AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sanchez94 » 16. feb 2016, 10:23

Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:
Kristian skrev:
For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.
Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.
Han har mistet sin kynisme i afslutningerne.

Spørgsmålet er hvor meget længere snor han får. Koster et enkelt point ude mod Sandhausen, og havde 2 kæmpe chancer for hhv. at bringe Paderborn foran, og udligne i den seneste kamp. Han har samme problem som de øvrige angribere i klubben: manglende skarphed. Det er der ikke råd til.
Ene brændte dælme og meget i starten af sæsonen, lidt tur i den, plejer at hjælpe på manglende selvtillid. Håber af hele mit hjerte at Helenius snart kommer i gang, og jeg er glad for klubben stadig er villig til at satse på ham.
AaB eller Paderborn?
AaB har lejet ham ud med en købsklausul mig bekendt. Det er i min verden ikke at satse på en spiller. Det er vel nærmest det modsatte med mindre man i AaB håber at han gør det så dårligt, at Paderborn ingen interesse har i at købe Helenius. Og så har man vel ikke opnået noget som helst ved udlejningen?
Mig bekendt er det normalt der er købsklausuler i de fleste lejekontrakter, og købsklausuler er vidt forskellige fra f. eks Spalvis', En købsklausul i lejekontrakten har man aftalt et beløb, men du har stadig muligheden for at implementere yderligere betalinger, hvilket man ikke har med en frikøbsklausul lignende med Spalvis'

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 16. feb 2016, 11:02

Brodernumsi skrev:
Patmand skrev:
Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:
Kristian skrev:
For mig at se virker det som en spiller der kommer frem til chancerne og situationerne. En enkelt pind snart og han kommer igang.
Det sagde vi også hele sidste sæson, hvor han fik masser af spilletid. Der lavede han lige nogle mål på straffe og havde så en enkelt super-kamp mod Hobro - derudover var han rystende ufarlig.
Han har mistet sin kynisme i afslutningerne.

Spørgsmålet er hvor meget længere snor han får. Koster et enkelt point ude mod Sandhausen, og havde 2 kæmpe chancer for hhv. at bringe Paderborn foran, og udligne i den seneste kamp. Han har samme problem som de øvrige angribere i klubben: manglende skarphed. Det er der ikke råd til.
Ene brændte dælme og meget i starten af sæsonen, lidt tur i den, plejer at hjælpe på manglende selvtillid. Håber af hele mit hjerte at Helenius snart kommer i gang, og jeg er glad for klubben stadig er villig til at satse på ham.
AaB eller Paderborn?
AaB har lejet ham ud med en købsklausul mig bekendt. Det er i min verden ikke at satse på en spiller. Det er vel nærmest det modsatte med mindre man i AaB håber at han gør det så dårligt, at Paderborn ingen interesse har i at købe Helenius. Og så har man vel ikke opnået noget som helst ved udlejningen?
Udlejningen er et forsøg på at få ham igang igen, Gaarde har også udtalt, at købsklausulen er så høj, at den næppe kommer i brug.
Jo og jeg syntes også det er det rigtige AaB gør og jeg håber Helenius får succes i det tyske.

Jeg er med på det er helt normalt med en købsklausul, og det har jeg heller intet at udsætte på.
Jeg studsede bare over det her med at klubben fortsat satser på Helenius.
Det giver selvfølgelig mere mening nu hvor du oplyser at købsklausulen er meget høj.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2016, 13:14

Vi er enige om, at når Henrik Dalsgaard til marts bliver udtaget til det danske landshold, så er det ikke fordi han pludselig er blevet 200 % bedre, men blot fået ny landstræner!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 16. feb 2016, 13:21

FlæskeFrank skrev:Vi er enige om, at når Henrik Dalsgaard til marts bliver udtaget til det danske landshold, så er det ikke fordi han pludselig er blevet 200 % bedre, men blot fået ny landstræner!
Nej, det er fordi at han ikke spiller i AaB længere. Alle ved at spillerne bliver udtaget, lige så snart de kører syd for Aalborg!

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 13:31

Patmand skrev: Jeg er med på det er helt normalt med en købsklausul, og det har jeg heller intet at udsætte på.
Det giver selvfølgelig mere mening nu hvor du oplyser at købsklausulen er meget høj.
Der er jo ingen der ved hvad klausulen lyder på. Paderborn har aldrig givet mere end 1 mio. euro for en spiller, så jeg tvivler meget på at klausulen er højere end det. De har ikke specielt mange penge.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 16. feb 2016, 14:55

Gamen skrev:
Patmand skrev: Jeg er med på det er helt normalt med en købsklausul, og det har jeg heller intet at udsætte på.
Der er jo ingen der ved hvad klausulen lyder på. Paderborn har aldrig givet mere end 1 mio. euro for en spiller, så jeg tvivler meget på at klausulen er højere end det. De har ikke specielt mange penge.
Loftet skal vel sprænges på et tidspunkt, men nu er en klausul jo også det, det er. Ingen tvinger dem til at benytte sig af den.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 16. feb 2016, 15:08

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dals ... t-rigtige/

"- Jeg ville jo for så vidt gerne have haft foråret med i AaB med den situation, som klubben er i, men jeg kunne ikke helt blive enig med klubben(...)"

Det lyder til, at Gaarde har været lidt fedtet med tegnedrengen. Dalsgaard betyder meget for vores måde at spille på, og siden han var interesseret i at tage det sidste halve år med i AaB, så undrer jeg mig over, at parterne ikke kunne blive enige. Dalsgaard har næppe krævet en voldsom milliongage.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 16. feb 2016, 15:12

Trickster skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dals ... t-rigtige/

"- Jeg ville jo for så vidt gerne have haft foråret med i AaB med den situation, som klubben er i, men jeg kunne ikke helt blive enig med klubben(...)"

Det lyder til, at Gaarde har været lidt fedtet med tegnedrengen. Dalsgaard betyder meget for vores måde at spille på, og siden han var interesseret i at tage det sidste halve år med i AaB, så undrer jeg mig over, at parterne ikke kunne blive enige. Dalsgaard har næppe krævet en voldsom milliongage.
Måske ville Dalsgaard have en klausul indføjet i kontrakten, men Gaarde sagde "nej"! - det reaktionære røvhul.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 15:14

Trickster skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dals ... t-rigtige/

Ja, det bed jeg også mærke i. Det er sgu ærgerligt. Det er en plads hvor vi, uanset hvem der overtager den, oplever et fald i kvaliteten, uundgåeligt. Jeg kan ikke huske hvornår en enkeltstående forsvarsspiller sidst har haft så stor offensiv betydning for et AaB-hold - det minder i hvert fald mig lidt om Jens Jessen når han var bedst.

Jeg læste at Søndergaard har givet Patrick berettiget kritik for at spille for meget med håndbremsen trukket. Det kan man så indvende, at det mere har været reglen end undtagelsen gennem hans tid i klubben. Spændende at se hvordan han håndterer det, hvis han får en startplads på ny. Heldigvis er det i højre side og ikke i venstre side, hvor hans præstationer altid har været som at se William Kvist: Pasninger til siden eller bagud, aldrig frem i banen, og absolut ingen offensiv pondus.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 17. feb 2016, 11:38

Fed artikel om Lasse Nielsen, der endelig får lidt fortjent fokus.
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/champi ... -ingen-tid

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. feb 2016, 13:40

A_Strandfelt skrev:Fed artikel om Lasse Nielsen, der endelig får lidt fortjent fokus.
Selv PEA er hoppet i DNA fælden. Alt er tabt :thumbsdown:

Lasse Nielsen har midtjysk DNA:

- Lasse kunne sagtens begå sig på landsholdet. Morten Olsen ville jo have spillende stoppere, så derfor var Andreas Bjelland og Jores Okore ofte med, men ind imellem havde han jo andre typer med. Det bedste eksempel er vel Simon Kjær, der ikke er en spillende midtstopper, og som har det samme DNA, som Lasse har. Kjær har bare profileret sig i mere kendte klubber, men egentlig har de samme kvaliteter, og der er ikke stor forskel på dem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 17. feb 2016, 14:13

Kan vi ikke få indført i klubbens presse-kodeks at AaB-ansatte ikke må bruge ordet DNA i pressen medmindre det vitterligt drejer sig om det DNA vi fysisk allesammen indeholder.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 18. feb 2016, 07:29

Eksil skrev:
A_Strandfelt skrev:Fed artikel om Lasse Nielsen, der endelig får lidt fortjent fokus.

- Lasse kunne sagtens begå sig på landsholdet. Morten Olsen ville jo have spillende stoppere, så derfor var Andreas Bjelland og Jores Okore ofte med, men ind imellem havde han jo andre typer med. Det bedste eksempel er vel Simon Kjær, der ikke er en spillende midtstopper, og som har det samme DNA, som Lasse har. Kjær har bare profileret sig i mere kendte klubber, men egentlig har de samme kvaliteter, og der er ikke stor forskel på dem.
Aaaargh! Det er jo skrækkeligt - han udtaler sådan set at Kjær og Lasse er i familie...

Da FodboldFM (Radio24syv) havde AaB-special i forrige uge sagde Lars Søndergaard også noget om DNA, der fik mig til at hamre hovedet ind i væggen. Det burde som minimum koste i bødekassen.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2016, 08:12

Lindmark skrev:
Eksil skrev:

Aaaargh! Det er jo skrækkeligt - han udtaler sådan set at Kjær og Lasse er i familie...

Da FodboldFM (Radio24syv) havde AaB-special i forrige uge sagde Lars Søndergaard også noget om DNA, der fik mig til at hamre hovedet ind i væggen. Det burde som minimum koste i bødekassen.
Det skal bringes op på næste dialogmøde.. Der skal pres på ledelsen. De skal simpelthen ikke tale om DNA!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 18. feb 2016, 13:05

Synes egentlig Lasse kommer meget hæderligt ud af kampen i går. Det er lidt specielt med det 3-mands-forsvar Gent kører.

Selvom Lasse er i nærheden og 'impliceret' i alle 3 mål, synes jeg primært det er den centrale spiller der fejler (Mitrovic). Ved 1. mål er det fløjen/wingback'en der først bliver tørret og sætter Lasse og Mitrovic i problemer. Lasse skubber op som han skal, men Mitrovic lader den anden angriber løbe i ryggen på Lasse, uden at dække ham tæt op eller alternativt tage Draxler, ligesom at han så også åbner det rum som Lasse bliver solgt på ift. Draxler - har ikke lige set hvor 3. forsvareren er, han burde vel også komme til hjælp i en sådan situation. Ved 2. mål er det Mitrovic der bliver direkte tørret, med lidt held kunne Lasse have afværget. Ved 3. mål er det Lasse's mand der scorer, og han kunne nok have lagt sig ½-1 meter tættere på ham, men under alle omstændingheder vil jeg mene at det igen er Mitrovic der fejler, ved ikke at nå først på den bold. Når de er to om en angriber, kan det aldrig være Lasse der skal være foran ham i min optik - for var indlægget kommet lang, skal han dække bagrummet?

Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. feb 2016, 17:45

Søgaard skrev:Synes egentlig Lasse kommer meget hæderligt ud af kampen i går. Det er lidt specielt med det 3-mands-forsvar Gent kører.

Selvom Lasse er i nærheden og 'impliceret' i alle 3 mål, synes jeg primært det er den centrale spiller der fejler (Mitrovic). Ved 1. mål er det fløjen/wingback'en der først bliver tørret og sætter Lasse og Mitrovic i problemer. Lasse skubber op som han skal, men Mitrovic lader den anden angriber løbe i ryggen på Lasse, uden at dække ham tæt op eller alternativt tage Draxler, ligesom at han så også åbner det rum som Lasse bliver solgt på ift. Draxler - har ikke lige set hvor 3. forsvareren er, han burde vel også komme til hjælp i en sådan situation. Ved 2. mål er det Mitrovic der bliver direkte tørret, med lidt held kunne Lasse have afværget. Ved 3. mål er det Lasse's mand der scorer, og han kunne nok have lagt sig ½-1 meter tættere på ham, men under alle omstændingheder vil jeg mene at det igen er Mitrovic der fejler, ved ikke at nå først på den bold. Når de er to om en angriber, kan det aldrig være Lasse der skal være foran ham i min optik - for var indlægget kommet lang, skal han dække bagrummet?

Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Gent's helt store problem i går var Mitrovic, Neto og så valget af wingbacks. Sig mig, lå Simon og Dejaegere ikke og byttede plads? For mig så det ud som om Simon, og ikke Dejaegere havde wingback'en, og fejlene fra hans side var alt for mange.
Mitrovic sejlede rundt, og 1. mål er hans fejl (udover at Foket aldrig må lukke Draxler forbi). Han skal ikke trække med ud. Men 3. mål er Lasse alt for uopmærksom. Generelt synes jeg de led meget under at alle 3 i bagkæden var dårlige til at placere sig - de gik for meget efter de samme bolde, og tabte deres modspillere for ofte.
Jeg så udekampene mod både Valencia og Lyon i gruppespillet, og der virkede de langt bedre organiseret.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 19. feb 2016, 13:51

MrBangDK skrev:Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Man bruger jo typisk kun et 3-mands-forsvar når man ikke synes stopperne er gode nok til at spille 2-mod-2 eller 2-mod-1 - se f.eks. Holland ved sidste VM. Derfor er det altid sværere at spille med 2 stoppere i en 4-4-2 og det kræver selvfølgelig noget tilvænning, da man simpelthen er en mand mindre ved defensive omstillinger.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 19. feb 2016, 15:51

Yankee skrev:
MrBangDK skrev:Men det er lidt specielt det der 3-mandsforsvar, synes jeg. Der skal være god koordination mellem dem og de skal dække af for hinanden, når de ikke har en mand. Det så ud til at gå lidt for stærkt for dem mod Wolfsburg's offensiv, der var gode til at udnytte det her med at Gent er lidt komprimeret i midten og skifter mand. Mon det gør det sværere for Lasse at komme videre til en større klub, fra sådan et forsvar, kontra et 'alm.' 4-mands?
Man bruger jo typisk kun et 3-mands-forsvar når man ikke synes stopperne er gode nok til at spille 2-mod-2 eller 2-mod-1 - se f.eks. Holland ved sidste VM. Derfor er det altid sværere at spille med 2 stoppere i en 4-4-2 og det kræver selvfølgelig noget tilvænning, da man simpelthen er en mand mindre ved defensive omstillinger.
Det har jeg altså ikke skrevet - Quote fuck up! :D
Ska' vi hak'?

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. feb 2016, 16:08

MrBangDK skrev:Yankee, dit fede svin. Gider du godt pakke din såkaldte fodboldviden langt væk? Du er et usselt menneske, og jeg mistænker dig kraftigt for at have sympati for AGF.
Tal lige pænt til de andre brugere herinde... ;)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 19. feb 2016, 20:19

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Yankee, dit fede svin. Gider du godt pakke din såkaldte fodboldviden langt væk? Du er et usselt menneske, og jeg mistænker dig kraftigt for at have sympati for AGF.
Jeg har en lille tissetrold... ;)
Made my day! ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar