Wass spiller central midt. En flydende 8'er position. Kan være han kommer til at spille mere defensivt efter de solgte Augusto Fernandez til Atletico, men lur mig om ikke Radoja får mere spilletid her og ikke Wass.jonas386 skrev:Er Wass ikke blevet højrekant? Jeg mener da hvertfald ikke han spillede på backen i Evian, men var længere fremme på banen.Eksil skrev:Det bør han da han en god chance for. Lars Jacobsen er pensioneret, så det er mellem Daniel Wass, Ankersen og ham. Pt. er Wass nok manden der får førsteskud, men Ankersen får begrænset spilletid, så Dalsgaard bør få en plads i truppen.doukas skrev:Historien om Henrik Dalsgaard bliver bare smukkere og smukkere. Det næste bliver vel, at han brager igennem på landsholdet.frederikshavneren skrev:Meget god start af Dalsgaard i Zulte Waregem hvor han straks er blevet populær. Han har fået fuld spilletid i de fire ligakampe siden skiftet og har scoret to mål i disse kampe. Zultes fans har iflg. Nordjyske kåret Dalsgaard til månedens spiller i januar med 82% af stemmerne.
AaB´ere i andre klubber / udlandet
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Jeg savner Winsnes
Jo, Wass kan spillle lidt af hvert. På landsholdet har han været højreback, men det kan være at Hareide ikke ser sådan på ham. MO havde jo nogle meget bestemte forestillinger om hvilke spillere passer hvor. Anywho, der er et hul på højreback og Dalsgaard kan udflyde det. Den største ulempe ved ham er, at hans defensive evner måske ikke altid har internationalt snit.Martino skrev:Wass spiller central midt. En flydende 8'er position. Kan være han kommer til at spille mere defensivt efter de solgte Augusto Fernandez til Atletico, men lur mig om ikke Radoja får mere spilletid her og ikke Wass.jonas386 skrev:Er Wass ikke blevet højrekant? Jeg mener da hvertfald ikke han spillede på backen i Evian, men var længere fremme på banen.Eksil skrev:Det bør han da han en god chance for. Lars Jacobsen er pensioneret, så det er mellem Daniel Wass, Ankersen og ham. Pt. er Wass nok manden der får førsteskud, men Ankersen får begrænset spilletid, så Dalsgaard bør få en plads i truppen.doukas skrev:Historien om Henrik Dalsgaard bliver bare smukkere og smukkere. Det næste bliver vel, at han brager igennem på landsholdet.frederikshavneren skrev:Meget god start af Dalsgaard i Zulte Waregem hvor han straks er blevet populær. Han har fået fuld spilletid i de fire ligakampe siden skiftet og har scoret to mål i disse kampe. Zultes fans har iflg. Nordjyske kåret Dalsgaard til månedens spiller i januar med 82% af stemmerne.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Problemet for Dalsgaard i forhold til international fodbold er netop hans, nogle gange, ringe defensive placeringsevner og rutine. Han ender nogle gange i nogle vanvittige løsninger. Heldigvis har han jo både fart og fysik med sig, så han kan tit redde den, i hvert fald på superliganiveau, men han laver nogle ret grundlæggende fejl i forsvaret af og til.
I forhold til landsholdet håber jeg, at han får chancen. Men det er med fare for, at han falder helt igennem, hvis modstanderen er meget dygtig.
I forhold til landsholdet håber jeg, at han får chancen. Men det er med fare for, at han falder helt igennem, hvis modstanderen er meget dygtig.
Ekstremt ringe defensive kvaliteter forhindrede i hvert fald ikke Riza Durmisi i at få nogle kampe. Ved godt det var under MO. Men mener at det offensive element vejer tungest på vores backs, når vi ikke spiller mod store nationer. Vores VM-kval modstandere er Rumænien, Polen, Montenegro, Armenien, Kazakhstan. Måske ude mod de to første, kan man fokusere lidt på det defensive, men resten er jo kampe vi på papiret vil have spillet og skal stå højt.. Synes ikke han er begrænset ift. de andre der nævnes.A_Strandfelt skrev:Problemet for Dalsgaard i forhold til international fodbold er netop hans, nogle gange, ringe defensive placeringsevner og rutine. Han ender nogle gange i nogle vanvittige løsninger. Heldigvis har han jo både fart og fysik med sig, så han kan tit redde den, i hvert fald på superliganiveau, men han laver nogle ret grundlæggende fejl i forsvaret af og til.
