Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af le Cid » 3. feb 2016, 14:44

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi er jo enige i at Spalvis med stor sandsynlighed vælger Sporting, og dermed til en pris et stykke under Spalvis værdi (hvis han ikke havde en klausul). Men, derfor kan vi være heldige med en budkrig, der gør Sporting en smule bange, hvilket kan sparke prisen lidt op over klausulprisen. Ikke op på Spalvis reelle værdi, men måske over de 15 mio (hvis klausulen er på 10). Men godt, så er der vist ikke mere at komme efter her.
Hvorfor skulle der komme budkrig? Klausulprisen er klausulprisen. Vil andre klubber lokke Spalvis, så er det nok hans personlige vilkår de finjusterer, og ikke transfersummen. Den kommer ikke til at stige, for den ligger fast. AaB er tvunget til at acceptere bud på det klausulen lyder på.

Vi får 10 mio. for Spalvis og det er dét. Hvad klubberne så vil lokke Spalvis med, kommer til at blive imellem ham og de pågældende klubber.
Vi har da kun meget lille incitament til at indgå en handel inden næste vindue. Hvis Spalvis allerede er solgt kort inde i sæsonen, har han så motivation til at give sig 100% resten af kampene i den rød/hvide dragt? Derfor er der ingen grund til at acceptere et bud, der ikke er højere end mindsteprisen til sommer.
PS: Hvornår er de 10 mill blevet ophøjet til sandheden?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. feb 2016, 14:47

Hold nu op med at lade som om vi har mere styring. Buzz.

Spalvis siger da ikke ja til noget som helst nu før til sommer
hvorfor skulle han det?
Kineserne kan byde 30 mill 40 mill 50 mill
Løbet var kørt i mandags..

Spalvis sidder i en varm stol, og Sporting er overbevist om han vælger dem
ingen udover AaB har interesse i at lave den handel nu,.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 14:51

AllanPedersen skrev:Hold nu op med at lade som om vi har mere styring. Buzz.

Spalvis siger da ikke ja til noget som helst nu før til sommer
hvorfor skulle han det?
Kineserne kan byde 30 mill 40 mill 50 mill
Løbet var kørt i mandags..
Jeg har ingen anelse om hvad din anke til det jeg skriver er. Kan du ikke uddybe hvad du mener jeg skriver, og hvor du mener jeg skriver det, og så påpege hvor jeg tager fejl?

Det er vildt syret det her Allan.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 14:51

le Cid skrev: Vi har da kun meget lille incitament til at indgå en handel inden næste vindue. Hvis Spalvis allerede er solgt kort inde i sæsonen, har han så motivation til at give sig 100% resten af kampene i den rød/hvide dragt? Derfor er der ingen grund til at acceptere et bud, der ikke er højere end mindsteprisen til sommer.
Siden flere har rapporteret om at klausulen ligger i det leje, så må vi gå ud fra det. Er det nu det næste der skal diskuteres? Folk troede heller ikke der var en klausul, for man må jo endelig ikke tro at journalister kan have det mindste ret.

Der kan aftales nu eller til juni - det er bedøvende lige meget, i og med at den først effektueres når vinduet åbner, og dermed også når klausulen er gældende. Selvfølgelig har han motivation til det - tvivler du på at KEP har det? Spillere har nu engang også deres professionelle stolthed at tænke på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2016, 15:02

AllanPedersen skrev:Du argumentere som om Spalvis skulle være det samme værd nu som da vi skrev kontrakt?
Er det i orden jeg tænker han var mindre værd dengang da han lige var hevet op og vi skrev kontrakt? Eller forbliver en spiller det samme værdi.
Jeg mener ikke, at jeg har udtalt mig om, at han ikke har ændret værdi.

Jeg mener også klart, at han er en spiller som burde give 25-30 mio kr. Men så tror jeg også, at den købende klub vil give en forholdsvis høj løn.

Sporting har helt klart det at miste, at Portugal ikke er en interessant liga på højde med f.eks. Bundesliga og PrL. Og medmindre Spalvis er dum og det har vi vel konkluderet, at han ikke er, så bliver Sporting mere og mere uinteressant i foråret, hvis han gør det hæderligt for os. Så dukker nye lande og klubber op og her vil Sporting muligvis falme i sammenligningen. Så medmindre Spalvis har forelsket sig i Portugal og klubben så ville jeg være nervøs. Altså medmindre at Spalvis har sagt til AaB, han vil til Sporting og I kan være med nu eller så indløser de klausulen til sommer.

Det må jeg bare synes er dårlig agentarbejde eller en forelsket Spalvis. Dermed ikke sagt, at Sporting kan blive den næste klub, men hvis jeg var Spalvis havde jeg ikke selv forlovet mig med en klub.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 15:07

Gamen skrev:
le Cid skrev: Vi har da kun meget lille incitament til at indgå en handel inden næste vindue. Hvis Spalvis allerede er solgt kort inde i sæsonen, har han så motivation til at give sig 100% resten af kampene i den rød/hvide dragt? Derfor er der ingen grund til at acceptere et bud, der ikke er højere end mindsteprisen til sommer.
Der kan aftales nu eller til juni - det er bedøvende lige meget, i og med at den først effektueres når vinduet åbner, og dermed også når klausulen er gældende. Selvfølgelig har han motivation til det - tvivler du på at KEP har det? Spillere har nu engang også deres professionelle stolthed at tænke på.
Nu er vi ude i noget jura. Men har du styr på om man kan indgå en bindende aftale mellem vinduerne, og om sådan en aftale vil forpligte til efter vinduet er åbnet? Hvis man kan, så er prisen til forhandling, og potentielt over klausulprisen. Hvis ikke, så har AaB ikke noget råderum udover klausulprisen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 15:15

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Nu er vi ude i noget jura. Men har du styr på om man kan indgå en bindende aftale mellem vinduerne, og om sådan en aftale vil forpligte til efter vinduet er åbnet? Hvis man kan, så er prisen til forhandling, og potentielt over klausulprisen. Hvis ikke, så har AaB ikke noget råderum udover klausulprisen.
Du behøver ikke svare. Såvidt jeg kan læse mig frem til, kan man lave aftaler mellem vinduerne. Spillerne må bare ikke skifte klub. Det betyder at prisen er til forhandling indtil klausulen bliver aktiveret til sommer, og en evt. budkrig kan blive virkeligheden og dermed øge prisen på Spalvis. Jeg tror ikke det er skide sandsynligt, men det er en reel mulighed.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 15:23

Buzz Killington skrev: Nu er vi ude i noget jura. Men har du styr på om man kan indgå en bindende aftale mellem vinduerne, og om sådan en aftale vil forpligte til efter vinduet er åbnet? Hvis man kan, så er prisen til forhandling, og potentielt over klausulprisen. Hvis ikke, så har AaB ikke noget råderum udover klausulprisen.
Nej, sådan kan du ikke udlægge det.

Var handlen blevet effektueret i det nyligt overståede vindue gjaldt klausulen ikke. Effektueres handlen i det kommende vindue, gælder den.
Så er det sådan set ligegyldigt hvad der sker fra nu af og til juli, og om der laves en aftale om et skifte f.eks.
Handlen effektueres fra næste vindue, og dermed gælder klausulen. Med andre ord bliver der ingen budkrig. Nu kender alle til klausulen, og de skal bare indfri den, så er der fri adgang til Spalvis.
Det de interesserede klubber kan gøre i den mellemliggende periode er f.eks. at tilbyde Spalvis ekstra fordelagtige vilkår, når handlen skal gennemføres til sommer.
Det her er fuldstændig ude af AaB's hænder. Der bliver ingen budkrig.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. feb 2016, 15:25

Kan man blokere en tråd? :|
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 15:30

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Nu er vi ude i noget jura. Men har du styr på om man kan indgå en bindende aftale mellem vinduerne, og om sådan en aftale vil forpligte til efter vinduet er åbnet? Hvis man kan, så er prisen til forhandling, og potentielt over klausulprisen. Hvis ikke, så har AaB ikke noget råderum udover klausulprisen.

Var handlen blevet effektueret i det nyligt overståede vindue gjaldt klausulen ikke. Effektueres handlen i det kommende vindue, gælder den.
Så er det sådan set ligegyldigt hvad der sker fra nu af og til juli, og om der laves en aftale om et skifte f.eks.
Handlen effektueres fra næste vindue, og dermed gælder klausulen. Med andre ord bliver der ingen budkrig. Nu kender alle til klausulen, og de skal bare indfri den, så er der fri adgang til Spalvis.
Det de interesserede klubber kan gøre i den mellemliggende periode er f.eks. at tilbyde Spalvis ekstra fordelagtige vilkår, når handlen skal gennemføres til sommer.
Har du en evt. henvisning til hvor det står at en handel mellem to klubber først kan "effektueres" i et åbent vindue, og ikke i den mellemliggende periode? For jeg kan finde flere eksempler på hvor sådan en handel er indgået på mellem vinduerne, både med kontraktunderskrivelse og det hele. Det mest berømte eksempel er Neymar's skifte til Barca som blev solgt og underskrev før sommervinduet. Så hvad baserer du det på?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. feb 2016, 15:32

Tænker en budkrig på Spalvis midt i forårs sæsonens uger inden hans klausul aktiveres.
Er omtrent så sandsynligt som cyklisterne i København begynder at signalere når de drejer
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 15:36

AllanPedersen skrev:Tænker en budkrig på Spalvis midt i forårs sæsonens uger inden hans klausul aktiveres.
Er omtrent så sandsynligt som cyklisterne i København begynder at signalere når de drejer
O.k. Det er altid interessant at høre dine synspunkter. Nu er jeg som bekendt enig, men jeg vil alligevel gerne høre hvad du baserer det synspunkt på.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2016, 15:43

Gamen skrev:Så er det sådan set ligegyldigt hvad der sker fra nu af og til juli, og om der laves en aftale om et skifte f.eks.
Det kan så ikke være mere forkert. Ingen(selv ikke Per Rud) må tage kontakt til Spalvis medmindre AaB godkender dette.

AaB kan nægte at tage stilling til bud indtil 1. juli(hvor klausulen vel træder i kraft). AaB må heller ikke tage kontakt til Messi med henblik på en kontrakt når hans Barcelona-kontrakt udløber. Det skal Barcelona give os lov til selvom transfersum ikke vil være indblandet.

Var det Bayern, som havde en spiller med en klausul om, at bud over 100 mio kr. skulle forelægges ham. Klubben mente dog, at de blot skulle orientere ham, men at de godt kunne sige nej.

I øvrigt kan AaB jo vurdere, at Spalvis skal koncentrere sig om mesterskabet og AaB end forhandle med alle mulige klubber i foråret.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. feb 2016, 15:53

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi er jo enige i at Spalvis med stor sandsynlighed vælger Sporting, og dermed til en pris et stykke under Spalvis værdi (hvis han ikke havde en klausul). Men, derfor kan vi være heldige med en budkrig, der gør Sporting en smule bange, hvilket kan sparke prisen lidt op over klausulprisen. Ikke op på Spalvis reelle værdi, men måske over de 15 mio (hvis klausulen er på 10). Men godt, så er der vist ikke mere at komme efter her.
Hvorfor skulle der komme budkrig? Klausulprisen er klausulprisen. Vil andre klubber lokke Spalvis, så er det nok hans personlige vilkår de finjusterer, og ikke transfersummen. Den kommer ikke til at stige, for den ligger fast. AaB er tvunget til at acceptere bud på det klausulen lyder på.

Vi får 10 mio. for Spalvis og det er dét. Hvad klubberne så vil lokke Spalvis med, kommer til at blive imellem ham og de pågældende klubber.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet. Vi snakker om perioden fra nu og til klausulen bliver aktiveret. I den periode kan AaB selv vælge hvem de vil forhandle med. Hvis klubberne vil have lov til at forhandle med Spalvis, så skal de acceptere AaB's pris, om den så er på 100 mio. Derfor kan der opstå budkrig.
AaB kan jo forhandle lige så tosset de vil med alle de klubber de vil, men det nytter jo ikke noget, at AaB accepterer et bud på 50 millioner, hvis Spalvis-lejren hellere vil vente. Og det har de det sikkert fint med, da alt over klausulprisen ryger i deres lomme. Derfor kommer en budkrig alene til at handle om Spalvis' personlige vilkår mens AaB får klausulprisen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 15:53

Buzz Killington skrev:
Har du en evt. henvisning til hvor det står at en handel mellem to klubber først kan "effektueres" i et åbent vindue, og ikke i den mellemliggende periode? For jeg kan finde flere eksempler på hvor sådan en handel er indgået på mellem vinduerne, både med kontraktunderskrivelse og det hele. Det mest berømte eksempel er Neymar's skifte til Barca som blev solgt og underskrev før sommervinduet. Så hvad baserer du det på?
Neymar skrev under med Barca i maj måned. Han blev præsenteret i starten af juni samme år. Sandsynligvis fordi den brasilianske sæson var slut. Men handlen effektueres først (og spilleren bliver spilleberettiget) pr. den dato hvor transfermarkedet åbner for internationale handler.

Men i Spalvis' tilfælde er det ret lige meget, i og med at det transfervindue vi begge følger åbner 1.7.

Men jo, kontrakten kan da godt underskrives og der kan indgås en aftale mellem klubberne - det ændrer bare ikke på at handlen er foretaget i det kommende vindue. Handler effektueres når transfervinduet åbner. Skulle vi selv bestemme prisen skulle handlen være foretaget i det nyligt overståede vindue.

Jeg forstår ikke hvor du vil hen? Du kan handle fra nu af og til juli, prisen vil stadig være den samme fordi handlen effektueres i det kommende vindue. Spalvis trækker ikke i spilletøjet i Lissabon midt i maj.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. feb 2016, 15:57

Gamen skrev:

Det er noget vrøvl... AaB har 100% kontrol på en salgspris sålænge den er indgået inden 1. juli. For at kunne forhandle med Spalvis inden 1. juli skal en evt. køber blive enige med AaB om en overgangssum - der er PT. ingen klausul der kan aktiveres nu.
Så kommer der en klub der ønsker at være sikker på Spalvis's underskrift uden at skulle i konkurrence med andre, kan klubben købe ham nu (til den pris klubberne bliver enige om) og så tiltræder han selvfølgelig først den 1. juli.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 15:57

FlæskeFrank skrev: Det kan så ikke være mere forkert. Ingen(selv ikke Per Rud) må tage kontakt til Spalvis medmindre AaB godkender dette.

AaB kan nægte at tage stilling til bud indtil 1. juli(hvor klausulen vel træder i kraft). AaB må heller ikke tage kontakt til Messi med henblik på en kontrakt når hans Barcelona-kontrakt udløber. Det skal Barcelona give os lov til selvom transfersum ikke vil være indblandet.

Var det Bayern, som havde en spiller med en klausul om, at bud over 100 mio kr. skulle forelægges ham. Klubben mente dog, at de blot skulle orientere ham, men at de godt kunne sige nej.

I øvrigt kan AaB jo vurdere, at Spalvis skal koncentrere sig om mesterskabet og AaB end forhandle med alle mulige klubber i foråret.
Selvfølgelig må interesserede klubber tage kontakt til hans agent! Og når jeg skriver Spalvis, så er det hans repræsentant. Det er jo ikke fordi Milan ringer i frokostpausen mellem to træninger direkte til Spalvis.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2016, 16:01

Gamen skrev:Selvfølgelig må interesserede klubber tage kontakt til hans agent! Og når jeg skriver Spalvis, så er det hans repræsentant. Det er jo ikke fordi Milan ringer i frokostpausen mellem to træninger direkte til Spalvis.
Nej, nej og atter nej. Selvfølgelig må de ikke det. Om klubben kontakter agenten eller spilleren er underordnet.

I praksis spørger man nok agenten uformelt om hans spiller kunne overveje klubben. Men det er ulovligt, men det sker.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 3. feb 2016, 16:03

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Neymar skrev under med Barca i maj måned. Han blev præsenteret i starten af juni samme år. Sandsynligvis fordi den brasilianske sæson var slut. Men handlen effektueres først (og spilleren bliver spilleberettiget) pr. den dato hvor transfermarkedet åbner for internationale handler.

Men i Spalvis' tilfælde er det ret lige meget, i og med at det transfervindue vi begge følger åbner 1.7.

Men jo, kontrakten kan da godt underskrives og der kan indgås en aftale mellem klubberne - det ændrer bare ikke på at handlen er foretaget i det kommende vindue. Handler effektueres når transfervinduet åbner. Skulle vi selv bestemme prisen skulle handlen være foretaget i det nyligt overståede vindue.

Jeg forstår ikke hvor du vil hen? Du kan handle fra nu af og til juli, prisen vil stadig være den samme fordi handlen effektueres i det kommende vindue. Spalvis trækker ikke i spilletøjet i Lissabon midt i maj.
Du må undskylde hvis jeg har været uklar, så lad mig være helt tydelig: Hvor har du fra at handlen først kan "effektueres" når transfervinduet åbner?

Jeg er klar over at spilleren først fysisk kan skifte klub, og være spilleberettiget når vinduet åbner. Det er derfor det officielt ikke hedder transfervinduet, men registreringsperioden. Men hvor ser du at en handel ikke kan afsluttes før, på andre vilkår end dem der bliver fastsat når vinduet åbner? Jeg er klar over at det er dit synspunkt, jeg kan bare ikke selv finde noget jura der siger det ene eller andet med klar tydelighed. Derfor spørger jeg. Hvis en handel kan "effektueres" før vinduet åbner, i den forstand at en aftale er bindende på dette tidspunkt, så er der potentiale for en budkrig. Hvis man ikke kan lave en bindende aftale på det tidspunkt, så er der ikke potentiale for en budkrig, for så kan man altid ændre et evt. prospektivt overbud til klausulprisen når vinduet åbner. Det var jo ikke bindende alligevel.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. feb 2016, 16:04

hje1980 skrev: Det er noget vrøvl... AaB har 100% kontrol på en salgspris sålænge den er indgået inden 1. juli. For at kunne forhandle med Spalvis inden 1. juli skal en evt. køber blive enige med AaB om en overgangssum - der er PT. ingen klausul der kan aktiveres nu.
Så kommer der en klub der ønsker at være sikker på Spalvis's underskrift uden at skulle i konkurrence med andre, kan klubben købe ham nu (til den pris klubberne bliver enige om) og så tiltræder han selvfølgelig først den 1. juli.
Nej, det er lodret forkert. Klausulen gælder i det kommende vindue, og dermed altså for den handel der effektueres i den kommende vindue. Ellers ville man næppe have set AaB have accepteret bud fra Kina og andet i dette vindue, når de kunne vente 4-5 måneder og stadig få de samme penge.
Det er ude af AaB's hænder med salgspris. Hvad der kan pilles lidt ved er videresalgsklausul samt måske lidt andet - solidaritetspenge og træningskompensation ligger fast.

Vi er altså udenfor det europæiske transfervindue nu. Der kan ikke handles med de klubber Spalvis vil til før til juli, dvs. man kan ikke effektuere en handel.

Og igen, hvorfor skulle en klub byde 25 mio. hvis klausulen er 10 mio. - dét der bliver afgørende for klubberne er hvem der kan tilbyde Spalvis de bedste vilkår, ikke hvad de kan tilbyde AaB. AaB får 10 mio. + videresalg ved en overgang i næste transfervindue. Hvorfor tror I man har forhandlet på livet løs med Sporting, når man bare kunne vente til sæsonen var slut i stedet? Det er jo også stadig udenfor transfervinduet.

Besvar