Hvorfor hade FCM 2
Re: Hvorfor hade FCM 2
Hvis du havde læst hvad Gaarde havde udtalt, så siger han også der har været stor interesse for Thomsen. AaB valgte bare at beholde ham, hvilket primært handler om at man ikke kan finde spillere på det niveau der gider til superligaen, og hvis de gider skal de hvertfald have en solid økonomisk pakke oveni hatten. Der er stadig fodboldkampe der skal vindes, og det bliver selvfølgelig nemmere med Thomsen på holdet.
Samme iøvrigt med Spalvis. Det er jo ikke fordi interessen ikke er der.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror ikke rigtigt der er nogen som er interesserede i at diskutere AaB i denne tråd. Hvis man ikke vidste bedre kunne man tro at du forsøger at dreje snakken over til noget andet.Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Med STOR gentagelsesfare (jeg forventer heller ikke denne gang der bliver lyttet) så jeg gerne vi have fyldt hullerne fra salg af akademispillere fra guldholdet Erik, Haugaard, Izunna,Sly, ud med nye talenter men de næste i kulissen er jo desværre allerede skippet afsted grundet tidligere økonomiske omstændigheder. Men jeg da sikker på at Fischer, Vigen m.f. Ellers ville have fyldt de huller op vi nu erstatter med spillere udefra.
Det Iøvrigt et imponerende spin at Gaarde nu 2-3 vinduer i træk har formået at sælge et manglende Thomsen salg som en kæmpe succes. Jeg ville synes det var mærkeligt at man med en selvopfattelse om en så stor talentmasse ikke kan tiltrække mere europæisk interesse omkring sine talenter, at man kan sælge dem videre med profit undtaget når en klausul gør at man skipper afsted langt under markedsprisen. "Fucking" Spalvis med 14 ligemål på 6 mdr. Kunne end ikke vække Europa længere end vi klar til sommer såfremt 10-12 mio. Bliver salgsprisen. Bekymrende at Europa (minus Bentner;)) ikke kan se hvor gode talentudviklere i i virkeligheden er.
Hedder jeres midterforsvar Iøvrigt Blaabjerg og Pedersen næste sæson? Det må man næsten antage med to så store talenter.. Spændende..
Mike
Jeg lyttede skam, men venter på en forklaring på hvordan de 2-3 spillere du har nævnt kan være grund til at man nu har 18-20 udlændinge, og en klar overvægt af spillere i truppen som ikke på nogen måde kan betegnes som egne talenter... Men ok, hvis du kan kalde Bak et eget talent, og Steinlein kan snakke om Olsson som et produkt af talentudviklingen i FCM, så er der måske flere end man skulle tro.
Er det i øvrigt ikke en smule naivt at tro Hassan efter en lang skadespause kan gå ind og slå dyre udlændinge af? Eller Banggaard, som har været så langt nede i køen de sidste 1½ år at hans spilletid har været ekstremt begrænset? Hvis de to spillere kan gå direkte ind og være del af en idealopstilling i foråret, kan man da i høj grad sætte spørgsmål ved hvor gode spillere computeren egentlig kan finde...
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Har du kigget på jeres kontra vores ligaplacering for nylig Mike?Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Med STOR gentagelsesfare (jeg forventer heller ikke denne gang der bliver lyttet) så jeg gerne vi have fyldt hullerne fra salg af akademispillere fra guldholdet Erik, Haugaard, Izunna,Sly, ud med nye talenter men de næste i kulissen er jo desværre allerede skippet afsted grundet tidligere økonomiske omstændigheder. Men jeg da sikker på at Fischer, Vigen m.f. Ellers ville have fyldt de huller op vi nu erstatter med spillere udefra.
Det Iøvrigt et imponerende spin at Gaarde nu 2-3 vinduer i træk har formået at sælge et manglende Thomsen salg som en kæmpe succes. Jeg ville synes det var mærkeligt at man med en selvopfattelse om en så stor talentmasse ikke kan tiltrække mere europæisk interesse omkring sine talenter, at man kan sælge dem videre med profit undtaget når en klausul gør at man skipper afsted langt under markedsprisen. "Fucking" Spalvis med 14 ligemål på 6 mdr. Kunne end ikke vække Europa længere end vi klar til sommer såfremt 10-12 mio. Bliver salgsprisen. Bekymrende at Europa (minus Bentner;)) ikke kan se hvor gode talentudviklere i i virkeligheden er.
Hedder jeres midterforsvar Iøvrigt Blaabjerg og Pedersen næste sæson? Det må man næsten antage med to så store talenter.. Spændende..
Mike
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hassan var starter før han blev skadet og har meget af det uforudsigelige og dem fart vi helt klart har manglet i vores offensiv så synes ikke det naivt. Bangaard? Mener du den Bangaard som med 26 ligakampe mod Jim Larsens 16 og Sviachenkos 19 sidste sæson var mest benyttede centrale forsvarsspiller?! Forstår hvorfor nu føler det virker naivt ud fra dine fakta..Jesper Schmidt skrev:Jeg tror ikke rigtigt der er nogen som er interesserede i at diskutere AaB i denne tråd. Hvis man ikke vidste bedre kunne man tro at du forsøger at dreje snakken over til noget andet.Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Mike
Jeg lyttede skam, men venter på en forklaring på hvordan de 2-3 spillere du har nævnt kan være grund til at man nu har 18-20 udlændinge, og en klar overvægt af spillere i truppen som ikke på nogen måde kan betegnes som egne talenter... Men ok, hvis du kan kalde Bak et eget talent, og Steinlein kan snakke om Olsson som et produkt af talentudviklingen i FCM, så er der måske flere end man skulle tro.
Er det i øvrigt ikke en smule naivt at tro Hassan efter en lang skadespause kan gå ind og slå dyre udlændinge af? Eller Banggaard, som har været så langt nede i køen de sidste 1½ år at hans spilletid har været ekstremt begrænset? Hvis de to spillere kan gå direkte ind og være del af en idealopstilling i foråret, kan man da i høj grad sætte spørgsmål ved hvor gode spillere computeren egentlig kan finde...
Jeg drejer ikke snakken men det vel meget nærliggende at sammenligne med dk's selvudnævnte bedste på området nu FCM ikke længere må sige de også udvikler talenter fremadrettet.
Og ingen vil selfølgelig svare på om KEP skal erstattes udefra
Mike
Det mener de fleste herinde nu at han skal. Det står også nævnt flere gange i de relevante tråde. Der er endda også begrundelser medOg ingen vil selfølgelig svare på om KEP skal erstattes udefra
Selvfølgelig skal han erstattes udefra... Vi har 2 midterforsvarer tilbage og hiver så en U19 spiller op, det er for lidt.Mike80 skrev:
Og ingen vil selfølgelig svare på om KEP skal erstattes udefra![]()
Mike
Men vi vil så have 3 ud af 4 centerforsvarer der er kommet igennem vores talentsystem for nyligt... Kan I sige det samme?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja jeg har set Gaardes udtagelser. Meget forudsigeligt at vælge den vinkel, men fakta er da også at ingen gider investere 15 mio i Thomsen (siden Nantes som fik kolde fødder) eller 25 mio i Spalvis hvilket er beløb jeg begge har set som absolutte minimum krav iforhold til størrelse på talentet her på siden for så var begge spillere skippet afsted.jonas386 skrev:Hvis du havde læst hvad Gaarde havde udtalt, så siger han også der har været stor interesse for Thomsen. AaB valgte bare at beholde ham, hvilket primært handler om at man ikke kan finde spillere på det niveau der gider til superligaen, og hvis de gider skal de hvertfald have en solid økonomisk pakke oveni hatten. Der er stadig fodboldkampe der skal vindes, og det bliver selvfølgelig nemmere med Thomsen på holdet.
Og så lige et svar til KEP. (Så lige du nåede at svare)
Både Blabjeerg og Pedersen er jo omtalte som kæmpetalenter her på siden. De har begge mere end 12 Mdr. Superliga til sommer og alligevel (på trods af talentstrategi) skal der en erstatning ind udefra? Jeg helt sikkert enig (KEP bliver svær og erstatte) men det bare ikke en nuance jeg har set nogle formå, at have når FCM køber en spiller selvom der også er et talent til pladsen.
Mike
Nej. Vores naturlige afløser til Erik fra egne rækker spiller desværre i Twente (Joakim Andersen) hvilket jeg vist allerede 2-3 gange har forklaret jeg gerne så anderledes men ikke rigtig kan ændres grundet økonomi år tilbage.Hanga skrev:Selvfølgelig skal han erstattes udefra... Vi har 2 midterforsvarer tilbage og hiver så en U19 spiller op, det er for lidt.Mike80 skrev:
Mike
Men vi vil så have 3 ud af 4 centerforsvarer der er kommet igennem vores talentsystem for nyligt... Kan I sige det samme?