Aalborg BK 1885!
Det er rigtigt nok, men Dalle imod Ronaldo er måske ikke verdens bedste ide (nu har vi for en gangs skyld ikke trukket dem, men du forstår pointen). Næste vigtige kval er VM og der kan hans kompetencer bruges imod de mindre hold: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/oest ... s-vm-kval/Søgaard skrev:Ekstremt ringe defensive kvaliteter forhindrede i hvert fald ikke Riza Durmisi i at få nogle kampe. Ved godt det var under MO. Men mener at det offensive element vejer tungest på vores backs, når vi ikke spiller mod store nationer. Vores VM-kval modstandere er Rumænien, Polen, Montenegro, Armenien, Kazakhstan. Måske ude mod de to første, kan man fokusere lidt på det defensive, men resten er jo kampe vi på papiret vil have spillet og skal stå højt.. Synes ikke han er begrænset ift. de andre der nævnes.A_Strandfelt skrev:Problemet for Dalsgaard i forhold til international fodbold er netop hans, nogle gange, ringe defensive placeringsevner og rutine. Han ender nogle gange i nogle vanvittige løsninger. Heldigvis har han jo både fart og fysik med sig, så han kan tit redde den, i hvert fald på superliganiveau, men han laver nogle ret grundlæggende fejl i forsvaret af og til.
Det er jo lige det jeg siger.Eksil skrev:Det er rigtigt nok, men Dalle imod Ronaldo er måske ikke verdens bedste ide (nu har vi for en gangs skyld ikke trukket dem, men du forstår pointen). Næste vigtige kval er VM og der kan hans kompetencer bruges imod de mindre hold: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/oest ... s-vm-kval/Søgaard skrev:Ekstremt ringe defensive kvaliteter forhindrede i hvert fald ikke Riza Durmisi i at få nogle kampe. Ved godt det var under MO. Men mener at det offensive element vejer tungest på vores backs, når vi ikke spiller mod store nationer. Vores VM-kval modstandere er Rumænien, Polen, Montenegro, Armenien, Kazakhstan. Måske ude mod de to første, kan man fokusere lidt på det defensive, men resten er jo kampe vi på papiret vil have spillet og skal stå højt.. Synes ikke han er begrænset ift. de andre der nævnes.A_Strandfelt skrev:Problemet for Dalsgaard i forhold til international fodbold er netop hans, nogle gange, ringe defensive placeringsevner og rutine. Han ender nogle gange i nogle vanvittige løsninger. Heldigvis har han jo både fart og fysik med sig, så han kan tit redde den, i hvert fald på superliganiveau, men han laver nogle ret grundlæggende fejl i forsvaret af og til.
Men bliver du mere tryg af Wass mod Ronaldo? Ankersen mod Ronaldo? Det er max 1 hjerteslag i minuttet der er forskel i min puls..
Det kan godt være de overall vurderes som bedre spillere, self. - jeg siger bare, det er ikke Dalsgaards defensive mangler der skal diskvalificere ham i min bog
Aalborg BK 1885!
Er jeg den eneste, der synes Dalsgaard er den bedste af de tre rent defensivt?
Han er langt stærkere i duelspillet og er eminent til at forsvare sit eget bagrum.
Han er langt stærkere i duelspillet og er eminent til at forsvare sit eget bagrum.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Og klart bedre i luften. Til gengæld er Wass lidt hurtigere i vendingerne.Yankee skrev:Er jeg den eneste, der synes Dalsgaard er den bedste af de tre rent defensivt?
Længe leve arbejderklassen!
Som sagt, Wass har aldrig spillet back i Celta. Han spiller central midt. Han spillede back i Brøndby og vel lidt i starten i Evian, hvorfor jeg da håber Hareide smider ham ind på midtbanen istedet for Jakob Poulsen eller Kvist eller lign håbløse løsninger. Så kan Dalle passende spille den højre back/wingback.Danni skrev:Og klart bedre i luften. Til gengæld er Wass lidt hurtigere i vendingerne.Yankee skrev:Er jeg den eneste, der synes Dalsgaard er den bedste af de tre rent defensivt?
Jeg savner Winsnes
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Helenius starter inde for SC Paderborn der om et lille kvarter møder Kaiserslautern. Meget godt gået at Helenius efter kort tid i klubben allerede nu er med i startopstillingen
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Brønder noget nærd en 100% chancefrederikshavneren skrev:Helenius starter inde for SC Paderborn der om et lille kvarter møder Kaiserslautern. Meget godt gået at Helenius efter kort tid i klubben allerede nu er med i startopstillingen
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Den må han ikke brænde
Dårlig hold i Paderborn
-
Gamen
Status på Helenius efter de første par kampe:
Brænder en kæmpechance mod Sandhausen fra 2,5 meter, helt frit skud.
Brænder 3 store chancer mod Kaiserslautern.
- Har 2 indlæg, hvor han misser bolden med få centimeter. Den ene af dem bør han nå frem til.
- Har en fri skudchance fra 2 meter på en ripost, hvor målmanden er væk, men rammer målmanden der slår den ud på stolpen.
- Har endnu en fri skudchance midt i straffesparksfeltet som målmanden redder.
Effenberg bliver formodentlig fyret ved nederlag i næste kamp, og i og med at hverken Helenius eller den anden angrebssigning Sylvestr har gjort specielt meget væsen af sig, så er det spændende at se hvad der sker med Helenius. Han ligner i hvert fald stadig ikke en spiller med selvtillid.
- Har 2 indlæg, hvor han misser bolden med få centimeter. Den ene af dem bør han nå frem til.
- Har en fri skudchance fra 2 meter på en ripost, hvor målmanden er væk, men rammer målmanden der slår den ud på stolpen.
Effenberg bliver formodentlig fyret ved nederlag i næste kamp, og i og med at hverken Helenius eller den anden angrebssigning Sylvestr har gjort specielt meget væsen af sig, så er det spændende at se hvad der sker med Helenius. Han ligner i hvert fald stadig ikke en spiller med selvtillid.
For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.Gamen skrev:Status på Helenius efter de første par kampe:
-
Gamen
Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.Kristian skrev:
For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.
Han har mistet sin kynisme i afslutningerne.
Spørgsmålet er hvor meget længere snor han får. Koster et enkelt point ude mod Sandhausen, og havde 2 kæmpe chancer for hhv. at bringe Paderborn foran, og udligne i den seneste kamp. Han har samme problem som de øvrige angribere i klubben: manglende skarphed. Det er der ikke råd til.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det er bedre end juleaften. Jeg glæder mig til at han laver den-der pind.Kristian skrev:For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.Gamen skrev:Status på Helenius efter de første par kampe:
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
Ene brændte dælme og meget i starten af sæsonen, lidt tur i den, plejer at hjælpe på manglende selvtillid. Håber af hele mit hjerte at Helenius snart kommer i gang, og jeg er glad for klubben stadig er villig til at satse på ham.Gamen skrev:Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.Kristian skrev:
For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.
Spørgsmålet er hvor meget længere snor han får. Koster et enkelt point ude mod Sandhausen, og havde 2 kæmpe chancer for hhv. at bringe Paderborn foran, og udligne i den seneste kamp. Han har samme problem som de øvrige angribere i klubben: manglende skarphed. Det er der ikke råd til.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
AaB eller Paderborn?Brodernumsi skrev:Ene brændte dælme og meget i starten af sæsonen, lidt tur i den, plejer at hjælpe på manglende selvtillid. Håber af hele mit hjerte at Helenius snart kommer i gang, og jeg er glad for klubben stadig er villig til at satse på ham.Gamen skrev:Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.Kristian skrev:
AaB har lejet ham ud med en købsklausul mig bekendt. Det er i min verden ikke at satse på en spiller. Det er vel nærmest det modsatte med mindre man i AaB håber at han gør det så dårligt, at Paderborn ingen interesse har i at købe Helenius. Og så har man vel ikke opnået noget som helst ved udlejningen?
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
Udlejningen er et forsøg på at få ham igang igen, Gaarde har også udtalt, at købsklausulen er så høj, at den næppe kommer i brug.Patmand skrev:AaB eller Paderborn?Brodernumsi skrev:Ene brændte dælme og meget i starten af sæsonen, lidt tur i den, plejer at hjælpe på manglende selvtillid. Håber af hele mit hjerte at Helenius snart kommer i gang, og jeg er glad for klubben stadig er villig til at satse på ham.Gamen skrev:Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.Kristian skrev:
AaB har lejet ham ud med en købsklausul mig bekendt. Det er i min verden ikke at satse på en spiller. Det er vel nærmest det modsatte med mindre man i AaB håber at han gør det så dårligt, at Paderborn ingen interesse har i at købe Helenius. Og så har man vel ikke opnået noget som helst ved udlejningen?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.