Jeg kender ikke andre af deres angribere end Slimani (som ganske rigtigt er noget bedre end Spalvis), så jeg ved ikke om de andre, de har, er bedre end Spalvis, men nu lavede jeg lige den kedelige og unuancerede analyse at kigge på topscorerlisten for den portugisiske liga: Slimani er i skrivende stund noteret for 16 mål, mens deres næstmest scorende spiller kun har lavet fem mål. Så de kan måske meget vel ønske sig en mere målfarlig angriber og have set sig så lune på Spalvis til netop dén rolle.Gamen skrev:Lad os nu prøve at se. Jeg tvivler på, at vi har kunnet presse prisen så højt op, når overgangen først sker til sommer. Alt vi ved er at Sporting har budt 18 mio., men ingen ved om det er for overtagelse nu, eller om AaB har haft held med at sige at de VIL beholde ham til sommer. Selvfølgelig mod at gå lidt ned i pris.BoT skrev:Fra sommeren 2016. Det er sgu lidt en game-changer, som efterlader en del tvivl ved det beløb, der hidtil er fremført.
For hvorfor skulle Sporting betale 18 mio., hvis Spalvis har en klausul, der siger 10/12? - Det vil de jo kun gøre, hvis de føler, konkurrencen om hans underskrift bliver for hård - og så må man sige, det efterhånden ligner godt SALGS-arbejde af Gaarde - og så tager jeg ikke stilling til forhandlingsarbejdet ved kontraktforlængelsen.
Dertil de åbenlys fordele ved at beholde ham i forårssæsonen. Men lad os nu se, hvor det ender.
Når jeg kigger ned over Sportings hold er det mig lidt en gåde at de køber ham, i og med at der ikke rigtig er plads til ham på holdet. De har mindst 2 udprægede boksangribere som er længder bedre end ham. De må spekulere i et salg af Slimani - det er den eneste årsag jeg kan se.
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Kort svar ... Nej... Hvis vi sælger nu og først skyder ham til sommer er det HELT sikkert den klausul er der.
Vi har kontrakt med ham til 2018.. hvis der ikke fandtes en klausul, og det var vores pris nu OG vores pris til sommer
Så er der ingen logik i at sælge ham nu.
Tværtimod, Mange flere klubber er ude med riven i sommer vinduet, det ved vi jo.
Der ville vi kunne tiltrække mange flere bud.
For ikke at tænke den utopiske tanke at vi kunne stå og skulle spille champions League
Hvem ved, måske skulle han have lyst til at blive så?
Igen noget der kunne være med til at presse prisen op
Jeg kan ikke se hvis nogen skulle være i tvivl om den klausul er der, desuden må vi jo sige historisk set
Med alt fra feriepenge til kusk klausulen osv. Der har aviserne jo været spot on med os.
Vi har kontrakt med ham til 2018.. hvis der ikke fandtes en klausul, og det var vores pris nu OG vores pris til sommer
Så er der ingen logik i at sælge ham nu.
Tværtimod, Mange flere klubber er ude med riven i sommer vinduet, det ved vi jo.
Der ville vi kunne tiltrække mange flere bud.
For ikke at tænke den utopiske tanke at vi kunne stå og skulle spille champions League
Hvem ved, måske skulle han have lyst til at blive så?
Igen noget der kunne være med til at presse prisen op
Jeg kan ikke se hvis nogen skulle være i tvivl om den klausul er der, desuden må vi jo sige historisk set
Med alt fra feriepenge til kusk klausulen osv. Der har aviserne jo været spot on med os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
Gamen
De har de senere år praktiseret en 4-3-3 med kun én udpræget spidsangriber. Efter Jesus kom til spiller de 4-4-2, men i en udgave hvor den ene angriber er noget mere flagrende. Der har de altså også Teofilo Gutierrez, som de hentede meget dyrt sidste år, og som er en kvalitetsspiller af rang.Kenneth K skrev: Jeg kender ikke andre af deres angribere end Slimani (som ganske rigtigt er noget bedre end Spalvis), så jeg ved ikke om de andre, de har, er bedre end Spalvis, men nu lavede jeg lige den kedelige og unuancerede analyse at kigge på topscorerlisten for den portugisiske liga: Slimani er i skrivende stund noteret for 16 mål, mens deres næstmest scorende spiller kun har lavet fem mål. Så de kan måske meget vel ønske sig en mere målfarlig angriber og have set sig så lune på Spalvis til netop dén rolle.
De har dog ikke nogle på spring, så det kan meget vel være at han er udset til lige så stilles at skulle sluses ind via Sporting B, medmindre de får Slimani solgt.
-
Gamen
Man må så også bare sige, at det åbner op for masser af spekulationer med de andre angribere. Vil Jönsson forlænge hvis han også får en reserverolle i dette halvår? Ryger Helenius nu?
-
AllanPedersen
- Allstar

Helenius truer med at han vil hoppe fra. Hvis Spalvis bliver.Gamen skrev:Man må så også bare sige, at det åbner op for masser af spekulationer med de andre angribere. Vil Jönsson forlænge hvis han også får en reserverolle i dette halvår? Ryger Helenius nu?
men vi har altså stadig kontrakt med ham i 1½ år.
