Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 8. feb 2016, 12:43

Frygah skrev:Jeg ved snart ikke hvem der smadrer dette forum mest. De besynderlige AllanP indlæg, eller den lille gruppe af brugere der ikke fatter bare at lade være med at svare. Men det er pisseirriterende efterhånden!
Det er bare SÅ svært at ignorere.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 8. feb 2016, 12:44

KlaskmyggenNoah skrev:
Frygah skrev:Jeg ved snart ikke hvem der smadrer dette forum mest. De besynderlige AllanP indlæg, eller den lille gruppe af brugere der ikke fatter bare at lade være med at svare. Men det er pisseirriterende efterhånden!

Jeg forstår ikke den kryptiske udmelding fra AaB omkring økonomien, må jeg indrømme. Men spændende hvilken effekt det får i foråret, og om det betyder Pohl kan komme mere i spil som indskifter.
Altså nu er jeg jo bestemt heller ikke enige i Allans konklusioner, men kommentere dem gerne når jeg har tid og det bliver jeg nok ved med...

Hvis debat irreterer dig i et debatforum, er du så også træt af jordbær i jordbæris... ??
Dårlig sammenligning. Alle ved jo, at der ikke er skyggen af jordbær i jordbæris.
95-99-08-14

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 8. feb 2016, 12:52

Nu var Ove P med i en investor gruppe, da Sule blev solgt, så klart han fik penge

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 8. feb 2016, 12:53

Freddie skrev:
Eksil skrev:
Det er jeg nu 99,99 % sikker på at de gør. Det forklarer vel også at Lars Søndergaard er så ganske afklaret med salget. Hvad mener du så om det nu estimerede overskud indregner selskabsskat, eller ej? De to udgiftstyper er vel ret relevante i forhold til gætterier. Det her er den rigtige verden..
Om nogen skulle PEA, Kent, Kuhn og andre da så få pengene, men har aldrig hørt om sådan en løsning i dansk fodbold.

LS er afklaret med tabet fordi det nu engang er vilkårene i klubben.
Men så har du hørt om det nu. AaB's strategi er forholdsvis lave lønninger, men pæne bonusser. Det er sikkert derfor, at vi kan holde os i toppen, trods et lavere budget end så mange andre.[/quote]

Mit gæt er, at trænerne får bonus for eksempelvis et mesterskab, men næppe for et salg, hvilket er det jeg læser, der spørges ind til?
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 12:57

Freddie skrev:
birk skrev:Hvis du har ret Freddie, skulle Lucas første træner, da han var dreng vel have bonus ?
Tror ikke, det fungerer sådan
Det er da helt i orden, at du ikke tror det. Jeg påpeger bare, at man ikke kan gætte på noget, før man har alle parametre med.
Man kan gætte på hvad som helst, udfra selv det tyndeste grundlag. Problemerne kommer når folk ikke forstår hvad det betyder at gætte.
Havde man alle parametre var det ikke nødvendigt at gætte.
Med venlig Hilsen
--
Robert

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 8. feb 2016, 13:00

Ove P salg af Sule
" Det var Ove Pedersens engagement, idérigdom og hans erfaringer fra bankverdenen, der gjorde, at han opfandt det, der nu bliver kaldt investor-ideen.

Da han som træner i Herning Fremad stod og manglede penge til at hente den nigerianske spiller Abdul Sule til Herning, måtte han tage alternative metoder i brug.

Derfor opsøgte han investorer, som var interesseret i at skyde penge i Sule, og på den måde så investor-ideen dagens lys.

»Det handler jo om, at man pantsætter en spiller præcis som et lån i banken. Men investor-ideen bliver brugt dårligt. Der er mange som sælger spillere for at lukke et hul i økonomien, og det var ikke det, der var meningen eller ideen med modellen. For mit vedkommende drejede det sig om at få én bestemt spiller, og hvad gør man så?,« siger en smilende Ove Pedersen. Og måske har han god grund til at smile, for bruger man modellen rigtigt, kan det godt betale sig.

Da Abdul Sule blev solgt til AB i 1999 for syv millioner kroner delte investorerne, heriblandt Ove Pedersen selv, udbyttet og tjente stort.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 8. feb 2016, 13:01

Så blev han sku solgt, fra sommeren 2016....

https://www.facebook.com/aabfodbold/pos ... 4785812297

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:04

gravballe skrev:Så blev han sku solgt, fra sommeren 2016....

tak... :thumbsup:

Det har været debatten herinde hele formiddagen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 8. feb 2016, 13:05

:thumbsup: det er sgu Breaking

AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 13:06

Pastorius skrev: Man kan gætte på hvad som helst, udfra selv det tyndeste grundlag. Problemerne kommer når folk ikke forstår hvad det betyder at gætte.
Havde man alle parametre var det ikke nødvendigt at gætte.
Det kan man selvfølgelig, men hvis der skal være nogen substans i gætterierne, skal det efter min mening være så virkelighedsnært som muligt.
Derfor mit lille indspark, fordi jeg tilfældigvis undrer mig lidt over, hvorfor Erik Hamren stille og roligt fandt sig i at Rade Prica blev solgt ved udgangen af 2007, kort før en seriøs mesterskabskamp, og det var det eneste mulige svar.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:08

Er der nogen der ved noget om, hvorvidt man også har indregnet placeringspengene? I og med at vi har leveret noget bedre end budgetteret, så burde der også være en del af pengene der kan komme derfra.

