ville sige nej er sandsynligt, men jeg havde selv overvejet det.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 25. jan 2016, 03:04

Arendt skrev:
Patmand skrev:
Freddie skrev:
Arendt skrev:

Jeg har aldrig sagt, at vi kunne forlænge med Thomsen.

Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg foreligge det for ham. At han ville sige nej er sandsynligt, men jeg havde selv overvejet det.
Well, slap my ass and call me a bitch. Det er da det du lige har forsøgt at argumentere for! Hvordan det ville være muligt at forlænge med Thomsen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jan 2016, 08:27

Arendt skrev:
Eksil skrev:
Arendt skrev:
Eksil skrev:
AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.
Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.
Vi ved jo dybest set ikke, om han ikke vil forlænge for at give en transfer til AaB. Det vi ved er, at han gerne vil prøve sig af i udlandet.

Hvis Gaarde foreslår, at han er indforstået med, at Thomsen gerne vil til udlandet, men han forlænger til 2018 for at give os et transferbeløb. Giv ham 20 % af transferen i lommen og en gentleman aftale om, at hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover, så får han lov til at flyve afsted ud i Europa.
AaB ar tilbudt ham en ny kontrakt og han har sagt nej tak. Jeg tror vi har rimeligt godt styr på det.

Spørgsmålet er, om han skal blive et år mere eller skydes af nu eller til sommer for et beløb (4-6 mio kr. til sommer er mit mit - 2-3 mere nu).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. jan 2016, 08:43

Er der nogen, der kan pege på en bedre angriber end Nicklas Helenius, som vi kan hente inden for den næste uges tid? Han skal altså slå følgende parametre:

- Helenius var for 3 år siden en af de allerbedste angribere i ligaen med 30 mål over to sæsoner. Han har spillet PL og været på det danske landshold.
- Helenius skal bruge 0 tilvænningstid i byen og i klubben.
- Helenius taler dansk
- Helenius skal ikke bruge tid på at spille sig ind på holdet.
- Helenius er typemæssigt perfekt til vores hold. Han kan både være spilstation, men også true i dybden. På den måde er han en perfekt makker til Enevoldsen eller Jönsson - især når nu vi alligevel aldrig slår høje indlæg.
- Helenius er på en kontrakt, som AaB kan stå inde for lønmæssigt.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jan 2016, 08:52

Patmand skrev: For en sjælden gangs skyld er jeg 100% enig med Freddie.
Det burde du være noget oftere. Så kunne vi få lidt mere realisme ind her på debatten.
Men den foreslåede Thomsen-manøvre er for længst forsøgt. Jeg tror heller ikke på, at Thomsen bliver solgt i det her vindue. AaB er helt urealistiske med hvad prisen kan være. Med mindre man vi forære ham væk til Lasse Nielsens-priser ryger han ingen steder.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. jan 2016, 10:59

http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... l-jeg-vaek
Han glemmer vist han fik næsten et helt år med spille tid, hvor han intet leverede, selv om han påstod han kom stærkere tilbage, og han flere gange påståd "nu er den gamle Helenius tilbage"....

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. jan 2016, 11:14

Yankee skrev:Er der nogen, der kan pege på en bedre angriber end Nicklas Helenius, som vi kan hente inden for den næste uges tid? Han skal altså slå følgende parametre:

- Helenius var for 3 år siden en af de allerbedste angribere i ligaen med 30 mål over to sæsoner. Han har spillet PL og været på det danske landshold.
- Helenius taler dansk
- Helenius er typemæssigt perfekt til vores hold. Han kan både være spilstation, men også true i dybden. På den måde er han en perfekt makker til Enevoldsen eller Jönsson - især når nu vi alligevel aldrig slår høje indlæg.
Du glemmer, at han jo er psykisk syg.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 27. jan 2016, 11:16

BoT skrev:
Yankee skrev:Er der nogen, der kan pege på en bedre angriber end Nicklas Helenius, som vi kan hente inden for den næste uges tid? Han skal altså slå følgende parametre:

- Helenius taler dansk
Og narkoman.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. jan 2016, 11:18

BoT skrev:

- Helenius taler dansk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. jan 2016, 11:23

Steve-Dave skrev:
BoT skrev:

- Helenius taler dansk
Og narkoman.
Og han vil væk, hvis andre spillere ikke snart stopper med at at stå i vejen, så han kan udnytte sin bedste form nogensinde overhovedet.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 27. jan 2016, 11:27

Ja han vil lejes ud i foråret, så må man se om han finder sig selv igen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jan 2016, 11:35

RADE!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. jan 2016, 13:33

Yankee skrev:
BoT skrev:

- Helenius taler dansk
Vi kan jo for fanden ikke have sådan en Claes Gynhjalter-type til at rende rundt i vores angreb. Det siger da sig selv.
Så i din scouting-formular skal du lige huske at af-tikke "Skingrende sindssyg"-boksen. Det må du nok kunne forstå Yankee.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 27. jan 2016, 14:44

Viborg og Hobro er meldt på banen som mulig destination for Helenius. Begge klubber er interesseret, og Helenius er det samme, da han og familien så kan blive boende i Aalborg.

Besvar