Mike
Jo de er store talenter... men med de 2 og en der kommer fra U19 er ikke nok. DERFOR henter man en udefra, da fødekæden kun giver 3, og man ønsker 4.Mike80 skrev:Ja jeg har set Gaardes udtagelser. Meget forudsigeligt at vælge den vinkel, men fakta er da også at ingen gider investere 15 mio i Thomsen (siden Nantes som fik kolde fødder) eller 25 mio i Spalvis hvilket er beløb jeg begge har set som absolutte minimum krav iforhold til størrelse på talentet her på siden for så var begge spillere skippet afsted.jonas386 skrev:Hvis du havde læst hvad Gaarde havde udtalt, så siger han også der har været stor interesse for Thomsen. AaB valgte bare at beholde ham, hvilket primært handler om at man ikke kan finde spillere på det niveau der gider til superligaen, og hvis de gider skal de hvertfald have en solid økonomisk pakke oveni hatten. Der er stadig fodboldkampe der skal vindes, og det bliver selvfølgelig nemmere med Thomsen på holdet.
Både Blabjeerg og Pedersen er jo omtalte som kæmpetalenter her på siden. De har begge mere end 12 Mdr. Superliga til sommer og alligevel (på trods af talentstrategi) skal der en erstatning ind udefra? Jeg helt sikkert enig (KEP bliver svær og erstatte) men det bare ikke en nuance jeg har set nogle formå, at have når FCM køber en spiller selvom der også er et talent til pladsen.
Mike
Er der noget underligt i det?
men så hedder fordelingen stadig 3 af egen avl og 1 udefra til centerbackerne... det er sgu OK i min bog. Sammenholdt med Blåbjerg også skal ses som backup til venstre back.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
For at lukke så meget bullshit ud, antager jeg, at du føler dig presset Mike.Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Mike
Stakkels dig, er det lige gået op for dig, hvilket købehold du er fan af? Hvordan jeres danske ledelse slet ingen indflydelse har på det der sker i FCM? Hvordan i er afhængig af 1 mands lune?
Godt det ikke er mig!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg tror mike er ude i noget psuedoargumentation a la "hvis ikke alle jeres spillere, uden undtagelse, er af egen avl, så er i på samme niveau som os i FCM hvor førsteholdet hovedsagligt består af spillere udefra".hje1980 skrev:Jo de er store talenter... men med de 2 og en der kommer fra U19 er ikke nok. DERFOR henter man en udefra, da fødekæden kun giver 3, og man ønsker 4.Mike80 skrev:Ja jeg har set Gaardes udtagelser. Meget forudsigeligt at vælge den vinkel, men fakta er da også at ingen gider investere 15 mio i Thomsen (siden Nantes som fik kolde fødder) eller 25 mio i Spalvis hvilket er beløb jeg begge har set som absolutte minimum krav iforhold til størrelse på talentet her på siden for så var begge spillere skippet afsted.jonas386 skrev:Hvis du havde læst hvad Gaarde havde udtalt, så siger han også der har været stor interesse for Thomsen. AaB valgte bare at beholde ham, hvilket primært handler om at man ikke kan finde spillere på det niveau der gider til superligaen, og hvis de gider skal de hvertfald have en solid økonomisk pakke oveni hatten. Der er stadig fodboldkampe der skal vindes, og det bliver selvfølgelig nemmere med Thomsen på holdet.
Mike
Er der noget underligt i det?
men så hedder fordelingen stadig 3 af egen avl og 1 udefra til centerbackerne... det er sgu OK i min bog. Sammenholdt med Blåbjerg også skal ses som backup til venstre back.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
AaB bliver nu også rigeligt kritiseret herinde for ikke at få nok for klubbens spillere. Jeg har det dog sådan at når AaB har valgt den strategi man nu engang har, med fokus på talenter og en sund økonomi, der ikke er afhængig af sportslige resultater og/eller spillersalg, så vil jeg hellere at man beholder profilerne i lidt længere tid end at få x antal millioner ekstra der formegentligt alligevel kommer til at stå på en bankbog et eller andet sted. Dermed ikke sagt at man aldrig skal sælge såfremt der kommer gode tilbud, for det skal man naturligvis, men hvis vi det drejer sig om 5 millioner eller et halvt år mere i AaB (eksempelvis med Spalvis eller Thomsen), så vil jeg til hver en tid at de bliver i AaB den ekstra tid. Der er dog en del nuancer med her, og det skal vurderes fra situation til situation, for der er selvfølgelig tilfælde hvor man har en erstatning klar, ikke har det store at spille for, eller kan finde en erstatning relativt nemt.
Samme på kanten. Man har et stort talent i Duelund (ok, kan forstå hans favoritplads er 8'eren), og henter alligevel både lottokuponer (Mabil) og profiler (Kadlec og Royer) til at optage pladsen. Det er endda påtrods af man, på papiret, er rimelig fornuftigt besat på disse positioner.
Hvis man tager eksemplet Singh, så har FCM i forvejen en af ligaens bedste spillere på den defensive midtbane (Tim Sparv), og et talent i Jonas Gemmer der måske/måske ikke kan overtage pladsen engang i fremtiden. Man vælger dog at hente en norsk landsholdsspiller ind samt et talent fra Finland, og udlejer klubbens eget talent til 1. division.men det bare ikke en nuance jeg har set nogle formå, at have når FCM køber en spiller selvom der også er et talent til pladsen.
Samme på kanten. Man har et stort talent i Duelund (ok, kan forstå hans favoritplads er 8'eren), og henter alligevel både lottokuponer (Mabil) og profiler (Kadlec og Royer) til at optage pladsen. Det er endda påtrods af man, på papiret, er rimelig fornuftigt besat på disse positioner.
..Og hvis fortsætter nuancerne så det jo også muligt at Feks. Duelund udvikler sig til et endnu større talent ved at spille i en trup med landsholdsspillere som Kadlec og Singh og med den konkurrence det nu giver. Hvis jeg Feks. Ser på Thomsen synes jeg han var et noget større talentet for 1-1,5 sæson siden. Manglende konkurrence har IMO betydet at talentet ikke har fortsat den udvikling jeg så tidligere. Talentudvikling er ikke proportionelt med garantered fast spilletid. Duelund skal nok få sine minutter og udvikler han sig som forventet slår han også både Mabil og Royer ud af start 11. Det måske i virkeligheden forskellen på FCM og AaBs strategi og måske netop derfor Aalborg talenter sjældent præsterer udenfor for trygge Aalborg, hvor fodbold er en benhård konkurrence sport og et stort talent ikke nødvendigvis er ensbetydende med garanteret spilletid.jonas386 skrev:AaB bliver nu også rigeligt kritiseret herinde for ikke at få nok for klubbens spillere. Jeg har det dog sådan at når AaB har valgt den strategi man nu engang har, med fokus på talenter og en sund økonomi, der ikke er afhængig af sportslige resultater og/eller spillersalg, så vil jeg hellere at man beholder profilerne i lidt længere tid end at få x antal millioner ekstra der formegentligt alligevel kommer til at stå på en bankbog et eller andet sted. Dermed ikke sagt at man aldrig skal sælge såfremt der kommer gode tilbud, for det skal man naturligvis, men hvis vi det drejer sig om 5 millioner eller et halvt år mere i AaB (eksempelvis med Spalvis eller Thomsen), så vil jeg til hver en tid at de bliver i AaB den ekstra tid. Der er dog en del nuancer med her, og det skal vurderes fra situation til situation, for der er selvfølgelig tilfælde hvor man har en erstatning klar, ikke har det store at spille for, eller kan finde en erstatning relativt nemt.
Hvis man tager eksemplet Singh, så har FCM i forvejen en af ligaens bedste spillere på den defensive midtbane (Tim Sparv), og et talent i Jonas Gemmer der måske/måske ikke kan overtage pladsen engang i fremtiden. Man vælger dog at hente en norsk landsholdsspiller ind samt et talent fra Finland, og udlejer klubbens eget talent til 1. division.men det bare ikke en nuance jeg har set nogle formå, at have når FCM køber en spiller selvom der også er et talent til pladsen.
Det har i lang tid været FCM's tilgang at udleje spillere for efterfølgende få dem stærkere tilbage. Juelsgaard, Lauridsen, Poul... Intet nyt i den tilgang..
Mike
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Er Banggard nu pludseligt et FCM talentprodukt? Blev han ikke hentet som seniorspiller i Vejle?Mike80 skrev:Hassan var starter før han blev skadet og har meget af det uforudsigelige og dem fart vi helt klart har manglet i vores offensiv så synes ikke det naivt. Bangaard? Mener du den Bangaard som med 26 ligakampe mod Jim Larsens 16 og Sviachenkos 19 sidste sæson var mest benyttede centrale forsvarsspiller?! Forstår hvorfor nu føler det virker naivt ud fra dine fakta..Jesper Schmidt skrev:Jeg tror ikke rigtigt der er nogen som er interesserede i at diskutere AaB i denne tråd. Hvis man ikke vidste bedre kunne man tro at du forsøger at dreje snakken over til noget andet.Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Mike
Jeg drejer ikke snakken men det vel meget nærliggende at sammenligne med dk's selvudnævnte bedste på området nu FCM ikke længere må sige de også udvikler talenter fremadrettet.
Mike
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Gamen
Jo, Banggaard er ikke i nærheden af at kunne kaldes et FCM-produkt.doukas skrev:
Er Banggard nu pludseligt et FCM talentprodukt? Blev han ikke hentet som seniorspiller i Vejle?
Det ville svare til at vi kaldte Gilli Sørensen et AaB-produkt.
Og så er det vel også rimeligt at stille tvivl omkring hvorvidt Rilwan Hassan vil være i startopstillingen - til det tror jeg han er alt for meget alt-eller-intet spiller til Thorups smag. Han har et ringe slutprodukt, og er ikke specielt farlig - en ret overvurderet spiller i mine øjne.
Bangaard var 18 år da han kom til FCM. (Samme alder som Grønjkjær der vist betegnes som et AaB talent af de fleste herinde) Så jeg vil da mene FCM også har en hvis indflydelse på hans udvikling? Du mener måske at talentudvikling stopper når en ungdomsspiller går fra U-19 til senior fodbold?doukas skrev:Er Banggard nu pludseligt et FCM talentprodukt? Blev han ikke hentet som seniorspiller i Vejle?Mike80 skrev:Hassan var starter før han blev skadet og har meget af det uforudsigelige og dem fart vi helt klart har manglet i vores offensiv så synes ikke det naivt. Bangaard? Mener du den Bangaard som med 26 ligakampe mod Jim Larsens 16 og Sviachenkos 19 sidste sæson var mest benyttede centrale forsvarsspiller?! Forstår hvorfor nu føler det virker naivt ud fra dine fakta..Jesper Schmidt skrev:Jeg tror ikke rigtigt der er nogen som er interesserede i at diskutere AaB i denne tråd. Hvis man ikke vidste bedre kunne man tro at du forsøger at dreje snakken over til noget andet.Mike80 skrev:Et kvalificeret gæt må blive 3-4 stk. Hassan, Sisto, Bangaard og Rømer/Bak er i min bog forventede startere.Jesper Schmidt skrev:Hvor mange af jeres egne talenter regner du med der er i jeres idealopstilling i foråret Mike?
Mike
Mike
Mike
Eller Spalvis..Gamen skrev:Jo, Banggaard er ikke i nærheden af at kunne kaldes et FCM-produkt.doukas skrev:
Er Banggard nu pludseligt et FCM talentprodukt? Blev han ikke hentet som seniorspiller i Vejle?
Det ville svare til at vi kaldte Gilli Sørensen et AaB-produkt.
-
Gamen
Spalvis spillede ungdomsfodbold i lidt over en sæson i AaB, inden han kom på prøve i førsteholdstruppen. Han blev skolet og finpudset i AaB - kom fuldstændig uprøvet.Mike80 skrev: Eller Spalvis..
Banggaard kom i 2012 som et af årgangens største talenter, og fik debut ret hurtigt. Der er ret stor forskel på de to spilleres forløb.
Bla. Bla. Bla. Begge årgang 1994 og hentet i 2013! Hvis Spalvis er et AaB talent er Bangaard selfølgelig det samme i FCM..Gamen skrev:Spalvis spillede ungdomsfodbold i lidt over en sæson i AaB, inden han kom på prøve i førsteholdstruppen. Han blev skolet og finpudset i AaB - kom fuldstændig uprøvet.Mike80 skrev: Eller Spalvis..
Banggaard kom i 2012 som et af årgangens største talenter, og fik debut ret hurtigt. Der er ret stor forskel på de to spilleres forløb.
Mike
Hvorfor hade FCM 2
Nej, Spalvis startede med at spille på førsteholdet i 2013. Han kom tidligere. Formoder det var i 2012.Mike80 skrev:Bla. Bla. Bla. Begge årgang 1994 og hentet i 2013! Hvis Spalvis er et AaB talent er Bangaard selfølgelig det samme i FCM..Gamen skrev:Spalvis spillede ungdomsfodbold i lidt over en sæson i AaB, inden han kom på prøve i førsteholdstruppen. Han blev skolet og finpudset i AaB - kom fuldstændig uprøvet.Mike80 skrev: Eller Spalvis..
Mike
...ikke at det medfører noget håb om at den oplysning fører diskussionen i nogensomhelst konstruktiv retning.