Men ja, det ser da ud til vi har fået de forventede penge for ham. Når der nu er sat 5 mio. af, så er det sikkert også med henblik på en betydelig usikkerhed omkring kontraktsituationen i bl.a. Jönssons tilfælde.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:08

Det eneste svar på at træneren fandt sig i sin chefs ageren var fordi han fik en hemmelig bonus?
en spekulation der desuden går 10 år tilbage.

Helt ærligt en ting er vores fakta priser..
forestil dig en spiller som Neymar eller Suarez der ryger for 400mill.. tror du så at træneren får et procent af det beløb?
no way... Det er klubbens penge, og de giver bonus videre til deres trænere hvis de ønsker det.

Kan du forestille dig at have en hel stab som har en personlig Invest i at en spiller bliver solgt?
Super fed tid Spalvis har på træningsbanen i det scenarie

"Skrider du ikke snart!??!"

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:09

Gamen skrev:Er der nogen der ved noget om, hvorvidt man også har indregnet placeringspengene? I og med at vi har leveret noget bedre end budgetteret, så burde der også være en del af pengene der kan komme derfra.

Men ja, det ser da ud til vi har fået de forventede penge for ham. Når der nu er sat 5 mio. af, så er det sikkert også med henblik på en betydelig usikkerhed omkring kontraktsituationen i bl.a. Jönssons tilfælde.
Tvivler seriøst på man har indblandet placeringspenge.. sidste sæson startede vi også ud med -5mill-0 ...

så vidt jeg husker fra sidste års regnskab, så sætter man feriepengene på en fast placering .. (nr. 6) eller sådan noget og bruger det som pegefingeren

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:10

Freddie skrev: Det kan man selvfølgelig, men hvis der skal være nogen substans i gætterierne, skal det efter min mening være så virkelighedsnært som muligt.
Derfor mit lille indspark, fordi jeg tilfældigvis undrer mig lidt over, hvorfor Erik Hamren stille og roligt fandt sig i at Rade Prica blev solgt ved udgangen af 2007, kort før en seriøs mesterskabskamp, og det var det eneste mulige svar.
Så du mener, at Hamrén tillod Prica at blive solgt fordi han selv fik penge for det? Come on...

Det lyder fuldstændig åndssvagt, at en træner skulle være præstationslønnet på den måde. Så kan en træner i princippet sætte sin loyalitet overfor klubben på spil, fordi han har et incitament til at overtale en spiller til at skifte klub.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 8. feb 2016, 13:10

AllanPedersen skrev:

Det er jo heller ikke til at holde styr på mere, når det består af 70 siders tågesnak fra dig...

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:11

AllanPedersen skrev: Tvivler seriøst på man har indblandet placeringspenge.. sidste sæson startede vi også ud med -5mill-0 ...

så vidt jeg husker fra sidste års regnskab, så sætter man feriepengene på en fast placering .. (nr. 6) eller sådan noget og bruger det som pegefingeren
Feriepengene? :-)

Ja, præcis - man kan jo sagtens opjustere det beløb allerede, vores resultater in mente.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:12

gravballe skrev:
AllanPedersen skrev:

Det er jo heller ikke til at holde styr på mere, når det består af 70 siders tågesnak fra dig...
bare læs.. 1... anden post inden du kommer med din 'nyhed'.. så ville du have set det.,
men tak for indsparket. dit navn passer dig

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:13

Gamen skrev:
AllanPedersen skrev: Tvivler seriøst på man har indblandet placeringspenge.. sidste sæson startede vi også ud med -5mill-0 ...

Feriepengene? :-)

Ja, præcis - man kan jo sagtens opjustere det beløb allerede, vores resultater in mente.
Mente tvpenge.

Man 'KAN' godt opjustere .. men jeg fortæller dig bare at sidste sæson startede vi også med 0 -5mill og opjusterede ikke i februar.
Vi har slet ikke spillet nogle kampe.. hvorfor skulle man pludselig opjustere når man sidder med samme placerings viden som for 1 måned siden?!

Det virker også fuldstændig tåbeligt. vi er nr. 2 lige nu.. men der er kun et par runder ned til en miderplacering.
Ligner godt nok ikke den nye stil i vores hus hvis vi pludselig forventer en top placering i regnskabet..

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:14

Fedt at se at skiftet er så stort, at selv Marca bringer nyheden under "international fodbold".

http://www.marca.com/futbol/futbol-inte ... b4592.html

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 8. feb 2016, 13:16

Gamen skrev:
Freddie skrev: Det kan man selvfølgelig, men hvis der skal være nogen substans i gætterierne, skal det efter min mening være så virkelighedsnært som muligt.
Så du mener, at Hamrén tillod Prica at blive solgt fordi han selv fik penge for det? Come on...

Det lyder fuldstændig åndssvagt, at en træner skulle være præstationslønnet på den måde. Så kan en træner i princippet sætte sin loyalitet overfor klubben på spil, fordi han har et incitament til at overtale en spiller til at skifte klub.
Ja det lyder ret mærkværdigt at det gælder en cheftræner på førsteholdet. Kan sagtens se logikken i at ungdomstrænere har det som en bonus i lønpakken.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar