Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 10. feb 2016, 08:31

jonas386 skrev:Jeg er egentlig lidt overrasket over hvor stille der har været omkring optakten. Man har en fuldstændig åben mesterskabskamp blandt de sidste 3 års vindere.
Brøndby, Brøndby og Brøndby ??? De kan da ikke møde sig selv i mesterskabskamp! Eller antager du Brøndby ikke har været mester de seneste tre år!!!
jonas386 skrev:FCM har oveni to kampe mod et af Europas største klubber
Brøndby ?

Jeg glæder mig til, at optakten bliver, hvor stor chance Brøndby har for mesterskabet, mens de glemmer SønderjyskE og nok også os.

Kunne være sjovt, hvis Hobro igen igen slår Brøndby i første runde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 10:09

634 skrev:Som trupperne ser ud nu, kan jeg ikke se at AaB ikke skulle kunne genvinde Liga og Pokal eller en af dem.
Det kan jeg nu sagtens. Af de tre tophold har vi både den mest erfarne trup og de klart bedste angribere. Vi har det mest homogene og bedst sammenspillede hold og vi har ikke nær det samme pres på os som Midtjylland og København har.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 10. feb 2016, 10:17

Yankee skrev:
634 skrev:Som trupperne ser ud nu, kan jeg ikke se at AaB ikke skulle kunne genvinde Liga og Pokal eller en af dem.
Det kan jeg nu sagtens. Af de tre tophold har vi både den mest erfarne trup og de klart bedste angribere. Vi har det mest homogene og bedst sammenspillede hold og vi har ikke nær det samme pres på os som Midtjylland og København har.
Jeg tror, I er enige :).

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. feb 2016, 10:26

Yankee skrev:
Du falder for den sproglige perle som dobeltnegationen er. Jeg tror langt hen af vej ikke, at I ikke er enige om klubbens chancer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 10:34

Jeg bøjer mig og sætter vand over til dagens anden kop kaffe. Den første var tydeligvis ikke nok.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 10. feb 2016, 12:26

Yankee skrev:Af de tre tophold har vi både den mest erfarne trup
Arh, hvordan kan vi blive den mest erfarne trup. Det kan godt være, at vi har spillet mange SL-kampe, men mest erfarne er nok en sandhed med motifikationer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Kontakt:

Indlæg af Lasse Que » 10. feb 2016, 13:58

FlæskeFrank skrev:
Arh, hvordan kan vi blive den mest erfarne trup. Det kan godt være, at vi har spillet mange SL-kampe, men mest erfarne er nok en sandhed med motifikationer.
Godtnok fra '15 men passer nok stadig meget godt. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... har-mindst
Men hvis mest spillede SL-kampe ikke er erfaring - hvad er så?
Syng for de røde!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 14:19

Lasse Que skrev:
FlæskeFrank skrev:
Godtnok fra '15 men passer nok stadig meget godt. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... har-mindst
Vi kan også tælle Danmarksmesterskaber eller europæiske gruppespil - der er vores spillere også ret godt med.

Vores spillere har relativt stor erfaring i at vinde Superligaen - og det er vel det, det handler om.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 10. feb 2016, 22:10

Yankee skrev:Jeg bøjer mig og sætter vand over til dagens anden kop kaffe. Den første var tydeligvis ikke nok.
:thumbsup: :cheers:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 10. feb 2016, 23:20

Yankee skrev:
Lasse Que skrev:Godtnok fra '15 men passer nok stadig meget godt. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... har-mindst
Vi kan også tælle Danmarksmesterskaber eller europæiske gruppespil - der er vores spillere også ret godt med.

Vores spillere har relativt stor erfaring i at vinde Superligaen - og det er vel det, det handler om.
Nu mente jeg ikke, at vi var uerfarne. Blot at nogle af konkurrenternes spillere måske havde erfaring andetsteds fra. FCMs Kadlec er jo mere urutineret end vores Bruhn baseret på superligaerfaring. Men Kadlec spiller nok mere i foråret og mere kampafgørende end Bruhn og det skyldes nok andre parameter end SL-erfaring.

Men ingen grund til at nedgøre AaB. De har et rutineret hold, som ved hvad et mesterskab kræver.
- FlæskeFrank

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 11. feb 2016, 15:23

FC København's Per Nilsson har spillet 117 kampe i Nürnberg og Hoffenheim. William Kvist 68 i Stuttgart. Nicolai Jørgensen 10 kampe i Leverkusen. Mikael Antonsson 88 kampe i Bologna. Stadsgaard 25 i Malaga. Stephan Andersen 7 i Betis, 17 i Charlton og 35 i Evian. Cornelius 8 kampe i Cardiff. Santander 23 kampe i Toulouse og en del i Copa Libertadores. Derudover har de i truppen sammenlagt 49 norske a-landskampe, 54 svenske og 145 danske a-landskampe. Derudover en træner med erfaring fra Champions League, Europa League, Bundesligaen og Championship. De er langt foran alle andre i DK målt på erfaring, men det vinder man heldigvis ikke fodboldkampe på. Jeg tror vi nakker dem!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. feb 2016, 15:56

Danni skrev:FC København's Per Nilsson har spillet 117 kampe i Nürnberg og Hoffenheim. William Kvist 68 i Stuttgart. Nicolai Jørgensen 10 kampe i Leverkusen. Mikael Antonsson 88 kampe i Bologna. Stadsgaard 25 i Malaga. Stephan Andersen 7 i Betis, 17 i Charlton og 35 i Evian. Cornelius 8 kampe i Cardiff. Santander 23 kampe i Toulouse og en del i Copa Libertadores. Derudover har de i truppen sammenlagt 49 norske a-landskampe, 54 svenske og 145 danske a-landskampe. Derudover en træner med erfaring fra Champions League, Europa League, Bundesligaen og Championship. De er langt foran alle andre i DK målt på erfaring, men det vinder man heldigvis ikke fodboldkampe på. Jeg tror vi nakker dem!
Hehe - stærkt input. Hvordan ser ovenstående ud for os så? ;) Vi render med hele pisset!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. feb 2016, 16:05

Danni skrev:FC København's Per Nilsson har spillet 117 kampe i Nürnberg og Hoffenheim. William Kvist 68 i Stuttgart. Nicolai Jørgensen 10 kampe i Leverkusen. Mikael Antonsson 88 kampe i Bologna. Stadsgaard 25 i Malaga. Stephan Andersen 7 i Betis, 17 i Charlton og 35 i Evian. Cornelius 8 kampe i Cardiff. Santander 23 kampe i Toulouse og en del i Copa Libertadores. Derudover har de i truppen sammenlagt 49 norske a-landskampe, 54 svenske og 145 danske a-landskampe. Derudover en træner med erfaring fra Champions League, Europa League, Bundesligaen og Championship. De er langt foran alle andre i DK målt på erfaring, men det vinder man heldigvis ikke fodboldkampe på. Jeg tror vi nakker dem!
Er erfaring fra Championship og 2. Bundesliga bedre end erfaring fra Superligaen og Europa League?

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 11. feb 2016, 16:40

Yankee skrev:
Er erfaring fra Championship og 2. Bundesliga bedre end erfaring fra Superligaen og Europa League?
Jeg ved ikke helt hvad du hentyder til? Er det nogle af Nilsson's kampe der er fra 2.bundesliga? Det kan godt være, det har jeg ikke overblik over. Mig bekendt er spillernes kampe i Championship ikke talt med, der har Kvist vist nogle stykker og egentlig også nogle fra Premier League, men det er kun træneren jeg tænkte på ifht Championship og der vil jeg da vove den påstand, at det er betydeligt sværere for en skandinav at opnå erfaring fra Championship end fra Superligaen, men det er flueknepperi, skidt med det.

Danni
Landshold
Landshold

Indlæg af Danni » 11. feb 2016, 16:51

Spanky skrev:
Hehe - stærkt input. Hvordan ser ovenstående ud for os så? ;) Vi render med hele pisset!
Der er vel ikke rigtig noget fra de store ligaer. Ifølge Wiki fik Helenius 3 kampe for Aston Villa (hvis man kan tælle ham med i truppen). Til gengæld har vi to svenske a-landskampe og 30 danske fordelt på Ene, Augu, Würtz, Ahlmann, Helenius og Thomsen, hvor Würtz og Ene trækker læsset med 23 til sammen. Så er der selvfølgelig lidt færøske og litauiske landskampe:-)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. feb 2016, 17:34

Nu skal man heller ikke gøre vores rutine mindre. F.eks. har truppen masser af rutine fra Europa. Derudover har truppen erfaring i at spille om mesterskaber.

Jeg har listet de mest prominente europæiske stats fra UEFA, men dertil bør man jo lægge at meget af truppen spillede europæisk sidste år.

Augu:
CL: 17 kampe
EL: 24 kampe
Toto: 2 kampe

Risgård:
CL: 12 kampe
EL: 19 kampe
Toto: 4 kampe

Würtz:
CL: 6 kampe
EL: 22 kampe

Patrick:
CL: 7 kampe
EL: 11 kampe
Toto: 3 kampe

Ene:
CL: 13 kampe
EL: 21 kampe
Toto: 4 kampe

Jönsson:
EL: 10 kampe

Når man ser de spillere der nævnes er jeg i øvrigt ikke så bange

William Kvist, der vil jeg til enhver tid hellere have Würtz. Pasningsmæssigt er Kvist på niveau med Patrick.
Nicolai Jørgensen: Ham så jeg gerne i AaB omend vi kun har plads til ham på højre kanten.
Mikael Antonsson: Er han markant bedre end KEP? Jeg mener det ikke.
Stadsgaard: Kan være ligegyldig i sammenligningen da han ikke skal spille nogen rolle.
Stephan Andersen; Mener Larsen er niveauer bedre. Alene det Larsen kan holde fast i bolden sender ham klart i front.
Cornelius: Jeg vil hellere have Jönsson, Ene eller Helenius end historiens dyrest handlede døgnflue. Forskellen på Helenius og Cornelius er, at der faktisk et eller andet sted i Helenius gemmer sig en god fodboldspiller. Cornelius er bare en rigmands Kenneth Zohore.
Santander: Den vinder Spalvis til enhver tid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 22. feb 2016, 15:10

Tipsbladet har en artikel om, at førerholdet ved vinterpausen oftest vinder mesterskabet - http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... mesterskab. 58 % af tilfældene bliver de også mestre(ikke meget over 50 %).

Det de ikke nævner, er hvem bliver mester, hvis herbstmesteren ikke bliver det. De seneste 10 år er det sket fire gange og alle fire gange er det nr. 2, som er blevet mestre.

Den er hjemme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 22. feb 2016, 15:24

FlæskeFrank skrev:Tipsbladet har en artikel om, at førerholdet ved vinterpausen oftest vinder mesterskabet - http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... mesterskab. 58 % af tilfældene bliver de også mestre(ikke meget over 50 %).

Det de ikke nævner, er hvem bliver mester, hvis herbstmesteren ikke bliver det. De seneste 10 år er det sket fire gange og alle fire gange er det nr. 2, som er blevet mestre.

Den er hjemme.
Og...

Sidste gang vi lå i tilsvarende position havde vi 32 point mod føreholdets 36 point. Denne gang hedder det 34 point til os og 35 point til føreholdet.

Den er helt hjemme! :aabfan:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 22. feb 2016, 15:33

Spanky skrev:
FlæskeFrank skrev:Tipsbladet har en artikel om, at førerholdet ved vinterpausen oftest vinder mesterskabet - http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... mesterskab. 58 % af tilfældene bliver de også mestre(ikke meget over 50 %).

Den er hjemme.
Og...

Sidste gang vi lå i tilsvarende position havde vi 32 point mod føreholdets 36 point. Denne gang hedder det 34 point til os og 35 point til føreholdet.

Den er helt hjemme! :aabfan:
Og de sidste 2 gange vi er blevet mestre har vi startet i et ulige år som 2015 og endt i lige år som 2016

Den er hjemme :JeppeCurth:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 22. feb 2016, 16:31

thomasjn skrev:
William Kvist, der vil jeg til enhver tid hellere have Würtz. Pasningsmæssigt er Kvist på niveau med Patrick.
Han er overhovedet ikke i nærheden.

Besvar