Og det er jo ikke fordi hans salgsværdi kan være mere end 3-4 millioner lige pt.
Så hvad er det præcist han vil gøre?.. så skal han få nogen til at ophæve hans klausul.
(som alle AaB spillere har)
Aner ikke hvad den er på.
-
Gamen
Ekstra Bladet mener at vide, at kan Sporting lande Spalvis-handlen i dette vindue, så bliver prisen mindst 20 mio. kr. Det vil være et ret fint salg.
Det må betyde at andre har kastet sig ind i kampen de seneste dage. Selvfølgelig uagtet at Spalvis helst vil til Sporting.
Det må betyde at andre har kastet sig ind i kampen de seneste dage. Selvfølgelig uagtet at Spalvis helst vil til Sporting.
Han vil gerne udlejes og det kan jeg som sådan sagtens forstå, da han ville være 4. valg deroppe.AllanPedersen skrev:Helenius truer med at han vil hoppe fra. Hvis Spalvis bliver.Gamen skrev:Man må så også bare sige, at det åbner op for masser af spekulationer med de andre angribere. Vil Jönsson forlænge hvis han også får en reserverolle i dette halvår? Ryger Helenius nu?
men vi har altså stadig kontrakt med ham i 1½ år.
Og det er jo ikke fordi hans salgsværdi kan være mere end 3-4 millioner lige pt.
Så hvad er det præcist han vil gøre?.. så skal han få nogen til at ophæve hans klausul.
(som alle AaB spillere har)
Aner ikke hvad den er på.
Mon ikke Esbjerg vil overtage ham indtil sommer og så må klubberne se derfra.
-
Gamen
Hvis Ekstra Bladets historie er sand, så er vi nok meget heldige med, at det lige er Sporting der er den købende klub. En klub der ikke nødvendigvis har brug for ham nu, men på den lange bane.
Og igen, 2,5-3 mio euro er i min optik det maksimale vi kan få for en spillertype som Spalvis med to gode halvsæsoner bag sig.
Det vil være et fint salg - så er det bare lige de klausuler vi skal have udryddet til en anden gang, så vi ikke presser os selv unødigt.
Og igen, 2,5-3 mio euro er i min optik det maksimale vi kan få for en spillertype som Spalvis med to gode halvsæsoner bag sig.
Det vil være et fint salg - så er det bare lige de klausuler vi skal have udryddet til en anden gang, så vi ikke presser os selv unødigt.
Hvis vi laver en handel til "mindst 20 mio.", som Ekstra Bladet spekulerer i - og samtidig beholder Spalvis indtil sommer, må det siges at være optimalt købmandskab i den situation, vi har stået i.
Man kunne forestille sig, at Sporting først har brug for Spalvis til sommer - deres nuværende angriber-situation taget i betragting - og anser Spalvis som den optimale nyansættelse til den tid. Imidlertid har de følt sig voldsomt presset af fx Galatasaray, der måske har været klar med et her og nu bud.
Whatever er det i hvert fald en ny situation for et AaB-salg, da jeg ikke kan mindes, at vi tidligere har haft flere konkrete bud på en spiller, hvilket den nye udvikling i Spalvis-salget stærkt tyder på.
Man kunne forestille sig, at Sporting først har brug for Spalvis til sommer - deres nuværende angriber-situation taget i betragting - og anser Spalvis som den optimale nyansættelse til den tid. Imidlertid har de følt sig voldsomt presset af fx Galatasaray, der måske har været klar med et her og nu bud.
Whatever er det i hvert fald en ny situation for et AaB-salg, da jeg ikke kan mindes, at vi tidligere har haft flere konkrete bud på en spiller, hvilket den nye udvikling i Spalvis-salget stærkt tyder på.
-
Gamen
Ingen tvivl om at Galatasaray også har budt, og måske andre. Det var den budkrig jeg efterlyste som vores håb, eller at nogen panikkede. Kina har aldrig været et emne for Spalvis, men Tyrkiet kunne bestemt være det. Der er rigtig mange østeuropæere som har haft stor succes dernede de senere år. Og lønniveauet i top 4-klubberne er mindst ligeså højt som hvad Sporting kan betale. Så det har muligvis stresset Sporting til en her og nu-handel.BoT skrev:Hvis vi laver en handel til "mindst 20 mio.", som Ekstra Bladet spekulerer i - og samtidig beholder Spalvis indtil sommer, må det siges at være optimalt købmandskab i den situation, vi har stået i.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Hvis de seneste forlydender er korrekte, og sagen lander med et salg af Spalvis til sommer og for over 20 mio, så må man i den grad sige, at det er godt arbejde af den sportslige ledelse (selvfølgelig lidt presset af det dårlige arbejde, at der tilsyneladende var den lave klausul i Spalvis' kontrakt).
Men det giver ro på i forhold til at kunne finde de helt rette folk, vi skal have ind, og under betingelser, hvor vi kender økonomien i det samlede billede. Ingen panik før lukketid, som man kunne have frygtet. Jeg så dog gerne, at vi tog en forsvarsspiller ind nu.
Samtidig kan Spalvis jo lige fortsætte med at bombe løs i foråret og derved vel skrive sig ind i historien som en af de bedste angribere i AaB nogensinde (hans målnæse og scoringssnit er jo i hvert fald på niveau med Strandli og Prica).
Og så synes jeg da i den grad man skal udnytte momentum til at få skibet Helenius af sted. Vil fiskerne betale en symbolsk transfer her og nu, så er det jo kun fint. Og så krydser vi fingre for, at Jønsson kan se sig selv i projektet fremadrettet.
Men det giver ro på i forhold til at kunne finde de helt rette folk, vi skal have ind, og under betingelser, hvor vi kender økonomien i det samlede billede. Ingen panik før lukketid, som man kunne have frygtet. Jeg så dog gerne, at vi tog en forsvarsspiller ind nu.
Samtidig kan Spalvis jo lige fortsætte med at bombe løs i foråret og derved vel skrive sig ind i historien som en af de bedste angribere i AaB nogensinde (hans målnæse og scoringssnit er jo i hvert fald på niveau med Strandli og Prica).
Og så synes jeg da i den grad man skal udnytte momentum til at få skibet Helenius af sted. Vil fiskerne betale en symbolsk transfer her og nu, så er det jo kun fint. Og så krydser vi fingre for, at Jønsson kan se sig selv i projektet fremadrettet.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Da Lucas blev solgt til Ajax var der også interesse fra minimum Belgien (jeg er lidt usikker på om det var Club Brugge der bød på ham). Om det gjorde noget ved prisen er jeg usikker på, da Lucas tydeligt havde meldt ud at Ajax var drømmedestinationenPastorius skrev:Præcis - det er den her situation vi har savnet ved alle de tidligere salg vi har haft. Denne gang er der rent faktisk en efterspørgsel, og mere end én relevant klub i konkkurence om at sikre sig en af vore spillere.BoT skrev: For hvorfor skulle Sporting betale 18 mio., hvis Spalvis har en klausul, der siger 10/12? - Det vil de jo kun gøre, hvis de føler, konkurrencen om hans underskrift bliver for hård - og så må man sige, det efterhånden ligner godt SALGS-arbejde af Gaarde - og så tager jeg ikke stilling til forhandlingsarbejdet ved kontraktforlængelsen.
-
frederikshavneren
- Allstar

På lejeophold i EsbjergBrent skrev:sådan! Men hvor efterlader det helenius?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Helenius kan evt udlejes for foråret for at få fast spilletid. Deri skal naturligvis være en KLAUSUL om at han kan hentes tilbage med 3 sekunders varsel såfremt Spalvis bliver skadet. Win-win for alle parter.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
frederikshavneren
- Allstar

Det er da vist kun i England at det er muligt at afbryde et lejeophold på den måde.Køllen I Møllen skrev:Helenius kan evt udlejes for foråret for at få fast spilletid. Deri skal naturligvis være en KLAUSUL om at han kan hentes tilbage med 3 sekunders varsel såfremt Spalvis bliver skadet. Win-win for alle parter.
-
AllanPedersen
- Allstar

Måske.
MEN VI KAN! ikke gå med til en kontrakt uden en klausul.
Så skal der være en klausul på at hvis Liverpool vinder ligaen indenfor de næste 5 år skal Helenius danse nøgen foran det gamle Bio5
Så skal der være en klausul på at hvis Liverpool vinder ligaen indenfor de næste 5 år skal Helenius danse nøgen foran det gamle Bio5
Alle kontrakter i Spanien har klausuler. Det vigtige er hvor de er værdisat.AllanPedersen skrev:Måske.
Var den på 5 mio euro, så var der intet problem.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Hvad er reglerne omkring Fondsbørsen? Jeg synes tidligere at have læst i tråden, at et salg af Spalvis ikke var "nok" til at den skulle orienteres?
Lukas Spalvis
Det er kommet en fondsbørsmeddelelse ud på at der forhandles inden Børsen åbnede her til morgen.NIN skrev:Hvad er reglerne omkring Fondsbørsen? Jeg synes tidligere at have læst i tråden, at et salg af Spalvis ikke var "nok" til at den skulle orienteres?
Den overordnede regler at der skalorienteres om alle hændelser der er store nok til at kunne påvirke aktiekursen væsenligt.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Vi har nok point på klausul-kontoen, til at lave sådan en klausul i en eventuel Helenius lejeaftale.frederikshavneren skrev:Det er da vist kun i England at det er muligt at afbryde et lejeophold på den måde.Køllen I Møllen skrev:Helenius kan evt udlejes for foråret for at få fast spilletid. Deri skal naturligvis være en KLAUSUL om at han kan hentes tilbage med 3 sekunders varsel såfremt Spalvis bliver skadet. Win-win for alle parter.
Et Hjerte - En Klub