FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FCM -AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. feb 2016, 21:39

Vild fight over hele linjen. Sikke en kamp. Vores midtbane - både centralt og på fløje - vil jeg ikke bytte med nogen anden i ligaen.

Fedt at Spalvis trods en lidt anonym indsats bare scorer videre. Men ærgerligt, at man har besluttet, at vi ikke skal have noget at skyde med til angrebet fra bænken.

Og så er det bare anden type spil, vi leverer, end da vi havde angrebsbacks. Men ikke nødvendigvis ringere.

Vildeste oplevelse var dog dommeren. Sjældent har man da siddet med så slem en mistanke om, at han var købt.
Fodbold skal ses med hjertet!

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 29. feb 2016, 21:44

AaB 85 95 99 08 skrev:Vild fight over hele linjen. Sikke en kamp. Vores midtbane - både centralt og på fløje - vil jeg ikke bytte med nogen anden i ligaen.

Fedt at Spalvis trods en lidt anonym indsats bare scorer videre. Men ærgerligt, at man har besluttet, at vi ikke skal have noget at skyde med til angrebet fra bænken.

Og så er det bare anden type spil, vi leverer, end da vi havde angrebsbacks. Men ikke nødvendigvis ringere.

Vildeste oplevelse var dog dommeren. Sjældent har man da siddet med så slem en mistanke om, at han var købt.

Korruption og slavehandel passer også fint sammen.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. feb 2016, 21:47

AaB 85 95 99 08 skrev:Vild fight over hele linjen. Sikke en kamp. Vores midtbane - både centralt og på fløje - vil jeg ikke bytte med nogen anden i ligaen.

Er faktisk også træt af at vi udlejede Helenius
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 29. feb 2016, 21:49

MR er den rigtige vinder skrev:
Martino skrev:Som PKs største kritiker må jeg bare tilstå at han var man of the match idag. Han gjorde det fremragende! Vi mistede momentummet da Børsting udgik. Måske det havde været smartere at sætte Thrane ind der, da Jønsson indimellem fylder for lidt i sådan en kamp med meget fight, omvendt var tanken nok at han kunne flyde lidt ind centralt og skabe overtal der.
Fin kamp. Skrækkelig dommer.
Spændende hvem der erstatter Wurtz på fredag.
et vink er måske, at Augo blev sorteret fra til bænken, hvor Kakeeto til gengæld sad.
Tankevækkende at Augo sorteres fra når KEP har døjet med hoften hele ugen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. feb 2016, 21:53

Maglau skrev:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 29. feb 2016, 21:54

Spanky skrev:
Martino skrev:Som PKs største kritiker må jeg bare tilstå at han var man of the match idag. Han gjorde det fremragende! Vi mistede momentummet da Børsting udgik. Måske det havde været smartere at sætte Thrane ind der, da Jønsson indimellem fylder for lidt i sådan en kamp med meget fight, omvendt var tanken nok at han kunne flyde lidt ind centralt og skabe overtal der.
et vink er måske, at Augo blev sorteret fra til bænken, hvor Kakeeto til gengæld sad.
Hvorfor? Augo er jo ikke 1. reserve til midterforsvaret..

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. feb 2016, 21:59

Maglau skrev:

Jeg tror helt ærligt heller ikke Helenius nogensinde kommer til at fungere som offensiv back.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. feb 2016, 22:01

Spanky skrev:
Jeg undrede mig også, også fordi vi kunne have været i en situation hvor der kunne være brug for at sætte en god header ind til sidst, hvis vi havde en føring at forsvare. Det mest logiske er vel at Augo ikke har været spilleklar af en eller anden grund.

Iøvrigt fint resultat og en god premiere, spillemæssigt. Jeg synes egentlig vi skulle have vundet, dommerfejl eller ej. Efter min mening viste kampen at vi er mindst lige så gode som FCM, og det var ekstremt opløftende at se vores spil fungerer på en tung forårsbane.

Det bliver et spændende forår, især hvis vi kan holde trit med førstepladsen frem til hjemmekampene mod de to gange FC og Brøndby.

Stor kamp af PK, og store plusser for mig til Børsting, Würtz og Kasper P... hold op hvor har sidstnævnte lagt noget fysik på i vinter.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. feb 2016, 22:16

Jesper Schmidt skrev:
Jeg undrede mig også, også fordi vi kunne have været i en situation hvor der kunne være brug for at sætte en god header ind til sidst, hvis vi havde en føring at forsvare. Det mest logiske er vel at Augo ikke har været spilleklar af en eller anden grund.

Iøvrigt fint resultat og en god premiere, spillemæssigt. Jeg synes egentlig vi skulle have vundet, dommerfejl eller ej. Efter min mening viste kampen at vi er mindst lige så gode som FCM, og det var ekstremt opløftende at se vores spil fungerer på en tung forårsbane.

Det bliver et spændende forår, især hvis vi kan holde trit med førstepladsen frem til hjemmekampene mod de to gange FC og Brøndby.

Stor kamp af PK, og store plusser for mig til Børsting, Würtz og Kasper P... hold op hvor har sidstnævnte lagt noget fysik på i vinter.
Okay resultat med uafgjort, når vi nu skulle møde en kedelig dommerpræstation, og så synes jeg det var meget glædeligt, at Patrick tog sin plads med stor styrke. Den hidsige heksejagt, der har været kørt på ham gennem hele opstarten har været uværdig, og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at han fortsætter den høje standard. Godt gået Paddy. En spændende forårssæson venter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. feb 2016, 22:20

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Okay resultat med uafgjort, når vi nu skulle møde en kedelig dommerpræstation, og så synes jeg det var meget glædeligt, at Patrick tog sin plads med stor styrke. Den hidsige heksejagt, der har været kørt på ham gennem hele opstarten har været uværdig, og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at han fortsætter den høje standard. Godt gået Paddy. En spændende forårssæson venter.
Heksejagt?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 29. feb 2016, 22:29

Og surprise surprise surprise....

Mads-Kristoffer Kristoffersen vælger at lade være med at udtale sig til kameraet, men udtaler til Joachim Boldsen, at alle de vinkler som han så efter kampen ikke bevidste, at det var en fejldom...

Og det er ikke førstegang med den dommer... Det burde fandme også fylde i dommernes bedømmelse, hvor gode de er til at "eje" deres fejltagelser bagefter..

Og noget som vi desværre aldrig får svar på:

Dømte han ikke frispark til at starte med? (Han pegede ikke på pletten, men margerede som frispark, hvorefter han dog fortsætter ind i feltet..

Og hvad fortalte hans linjedommer ham? Jeg sidder med fornemmelsen af, at linjedommeren forsøger at fortælle ham, at det var udenfor, men han fastholder hans fejldom..

At fejle er okay, men man forventer sgu at folk indrømmer det, således man ved at de bruger det i deres egen udvikling..

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. feb 2016, 23:20

Buzz Killington skrev:
Heksejagt?
Er det uklart hvad der menes? Så skal jeg gerne præcisere det.
En horde af smarte alvidende brugere af debatten har sablet Patrick sønder og sammen op til sæsonen, fuldkommen uden sans for de argumenter, der er blevet fremført . Jeg har måske overset noget, men jeg har ikke set Gamen og hans støtter på banen for at give Patrick den oprejsning de skylder ham, og vi andre med for den sags skyld.
Patrick kommer aldrig over midten. Vores offensive spil dør med Patrick på backen, han kan kun dække op, har det lydt igen og igen og igen. Hold da kæft hvor har han givet svar på tiltale. Med den form for opbakning, er det lige før man ikke har brug for modstand.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. feb 2016, 23:30

Freddie skrev:
Buzz Killington skrev:
Heksejagt?
Er det uklart hvad der menes? Så skal jeg gerne præcisere det.
En horde af smarte alvidende brugere af debatten har sablet Patrick sønder og sammen op til sæsonen, fuldkommen uden sans for de argumenter, der er blevet fremført . Jeg har måske overset noget, men jeg har ikke set Gamen og hans støtter på banen for at give Patrick den oprejsning de skylder ham, og vi andre med for den sags skyld.
Patrick kommer aldrig over midten. Vores offensive spil dør med Patrick på backen, han kan kun dække op, har det lydt igen og igen og igen. Hold da kæft hvor har han givet svar på tiltale. Med den form for opbakning, er det lige før man ikke har brug for modstand.
Jeg burde have uddybet mit spørgsmål. Jeg kan bare ikke genkende nogen heksejagt selvom jeg da er sikker på et par brugere alligevel var skeptiske. Er det ikke bare tale om dig og neverdefeated's evindelige småskænderier?

Uanset, så var han glimrende i dag, og jeg er allerede tryg ved ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. feb 2016, 23:32

Der var jo klart frispark i den pågældende situation, og det er uhyre vanskeligt at se, om forseelsen begås nogle centimeter inden for eller uden for feltet. Vi er her ude i kategorien "shit happens", og vi skal lige huske, at alternativet havde været et frispark midt for mål 10 centimeter uden for feltet.

Jeg var langt mere forarget over det straffespark, vi i sin tid fik imod os i Parken (1-1 i 2010 - så ved alle, hvad for en kamp, jeg taler om, for den er den eneste kamp i 100 år, AaB har fået point derovre) for slet ikke at tale om en anden 1-1 - kamp i forårspremieren mod Silkeborg i 2011. Jeg vågner stadig op badet i koldsved ved tanken om, hvor tæt Jakob Kehlet var på at sende AaB ud i ikke-eksistens det år.

EDIT: Bemærk, at vi altid bliver mestre, når vi spiller uafgjort på udebane i en forårspremiere og er i top 3: 2014 (2-2 mod Brøndby), 2008 (1-1 mod OB). Bortset fra den sæson, hvor vi tabte 0-1 ude til AGF i forårspremieren (1999). Og nå ja, den sæson hvor vi vandt forårspremieren: 1995 (2-1 hjemme over Silkeborg).

Ok, statistikken var ikke helt så vandtæt som først antaget, men der synes at være en tendens af så stor en styrke, at jeg allerede nu tør sige: DEN ER HJEMME :aabfan:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. feb 2016, 23:38

Buzz Killington skrev:
Jeg burde have uddybet mit spørgsmål. Jeg kan bare ikke genkende nogen heksejagt selvom jeg da er sikker på et par brugere alligevel var skeptiske. Er det ikke bare tale om dig og neverdefeated's evindelige småskænderier?

Jeg har mig bekendt aldrig diskuteret med neverdefeated.
Det du meget venligt kalder skepsis kalder jeg ubønhørlig heksejagt på en spiller, der er i sin bedste alder, og gennem en hel karriere har repræsenteret AaB på bedst mulige måde, og dermed slut på den sag fra mig.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. feb 2016, 23:43

I min jagt på tilskuertallet (lige over 6900 i øvrigt) stødte jeg på kampreferatet på fcm.dk, og må sige at jeg smilede af at de kårede Boudorov som kampens FCM spiller... så skal der godt nok ikke meget til.

Bortset fra det, så er jeg egentlig blevet lidt mere skuffet over at vi ikke var i stand til at holde trykket i 2. halvleg, efter at pulsen så småt er kommet ned i nærheden af det normale. Der var skuffende mange sjuskede afleveringer og misforståelser, og man må sige at de to tvungne udskiftninger så ud til at være dyre i dag. Børsting var bare ganske enkelt savnet, og Gilli havde bestemt ikke noget godt indhop offensivt. Derudover synes jeg heller ikke at Risgård havde nogen specielt heldig 2. halvleg, muligvis var det træthed, for han og Würtz havde godt nok noget at se til rent defensivt.

Jeg krydser i den grad fingre for at KEP og Børsting er klar til på fredag.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 29. feb 2016, 23:44

634 skrev:
swfc skrev:
634 skrev:Ved pokalkampen i Lyngby fik Linievogter Hummelsgaard vist Spalvis ud. Han var der også i Herning, og jeg er ikke klar over om det var ham som fik frispark til straffe.
Skørt af Søndergaard at sætte Bassogog ind i kampens afgørende fase. Det er han og holdet slet ikke klar til. Jønson skulle hellere være sat op og Thrane ind i midtbanen.
Jeg er big time skuffet.
Det er vel smag og behag? Kan forestille mig at LS håber på at Bassogog kan være som en joker FCM ikke kender
Men det kræver at Bassogog og holdet kan udrette noget sammen som overrasker modstanderen.
Man skal vel starte et sted, kan godt følge argumentet med at sætte jønne op front, men jeg syntes pilen peger i retning af at LS prøver Basse af som desideret angriber og dermed en bejler til en af de to forreste pladser, Spalvis er væk lige rundt hjørnet og ene er efterhånden en gammel hund. Så syntes der er god resson i at forfølge ideen.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. feb 2016, 23:49

Freddie skrev:
Buzz Killington skrev:

Det du meget venligt kalder skepsis kalder jeg ubønhørlig heksejagt på en spiller, der er i sin bedste alder, og gennem en hel karriere har repræsenteret AaB på bedst mulige måde, og dermed slut på den sag fra mig.
I forhold til den kritik, der har klæbet til flere andre AaB-spillere gennem tiden (og jeg har efterhånden set en del), så kan jeg altså heller ikke genkende, at PK har været mål for en decideret heksejagt. Skepsis? Ja, men come on, han er da også som spiller en helt anden type end raketten Dalsgaard. Samtidig har PK - unægteligt - aldrig opnået at erobre en fast plads på holdet, så selvfølgelig har folk da været skeptiske. Jeg er i øvrigt long-time PK fan.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 29. feb 2016, 23:49

Freddie skrev:
Buzz Killington skrev:

Var han ikke fast mand på pladsen på mesterholdet og CL deltagerne i 08.....eller husker jeg forkert?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 29. feb 2016, 23:56

mich1596 skrev:
634 skrev:
swfc skrev:
634 skrev:Ved pokalkampen i Lyngby fik Linievogter Hummelsgaard vist Spalvis ud. Han var der også i Herning, og jeg er ikke klar over om det var ham som fik frispark til straffe.
Skørt af Søndergaard at sætte Bassogog ind i kampens afgørende fase. Det er han og holdet slet ikke klar til. Jønson skulle hellere være sat op og Thrane ind i midtbanen.
Jeg er big time skuffet.
Det er vel smag og behag? Kan forestille mig at LS håber på at Bassogog kan være som en joker FCM ikke kender
Men det kræver at Bassogog og holdet kan udrette noget sammen som overrasker modstanderen.
Man skal vel starte et sted, kan godt følge argumentet med at sætte jønne op front, men jeg syntes pilen peger i retning af at LS prøver Basse af som desideret angriber og dermed en bejler til en af de to forreste pladser, Spalvis er væk lige rundt hjørnet og ene er efterhånden en gammel hund. Så syntes der er god resson i at forfølge ideen.
Jeg er enig i at han skal have spilletid som angriber igennem foråret, men i denne situation, var det oplagt at han ikke ville finde god posionering
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar